ty asi nevies čo znamena v tych tabulkach "YTD" že

pokles len 2% a na to že tam odborári pol roka blokovali dovažanie cez lode a tiež servisy to je výborný výsledok
https://cleantechnica.com/2024/05/03/evs-take-56-9-share-in-sweden-volvo-ex30-is-the-top-bev/

a vo švajčiarsku je uplne rovnaka pesnička
https://autovista24.autovistagroup.com/news/cautious-start-2024-car-registrations-transactions-switzerland/
04.05.2024 - 21:59:58
00
trionq
V marci sa predalo vo Švajčiarsku 31 400 BEV. Pokles s februárom 2024 o 30 %.
U súkromných BEV je to za marec prepad v porovnaní s decembrom 2023 o 40 %.
Znižujú sa dotácie a zvyšujú sa dane a aj Švajčiari na to reagujú nižším dopytom.
04.05.2024 - 23:46:56
00
neviem čo ty pozeráš ale vo Švajčiarsku sa nepreda 31k áut za mesiac dokopy

Februar 2024 - 3,301 BEV
Marec 2024 - 4,765 BEV
05.05.2024 - 00:02:03
00
Kupovať si EV je podobné ako kupovať si odpustky u cirkvi. človek má zaplatený pocit že jeho CO2 hriechy sú zmazané :)
06.05.2024 - 08:23:02
00
Neviem čo sú odpustky, ale odporúčam Ti nechodiť do kostola, radšej na bajk do prírody :)
06.05.2024 - 08:26:22
00
Odpustka je niečo ako poukaz. Kedysi si si ho mohol kúpiť u cirkvi a tvoj hriech (krádež, zabitie, cudzoložstvo,...) bol akože u boha vybavený a odpustený ... :)
Šmejdi niesú výdobytkom iba súčastnej doby ...
06.05.2024 - 08:38:34
11
Ach jaj, stále neviem, ci provokuješ alebo si iba robíš srandu.
Elektromobil je už dnes vo všetkom lepší ako spalovák - okrem jazdného dosahu vs. doba "tankovania". Takže ak máš dobre podmienky na nabíjanie (svoj wallbox) a spôsob využívania auta je vhodný (dajme tomu do 250 km denne), tak je hlúposť kupovat si spalovák.
06.05.2024 - 09:07:52
02
Este nie je vo vsetkom. Okrem nabijania je to este vstupna cena, zivotnost a prevadzkove naklady, ked netankujes doma zo solaru. Pod zivotnostou nemyslim najazd, ale skor vek.

Neznamena to, ze sa to nezlepsi, ale beriete to obaja ciernobielo.

Kopec ludi byva v bytoch na sidliskach. Nemozu tankovat zo svojho solaru. Nemaju na nove auta, tak jazdia na 10+ rokov starych spalovakoch. Pre vacsinu z nich este elektro nie je vhodne.

Suhlasim s tebou, ze ak vsak mas dom, vlasny solar, nazdis vacsinu po mensom okoli, tak elektro pre teba moze byt lepsie.
06.05.2024 - 10:33:47
01
Momentálne životnosť a prevádzkové náklady sú lepšie pri BEV, vstupná cena je horšia len pri lacnejších autách (ktoré sa predávajú najviac). Už pri cene okolo 40-50 000€+ sú výhodnejšie elektrá. Čiže hlavnému rozšíreniu BEV bráni hlavne nákupná cena bežného BEV.
06.05.2024 - 10:50:49
02
Hmmm, will, kolkoze ta stoji, len tak "nahodnych" 15000km? Nesledujem presne, ale podla priemerky z hlavy medzi 15-17kWh/100km, so zapocitanim odhadnutej 90% ucinnosti dobijania, mi vyde ze sme minuli okolo asi 3000kWh, z nasej celkovej spotreby za posledny rok 5300kWh (vratane tep cerp). Coz pri cene nejakych 0.2€/kWh vychadza okolo 600€ na "palivo" (i.e. rozmedzie 400-600€ bude asi realita)
Ziadny solar nemame.
V lete nam vyprsi 3-rocny kontrakt na elektriku a ked teraz kukam tak kwh vychadza na velmi podobnu sumu, nieco cez 0.2€/kWh

Dobijame na 230V, 2kW
06.05.2024 - 11:11:32
01
P.s., momentalne mame na svk pozicanu fungl novu hyundai i20, zatial len cca 20km najazdenych, ale tak mozno dame nejake dlhsie (100km) trasy, tak som zvedavy ze ako sa priblizime tym 4l/100km ci kolko som to tu citaval na moderne spalovaky.
06.05.2024 - 11:14:47
00
Nefabuluj, i20 ma kombinovanu spotrebu na urovni 5,3-5,5.

A samozrejme, ze riesit solar je zbytocne. Urcujuce je, ci moze clovek nabijat z domacej siete, aby nemusel stracat desiatky minut na verejnych nabijackach. Cize pre ludi na sidliskach v podstate sci-fi a prave oni su ta skupina, ktori sa vo velkej miere vozia autami po meste, cize by boli pre nich elektromobily idealne...
06.05.2024 - 11:25:18
01
Nemusi mat fotovoltaiku ("solar" ohrieva priamo vodu), aby sa to oplatilo. Staci aj wallbox. Cena na 100km byva oproti benzinu o dve tretiny nizsia. Pri wallboxe a nabijani zo siete.

Len samozrejme treba mat aj najazd. Ono velka cast spalovakov najazdi rocne tak malo, ze tam skutocne nedava zmysel mat EV za 30k, ked mozes mat spalovak za 3k, co ti len hrdzavie na dvore.

A uz som to tu daval, zse pausal flat safe stoji 89e, za 400kWh. Povedzme ze by EV zralo 20/100km, to je 2000km (straty pri nabijani neratam). Vychadza to 4,45e za 100km. Stale lacnejsie ako benzin aj nafta, a to sa bavime o rychlonabijackach pri hlavnych tahoch, kde nabijes z 20 na 80 tak za 20 min.
06.05.2024 - 11:30:42
00
Jezus napísal:
Nefabuluj, i20 ma kombinovanu spotrebu na urovni 5,3-5,5.


V com fabulujem prosimta?
06.05.2024 - 11:36:44
00
Treba sa pozrieť aké sú najpredávanejšie autá na Slovensku a ich ročný nájazd. Kto má financovať tie drahé elektromobily?
A autá nad 50 000 € jazdia najmä na diaľnici. A tam si môže človek vybrať, či bude jazdiť s naftou za 5 l/100 km alebo nabíjať na ultranabíjačkách za 0,50 €/kWh alebo čakať pol hodiny alebo dlhšie na pomalších lacnejších nabíjačkách.
06.05.2024 - 11:47:57
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up