Peter120 presne potvrdil znamu skutocnosť že kde tie elektromobily maju svoje vyfuky … cina, india, pakistan … :)

Rovnovaha musi byť. Ked je na jednej strane niečo zelene, na druhej je to cierne ….
30.04.2024 - 08:41:49
01
ja to vidím skôr na tu druhu polovicu sveta :)
30.04.2024 - 11:18:27
00
Trochu rozprudim diskusiu, kedze tomu vobec nerozumiem.
Po precitani Muskovej biografie som pochopil, ze nezalozil Teslu, aby zachranil planetu, ale ako prostriedok k zberu dat. A v tejto optike sa pozeram na veci uuuplne inak.
30.04.2024 - 11:48:35
01
Tak Musk je zial jasny pripad, jeho vyjadrenia ku geopolitike do deMUSKovali.

Nespochybnujem jeho talenty, no tu vidno, ze v kontexte sveta je strateny.
Co potom moze vyvolavat otazku o jeho ostatnych viziach a ich premyslenosti.
30.04.2024 - 12:07:15
00
Dudo napísal:
Trochu rozprudim diskusiu, kedze tomu vobec nerozumiem.
Po precitani Muskovej biografie som pochopil, ze nezalozil Teslu, aby zachranil planetu, ale ako prostriedok k zberu dat. A v tejto optike sa pozeram na veci uuuplne inak.


Nestudoval som to moc/necekoval, ale z toho co som zachytil, musk teslu vobec nezalozil, iba do nej v nejakom, dost skorom, stadiu investoval, nie? Zalozili ju tusim nejaki 2ja inzinieri ktori tusim obaja niemoc spokojni z tesly odisli eventualne
30.04.2024 - 12:32:34
00
Ano pardon za nepresnost, mal som napisat skor "rozbehol". Zmysel to snad nezmenilo, ved prvy elektromotor pouzilo myslim Porsche zaciatkom 20. storocia, Musk ho iste nevymyslel.
Resp. doplnim aj druhu myslienku, Tesla znamenala popularitu na financnych trhoch, nasledkom coho sa dostal aj do povedomia vlady a nasledne bol schopny inkasovat peniazky na vesmirne lety pre SpaceX.

No pointa mojej dilemy ostava, nie je elektromobilita primarne o zbere dat? Napr pre AI. Nie len pre Teslu ale aj pre cinske automobilky? Nie je to skor prostriedok ako ciel?
30.04.2024 - 23:47:03
00
Na dilemu nemám svoju odpoveď, len som chcel dodať,že tá biografia je jedna z mála kníh, ktoré som nedočital, prebil som sa mozno tak do štvrtiny/tretiny a vobec ma to nechytilo. Viac ako autor má na tom podiel biografovaný.
Darovanému koňovi...
Pokojne posuniem dalej-ak nájdem, ak som už neposunul
01.05.2024 - 00:10:51
00
Zaujimavy suhrn

https://www.postoj.sk/154899/eu-sa-pri-plneni-ciela-zakazu-spalovacich-motorov-uz-bez-ciny-nezaobide
01.05.2024 - 00:53:06
11
Dudo napísal:
Ano pardon za nepresnost, mal som napisat skor "rozbehol". Zmysel to snad nezmenilo, ved prvy elektromotor pouzilo myslim Porsche zaciatkom 20. storocia, Musk ho iste nevymyslel.
Resp. doplnim aj druhu myslienku, Tesla znamenala popularitu na financnych trhoch, nasledkom coho sa dostal aj do povedomia vlady a nasledne bol schopny inkasovat peniazky na vesmirne lety pre SpaceX.

No pointa mojej dilemy ostava, nie je elektromobilita primarne o zbere dat? Napr pre AI. Nie len pre Teslu ale aj pre cinske automobilky? Nie je to skor prostriedok ako ciel?



"ovladanie auta hlasom" = nahravanie a analyza kazdeho prdu v aute centralne zbierana... what could possibly go wrong?
01.05.2024 - 01:41:06
02
Dudo napísal:
Ano pardon za nepresnost, mal som napisat skor "rozbehol". Zmysel to snad nezmenilo, ved prvy elektromotor pouzilo myslim Porsche zaciatkom 20. storocia, Musk ho iste nevymyslel.
Resp. doplnim aj druhu myslienku, Tesla znamenala popularitu na financnych trhoch, nasledkom coho sa dostal aj do povedomia vlady a nasledne bol schopny inkasovat peniazky na vesmirne lety pre SpaceX.

