bicycletour napísal:
will
Automobilky vyrábajúce plug-in hybridy zaujíma ich reálna spotreba, nie papierová. Podľa toho sa určuje, či automobilka splní emisné normy. Podľa testov zo súkromných a firemných áut, ktoré majú zabudovaný merač paliva vyšli plug-in hybridy ako neefektívne pri znižovaní emisií. Takže automobilky sa môžu rozhodnúť, či budú plug-in hybridy vyrábať alebo platiť za prekročenie normy.

Toto je uplna blbost.

Samozrejme, ze sa do flotilovych emisii beru tabulkove hodnoty (aktualne WLTP).

Automobilka nemoze predsa za to, ako kto jazdi, ci niekto jazdi 100kmh po okreskach, alebo 180kmh po dialniciach a ma 2x taku spotrebu. Rovnako u pluginhybridov.

Ako som uvadzal, cyklus pocitania emisii u PHEV bol velmi nerealisticky (pocital sa do 100 km najazu, cize najprv napr 60 km na elektrinu a az zvysok za palivo), co logicky nedava zmysel pri akejkolvek dlhsej jazde alebo ak sa nenabija kazdych 100 km.

To ako som uvadzal sa zmenit, dopad bude ten, ze PHEV budu mat papierovo vyssie emisie a menej tak prispeju ku znizovaniu flotilovych emisii, avsak oproti spalovakom budu mat stale vyrazne nizsie emisie, cize znizovat to budu, len mensou mierou.
17.04.2024 - 14:10:40
01
quasimoto
Veď automobilky sa môžu rozhodnúť, či budú platiť za vyššie emisie u plug-in hybridov alebo budú radšej investovať do BEV.
17.04.2024 - 14:29:04
00
Pokial si myslis, ze to je take jednoduche, ze automobilka si rozhodne, co budu zakaznici kupovat a oni to budu posluchat... :)
No realita je ovela komplikovanejsia.

Navsye PHEV budu mat hoci vyssie emisie ako teraz, tak stale nizsie ako porovnatelny spalovak a teda negeneruju vyssie priemerne emisie/pokuty, ale nizsie.
17.04.2024 - 14:45:55
02
Podľa grafov čo robili prieskum tak majú vyššiu reálnu spotrebu ako spalováky - minimálne pri firemnej flotile. Čiže aj vyššie emisie.
A áno, automobilka sa rozhoduje čo ide vyrábať( čiže čo majú ľudia kupovať). Neboj sa, má svoje prieskumy, stratégiu a pod.
17.04.2024 - 15:03:07
00
quasimoto
Plug-in hybridy majú reálne emisie 120 g CO2/km, takže si budú musieť zákazníci za emisie navyše priplatiť. Najskôr sa pre ne zrušia aj dotácie a iné výhody.
17.04.2024 - 15:06:34
00
Skôr uvažujem smerom že vojna je za dverami a je veľký predpoklad pri nejakých útokoch na zničenie distribučnej siete ako prvotného taktického útoku. Dnes už nevieš či niekto nepríde na mierovú misiu, keď ho to napadne ...

Na začiatku vojny ľudia hromadne utekali z Ukrajiny na západ. By ma ozaj zaujímalo ako budú utekať majitelia elektromobilov a popritom si niekde po ceste dobíjať niekoľko hodín elektromobily a to ešte na nabíjačkach, ktoré nemusia mať elektrinu??? Ozaj nebudú fronty tam kde to ešte bude fungovať? Matky s deťmi v nepojazdných autách v strede cudzej krajiny .... síce momentálne trochu extrém, ale zaujímavá predstava .... Preto radšej hybrid ak už nejaké elektro tam musí byť...
17.04.2024 - 15:14:00
00
bicycletour napísal:
quasimoto
Plug-in hybridy majú reálne emisie 120 g CO2/km, takže si budú musieť zákazníci za emisie navyše priplatiť. Najskôr sa pre ne zrušia aj dotácie a iné výhody.

Pozri, zjavne to nie je tema, ktoru detailnejsie ovladas, tak nerozumiem potrebe presviedcat o tom opakovane.

To, ze nejaka studia v praxi ukaze 120g CO2 je fajn, no pocitaju sa vzdy "tabulkove" emisie podla aktualne platneho cyklu merania.

