niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Bude sranda keď bude toľko aut na elektriku že jej nebude dosť na ich nabijanie a ľudia dostanú denný limit spotreby, pripadne bude k dispozícii par hodin denne
A to sa ani nezamýšlam o nejakých prírodných pohromach ktoré môžu dlhodobo vyradiť elektrarne z prevadzky … to bude potom to utrpenie a škrípanie zubov o ktorom hovorili proroci
uz sa to tu niekde riesilo, ale spomeniem to aj tu. EU "zachranuje" svoje automobilky pred cinskou invaziou zavadzanim dodatocnych ciel na dovoz lacnejsich cinskych BEV a sucasne je BYD jednym z hlavnych sponzorov Majstrovstiev Europy vo futbale
tak aspon taky maly vtipek na ukor BYD
zaujemcovia o ponuku aut tejto znacky mozno najdu na domene byd.de trosku iny druh tovaru
https://youtu.be/507quR3n6lQ?si=zjUEL96N03umzW3G&t=648
Bude sranda keď bude toľko aut na elektriku že jej nebude dosť na ich nabijanie a ľudia dostanú denný limit spotreby, pripadne bude k dispozícii par hodin denne
pozeram že o tejto téme vies velky prd, tak ti venujem tuto poslednu odpoved
1, na vyrobu 1l benzinu/dieaslu potrebujes okolo 1,5 kwh elektrickej energie, tj 15kwh na 100km ktore to Evčko 100km dá bez toho bordelu okolo výroby a zdravotných externalít
2, problémom nie je objem ale kolísanie počas dna tj ***** Na zaklade toho sa aj určuje konečná cena na trhu za kwh, pričom cenu určuje "záverná" elektráren teda najdrahšia - uhlie . Vyrovnavanie tychto ***** stojí velke peniaze. Riešením ktore sa bude v dohladnej dobe zavadzat je dynamicka cenova politika ktora može túto krivku sploštit a práve tam budu zohravat vyznamú úlohu elektromobily/bateriove uložiska a cenovo motivovany spotrebitelia.
informacie ohladne spotreby a dynamickeho riadenie najdeš napr. tu https://www.youtube.com/watch?v=nzEaM5tUrgY
viem že si to nepozrieš a miesto toho zase trepneš nejaku somarinu ale to uz je tvoj problem
V USA je podiel spotreby elektriny na doprave 0,2 %. To sú tie rekordné predaje elektromobilov.
aha aký je celkový podiel elektromobilov ?
nie je lepšie používať 4x efektívnejší pohon?
aké navrhuješ riešenie? ďalej sa pozerať ako to rastie?
aha aký je celkový podiel elektromobilov ?
nie je lepšie používať 4x efektívnejší pohon?
aké navrhuješ riešenie? ďalej sa pozerať ako to rastie?
Niektori su jak male deti co si zakryju oci rukami a bubak zrazu zmizne. A niektori ani to nie, ved v usa biju cernochov a v cine spaluju uhlie. Tak to tak musi byt na veky vekov a nikdy inak. Najzaostalejsia diera eu, mentalitou urcite
A za 3. si mal dodať, že energetická hustota benzínu je 9700 Wh/l a nafty 10 700 Wh/l. U najnovších batérií je to okolo 700 Wh/l. Takže ktorá technológia je účinnejšia ak spaľovacie auto má 30 % účinnosť a elektromobil 90 %.
Na tom obrázku vyššie som v tých "jednohubkách" videl elektrovozidlá. So spotrebou 1,5 kw na 100km, vpodstate ako ebajky.
Pokiaľ sa ľudia budú prevážať po jednom vo veľkých autách, je jedno či sedia v benziňaku alebo EV. Je to plytvanie. Ťahať 2,5 tonový elektromobil aby odviezol jedného 70kg šoféra je aká ochrana planéty? 70% ľudí čo sa takto vozí, kľudne môže využívať MHD, trolejbusy alebo elektrické vlaky. Je to len ich lenivosť a presne si tými majitelia EV vytvoria falošný pocit že robia niečo pre túto zem...
A za 3. si mal dodať, že energetická hustota benzínu je 9700 Wh/l a nafty 10 700 Wh/l. U najnovších batérií je to okolo 700 Wh/l. Takže ktorá technológia je účinnejšia ak spaľovacie auto má 30 % účinnosť a elektromobil 90 %.
Ak ma jedna technologia ucinnost 30% a druha 90%, podla mojich starostlivych prepoctov je ucinnejsia ta s 90% ucinnostou
Vieš, čo je to energetická hustota?
Mr biketour - vrat sa na fyziku do zakladnej skoly, splietas uplne pichoviny.
Toto je to, o co ide. Ziadne nezmyselne hustoty a ucinnosti https://www.mojelektromobil.sk/elektromobily-verzus-spalovaky-velke-globalne-porovnanie-emisii-z-celeho-zivotneho-cyklu/
Mimochodom ked uz si vymyslel nezmyselny argument s energetickou hustotou, tak tie tvoje nezmysly aspon pocitaj matematicky spravne. Ten benzin spalis a ostanu z neho len emisie, v tvojom vypocte sa tvaris, ze spalis aj ten liter baterky. Ale nespalis, pouzijes ju opakovane aspon 1000x. Takze si laskavo vynasob x1000 a zistis, ze pocitas hrusky so zemiakmi a este aj blbo.
A čo vy ste nepreberali na škole energetickú hustotu?
Ak má benzín 10x vyššiu energetickú hustotu než batérie, tak elektromotoru nepomôže ani jeho 90 % účinnosť.