Kedze na vajanskeho nieco dnes robili a bol tam v mieste cyklopruhu zeriav uz nebol vobec problem vyznacit obchadzku pre cyklistov poza budovu cez tie kocky nasledne na Fajnorovo nabrezie. Pred tym tvrdili ze to nie je mozne tade posielat cyklistov.
Tato konkretna stranka je sice pofiderna, ale co sa tyka tohto typu ebajkov, tak je to kategoria "s-pedelec", ktora je legislativne uz zaradena prakticky medzi e-skutre, maju vyssiu dopomoc, az do 45 km/h, vyssi vykon. Viaceri renomovani vyrobcovia ponukaju ebajky tejto kategorie, napr.:
Tieto vozidla su ale urcene na cesty pre motorove vozidla a nemaju co hladat na cyklocestach, cyklochodnikoch atd. Musia mat pridelenu ECV a mali by mat aj PZP. Ako je to detailnejsie u nas poriesene legislativne netusim, zatial je to asi skor pole neorane.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
dxdexter ja o tom viem, neskôr som to doplnil podrobnejšie. V susednom Rakúsku bežne polícia kontroluje, či cyklisti jazdia na e-bikoch. Na Slovensku by podľa niektorých ľudí nemala dávať ani fúkať cyklistom, najlepšie ich ignorovať.
Ak by to niekoho zaujimalo, tak bicykle s-pedelec (Speed Pedelec) sa podla nasej platnej legislativy povazuju za motorove vozidla kategorie L1e (Zákon NR SR č. 725/2004 Z. z.):
L1e – malý motocykel, t. j. dvojkolesové vozidlo s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 45 km.h-1, ktorého zdvihový objem valcov neprevyšuje 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora alebo najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora.
Z toho vyplyvaju povinnosti ako vodicsky preukaz minimalne skupiny AM, A1, A2, alebo A pripadne B, B1, schvalena helma (cykloprilba nepostacuje), SPZ (+technicky preukaz), PZP.
Pre uplnost, ebajky do 25 km/h a 0,25kW sa povazuju za bicykle s pomocnym motorcekom a su zaradene do kategorie V ako ostatne vozidla a plati pre ne rovnaka legislativa ako pre bicykle.
Z toho tiez vyplyva, ze cipovaci ebajkov a vodici roznych e-motoriek bez opravnenia by si mali dat velky pozor, pretoze v pripade nehody ak niekomu sposobia skodu na majetku alebo zdravi, budu posudzovani ako vodici motoroveho vozidla, no a v takom pripade bez splnenia uvedenych povinnosti si koleduju o riadny pruser.
Tato konkretna stranka je sice pofiderna, ale co sa tyka tohto typu ebajkov, tak je to kategoria "s-pedelec", ktora je legislativne uz zaradena prakticky medzi e-skutre, maju vyssiu dopomoc, az do 45 km/h, vyssi vykon.
Ked uz sa otvara tema, je niekde definovane, co znamena "dopomoc"? Je to nutna podmienka pre elektrobicykle, a naivne si to predstavujem tak, ze elektropohon je aktivny iba v pripade "slapania" jazdca. Vyssie spominany "bike" ma vsak pohon v naboji, a na jednom z videi sa mi zda, ze demonstruju ako je motor aktivny aj v pripade, ze jazdec nie je ani len na pedaloch ... alebo to zle chapem?
Ako pises, je nutne sliapanie. "Bicykel" som radsej ani nepozeral.
Zákon 8/2009:
§ 2 Vymedzenie základných pojmov
nemotorovým vozidlom prípojné vozidlo, vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily alebo zvieracej sily ... bicykel vybavený pomocným motorčekom so zdvihovým objemom valcov nepresahujúcim 50 cm3 s konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 25 km h-1 alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorčekom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km h-1 alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov
Zákon 134/2018:
§ 31 Bicykel s pomocným motorčekom
(3)
Najväčší menovitý výkon pomocného motorčeka nesmie presiahnuť 0,25 kW, jeho výkon sa progresívne musí znižovať a nakoniec prerušiť vtedy, keď bicykel s pomocným motorčekom dosiahne rýchlosť 25 km · h-1 alebo aj skôr, ak cyklista prestane šliapať do pedálov.
ja keď som dnes čakal na briku tak som videl jedného na ....na čom vlastne to bol ??? malo to pedále ale on nimi netočil len išiel...spomalil pred prechodom pre chodcov a potom zas bez pedálovania išiel ...a išiel... to je aká kategória?
