Čo očakávaš od toho jazdenia na ceste? Ak chceš len tak pojazdiť, Soot aj s jednoplackou ti stačiť bude. Pár krát sme už aj v profi peletone videli jednoplacku. No prevody ti budú pravdepodobne chýbať, najskôr do rýchlosti.
Ak by si chcel ísť aj so skupinou čistokrvých žiletiek, tak môžeš mať väčší problém s prevodmi. Záleží to ale od skupiny, s ktorou ideš.
Od toho, čo chceš jazdiť, sa ti bude odvíjať aj upgrade. Pokiaľ by si skutočne chcel ísť jazdiť cestu, bude lepší cestný
bicykel s 2x11 alebo 2x12. Prípadne aj 2x10 by ti mohlo stačiť. Neoplatí sa ti vylepšovať kolesá na Soote, keď tvoj problém budú prevody. A vymeniť komplet
radenie tiež nie je najlacnejšie, spravidla to nedáva ekonomický zmysel.
Pokiaľ však plánuješ jazdiť sám alebo s jedným/dvoma kamošmi, kade-tade, bez nejakého naháňania sa alebo KOMov, možno by to stálo za to. Kúpiť nejaké hliníkové ľahšie kolesá (môj Soot 50 z 2019 mal ťažítka, nie kolesá) s vnútornou šírkou 19-21mm by stálo za to. Jednak to trochu schudne, druhá vec budú jazdné vlastnosti a lepšia opora pre plášť.
Čo sa týka nejakého chudnutia bicykla, poradil by som ti možno pohľadať YouTube videá, kde o tomto hovoria. Príkladom môže byť prechod na bezdušový systém, prípadne TPU duše. Plášte vedia tiež niečo málo pomôcť, hlavne, ak dáš užšie slicky na cestu. Oproti pôvodným kolesám na Soote vieš tiež ušetriť váhu, ak to teda dáva zmysel pre tvoje ciele. Môžeš pozrieť aj na nejaké ľahšie hliníkové
barany a predstavec, prípadne na bazáre, či niekto nepredáva za rozumné peniaze aj karbónové. To isté platí pre sedlovku.
Na záver, vo väčšine prípadov platí, že kúpiť si lacný bicykel a potom ho vylepšiť, nedáva ekonomický zmysel.