Záruka a opravy.
Záruka sa neposkytuje na poruchy vzniknuté počas prevádzky ebiku, ale len na chyby spôsobené výrobcom.
V praxi to ale nie je až tak viditeľný problém, keďže poruchy motora, batérie či RJ pri normálnom používaní idú na vrub výrobcu, a za tie dva roky toho zas až toľko nie je, aby s tým mal výrobca problém.
Jeho hlavná ryža začína po záruke, keď o normálnej oprave sa v uzavretých systémoch nedá hovoriť, a oprava v servise spočíva vo výmene celých dielov za ťažké lóve.
Bežne beriem od chalanov zo servisu batérie na lionky ktorým nič nie je, kde ale musia preukázateľne zničiť elektroniku batérie, aby importér poslal komplet novú batériu.
Nič také ako opravu batérie napr. výmenou BMS v uzavretom systéme nepoznám, podobne je to aj pri motoroch, a zneškodnenie odpadu ostáva na servise.
Čo sa týka budúcich opráv, tie sú podstatne jednoduchšie pri batériách, na ktorých je po ich vybratí možné zmerať na výstupe napätie. Jedná sa ale o jednoduchšie systémy ktoré postupne miznú, a nahrádzajú ich zbytočne zložité uzavreté systémy s neprístupnými ND na trhu.
Pokiaľ napr. na taký 5 ročný
ebike ešte dostať motor, tak to je ten lepší prípad, ak nie, ide o preťažený a nepoužiteľný šrot.
Píšem o značkách všeobecne, a tieto problémy sa už postupne ukazujú.
Nedávno mi napr. zblbla spešlácka
batéria v stave 100%, servisná oprava (výmena) 1400€. Našťastie pomohol kompletný reštart systému, ale stačí niekomu zamaródovať, nedobiť
batériu niečo cez 200 dní, a dobrá batéria sa porúča do hlbokého spánku.
Práve som mal na opravu batériu do staršieho crussisa, nová cez 500€. Originál BMS zohnať bez nároku, šlape s náhradným, akurát mu nefunguje stavová RGB dióda.
Ja len, aby tu aj také informácie zazneli, ak chce niekto "lacný" ebike na dlho.