Ak je maximalna konstrukcna rychlost do 45 km/h a trvaly menovity vykon do 4kW tak je to kategoria L1e (maly motocykel). Ak je maximalna konstrukcna rychlost nad 45 km/h, tak L3e (motocykel). V oboch pripadoch motorove vozidlo. Bicykel, t.j. nemotorove vozidlo, by to bolo len vtedy, keby splnalo definiciu, ktoru citoval Zigo vyssie v jeho prispevku.
Ja by som chcel strasne rad pocut od cyklokoalicie alebo nejakej podobnej skupinky ktora stoji za rozvojom cyklotras v meste ako spravne pokracovat v jazde ked idem od blumentalu po segregovanej cesticke pre cyklistov po blumentalskej a na konci je cyklo prechod so svetlami a za nim uz len chodnik pre chodcov.
Ak za prechodom cyklocesta nepokracuje aky vyznam ma cykloprechod?
akoze bez pochopenia konkretnej situacie mi napadlo, ze ze by to mohla byt prva faza nejakeho projektu, ktory v buducnosti tu cyklotrasu potiahne dalej tam kde ti aktualne chyba ... co myslis, mohlo by to byt ono ?
podla mna nie lebo toto tam uz je roky a smer Trnavske nie je fyzicky mozne nieco tahat tade, je tam chodnik ktory je uzky aj pre chodcov okolo konskej zeleznice a smerom na racko je tam bus pruh kde to teoreticky mozu hodi na chodnik ale to nevidim realne lebo su tam prevadzky na legionarskej a museli by porusit tu zelen co tam je a to by sa nestretlo s pochopenim.
Ja by som chcel strasne rad pocut od cyklokoalicie alebo nejakej podobnej skupinky ktora stoji za rozvojom cyklotras v meste ako spravne pokracovat v jazde ked idem od blumentalu po segregovanej cesticke pre cyklistov po blumentalskej a na konci je cyklo prechod so svetlami a za nim uz len chodnik pre chodcov.
Ak za prechodom cyklocesta nepokracuje aky vyznam ma cykloprechod?
Zober si so sebou dieťa do 10 rokov a môžeš legálne pokračovať po chodníku
Neviem presne, ale táto úprava asi vznikla pri úpravách súvisiacich s výstavbou Steinu. Pokračovanie smerom na Kukučínovu sa kreslilo ešte pred 12 rokmi za čias primátora Ftáčnika, ale ako vidíš, niekde to zastalo.
Kompetenčná poznámka na záver: za rozvojom cyklotrás stojí (najmä) samospráva, občania a ich združenia môžu tak maximálne na volených zástupcov tlačiť, aby to aj naozaj robili
pytam sa prave preto ze ak si so sebou zoberiem cyklistu ktory nie je skuseny alebo miestny pripadne dieta 11-14 rokov, nebodaj 2 alebo slabsieho jazdca zvycajne partnerku tak vysvetlit im ze toto je normalne a takto nejako neviem ako maju jazdit tak si kazdy potuka na celo a na cely bicykel a jazdenie po meste sa ti vykaslu. je to nelogicke, nebezpecne a proste cele zle.
jazdim tade hlavne na mtb a zoberiem to po tom chodniku smerom k trznici kde davam pozor na pesiakov na tom uzkom chodniku a smerujem na kukucinku poza trznicu a ano viem ze je to zle ale je to lepsie ako to ma oficialne byt,
Ja súhlasím, že je to nedotiahnuté. Ale jednoducho ucelenú sieť nevyčarujeme za noc. Vždy lepšie, že ten priechod vybudovaný už je a stačí doriešiť úsek mimo križovatky, ktorý býva (zväčša) jednoduchší.
V ideálnom svete by bol úsek od stanice konskej železnice až po Kukučínovu aspoň nejako dočasne legalizovaný, napr. pešia zóna + cyklisti voľno alebo cestička pre chodcov + cyklisti voľno. Teda značenie preferujúce chodcov, ale umožňujúce prejazd na bicykli.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Tato konkretna stranka je sice pofiderna, ale co sa tyka tohto typu ebajkov, tak je to kategoria "s-pedelec", ktora je legislativne uz zaradena prakticky medzi e-skutre, maju vyssiu dopomoc, az do 45 km/h, vyssi vykon. Viaceri renomovani vyrobcovia ponukaju ebajky tejto kategorie, napr.:
https://www.cube.eu/sk-sk/e-bikes/trekking/s-pedelec
Tieto vozidla su ale urcene na cesty pre motorove vozidla a nemaju co hladat na cyklocestach, cyklochodnikoch atd. Musia mat pridelenu ECV a mali by mat aj PZP. Ako je to detailnejsie u nas poriesene legislativne netusim, zatial je to asi skor pole neorane.
L1e – malý motocykel, t. j. dvojkolesové vozidlo s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 45 km.h-1, ktorého zdvihový objem valcov neprevyšuje 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora alebo najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora.
