trionq
Voľný trh vyzerá trochu inak. Bez dotácií a regulácií.
29.04.2024 - 15:03:40
00
Najpredávanejšia je Tesla :)
29.04.2024 - 15:19:01
01
skynet
Na pokrivenom trhu je radosť podnikať.
29.04.2024 - 15:36:30
02
škoda že ti to vadí až teraz a nie pri zavadzaní nafty, invsetičných stimuloch, slovenských automobiliek, dlhoročných danových uľavach, dotovanej nafte, šrotovanom a bohvie čím všetkým ešte

Prílohy:

klkllkl.png
klkllkl.png 46.95 KiB thumb_up0thumb_down

29.04.2024 - 18:19:07
03
https://www.instagram.com/p/C6WdeBPIp8B/
29.04.2024 - 19:20:59
10
To su fakt argumenty, acohentizmus.
Ako ked putinovi fanusikovia reaguju na kritiku ze co spravila Amerika.

Nehovoriac o tom, ze hned vyvodzujes logicky nespravne zavery, ze ak niekomu vadia zasahy do trhu elektronobilov, tak mu nevadili u dieselov. Odkial hned vies aky ma kto nazor na ine temy.

Toto potom fakt posobi ako fanatizmus, nie racionalna diskusia.
29.04.2024 - 19:22:32
04
s vami spiatočníkmi tu už nie je racionálna diskusia tak 3 roky v tomto vlákne, keby si ma zaujimal viac tak tu prešmejdím historiu 2-3 roky dozadu a nastavím ti zrakadlo že by si to nespracoval
29.04.2024 - 20:09:56
01
Ty si ides svoje s cierno-bielym videnim ;)
29.04.2024 - 22:49:19
00
Mnohí ľudia maju vnútornu potrebu robit niečo pre planetu. A tak miesto sadenia stromcekov tento vnutorný hlas utíšia nakupom EV… :)
29.04.2024 - 23:29:50
00
trionq
Znižovanie spotreby fosílnych palív znie pekne. Len čo nahradí 82 % výroby primárnej energie? Voda so 6 %, jadro so 4 % alebo vietor s 3 %? Jeden efekt by zníženie spotreby fosílnych palív malo určite. A to zvýšenie inflácie a drahšie by tak boli aj elektromobily.
29.04.2024 - 23:49:56
01
Veď už covid priniesol zvýšenie cien energii - aby ich ľudia zacali šetriť.

A čo je teda také zlé na tých fosilnych palivach? Odjakživa ľudia kurili drevom, alebo neskôr uhlím. Ropa je tiez len nejaký podobný uhľovodík. Príroda sa s tým vzdy vedela vysporiadať.
Po celom svete v prírode stale nieco svojvolne horí. Lesne požiare, loziská plynu, sopky chrlia všeliaké plyny a asi je to súčasťou prírodného cyklu…

Skôr tu ide o to že sú ľudia leniví a pohodlní, mnohí jazdia autom hoci by nemuseli. A o tom to je. Tam by sa toho CO2 vedelo veľa usetriť.

Osobne by som Bratislavu uzavrel pre spaľovacie motory a nech ľudia jazdia po meste na električkách , trolejbusoch a malých EV. Aké čisté krasne mesto by to bolo….
30.04.2024 - 06:20:35
00
Trošku som sa v tejto diskusii stratil, o čom sa tu hádate? Ved OK, skončili dotácie, klesol zaujem. To je predsa logické, ale pre smerovanie prechodu k BEV to absolútne nic neznamená. Pri tom su rozhodujúce úplne iné faktory, ako dotácie.
30.04.2024 - 06:42:56
00
Bicycletour, Je zbytočné aby som odpovedal na otázky, keď ty si nezodpovedal podstatnú ohľadom stability a regulovatelnosti zdrojov.

Cesi museli voči susedom zaviesť na hraniciach fazovacie transformátory, lebo susedské štáty počas slnečných špičiek pretlacali nasilu nadbytok energie. Čo ma fatálny dopad na infraštruktúru..
Ľudia si ľahko predstavujú blackout ako nejaký vypínač lustra v izbe.. Vôbec nie je sranda znova nahodiť celoštátny výpadok.
Áno a ten takmer blackout zachránilo to že zareagovali okolité štáty a atómky potiahli..
Ale ťažko debatovať s ľuďmi čo nemajú znalosti o silnoprude a energetike.

Zúčastnil som sa diskusie na túto tému, človek zainteresovaný do energetiky v Kanade sa vyjadril že síce vrtule majú ale predvídateľnosť je mizerná. Vetry fukaju žiaľ v čase prebytku, čiže to robí problémy, skladovať nemajú ako. Ďalší problém sú časté servisné zásahy a kratšia reálna životnosť ako projektovaná.
Candu reaktor je síce drahá technológia ale spali aj vyhorete palivo z bežných reaktorov, aj iné stiepne paliva.
Majú ich 18ks rôzneho veku, všetko sa postupne upgraduje. Áno, aj oni mali v určitých prípadoch predraženia, spôsobené hlavne politickými rozhodnutiami.... (Lebo politik rád preslapuje podľa nálad spoločnosti a chytá politické body... Veci mohli byť dávno hotové.)
Ale je to moderná technológia, nie ten russky šmejd na obohatený urán čo my máme.

K tým solarom toľko, že prečo sa vyrábajú v cine?
Lebo ekologicky vyrobené by to kvôli vysokej cene nikto nekúpil.
Lebo tam seru na ekológiu a môžu lacno panely vyrábať. Polovodiče sú energeticky náročné na výrobu, číňan spali veľa uhlia na panel. Čína mometalne silno roztáča ťažbu uhlia...

celoživotný emisný cyklus vrátane výroby:
i.ibb.co
Chvalabohu že únia zaradila atóm medzi eko zdroje elektriny, čo je aj pravda lebo z komínov chladiacich veží ide vodná para a nula CO2.
Grinpis dezolatom sa to samozrejme nepáči, lebo nemôžu preprierat peniaze a dotácie cez "zelený" plyn, uhlie a solare z ciny... (Ktoré výborne poslúžili najmä na dotovanie vojnovej mašinérie russka, všakže...)
Týmto narážam na geopolitický rozmer energetickej sebestačnosti a stability.....
30.04.2024 - 07:57:18
02
Jaroh
Ako je vidieť na predajoch, tak zrušenie dotácií niečo znamená a to aj v bohatých krajinách EÚ. Podiel BEV na vozovom parku (M1) vo Švédsku je 6,1 %, u PHEV 6,4 %. Pri early adopters by som čakal, že pár tisíc € z dotácií nerozhoduje o kúpe.
30.04.2024 - 08:16:54
00
peter120
Takže zase bagatelizovanie problémov výstavby reaktorov. EÚ bude rada ak nahradí kapacitu vyraďovaných reaktorov. V prípade optimistického scenára je projekcia výroby elektriny z jadra v EÚ 30 % zo súčasných 21 %. Čo teda nahradí fosílne palivá?
A nikto nepovedal, že obnoviteľné zdroje nevyžadujú investície do infraštruktúry. Robí sa to, stojí to veľa peňazí.
30.04.2024 - 08:26:41
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up