V Košiciach keď minule jeden podobný pretekár na BMW X5 trafil Fabiu a na prechode zabil dvoch ďalších ľudí povedal, že dostal záchvat. Vec je stále na súde.
koso_sk otázka nebezpečnosti je veľakrát subjektívna, podľa niekoho ho chcel šofér motorového vozidla zabiť, pokiaľ išiel 2m od neho pri rýchlosti 50km/h, podľa iného je 1m v poriadku pri rovnakej rýchlosti. Tak isto je to rozdiel vnímania ľudí, ktorý bežne jazdia po cestách a ktorý sú príležitostný používatelia cesty. Tak isto, máš tu nejaké psychologické pôsobenie prostredia. Pozri si ako vyzerá napríklad Eisteninova a ako cesta medzi Pezinkom a Sv. Jurom. Kým na Einsteinovej proste nemáš kde uhnúť, lebo sú tam všade steny a veľká hustota áut, tak nejaká random okreska medzi Pezinkom a sv. Jurom s minimálnou dopravou a možnosťou keby niečo, skočím do trávy pôsobí inak. O tom bola diskusia aj v zahraničí, aj v ČR, a robil sa na to výskum. Klasická cesta, 3m široký pruh. Ide cyklista a autá ho míňajú o 1m pri rýchlosti 50km/h a necíti sa komfortne (meral sa tlak, úroveň stresu, aj rozhovor s psychológom). Pozor, komfortne sa necítil šofér auta, lebo ako má dodržať 1m od cyklistu? Nemá tam meter, čo ak sa cyklista viac stočí doľava? Musím núdzovo brzdiť? Musím spomaliť? Nemusím? Ako to vyzerá v protismere? Proste vytvára to potencionálne kritickú situáciu. Je to obdoba, ako keď ide cyklista na cyklotrase a zrazu chodec a je tam milión cyklistov okolo. Tiež mu to vytvára diskomfort a potencionálne nie tak nebezpečnú situácia ako keby bol v aute (nikto normálny nechce nikoho zraziť), ale tiež môže zraniť seba, či toho chodca. Môžeš argumentovať, že blbosť, ale ideš dole 70km/h z Bieleho kríža po asfaltke a zrazu na kraji zbadáš chodcov s deťmi, či psami. Proste nevieš čo spravia. Môžeme sa baviť o tom, či je tam ísť dole kopcom 70km/h v poriadku, ale to je iná diskusia. Alebo jazdiť 50+ na kolobežkách po hrádzi, či načipovaných e-bikoch. Proste rovnaká situácia, len meníš dopravné prostriedky. Potom spravili to, že testovaný bol klasický cyklopruh so šírkou 1,25m a 2,75m široký pruh pre autá a oddelovala ich len čiara na ceste. Cyklisti začali vykazovať o 80-90% menej stresu, lebo proste vnímali, že toto je môj pruh, toto je pruh pre autá a sme oddelený. Proste tá čiara má obrovský psychologický efekt. Ale to isté aj šofér auta. Jeho pruh, pruh pre cyklistov, ak idem naľavo od tej čiary, som v poriadku a nemusím sa báť cyklistu, lebo aj on vidí tú čiaru a predsa nebude blbec a bude sa držať na svojej strane. Ak si prečítaš staršiu diskusiu, tak napríklad na Pionierskej si to veľa ľudí tie ochranné pruhy pochvaľovalo, či už zo strany cyklistov, ale aj motoristov, keď sa to tam zaviedlo, že to je oveľa lepšie.
Vysoká hustota dopravy je vždy potencionálne nebezpečnejšia. Navyše Einsteinova je proste spojnica medzi 2 diaľnicami prakticky v vysokou hustotou dopravy. Cesta medzi Hamuliakovom a Šamorínom, či medzi Madom a Padáňov proste z hľadiska rizík asi bude menšia ako Einsteinova, aj keď je na nej nižšia rýchlosť. Tak isto, ako je väčšia šanca zrážky cyklistov na hrádzi medzi Starým mostom a Bosorkou krásny slnečný deň po obede ako medzi kompou vo Vojke a VD Gabčíkovo.
Jaroh takže za vzniknutú situáciu môže organizátor daného behu? Nemôže za to aj organizátor napríklad I bike Bratislava? Tiež si mohol overiť, ako vyzerá situácia okolo, mohol dať do udalosti, ako sa tam majú ľudia dostať (organizátor behu to tam mal, aj mapky). Chápem, že beh bol na mieste akom bol, plus záplavy k tomu na situácii nepridali. Ale nedá sa vyhovárať na organizátora. Každý je svojprávny a má používať rozum. Ak uzavrú cestu medzi Studienkou a Rohožníkom cez Malacky a Plavecký Mikuláš, tak si to asi tiež nestrihnem cez vojenské lesy v čase, keď tam je zákaz vstupu (aj keď taký slaboduchý jedinci sa našli a nie raz, keď šli na hríby).
