Elektriku si vieš doma vyrobiť... a veľmi ľahko a lacno. A všade. :)
17.04.2024 - 10:33:50
00
peter120
Keď jazdíš v Poľsku, tak jazdi na LPG. Na Slovensku má elektromobil so spotrebou 17 kWh/100 km emisie 21 g/km. Za celú EÚ je to 41 g/km.
17.04.2024 - 10:36:32
00
skynet
Od roku 2025 sa upravuje aj papierová spotreba na základe reálnej, takže sa pripravujú.
17.04.2024 - 10:38:42
00
Ako to chcú docieliť? na základe koho reálnej?
17.04.2024 - 10:39:35
00
skynet
Testovanie reálnej spotreby plug-in hybridov v európskych krajinách bolo v roku 2020. Na základe nej sa od roku 2025 upravujú normy pre plug-in hybridy.
17.04.2024 - 10:58:23
00
A vieme sa dostat k vysledkom toho testovania?
17.04.2024 - 11:01:17
00
skynet
Tu je štúdia z roku 2020, ktorá sa robila aj v USA, Kanade a Číne.
https://theicct.org/wp-content/uploads/2021/06/PHEV-FS-EN-sept2020-0.pdf
A tu z roku 2022 z Európy.
https://theicct.org/wp-content/uploads/2022/06/fs-real-world-phev-use-jun22.pdf
17.04.2024 - 11:20:58
00
cokupit
len ty si idealista, staci ti clanok s viziami a nemas problem.
Akoby sme tu uz mali tie fuzne elektrarne.
Fuzne reaktory budu tak najskor po r. 2060 ak vsetko dobre pojde.
https://youtu.be/hcSD32_GMVY?t=2435

Takze realita je bohuzial vzdy ina od tych papierovych vizii.
Cital si ako si Porsche a Nemecko presadilo synteticke paliva, lebo maju v Chile experimentalnu fabriku. V januari 23 stal liter 12 000€
Na papieri slubuju, ze do roku 2026 bude stat liter okolo 2-3 €
Veri tomu niekto?
---

Prvi si kupuju EV ti co maju rodinne domy a FVE, pripadne si mozu nainstalovat FVE.
Vo videach na YTB propagatori EV stale len rozpravaju ake je to vyhodne nabijat doma na FVE a ako 96% casu nabijaju doma s FVE lebo je to lacne.
Ale nikto nehovori o tych co byvaju v panelakoch ako budu lacno nabijat.
Zatial som si akosi nevsimol, ze by po BA na parkoviskach instalovali nabijacie stanice.
Snad nechces aby si ludia tahali kable z balkonov.
Aki je pomer rodinne domy vs panelaky, obytne domy? 1:5?
Takze ak dojdu zakaznici z rodinnych domov tak asi bude mensi problem s nakupom dalsich EV, ked nebude infrastruktura.

Vsak natahat kable to je nic, povies si, ale zvladne to aj nasa elektricka sustava?
No len ako dlho trva postavit napr. kusok elektrickovej trate v Petrzalke a kolko to stoji.

Pokial samozrejme, kapitalistickou hospodarskou sutazou = volnym trhom, EV ludom nenaforsuju, nenautia, alebo sa neprejde na zdielanie a EV budu mat fakt len ti majetni ci vyvoleni.
Mozes hovorit, ze je to konspiracia ale nie je to nerealne, pretoze sa hovori o autonomnej zdielanej doprave.
---

Co sa tyka radov.
* Zachytil si, ze Tesla na superchargeroch povolila nabijanie aj EV inych znaciek ako Tesla?
A uz sa hovori ako su majitelia Tesiel nastvani. Navyse kratke kable, kazde EV ma inde nabijanie na aute.
https://www.youtube.com/watch?v=dkpY7pYQu4A
* tu napr. hovori ako v novopostavenych obytnych domoch akosi nerataju s nabijanim EV
https://www.youtube.com/watch?v=iliwNKmlofo
Proste je to chaos.
Kazdy z vyrobcov si chce utrhnut svoj kus kolaca a presadit svoje nabijacie stanice, aplikacie, auta, atd.
Takze koncepcia nula, unifikacia nula.

