Ayala napísal:
Jen jsem se ptal proč by se mělo jezdit s vypnutým pohonem počas vyjížďky,toť vše.

Ayala
jazdiť s vypnutým pohonom pri ebike je blbovina. Keď ako dôvod vynecháme, že si chce zamakať bez motora, tak hlavný dôvod prečo RED1 vypína motor, je z dôvodu vedenia si štatistík. Bosch totižto ako štatistiku využitia jazdých módov uvádza vlastne dobu aktivácie jazdného módu.
Príklad: idem 5km hore, 5km dole, mód Tour. Celkovo som prešiel 10km, cestou nadol som nešlapal. Logické by bolo, aby v štatistike využitia jazdných módov bolo: Tour: 50%, Bez asisitencie: 50%. Lenže Bosch ti povie: Tour 100%. Neviem kde soudruzi z NDR udělali chybu, ale toto je štatistika úplne k hovnu.
27.04.2024 - 21:19:08
01
thePegass - aha,to je něco jiného.My co máme Brose a aplikaci Specialized vidíme kolik procent jsme strávili při jízdě v jakémkoliv režimu včetně Off.Dík za vysvětlení.
28.04.2024 - 06:40:22
01
ono to ale asi nebude záležitosť iba Boschu. ideš dole kopcom, máš zapnuté ECO, nepedáluješ, nemíňaš energiu z baterky, ale rýchlosť do 25 kmh. vieš ako ti to zapíše systém? alebo príklad č. 2, ideš po rovine, opäť na ECO, prekročíš 25 kmh, motor sa vypne, ale stále máš zapnuté ECO. pod ktorú "kolónku" to systém zapíše?
28.04.2024 - 07:12:21
00
Ja mám takú možno trochu uletenú teóriu...výjazd mám rozdelený na tretiny. Na začiatku výjazdu kým vládzem sa snažím jednu tretinu šlapať za svoje prípadne dopomoc iba minimálnu a trochu si máknuť. Druhú tretinu rozumne využívať dopomoc. A tretiu tretinu ideálne už na spiatočnej ceste keď som vyšťavený si na dojazd doprajem hoci aj turbo mód. Novozrodený ebiker samozrejme kladie otázky ohľadne dojazdu keďže nemá skúsenosti. Ale časom s najazdenými km sa dá pomerne reálne a presne odhadnúť výjazd a koľko šťavy to bude stáť. Ale ak idem na dlhší výjazd hodím do batoha 6Ah/4Ah nabíjačku a niekde na pivku si vždy niečo dotlačím. Takže NO STRESS ! RIDE !
28.04.2024 - 10:28:00
01
sorcerer napísal:
príklad č. 2, ideš po rovine, opäť na ECO, prekročíš 25 kmh, motor sa vypne, ale stále máš zapnuté ECO. pod ktorú "kolónku" to systém zapíše?

Pod ECO predsa, kam inam? :)
Sofistikovanejšie "zapisovanie" to už ale môže byť pri výpočte priemerného výkonu jazdca, alebo upraveného výkonu jazdca. Tam by som povedal že kvalitný algoritmus si z každého režimu vyberie dáta ktoré potrebuje.
29.04.2024 - 09:46:01
00
cipo11 napísal:
Ja mám takú možno trochu uletenú teóriu...výjazd mám rozdelený na tretiny.

Mám to veľmi podobne, a príde mi to aj úplne prirodzené. :y:
29.04.2024 - 09:48:44
01
asi áno :) tým som len chcel poukázať na to, že sa až tak netreba držať údajov z aplikácií k motorom. ako tu už bolo spomenuté, každý z nás po nejakom nájazde v rôznych podmienkach vie, čo mu baterka dovolí.
29.04.2024 - 09:52:21
01
cipo11 napísal:
Ja mám takú možno trochu uletenú teóriu...výjazd mám rozdelený na tretiny. Na začiatku výjazdu kým vládzem sa snažím jednu tretinu šlapať za svoje prípadne dopomoc iba minimálnu a trochu si máknuť. Druhú tretinu rozumne využívať dopomoc. A tretiu tretinu ideálne už na spiatočnej ceste keď som vyšťavený si na dojazd doprajem hoci aj turbo mód. Novozrodený ebiker samozrejme kladie otázky ohľadne dojazdu keďže nemá skúsenosti. Ale časom s najazdenými km sa dá pomerne reálne a presne odhadnúť výjazd a koľko šťavy to bude stáť. Ale ak idem na dlhší výjazd hodím do batoha 6Ah/4Ah nabíjačku a niekde na pivku si vždy niečo dotlačím. Takže NO STRESS ! RIDE !


