Mne mechanici v cykloshpe tvrdili že reťaz sa roztrhne vtedy ak križujem prevody. Ale to platí keď je prevodník viackotúčový.

Jednoprevodníkové reťaze sú stavané na výrazné vyosenie a majú byť ešte lepšie na ebikoch aby k tomu nedošlo ani za plnej prípomoci. Osobne to vidím na chybu reťaze a reklamáciu. Otázkou je či si neprekročil celkovú max. hmotnosť bicykla udávanú výrobcom ...

Čísielka na prevody sú dobré pre rekreačných jazdcov a malé deti. Oni si moc nesledujú napríklad na akom prevode zastali pred cestou a potom sa divia že sa nevedia rozbehnúť a skúmajú čo majú zaradené. Prípadne keď rodič usmerňuje dieťa aký prevod si má dať.
26.04.2024 - 07:28:55
00
Toto je jednoprevodnik. Zaroven teda je to damsky bike, takze by tam teoreticka nosnost bola byt nizsia, kedze mam 100kg :) Tiez mi to napadlo no :)

Co sa tyka tych cisel, tak ja proste neviem. Na aute viem co mam zaradene a ked to neviem, dotknem sa paky a viem to. Na biku o tom popravde naozaj prehlad nemam a odcitavat si to z koliesok vs mat to na prehadzovacke ... moja volba je jasna. A paradoxne, mne by to davalo vacsi zmysel na klasickom bajku, pretoze tam sa da dost dobre riadit pocitom. Na Ebiku mi to pride hodne zlozite, kedze s vyssou urovnou podpory ten pocit odpada a ono to taha ako krava bez ohladu na to co je tam zaradene.
26.04.2024 - 07:47:27
00
pri systémoch 1x niečo označenie prevodov (pre niekoho rýchlostí) na radení nemá žiadny význam. podľa môjho názoru, je to tak intuitívne, že aj menej skúsený bajker si po krátkom čase pocitovo osvojí radenie a ak je dobre nastavená prehadzovačka, nepustí reťaz mimo spodného a vrchného pastorku kazety a netreba sa ničoho báť. paradoxne, v dávnejších dobách bola moja jediná roztrhnutá reťaz na biobajku, kde som mal 3x10. ale je pravda, že na ebajku treba mať trochu prax, začiatkami si každý prejde
26.04.2024 - 08:00:38
00
Ze je to otazka zvyku, o tom sa hadat nemozem ani nechcem, kedze ta skusenost bola jednorazova :) Len mi to na prvu dobru proste nedavalo zmysel. Zvyknut sa na to urcite da.

Co sa tyka tej retaze, ako som povedal, budem varovat nasich aby na to trochu mysleli, pretoze ked to praskne v nespravnej vzdialenosti od domu, moze to byt neprijemne :-D Ja som mal asi 8km prechadzku :-D
26.04.2024 - 08:25:31
00
Počkaj, ešte je tu otázka či je to doslovne prasknuté s odlomenou časťou, alebo sa reťaz rozpojila. Zvykne sa to nazývať rovnako - prasknutá reťaz. Ak je zlomená, tak je to chyba reťaze a môže to byť výrobná vada a tam by to bolo na reklamáciu. Pamätám si jednu šaržu (asi Sram?) čo praskali reťaze a niektoré ďalšie články mali pukliny. Skús sa na to pozrieť. Reťaz predsa musí mať silovú rezervu aspoň 100% kvôli bezpečnosti.

Ja osobne tiež som rád keď viem čo je zaradené, hlavn na trojprevodníku na biobiku, na ebiku mám len čiarky bez čísel a tak aspoň orientačne. Celkom som si zvykol pri zastavovaní podradiť o 3 stupne a po rozbehu to vrátim nazad. Zbytok je podľa pocitu a kadencie ktorú chcem. Takže to nevyužívam ani pohľadom.
26.04.2024 - 12:49:27
00
Retaz uz zial nemam a na toto naozaj odpovedat neviem :/
29.04.2024 - 06:34:11
00
Zdravím vás, potrebujem poradiť s výberom ebiku, dlhý čas prechádzam rôzne možnosti a s ohľadom na financie (ako ináč) môj výber padol na tieto možnosti:

Raymon hardray e-30-29
ROCK MACHINE Storm INT e70-29
CRUSSIS ONE-LARGO 7.8 2023 príp. e-cross (zvažoval som aj verziu s motorom OLI, ale tam sa obávam servisovateľnosti)
AMULET 29 eRival 4.0

Jazdiť budem prevažne po asfalte a ľahšom teréne (poľné cesty atď.). Za každú radu a tip budem rád. V mojom výbere je to hlavne súboj motorov, zvyšok je viac-menej holý základ, čo chápem. Otázka je, či je napr. taká Yamaha PW-TE, 250 W, 60 Nm výkonnejšia, ako bafang m400 80nm alebo sport drive s až 90nm. (papierové údaje.......).