Marli očitý svedok sám píše, že nevie čo presne sa stalo. Z jeho popisu vlastne ani neviem, čo sa stalo, píše, že už sa vracal do Sadu Janka Krála (ak nešiel v protismere, tak musel ísť smerom do Petržalky) a na biku tam nemal čo robiť. Bol tam pešo, či bikom na tej lúke vedľa a za zvodidlami? OK, ale ako sa tam dostal? Hrádza aj Viedenská že vraj boli uzavreté, jediná legálna prístupová cesta bola potom uzavretá (smer od Sadu: Klokočova-Kočiankova-Pri Seči), alebo išiel po chodníku vedľa Einsteinovovej a potom len po tráve. Jediné 2 alternatívy, ak má byť do 10 minút v Sade. Ako si mohol vymeniť pohľady s tými cyklistami? (chápem metafora na 80mň Tí 2 cyklisti išli v pravom pruhu smer centrum. Čo ma viac zaráža: Aké problematické značenie spomína? Hovorí, že vybavil akciu. Keďže cez mosty sa bežne nemôže bicyklom po ceste a malo sa ísť cez Most SNP a Apollo, zrejme asi klasika cez Sad a najprv SNP a vraciame sa potom cez Apollo (najlogickejšie podľa začiatku a konca, aj ako idú cesty, prístup atď) tak bežne je tam policajný doprovod na takýchto akciách a Polícia SR riadi dopravu. Takže ak to vybavil, tak počas jazdy ho vôbec nemuselo zaujímať nejaké dopravné značenie, keďže pred nimi a za nimi by išli vozidlá Polície SR. Bolo to vždy na všetkých podobných akciách ako Bratislava in-line, rôzne behy cez mosty a podobne. Alebo ak ich nedoprevádza policajné auto, sú tie komunikácie uzavreté. Chcem vidieť človeka, čo schválil jazdu 150 cyklistov cez 2 mosty po ceste, kde je zákaz jazdy cyklistov za plnej premávky buď bez policajného doprovodu, alebo fyzického oddelenia (napríklad pravý pruh oddelený zábranami, alebo úplne zastavená doprava počas prejazdu).
- Jediné čo viem, že nehoda bola. Niekto to posral. A má si to odsedieť. Chápem, že to bolo písané v strese, ale proste ten opis situácie mi nesedí. Nehoda bude dobre zdokumentovaná, keďže na stĺpe verejného osvetlenia ako sú smerové tabule na moste je kamera. Vyrátať rýchlosť nie je problém zo záznamu.
Jaroh takže za vzniknutú situáciu môže organizátor daného behu? Nemôže za to aj organizátor napríklad I bike Bratislava? Tiež si mohol overiť, ako vyzerá situácia okolo, mohol dať do udalosti, ako sa tam majú ľudia dostať (organizátor behu to tam mal, aj mapky). Chápem, že beh bol na mieste akom bol, plus záplavy k tomu na situácii nepridali.
Preboha, čo s tým má tá cyklojazda? Veď tá sa napokon vôbec nekonala, bola zrušená. A bola pripravená práveže v spolupráci s organizátormi behu tak, aby sa ich dráhy nikde nekrížili či nešli po tom istom úseku. Toto si strelil úplne vedľa. Tvoja averzia voči cyklistom je síce známa, ale predsa len trochu si zisti veci, kým začneš na nich pindať na internetoch.
Zlyhanie a plna vina je na strane toho vodica. Dufam, ze dostane basu natvrdo ak sa nepreukaze, ze dostal porazku / infarkt alebo nieco podobne. Zial zivot ani zdravie to uz tym poskodenym nevrati.
To, ze je to vina vodica je jasne a na tom sa netreba zdrziavat. Co je ale naozaj nechutne a nepochopitelne, je fakt, ze aj napriek tomu, ze predchadzajuce prispevky situaciu jasne vysvetluju, sa tu na cyklofore najde nie je jeden, ale hned par "cyklistov", ktori bez akejkolvek predstavy o situacii alebo informacii o dopravnom znaceni na mieste (kedze prispevky na ktore reaguju spravidla necitaju, resp necitaju cele) obhajuju prasata za volantom aj v pre cyklistov mimoriadne tragickej situacii. Toto za mna je este kus odpornejsie, ako ked nejaky falosny profil na facebooku napise hmyz na ceste.