tiež to robím tak ale naviac ak je nejaký strmší alebo technický úsek tam tam si zapínam tour režim lebo tieto úseky dosť vyčerpávajú. Eko režim mám oproti povodnému nastaveniu ešte o niečo znížené nm a pomoc takže šetrím na tomto režime baterku ešte viac.
29.04.2024 - 10:03:42
02
Vy ste blázni (v dobrom :) ), že prvú tretinu bez dopomoci, to akože aj kopce? U nás ktorýmkoľvek smerom sa vyberiem, hneď nejaké stúpanie. Išiel som raz na skúšku na OFF mierny kopec, dlho mi to nevydržalo, dokonca aj ECO mi príde slabé, akože dá sa, 50z pastorok, idem 5km/h. a vyjdem, ale to je otročina. Tá radosť s jazdy, ktorú mi má eMTB bike priniesť sa nedostaví.
Predtým som jazdil crossový bike, mal iba 34z pastorok vzadu, 26 najmenší vpredu, ale ten tažký ebike sa bez dopomoci nevyrovná klasike ani v najľahšom prevode (moja skúsenosť čo by priemerného bajkera).
Ja nikdy nevypínam, ale zas na rovinkách držím blízko 25, kedy ten motor fakt už len trošku pomáha, takže časť cesty v podstate prejdem na ECO, ale teda nie navolením trvalého módu ECO, ale tým, že som na hranici dopomoci. A keď nefúka a nohy sú už v zábehu, tak viem ísť aj 27-28. Ale kopec a vypnutý motor, to neeee, to radšej potlačím :D .

sorcerer napísal:
...opäť na ECO, prekročíš 25 kmh, motor sa vypne, ale stále máš zapnuté ECO. pod ktorú "kolónku" to systém zapíše?

Za mňa by mal mať každý mód dva stavy, ku ktorým by sa dáta (čas, vzdialenosť, ľudská sila) pripísali. ECO by bolo v štatistike potom ako ECO[ON] ak motor asistuje, ECO[OFF] ak motor neasistuje (idem nad 25, alebo dole kopcom). Tie údaje systém vie, tak prečo nelogovať viac zmysluplne. Ale veď nevadí, hlavne aby to šlapalo stabilne a bez chýb.
29.04.2024 - 14:01:22
01
Ja som sa minule pocas vyjazdu hral s nastavovanim Auto rezimu (to je super vyhoda, ze sa daju rezimy modifikovat v terene). Nakoniec som skoncil s Assistance -5 cize najmenej a Max. torque 35Nm (-50Nm oproti standardu - to je prave dopomoc v kopcoch). Bike je ovela viac zavisly od zaradeneho prevodu a mne takato dopomoc staci, aby som nesiel na anaerobny prah, ale pohyboval sa stale niekde v hornej casti Z2. Pritom sa mi daju pohodlne vyslapat vsetky kopce. V podstate mam jeden rezim na vsetko. Navyse mi ukazuje dojazd o takmer 8-10km viac ako Eco.

Pri Tour+ som mal casto problem s tym, ako keby motor nereagoval vo zvlnenom terene, to bolo take divne. V kpci fungoval dobre. Skusim na Tour+ ponastavovat "Dynamic" to je vraj ako rychlo reaguje motor na moju silu (input) do pedalov.
29.04.2024 - 14:29:06
00
čo vlastne robí, alebo ako sa prejaví zmena nastavenia dynamiky? minule som tak nad tým rozmýšľal a neprišiel som na to, na Boschi ešte nemám veľa najazdené
29.04.2024 - 14:32:02
00
Malo by to byt to, ako rychlo motor zareaguje na tvoj vykon. Este som to neskusal menit, pri najblizsom vyjazde to otestujem, ci sa zlepsi reakcia na pedal hlavne v tom Tour+ rezime.
29.04.2024 - 14:38:13
01
ekvivalent Tour+ som mal na Shimane a nikdy viac :D nevyhovujú mi tieto progresívne režimy, niekto si to naopak zase chváli. to je dobré u Boscha, že človek si môže vybrať
29.04.2024 - 14:41:22
00
thePegass napísal:
Vy ste blázni (v dobrom :) ), že prvú tretinu bez dopomoci, to akože aj kopce?

Neviem či si to správne pochopil. :)
Určite nie kopce za svoje, ale napr. v mojom prípade ak na začiatku dávam stúpanie 3-5% na eco, tak v 2 polovici už to isté na tour.
Zjednodušene povedané, cca v druhej polke už tak "nešetrím", a podpora je v priemere o stupeň vyššia.
Ak to zhrniem, tak keď som po výjazde tak akurát správne vyšťavený, potom zostatok v batérii je to posledné čo ma zaujíma.
29.04.2024 - 16:24:44
02
sorcerer napísal:
ekvivalent Tour+ som mal na Shimane a nikdy viac :D nevyhovujú mi tieto progresívne režimy, niekto si to naopak zase chváli. to je dobré u Boscha, že človek si môže vybrať

Tak som dnes skusil rovno dat Dynamic +3 a je to super. Motor vobec "nebrzdi" a reaguje okamzite.
Dnes 37km, 954 vyskovych, spotreba 54% baterie.

Prílohy:

Screenshot_20240501_144230_Flow.jpg
Screenshot_20240501_144230_Flow.jpg 76.52 KiB thumb_up0thumb_down

01.05.2024 - 15:26:02
01
keyboard_arrow_up