Rozpočet mám cca 1500 eur.

Ďakujem
07.05.2024 - 10:50:47
00
Čauko
No pri tomto rozpočte si veľmi vyberať nemôžeš. Ale skúsim takto.
Raymon - by som nebral, malá baterka, 500Wh je málo.
Crussis - zabehnutý výrobca, motori Bafang sú spolahlivé s dobrým servisným zázemím, aj keď tu je asi motor M400 starší model, baterka 630Wh újde
Amulet - komponenty nič moc, ale motor Bafang M410 novšia varianta od M400 a 720Wh baterka stojí za zváženie
ROCK MACHINE - čo som čítal, tak že tie motory su ok, ale zase malá baterka 500Wh, bude ťa to limitovať pri výjazdoch.

Takže záleží na tebe, ja by som skôr hladel na kapaitu batérie a brzdy. Každý z týchto motorov ťa dostane tam kam budeš chcieť, takže v podstate pri tomto rozpočte to je jedno ktorý motor.
Samozrejme, že 80Nm pocítiš pri stúpani oproti 60Nm.

Skús popozerať ešte Crussis iné modely aj CTM
07.05.2024 - 11:40:28
02
Priznám sa, že som asi najviac naklonený k amuletu, ale neviem nájsť náhradné akumulátory, obávam sa dostupnosti aku po dlhšom čase.
07.05.2024 - 12:24:23
00
V tej cene (1 499,- cez EXIsport) nič lepšie ako ten Amulet nezoženieš... XCM je pri tejto cene asi všade, S-Ride je taký aký je, ale je to najlacnejší komponent na bajku, mačkou vo vreci sú len Zoom brzdy... Čo sa týka dostupnosti bateriek po dlhšom čase (otázkou je, čo to je dlhší čas), to je pri OEM baterkách problém vždy, jedinou výnimkou sú renomovaní výrobcovia (Bosch, Shimano, Yamaha...), ktorí majú baterky vlastné...
07.05.2024 - 12:35:44
00
son9y napísal:
Priznám sa, že som asi najviac naklonený k amuletu, ale neviem nájsť náhradné akumulátory, obávam sa dostupnosti aku po dlhšom čase.


Ver tomu, že do roka, max do roka a pol budeš poškulovať po celopére ;) . Takže ti môže byť jedno, či o 3 roky zoženieš baterku.
07.05.2024 - 13:09:47
02
😃👍 uvidíme, teším sa, že som si momentálne popri rodine trhol taký budget 🤣. Niekedy mám pocit, že najistejšia možnosť je zobrať nejaký prestavbový set s tongsheng tsdz8 a prerobiť starší bike.
07.05.2024 - 13:28:06
00
Nešpekuluj so žiadnou prestavbou a ber toho Amuleta... Žiadna prestavba subtílneho rámu, s trčiacim motorom a rámovou batériou sa originál ebajku nevyrovná...
07.05.2024 - 13:30:13
03
son9y napísal:
Niekedy mám pocit, že najistejšia možnosť je zobrať nejaký prestavbový set s tongsheng tsdz8 a prerobiť starší bike.

So surovým TSDZ2B si nijak nepomôžeš, a pokiaľ sa necítiš na jeho výrazné úpravy a nízkonákladový domoservis s vysokou udržateľnosťou, tak škoda peňazí.
Ak si ale technický typ, postupne zistíš aj názory zbytku planéty okolo Slovenska, a túto slobodu už ťažko vymeníš za bezvýchodiskovú viazanosť na predajcu a po záruke na autorizovaný servis.

Hotové, systémovo uzavreté ebajky zas majú nepopierateľné výhody minimálne počas záruky + 1-2 roky, kým sa začne prejavovať, komu si to vlastne upísal dušu.
Potom zvyčajne prichádza dilema medzi "výhodným" predajom, nákladnou udržateľnosťou a novým "supermodelom".
Pritom na uzavretom ebajku môžeš mať okrem elektro výbavy ostatné komponenty kľudne aj v top stave, len už prakticky nevyužiteľné.

Nedovolím si nikomu radiť čo je konkrétne pre neho ten správny výber, len si myslím, že viac informácií vždy znamená kvalifikovanejší výber.
07.05.2024 - 17:21:59
01
son9y napísal:
Priznám sa, že som asi najviac naklonený k amuletu, ale neviem nájsť náhradné akumulátory, obávam sa dostupnosti aku po dlhšom čase.

Repas batérie 720Wh v porovnateľnej kvalite do 200€ nie je dnes nič mimoriadne.
07.05.2024 - 17:39:56
01
keyboard_arrow_up