Inak práve túto nešťastnú sobotu sa chystala veľká spoločná jazda a práve súčasťou trasy mali byť prejazdy po mostoch SNP a Apollo a to presne po cestnej časti. Vraj dostali od mesta na to výnimku. https://www.instagram.com/p/DAKuMB1qEhb/
Jazda sa nakoniec nekonala z dôvodu tej tragickej udalosti pred mostom Apollo.
inak to ze sa nevyznacuju obchadzky pre cyklistov mi osobne dost vadi. ked chces uzavriet cestu potrebujes vypracovat schvalit a vyznacit celu obchadzku. ale ked cyklistovi odrezes cestu, nech ide kade lahsie. hlavne ked si niekde kde to nepoznas je to velmi super.
napr. ked zatvorili pri TN (Bierovce) mosty, vyznacili obchadzku cez Beckov a dali tam zakaz vjazdu bicyklom koli tomu ze tadial odklonili kamiony. to ako sa ma cyklista dostat do Beckova uz ale nikoho netrapi. (na tej ceste je oficialne c-ko). neoficialne sa to obchadzalo po uzatvorenych mostoch na vazsku cyklomagistralu do noveho mesta. teraz mosty zburali a na druhu stranu sa dostanes az v TN co uz je pre cyklistu napr. zo Stankoviec, Turnej dost mimo.
v ZA opravovali nejaky vyust kanalizacie ci co, to ze to tam je zatvorene som sa dozvedel na zaciatku useku cyklocesty, no nedozvedel som sa vobec kadial to mam obist.
potom sa cudujme, ze cyklisti zmatene "pobehuju" kade tade.
ja sa necudujem, ak neboli miestni tak ani netusili ze po apolle sa nejazdi
ja som tak naposledy v BB zjazdoval zo Sturca a asi som si nevsimol odbocku alebo co a zrazu len zelena dopravna znacka ze "Rychlostna cesta" a uz som tusil ze nie som dobre kedze tam zacinala R1
no isiel som podla navigacie ale chvilu som nepozeral do garminu len som sa tak kochal kedze je to mierne klesanie tak to islo celkom same a zrazu na mna pipa garmin ze som mimo trasy lebo z tej cesty bola asi nejaka odbocka do BB mimo R1. Mam pocit ze to bolo na Jakubsku cestu. Znacka uz neviem kde presne bola, na streetview som ju nenasiel, len viem ze ked som ju videl tak som sa zlakol ze preco idem na dialnicu Pri mitsubishi som to prehodil cez travnik na Kostiviarsku cestu. https://www.strava.com/activities/12137564989
Ja som sa takto dostal, keď som pred tromi rokmi poblúdil v okolí Košíc.
Myslel som teda, že naveľa prejdem z Košických Olšian do Košíc a aj som si v mobile pozrel streetview a tam bola luxusná krajnica, ale to som nevedel, že ona o pár stovkách metrov končí: https://maps.app.goo.gl/gv7fuF2e44PqS3RR7
A ja som sa ocitol v pracovný deň na kamiónovej ceste bez krajnice, jeden z troch najhorších mojich cyklozážitkov.
A o deň na to som sa naivne vydal z Čane cez Valiliky do Košíc, netušiac aká somarina to bola: https://maps.app.goo.gl/3jbaGKbyFEEuBeL18.
Ale tam aspoň neboli zvodidlá, tak som mohol uskakovať mimo cestu ... To bol druhý najhorší z mojich cyklozážitkov.
A tretí bol v Slovinsku pred dvoma rokmi: Drávska cyklotrasa pred Mariborom uzavretá, žiadna obchádza nebola vyznačená (teda podobná situácia ako v BA predvčerom) a vyhodilo nás to na takú frekventovanú cestu bez krajnice, že sme uvažovali, že si zavolame taxík...
Inak je zaujimave, že polícia sa k tomu doposial nijako nevyjadrila. To bude o5 ako obvykle upratane pod koberec.
K nehode došlo nešťastnou súhrou okolností, myslí si národný cyklokoordinátor Peter Klučka. Pukaloviča považuje za skúseného organizátora, za problém označil nedodržiavanie rýchlosti.
