cafte , nedavno som si kupil sr suntour duro ale nepaci sa mi jej chod . Je strasne pretlmena a pocul som o tom ze sa da upravit odrezanim 4cm z elastomerou a vyvrtanim dierky do tlmica aby olej rychlejsie pretekal . Je to dobre riesenie ? alebo poznate este nejake ine sposoby ako by sa dal chod vidlice zlepsit ?
01.09.2008 - 08:20:19
00
Poslat Milanovi do ČR 8)
01.09.2008 - 08:39:55
00
Poslat Milanovi do ČR 8)


to by ma stalo vela penazi
01.09.2008 - 08:50:33
00
to si uz mohol u milana kupit, takto stratis aj zaruku a vyde ta to o vela drahsie
01.09.2008 - 08:51:07
00
Ved prave...Ked sa prv neporadis....Mato,Mato,co uz s tebou :lol: :twisted:
01.09.2008 - 09:00:31
00
to si uz mohol u milana kupit, takto stratis aj zaruku a vyde ta to o vela drahsie


ja som potreboval surne novu vidlu tak som kupil od jedneho chalana za 2500 a zaruku nemam takze mi to je jedno. A od milana by ma vysla viac ako 4 000 a tolko som nemal
01.09.2008 - 09:05:10
00
Hosť napísal:
cafte , nedavno som si kupil sr suntour duro ale nepaci sa mi jej chod . Je strasne pretlmena a pocul som o tom ze sa da upravit odrezanim 4cm z elastomerou a vyvrtanim dierky do tlmica aby olej rychlejsie pretekal . Je to dobre riesenie ? alebo poznate este nejake ine sposoby ako by sa dal chod vidlice zlepsit ?


kludne ... tieto návody behajú po internete ... bez problémov použi, ale nikdy ti to nebude chodiť ako má pretože .... a potom sa nečuduj.
ak vyvrtaš otvor bude kvapalina cez neho pretekať pri kompresii aj pri expanzii rovnako (oboma smermy).
V praxi to bude vyzerať ...:
1. malý otvor - vidla nebude chcieť ísť do zdvihu (momentálny stav) a návrat je pomalý.
2. velký otvor - vidla bude chcieť ísť do zdvihu, ale nakolko olej môže prechádzať cez rovnaký otvor aj pri expanzii vidla bude kopať.
s takouto úpravou nemôžeš nikdy dosiahnúť ideálny stav.

Pre správny chod musíš mať otvorov viac, ale musia by len jednosmerné.
pri kompresii musí prepustiť plný objem oleja v krátkom čase a pri expanzii zabrzdiť vidlu ... To je jediná možnosť ako spraviť funkcnú vidlu.
01.09.2008 - 10:12:27
00
jednosmerne otvory bude asi problem urobit , skor by som skusil dat riedsi olej . A este som chcel zrezat kusok z elastomerou ale jeden servisak mi povedal ze on ich v jednej suntorke vybral a potom vidlica silno buchala , bude to robit aj ked z nich iba kusok zrezem ?
01.09.2008 - 10:20:30
00
myslim ze zrezat by si aj mohol, ale len tolko aby este pred dorazom tiahlo zachytilo o elastomer , elastomery som mal v rstcke ale neskusal som ich zrezavat aj ked tam akurat spatili uz i tak mizerny chod , tazko povedat ci tym elastomer neutrpi... dalsia vec je, ze ten naraz na skrateny elastomer zrejme pocitis...
01.09.2008 - 10:48:33
00
tie elastoméry sú tam na to, aby vidla pri prde "na doraz" nebola v podstate na doraz a aby sa nezlikvidovala
"jednosmerný otvor" = ventil, vy trti :)
na amatérske úpravy sa vyserte rovno
01.09.2008 - 10:51:12
00
a este som niekde cital ze staci vytiahnut z piestika v tlmeni piestny kruzok , alebo dat 5W olej a bude vtedy chodit pekne a nebude kopat
01.09.2008 - 11:05:46
00
to M@t0: Prosím nerob to :roll: .
Nechcem podcenovať tvoje vedomosti, ani rôzne "overené" návody na úpravy, ale naozaj to nerob.
Všetko vo vidle má svoj účel a neodborným zásahom viac pokazíš ako pomôžeš.
Ked odrežeš pozitívny elastomer na chode sa nič významné nemení. Ked odrežeš negatívny tak vidla pri návrate z vysokého zdvihu môže narážať na strane tlmiča, roztrhnúť ho a zničiť. Možnosť odrezania alebo úpravy neg. elastomeru treba prepočítať aby nedošlo k zničeniu tlmiča! olej (mazanie) neovplyvnuje kvalitu chodu až tak ako tlmiť a odpory vidly samotnej. Len zmena mazania na kvalite chodu nič nezmení!