A to, ze sice v priemer je 120g neznamena, ze v cykle to bude napr 70 alebo 80g (co je ovela viac ako sucasnych cca 30-40g).

Malo aut dosahuje v premavke tabulkove spotreby, bez ohladu na pohon, ci je spalovacie, elektricke.
REalna spotreba zavisi od stylu jazdy, profilu jazd a dalsich faktorov, malokto chodi 100% casu rozvazne na spotrebu pri idealnom mixe.

No na hodnotenie musi byt stanoveny nejaky jednotny cyklus platny pre vsetkych ako benchmark.
17.04.2024 - 15:18:58
01
quasimoto
Plug-in hybridy sa mali vyrábať, aby znížili emisie a nie aby to mali len napísané na papieri.
Papierové emisie sa u plug-in hybridov od roku 2025 menia. Takže si automobilky priplatia a teda aj zákazníci.
A od roku 2027 bude pre automobilky záväzný emisný faktor na základe reálnej spotreby. Takže ich ceny pôjdu ešte vyššie.
17.04.2024 - 15:25:32
00
Sice s tym robim, ale zjavne to chapes lepsie. Su to pomerne komplexne temy, nieco si si niekde precital bez poznania kontextu a nejak si si to vysvetlil, no nepocuvas vysvetlenie.

Ano je fakt, ze metodika sa u PHEV zmeni (zmena by mala byt postupna v 2 krokoch) a budu vyssie emisie, no stale nizsie ako u ICE, cize pre automobilky bude vyhodnejsie predavat PHEV ako ICE z pohladu emisii.

Realnymi emisiami sa nemysli, ze emisie znacky sa budu vyhodnocovat na zaklade realnych jazd zakazikov (co by bol nezmysel ako som uz vysvetloval, na zaklade toho moze byt potencialne zdanovany majitel, no nie vyrobca), ale to, ze samotny cyklus merania sa uskutocnuje v realnej premavke, nie v labolatoriu.

Ako doplnok k jazdnému cyklu WLTP sa spotreba paliva a emisií v Európe meria podľa testovacej metódy RDE. RDE znamená Real Driving Emissions (emisie merané počas skutočnej jazdy). Na rozdiel od jazdných cyklov NEDC a WLTP sa meranie emisií nerealizuje v skúšobni, ale v skutočnej premávke. Emisie (oxidy dusíka, pevné častice a jemný prach) zistené počas jazdy v premávke sa nazývajú skutočné emisie.

Testovacia metóda RDE
Pri meraní RDE prejde vozidlo kombináciu tratí s náhodným zrýchlením a spomalením, ktorá trvá 90 až 120 minút. Vozidlo je vybavené prenosným meracím systémom PEMS (Portable Emission Measurement System). Tento prístroj meria emisie výfukových plynov (oxidy dusíka a oxid uhoľnatý) spolu s príslušnými parametrami motora, vozidla a okolia na vopred určenej trase. Spojením s údajmi GPS je možné stanoviť presný vzťah medzi jazdnou situáciou a výsledkom výfukových plynov.
17.04.2024 - 16:14:45
04
Dnes v robote Hyundai Tuscon plag-in.Spotreba 3,2 litra priemerná.Kamarat to kúpil na dochádzanie do vedľajšieho okresu každý deň.Cca 60km na elektriku plus čosi na benzin.Nabíja vždy večer doma na chalupe.Nadrz to má malú a keď je všetko plné (nádrž+batéria) tak to dá nejakých 500km.Po diaľnici to žerie,keď nenabíjaš tiež.Ale na jeho použitie a je asi prvý čo poznám čo to aj reálne nabíja je to úplne parádne využite auto.
17.04.2024 - 17:03:25
05
marseluspp napísal:
Skôr uvažujem smerom že vojna je za dverami a je veľký predpoklad pri nejakých útokoch na zničenie distribučnej siete ako prvotného taktického útoku. Dnes už nevieš či niekto nepríde na mierovú misiu, keď ho to napadne ...

