Moja otazka je ci sa to vobec oplati ked:
-piesty maju zabruseny ten stredny capik dorovna-takze neviem ci sa tam da upnut nova platnicka?
-zatial sa nehybu vobec-vycistil som to dookola,ale nie je tam tlak-kedze vytiekol olej/ci cely neviem-urcite vsak na packu ziadna reakcia-a ta packa ide tiez bez znamky zivota
-kotuce uz nemaju tu lesklu plochu ani nahodou-ale podla mojho nazoru niesu vybrusene nijak dotenka,zeby uz nemohli byt pouzite-ale jedn typek tam hovoril-ak je to sive -musi sa vymenit!-co vy na to???
-da sa to prasa bezpecne otvorit-kedze nie som ziadny mechanik-bez rizika,ze to uz neposkladam,alebo poskodim?
diky za kazdu radu!
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
tiez som to cez nich riesil, odporucam demontovat celu brzdu komplet a poslat im to tak, vymenia valcek, napustia, odvzdusnia, doma lebn hodis na bike, cvaknes dosky a ides
ja som myslel ze si to uz zaniesol do cykla1...
vim vim -jaa cakaaam!..uz mam nahodene vcka....vcera som dal nocnu jazdu a veru uz ich nescem! sice xtr,ale hydra je hydra!!!..akorat co mi zaspinia krasne nevybrzdene plochy na xridoch-esteze som z prozretelnosti kupil tie aj na vcka
nic sme neposrali, vdaka Turbimu a trpezlivosti sme to zvladli aj odskusali...
POSTUP
najtazsie je vybrat oba piestiky naraz bez pouzita vzduchovej tlakovej hadice, vybral som zvysky platniciek a mackanim brzdovej paky som postupne vytlacal piestiky, samozrejme nesli oba naraz, tak som sroubovakom jednu opakovane zatlacal a opat pumpoval, aby som uvolnil aj druhy piestik... az boli oba piestiky na krajicku, nasledne som uvolnil tri srouby na prasiatku a pumpoval dalej (stale som neotvoril system) az kym nesli piestiky vybrat rukou (najtazsia cast procesu). Potom som otvoril system, tzn. uvolnil som tlakovu trubicku, ktora spaja a naplna obe polovicky prasata. Potom som vymenil tesnenia pod piestikmi a vymenil piestiky, oba namazal brzdovou kvapalinou a precistil prasiatka (nie vodou!) a vlozil opatrne spat, pozor, aby sa neskrizili, tzn. treba vkladat pravidelne a pomaly. Na zaver som cely system uzavrel, stiahol tri srouby na prasati a brzdu namontoval na bajk a odvzdusnil. Trosku pracne, ale za cenu 10 EUR za piestiky a tesnenia sa oplati. Treba mat samozrejme odvzdusnovaciu sadu.
Upozornenie, ak sa nahodou podari omylom vytlacit jeden piestik a druhy ostane v prasiatku, treba uvolneny piestik spat vtlacit do prasiatka, odvzdusnit system a pokracovat od zaciatku - dost pruser, ale pri troche trpezlivosti to stoji za to
VIVAT AVID, ja si tie brzdy snad este oblubim, nie kazda znacka sa da takto odservisovat, aj to je jeden z argumentov pri kupe a vybere...
pravda je ,ze to mam nahodene "uz" ca.2 tyzdne,ale nebolo casu na referencie.
takze celkovo to bola najdlhsia oprava aku som zazil-a asi aj najdrahsia.
cas-ca.3 mesiace..podstatna cast bolo zhananie piestikov a ich odosielanie=prijimanie... servis na avid je naozaj narocny!
cena-1550sk=51,45eur+dudove naklady na postovne(neviem ci si ich zaratal-alebo na firmu??
=celkovo ca.1850sk=60eur
v mojom pripade praca bola narocna-kamarat musel tie zaseknute piestiky opatrne odvrtavat a cez navrtane dierky tenkym srobovakom vytahovat( stravil s tym ca 3-4hodiny
kotuce boli sice jemne zosuchane,ale nie moc takze zostali povodne a uz aj brzdia ako maju-ale prvy pocit nebol moc bezpecny..par tiahlych zjazdov na brzdach to vyhladilo.