Jednosmerné ovory sa nedajú len tak jednoducho spraviť ... táto fotka je spodná časť tlmiča Splice .... aby si mal predstavu ako niečo také vyzerá.

end: ak chceš lepší chod (omnoho) tak kontaktuj Milana

Prílohy:

CRW_2089_2.jpg
CRW_2089_2.jpg 227.2 KiB thumb_up0thumb_down

01.09.2008 - 23:29:38
00
diki roman , takze to asi necham tak a budem setrit na novu vidlu :(
02.09.2008 - 09:28:17
00
Jedna vec, ktora sa mne osobne velmi osvedcila, je vymena oleja za novy s viskozitou 2,5wt (od vyroby je tam 11wt). Velmi jednoducha uprava, vidla je potom omnoho citlivejsia a neprides o zaruku.
26.09.2008 - 12:43:55
00
tu mam navod ako to urobit , napisal mi to jeden chalan z bikemagazinu

Najlepsie sa to upravuje ked je vidlica von z rámu. Postup je následovny:Potrebujes naradie: vidlicovy kluc 26 a imbusovy kluc 5.Ako prve das dole spodne nohy- treba odskrutkovat dva spodne imbusy na oboch nohach. Potom jemnym trhnutim za spodne nohy ich uvolnis od vydli. Spociatku sa moze zdat akoby to nieco drzalo ale staci truchu trhnut a je to.

Potom ako vyberies spodne nohy tak pozor na to ze vo vidlici mozu ostat dva plastove dorazy a pri spätnej montazi by mohli robit problemy. Potom uz len staci na lavej vnutornej nohe (pohlad na vidlu zpredu) odskrutkovat vrchne nastavovatko. Pod nim je olejovy tlmic ktory sa da cely vitiahnut z nohy. Vyberies ho z vidli. Z tlmica bude trcat taka velka struna a tu tiez vyberies. Vsetok olej z tlmica si nalej do dakej nadoby a odloz. Potom ako vylejes vsetok olej z tlmica tak vytiahni z neho piestnicu.Na konci piestnice sa nachadza plastovy valcek. Nanho z jednej strany tlaci ocelova podlozka pod ktorou je napruzeny pliesok. Medzi podlozkou a valcekom sa nachadzaju tri miniaturne podlhovaste otvory. Upravu spravis jednoducho- Staci si medzi valcek a podlozku z troch stran zastrcit napr orezanu zapalku(aby bola medzera medzi valcekom a podlozkou). Otvory som zvecsil v mojom pripade asi 4x oproti ich povodnej velkosti a pridal som este dalsie tri. A to je cela uprava . Potom uz len staci skompletovat vidlicu a radovat sa z uspesnej upravy.Tak tolko z mojej strany. Este snad len tolko ze na takto upravenu vidlicu sa uz nevztahuje zaruka pri pripadnom poskodeni. Ak mas nejake dalsie otázky tak ochotne odpoviem. Vela zdaru pri tuningu.;-)

Pozor nato aby si nezaskrutkoval sikmo pri spätnej montazi nastavovatko lebo by sa ztrhali zaviti na vidlici a struna by ho mohla vystrelit von- ako ho nasrubujes rovno tak by sa malo dat hladko zatacat do vydlice- ziadne ze sa zasekuje a tak- doslovne hladko
26.09.2008 - 13:51:05
00
keyboard_arrow_up