stanos4
Padali objednávky aj predaje.
V Nemecku klesol v marci medziročne predaj PHEV o 22 % a BEV o 29 %, Za celú EÚ bol v marci medziročný pokles BEV o 11,3 %. V UK klesli BEV medziročne o 16,2 %,
28.04.2024 - 19:04:58
00
Pozri, nic v zlom, ale vobec nerozumiem ze o com je tvoja reakcia.
Ak to malo byt len poucenie ma o tom ze niektore trhy maju pokles, bez navaznosti na predosle spravy, tak dakujem. Sice to nejak extra nesledujem, a ked tak pre mna su zaujimave "globalne" a "dlhodobe" trendy, a ocenil by som jasnejsie oddelenie myslienok, ale dakujem.

Ak je to v navaznosti na predosle, tak to uz radsej necham tak, pretoze nemam energiu sa tu dotahovat takto zasa, ked jeden povie jablko a druhy na to kosacka....
28.04.2024 - 21:28:06
00
Aby to za chvilu nebolo tak ako s ebajkmi … veľká bublina plna očakavaní ktora dlho nevydrží … :)
28.04.2024 - 21:33:27
00
stanos4
Čo nevieš pochopiť? Spomaľovanie tempa rastu bolo vidieť už posledné roky. To sú tie grafy do roku 2023. A predaje tento rok pokles len potvrdzujú.
28.04.2024 - 21:46:59
00
Ok, sice druha cast mojho predosleho prispevku je aplikovatelna tak na 90%, ale kedze je nejaky posun, tak skusim....

1) spomalovanie tempa rastu (predaja) coho?
2) neviem pochopit viacero veci, napr preco si ides svoje a snazis sa ma bit, a nereagujes, teda neodpovedas ze na co reagujes
3) na zaklade akej teorie ma spomalovanie tempa rastu vyustit do/predpovedat (coskory) poklesu?

Je tam viacero veci pravdaze, ale zjavne si nerozumieme, a teda ak so mnou chces nieco dosiahnut tak musis ist pomaly a postupne. Alebo sa na to vyser a prestan mlatit do ludi len tak.
28.04.2024 - 22:04:53
00
stanos4
Veď ty si sa pustil do spochybňovania údajov o poklese objednávok. Tak ti ukazujem, že s dopytom po elektromobiloch sa niečo dialo už od roku 2022.
Keď máš lepšie dáta tak sem s nimi.
28.04.2024 - 22:10:39
00
Ok, prepac, druha cast mojho prispevku z 21:28 platila na 100%.
28.04.2024 - 22:18:42
00
bicycletour napísal:
stanos4
Padali objednávky aj predaje.
V Nemecku klesol v marci medziročne predaj PHEV o 22 % a BEV o 29 %, Za celú EÚ bol v marci medziročný pokles BEV o 11,3 %. V UK klesli BEV medziročne o 16,2 %,


halooo je niekto doma?
https://twitter.com/UnicornistCake/status/1780514482889900407
28.04.2024 - 22:23:59
00
trionq
Za marec 2024 bol medziročný pokles BEV v EÚ 11,3 %.
28.04.2024 - 22:36:27
01
Ja len doplnim, ze pokles je napriek faktorom, ktore vyrazne podporuju rast:
- bezprecedentnym zlavam na EV
- pokracujucim dotaciam, v DE vela znaciek plati nadalej doterajsiu dotaciu zo svojho vrecka
- velkemu poctu novych EV modelov ( casto si musi takmer kazdy diler novinku prihlasit ako predvadzacku).

Presne to je ten pokles dopytu, o ktorom som hovoril. A ktory sa logicky snazia vyrobcovia zvratit. Tym ze to nie su rozky ale proces ked od objednavky po registraciu to trva bezne 3-4 mesiace, je tam reakcny cas a nie vzdy sa niekolkomesacny pokles objednavok musi prejavit na predajoch (okrem ineho su dalsim taktickym nastrojom sklady, s ktorymi sa daju manazovat pocty predajov/vykryvat vykyvy).

Pri vyssie uvedenych opatreniach (zlavach/znizeniua cien az o 20%) ale nepredpokladam dlhodobejsi pokles.
29.04.2024 - 08:21:40
00
Toto je ten pokles?
Porovnání Q1 2024 s Q1 2023:
+21% svět
+7% 🇪🇺🇬🇧🇨🇭🇳🇴🇮🇸
+31% 🇨🇳
+13% 🇺🇸🇨🇦
+21% zbytek světa

V 🇪🇺 mělo Německo pokles, zbytek nárůst včetně 🇬🇧🇫🇷 (asi efekt Brusel 😊) a celkově růst 7%.
29.04.2024 - 09:47:13
00
skynet
V marci bol medziročný pokles u batériových elektromobilov v celej EÚ 11,3 %. Znížili sa dotácie a tak klesol aj dopyt.
29.04.2024 - 10:07:27
00
často tieto anomálie bývajú spôsobené tým, keď tesla dovezie z číny loďou autá. Tak raz to stúpne a potom zase klesne. Bolo to hlavne vtedy keď ešte nevyrábal Berlín. Ale teraz sa tiež plavia autá okolo afriky z číny. Každopádne každá zľava je pre spotrebiteľov príjemná. V česku po dotáciách sa dá na firmu nová tesla 3 zadokolka kúpiť za 25 tisíc bez DPH. Čo je už pekná cena.
29.04.2024 - 10:10:52
00
Bez dotácií krívajú predaje aj v zelenom Švédsku. Za marec tam medziročne klesli predaje BEV o 33 %. Bolo to aj kvôli sviatkom, ale celkové predaje áut klesli menej.
Mobility Sweden (industrial organization for manufacturers and importers of cars, trucks, and buses): "The market is no longer growing, and the share of electric cars in the market is actually decreasing,"
29.04.2024 - 10:31:14
00
Ano, jeden mesiac nemusi o nicom vypovedat.
Napriek tomu je to v EU bieda aj za cely 1Q,ked klesli ceny k 20%, su nove modely a vysledok je +7%.

Najma ked cely trh v EU stupol o cca 5%, cize podiel EV na trhu ostava takmer bezo zmeny.

V nemecku dotacie defakto pokracuju v povodnej vyske do 8000 eur tusim, akurat ich cele platia vyrobcovia.

Tento trend je pre automobilky velmi nestastny kvoli flotilovym emisiam a pre znacky co maju separatne zavody na EV aj z pohladu udrziavania stabilnej vyroby.

Ale vo vseobecnosti posledne mesiace sa trapia aj spalovaky, aj tam su mnohokrat rekordne zlavy, aby sa to ako-tak udrziavalo.

Teraz je super cas na kupu noveho auta.
29.04.2024 - 10:47:46
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up