A dalsie veci ekonomickeho razu, kt. s tym suvisia, zamlcovanie problemov EV, zaujmy istych spolocnosti, skupin, statov, atd.
Takze ten prechod nebude cesta ruzovou zahradou.
17.04.2024 - 11:23:57
00
Marcel ty si chodiaca encyklopedia 100x vyvratenych mytov. Stare baterie budu ziadana komodita, tie sa nikde len tak povalovat nebudu. A degradacia pri novych, s tepelnym manazmentom je zhruba na urovni 1% rocne, takze tych svojich 5r si strc vies kam... https://www.youtube.com/watch?v=H_lJ_a_lJoI

Red dockas sa aj zo stlpov v petrzalke. Zatial sidliskovi nabijaju v obchodoch, alebo v praci.
17.04.2024 - 11:31:35
00
U nas v DK uz mame dlho v stlpoch :) ale skoro nik tam nenabija.
17.04.2024 - 11:37:38
00
Red1 napísal:
Cital si ako si Porsche a Nemecko presadilo synteticke paliva, lebo maju v Chile experimentalnu fabriku. V januari 23 stal liter 12 000€


toto je sprostost, myslim tych 12 000€. to ti tam tie tri nuly pristali navyse. V skutocnosti je to cca 12€ na liter.
17.04.2024 - 11:40:28
01
To vážne si mám kúpiť EV aby som nabíjal v obchodoch alebo v práci??? Degradácia vzniká aj počtom nabíjaní a jazdením. 5 ročný diesel máva väčšinou nabehaných 200 000km. EV s takým nábehom by som si nekúpil. Kapacita batérie bude veľmi nízko a cena vozidla stále dosť vysoko. O tom ma nikto nepresvedčí ...
17.04.2024 - 12:28:27
00
chyba lávky.. 200 000 je na baterku nič...
17.04.2024 - 12:37:11
00
bicycletour napísal:

Zaujimave su tie studie. Vdaka za ne. Rozumiem, ze ti z toho vychadza, ze plug-in hybridy maju realne ovela vyssie emisie, ako automobilky tvrdia. A v tomto s tebou suhlasim. Co nesuhlasim je, ze plug-in hybridy by mali skoncit.

Ked som sa ale zamyslal, kde je problem, tak je to podla mna v tom, ze nevieme definovat standardneho pouzivatela. Pouzivanie aut sa velmi lisi a pri definovani priemerov do WLTP sa asi vyrobcom podarilo nadefinovat iny model (kde maju nizsie emisie, pre celkovu flotilu).

Plug-in hybridy su teraz vo velkych autach. technologia je draha, ceny su tak 40k a viac a to v malych autach nikto nekupi. Takze sa zacina na velkych autach, ktore mali so standardnymi motormi velku spotrebu. Tu je v studiach vidno, ze tie velke auta maju priemernu spotrebu 4.5 litra (pri sukromnych). A to uz pri porovnatelnej dynamike nedava ani nafta (nafta ma o 10% viac emisii na liter - takze to zodpoveda zhruba 4 litrom nafty).
Vo firemnych flotilach na to ludia kaslu (ako aj u nas policajti). Preto tie spotreby su vyssie. Ale aj tam je to len okolo 8 litrov - co na benzinove auta vyssej triedy a SUV nie je zla hodnota.
Mozno sa upravi norma a bude to realne.

Myslim, ze plug-in hybridy su dalsi dielik do skladacky hybrid, plug-in hybrid, BEV, nafta(hybrid - pre nakladne a busy).
17.04.2024 - 13:06:28
00
marseluspp napísal:
No ja si myslim že ta elektrina nemusi byť vzdy a všade. Naftu si viem v pripade nudze schovat do par sudov, ale elektriku neschovam do vreca ani do škatule aby som si neskôr nabil auto …


To mi pripomenulo článok, čo som čítal, že americká armáda veľmi mohutne financuje výskum a vývoj rôznych mobilných obnoviteľných zdrojov (solár, vietor...), pretože pre armády budúcnosti bude obrovským benefitom, keď nebudú musieť zabezpečovať logistiku distribúcie nafty.
17.04.2024 - 13:42:19
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up