No pointa mojej dilemy ostava, nie je elektromobilita primarne o zbere dat? Napr pre AI. Nie len pre Teslu ale aj pre cinske automobilky? Nie je to skor prostriedok ako ciel?


no jak to povedat - vravim, moc do detailu to ja neviem, ale tiez mi to jeho "prinesenie tesly svetu" v svetle toho ze sa prezentuje ako jej autor, moc nepridava - nie, nemam rad muska ako takeho, aj ked mu iste nebudem odopierat ze to koniec koncov bol on kto manazersky priniesol teslu a teda e-auta urychlil iste aspon o niekolko rokov, aj space-x.
To so zberom dat urcite dava zmysel - koniec koncov, cele jeho kupenie twittra a angazovanie v ai tomu aj napoveda.
A je imo smutne ze ludia celkovo takymto veciam moc neprikladaju dolezitost, vsetko si davame do cloudu "zadarmo", a podobne. Kolega mi napr vravel ze belgicko uz rozmysla ako riesit potencialnu bezpecnostnu hrozbu cinskych solarnych invertorov. A podobnych prikladov bude mnozstvo.
01.05.2024 - 01:54:36
02
Dáta zbierajú automobilky a nepochybne predávajú tretim stranám už roky a všetky, nielen Tesla. Čo sa mení, je mnozstvo a štruktúra dát, ale princíp je tu prítomný už desaťročia. V roku 2007 som mal klienta, dôchodcu z Nového Zélandu, bol to tzv. data-broker a to vtedy este mimo internetu... Napriklad od predajcov a servisov kupoval (vtedy ešte analógovo) plno údajov od nájazdov kilometrov cez nehody, charakter porúch až po kúpené doplny k autu, spracoval to a predával ďalej, spomínam si, že o.i. poisťovniam a obchodnym sieťam. Tiez mi vysvetloval, ako maju algoritmy, ze ked kreditka viackrat nakupila v obchode pre babätká, tak odhadli, ze držitelka je tehotná a podla toho už firmy vedeli prispôsobovať direct mailing. Jeho firma na tom zarábala velmi dobre.
Dnes sa predávajú data zo všetkých aplikácí, ktoré v mobiloch používame. Sme skrátka tovar a Tesla to určite s dátami klientov robí tiež.

Mimochodom, pokial viem, Tesla robi peniaze nie na autách, ale na predaji emisných povoleniek. Ale nevyznam sa v tom, iba som počúval podcast o tom.
01.05.2024 - 07:26:48
00
Co sa tyka zberu dat, tak EU to uz minimalne co sa tyka najazdu, rychlosti, spotreby + vela dat tesne pred a po nehode davno schvalila a uz to nove auta maju povinne. Ovladanie hlasom a snimanie vodica v EU regulovane zatial nie je pokial viem (co je otazka, ci je dobre), ale vela novych aut ma uz integrovany modem a pripojenie minimalne na servery automobilky ak nie rovno na cely internet a umoznuju ovladanie cez appku, takze je mozne, ze taketo auta sa budu casom kradnut tak, ze hacker v appke v mobile len klikne "odomknut", nasadne a odide. Nastastie mam este auto bez konektivity...
01.05.2024 - 07:37:29
00
(nez som to dopisal, pribudli dalsie prispevky vlastne o tom istom, ale uz to mazat nebudem :-D )
data su zlato dnesnej doby. Vase/moje data su zbierane uplne vsade. Aj tu, na mtbikeri. Urcite nie tak komplexne a sofistikovane ako Tesla, Huawei a pod. Najvacsi vseobecne rozsireny "kecal" je asi smartfon. Je to nas osobny sluha, ktoreho mame vzdy pri sebe a mame v nom kopec udajov. Kazda aplikacia chce pristup k mikrofonu, kamere, ulozisku, kontaktom, spravam aj ked to z prinicpu jej fungovania nie je potrebne. Proste len potrebuje "cucat" informacie, ktore sa potom predavaju dalej. Preco by to auta nerobili? Typicke trasy, dlzka jazd, rychlost, kde sa auto zstavilo pri akom obchode, kde tankovalo/nabijalo, za kolko, cestovatelske zvyky, co sa vyhladavalo na displeji, to je len par zakladnych veci, ktore auta urcite zbieraju. Toto zbiera vlastne uz aj smartfon, lebo ho mame aj tak vzdy pri sebe. Ked si date dokopy vsetky veci, ktore o vas zbieraju udaje, tak vlastne o vas vedia vsetko. Ked sa robilo scitanie obyvatelstva, tak sa mnohi pohorsovali, co vsetko treba vyplnat vo formulari. Mna skor desilo, co vsetko uz vyplnat netreba :-D
01.05.2024 - 07:41:08
02
Moderné zariadenia sú vlastne najlepší agenti.
01.05.2024 - 08:22:04
00
presne tak. Vymiename svoje osobne udaje za pohodlie a veci "zadarmo". Ci je to dobre, alebo zle uz si musi kazdy zvazit sam.
01.05.2024 - 11:14:39
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up