Z toho vyplyvaju povinnosti ako vodicsky preukaz minimalne skupiny AM, A1, A2, alebo A pripadne B, B1, schvalena helma (cykloprilba nepostacuje), SPZ (+technicky preukaz), PZP.
Pre uplnost, ebajky do 25 km/h a 0,25kW sa povazuju za bicykle s pomocnym motorcekom a su zaradene do kategorie V ako ostatne vozidla a plati pre ne rovnaka legislativa ako pre bicykle.
Z toho tiez vyplyva, ze cipovaci ebajkov a vodici roznych e-motoriek bez opravnenia by si mali dat velky pozor, pretoze v pripade nehody ak niekomu sposobia skodu na majetku alebo zdravi, budu posudzovani ako vodici motoroveho vozidla, no a v takom pripade bez splnenia uvedenych povinnosti si koleduju o riadny pruser.
https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/statny-dopravny-urad-4/info-o-prevadzkovani-vozidiel/povinna-vybava-vozidla
4. Lekárnička – platí pre motocykle nad 50 cm3, trojkolky nad 50 cm3, štvorkolky nad 50 cm3, osobné vozidlá, nákladné vozidlá, autobusy, traktory a pracovné stroje samohybné.
Ked uz sa otvara tema, je niekde definovane, co znamena "dopomoc"? Je to nutna podmienka pre elektrobicykle, a naivne si to predstavujem tak, ze elektropohon je aktivny iba v pripade "slapania" jazdca. Vyssie spominany "bike" ma vsak pohon v naboji, a na jednom z videi sa mi zda, ze demonstruju ako je motor aktivny aj v pripade, ze jazdec nie je ani len na pedaloch ... alebo to zle chapem?
Zákon 8/2009:
§ 2 Vymedzenie základných pojmov
nemotorovým vozidlom prípojné vozidlo, vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily alebo zvieracej sily ... bicykel vybavený pomocným motorčekom so zdvihovým objemom valcov nepresahujúcim 50 cm3 s konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 25 km h-1 alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorčekom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km h-1 alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov
Zákon 134/2018:
§ 31 Bicykel s pomocným motorčekom
(3)
Najväčší menovitý výkon pomocného motorčeka nesmie presiahnuť 0,25 kW, jeho výkon sa progresívne musí znižovať a nakoniec prerušiť vtedy, keď bicykel s pomocným motorčekom dosiahne rýchlosť 25 km · h-1 alebo aj skôr, ak cyklista prestane šliapať do pedálov.
Ak za prechodom cyklocesta nepokracuje aky vyznam ma cykloprechod?
situacia je lahka
ides po cyklo a smerujes na prechod (je to cykloprechod s cyklosemaforom) a za nim uz je len chodnik
https://www.google.sk/maps/@48.1556766,17.1242893,3a,75y,54.99h,74.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE4l_FQHnU5HzUBoB8mOo2w!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
jedine co ti ostava ako cyklistovi ak chces dodrziavat zakony je zosadnut za prechodom a pochodovat peso vedla bicykla neviem az kam.
inac toto je tiez celkom zabavny pocin tieto znacky. Cele 2 metre a 2 znacky oznacujuce zaciatok a koniec
https://www.google.sk/maps/@48.1557533,17.1243882,3a,75y,273.38h,61.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1se-17DCmdcRDLg2fHxUHUyQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Ak za prechodom cyklocesta nepokracuje aky vyznam ma cykloprechod?
Zober si so sebou dieťa do 10 rokov a môžeš legálne pokračovať po chodníku
Neviem presne, ale táto úprava asi vznikla pri úpravách súvisiacich s výstavbou Steinu. Pokračovanie smerom na Kukučínovu sa kreslilo ešte pred 12 rokmi za čias primátora Ftáčnika, ale ako vidíš, niekde to zastalo.
Kompetenčná poznámka na záver: za rozvojom cyklotrás stojí (najmä) samospráva, občania a ich združenia môžu tak maximálne na volených zástupcov tlačiť, aby to aj naozaj robili
jazdim tade hlavne na mtb a zoberiem to po tom chodniku smerom k trznici kde davam pozor na pesiakov na tom uzkom chodniku a smerujem na kukucinku poza trznicu a ano viem ze je to zle ale je to lepsie ako to ma oficialne byt,
V ideálnom svete by bol úsek od stanice konskej železnice až po Kukučínovu aspoň nejako dočasne legalizovaný, napr. pešia zóna + cyklisti voľno alebo cestička pre chodcov + cyklisti voľno. Teda značenie preferujúce chodcov, ale umožňujúce prejazd na bicykli.