Na začiatku vojny ľudia hromadne utekali z Ukrajiny na západ. By ma ozaj zaujímalo ako budú utekať majitelia elektromobilov a popritom si niekde po ceste dobíjať niekoľko hodín elektromobily a to ešte na nabíjačkach, ktoré nemusia mať elektrinu??? Ozaj nebudú fronty tam kde to ešte bude fungovať? Matky s deťmi v nepojazdných autách v strede cudzej krajiny .... síce momentálne trochu extrém, ale zaujímavá predstava .... Preto radšej hybrid ak už nejaké elektro tam musí byť...

lebo rafineriu neznicis. Oh, wait...Russia... Prestan uz vymyslat tieto priblble argumenty. Ved to je trapne. Ked nemas ziaden normalny, tak radsej nic nepis.
17.04.2024 - 17:27:20
04
quasimoto
A čo keď s tým robíš? To nejako mení fakt, že pri reálnych testoch reálnych užívateľov mali plug-in hybridy emisie 120-190 g CO2/km? To už teda nevyzerá, že majú nižšie emisie než spaľovacie autá.
Čo čakajú automobilky? Že sa bude meranie emisií riadiť podľa nejakej vzorovej jazdy? Hlavne, aby to vychádzalo na papieri a pritom v realite jazdia užívatelia s vyššími emisiami?
17.04.2024 - 17:36:54
00
Čo mal odstrihnuté káble ku baterke, či?? 🤣
17.04.2024 - 17:44:36
01
marseluspp napísal:
To vážne si mám kúpiť EV aby som nabíjal v obchodoch alebo v práci??? Degradácia vzniká aj počtom nabíjaní a jazdením. 5 ročný diesel máva väčšinou nabehaných 200 000km. EV s takým nábehom by som si nekúpil. Kapacita batérie bude veľmi nízko a cena vozidla stále dosť vysoko. O tom ma nikto nepresvedčí ...

Mozes nabijat aj na nabijackach na pumpach. Ale naco by si to robil, ked si vies nabit pocas nakupu v potravinach? Skutocne nedokazes opustit tu utkvelu predstavu, ze netreba chodit niekam na pumpu, ale vies si nabit tam, kde auto v priebehu dna parkujes?

Mapa nabijaciek
https://www.plugshare.com/
Cena nabijania zse -dokonca aj keby niekto nabijal iba na ich verejnych rychlonabijackach, stale je to pri istom najazde lacnejsie ako jazdit na benzine
https://zsedrive.sk/
Mimochodom k tymto nabijacim kartickam je vzdy aj poistenie dojazdu. To je pre teba ako stvorene, kedze si to nevies ustriehnut sam. Ak si ev vybijes do mrtva, zavolas im a poslu ti odtahovku co ta hodi na najblizsiu nabijacku "zadarmo".
A k tym radom na nabijackach. Tam sa priplaca prave za tu rychlost, takze na nej stravis tak pol hodinu v zavislosti od krivky nabijania toho ktoreho ev. (Neprides s uplne vybitou a nenabijas do 100%) Dobre to popisuje tu od 26min https://m.youtube.com/watch?v=JkPQZdS1OtM

A je jedno comu ty veris (to si nechaj do kostola) fakty a testy hovoria jasne. Najazd je ovela menej podstatny, ako jej vek, nakolko bateria viac degraduje vekom, ako beznym najazdom. Vid 1:16:00 https://m.youtube.com/watch?v=H_lJ_a_lJoI
17.04.2024 - 21:58:59
03
marseluspp napísal:
To vážne si mám kúpiť EV aby som nabíjal v obchodoch alebo v práci??? Degradácia vzniká aj počtom nabíjaní a jazdením. 5 ročný diesel máva väčšinou nabehaných 200 000km. EV s takým nábehom by som si nekúpil. Kapacita batérie bude veľmi nízko a cena vozidla stále dosť vysoko. O tom ma nikto nepresvedčí ...


Zaujímavé, že môj 5 ročný eGolf bez termomanazmentu ma kapacitu batérie na 94%. Asi tú baterku idem vyhodiť do lesa ☠️
Citigo iV ktoré má teraz 4 roky je na tom podobne.

K tomu tvojmu katastrofickemu scenáru by mal jednu otázočku. Ako si chceš natankovať ten tvoj dizlik keď nebude elektrina? A máš ten sud s naftou doma alebo v garáži? Susedia sú s tým v pohode?
18.04.2024 - 07:30:55
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up