„Ak by sa vodiči po meste pohybovali povolenou rýchlosťou, neohrozovali by životy ostatných,“ hovorí.[/quote]
uplne nahodou som dnes po 19 na Joj Krimi spravach videl z toho reportaz (asi bude niekde v archive), dokonca sa vyjadroval aj ten organizátor, co ma hore vyssie fb status
aj policaj(ka?) povedal, ze vysetruju a teda nic nezverejnia
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Vysoká hustota dopravy je vždy potencionálne nebezpečnejšia. Navyše Einsteinova je proste spojnica medzi 2 diaľnicami prakticky v vysokou hustotou dopravy. Cesta medzi Hamuliakovom a Šamorínom, či medzi Madom a Padáňov proste z hľadiska rizík asi bude menšia ako Einsteinova, aj keď je na nej nižšia rýchlosť. Tak isto, ako je väčšia šanca zrážky cyklistov na hrádzi medzi Starým mostom a Bosorkou krásny slnečný deň po obede ako medzi kompou vo Vojke a VD Gabčíkovo.
Jaroh takže za vzniknutú situáciu môže organizátor daného behu? Nemôže za to aj organizátor napríklad I bike Bratislava? Tiež si mohol overiť, ako vyzerá situácia okolo, mohol dať do udalosti, ako sa tam majú ľudia dostať (organizátor behu to tam mal, aj mapky). Chápem, že beh bol na mieste akom bol, plus záplavy k tomu na situácii nepridali. Ale nedá sa vyhovárať na organizátora. Každý je svojprávny a má používať rozum. Ak uzavrú cestu medzi Studienkou a Rohožníkom cez Malacky a Plavecký Mikuláš, tak si to asi tiež nestrihnem cez vojenské lesy v čase, keď tam je zákaz vstupu (aj keď taký slaboduchý jedinci sa našli a nie raz, keď šli na hríby).
Marli očitý svedok sám píše, že nevie čo presne sa stalo. Z jeho popisu vlastne ani neviem, čo sa stalo, píše, že už sa vracal do Sadu Janka Krála (ak nešiel v protismere, tak musel ísť smerom do Petržalky) a na biku tam nemal čo robiť. Bol tam pešo, či bikom na tej lúke vedľa a za zvodidlami? OK, ale ako sa tam dostal? Hrádza aj Viedenská že vraj boli uzavreté, jediná legálna prístupová cesta bola potom uzavretá (smer od Sadu: Klokočova-Kočiankova-Pri Seči), alebo išiel po chodníku vedľa Einsteinovovej a potom len po tráve. Jediné 2 alternatívy, ak má byť do 10 minút v Sade. Ako si mohol vymeniť pohľady s tými cyklistami? (chápem metafora na 80mň Tí 2 cyklisti išli v pravom pruhu smer centrum. Čo ma viac zaráža: Aké problematické značenie spomína? Hovorí, že vybavil akciu. Keďže cez mosty sa bežne nemôže bicyklom po ceste a malo sa ísť cez Most SNP a Apollo, zrejme asi klasika cez Sad a najprv SNP a vraciame sa potom cez Apollo (najlogickejšie podľa začiatku a konca, aj ako idú cesty, prístup atď) tak bežne je tam policajný doprovod na takýchto akciách a Polícia SR riadi dopravu. Takže ak to vybavil, tak počas jazdy ho vôbec nemuselo zaujímať nejaké dopravné značenie, keďže pred nimi a za nimi by išli vozidlá Polície SR. Bolo to vždy na všetkých podobných akciách ako Bratislava in-line, rôzne behy cez mosty a podobne. Alebo ak ich nedoprevádza policajné auto, sú tie komunikácie uzavreté. Chcem vidieť človeka, čo schválil jazdu 150 cyklistov cez 2 mosty po ceste, kde je zákaz jazdy cyklistov za plnej premávky buď bez policajného doprovodu, alebo fyzického oddelenia (napríklad pravý pruh oddelený zábranami, alebo úplne zastavená doprava počas prejazdu).
- Jediné čo viem, že nehoda bola. Niekto to posral. A má si to odsedieť. Chápem, že to bolo písané v strese, ale proste ten opis situácie mi nesedí. Nehoda bude dobre zdokumentovaná, keďže na stĺpe verejného osvetlenia ako sú smerové tabule na moste je kamera. Vyrátať rýchlosť nie je problém zo záznamu.
Preboha, čo s tým má tá cyklojazda? Veď tá sa napokon vôbec nekonala, bola zrušená. A bola pripravená práveže v spolupráci s organizátormi behu tak, aby sa ich dráhy nikde nekrížili či nešli po tom istom úseku. Toto si strelil úplne vedľa. Tvoja averzia voči cyklistom je síce známa, ale predsa len trochu si zisti veci, kým začneš na nich pindať na internetoch.
To, ze je to vina vodica je jasne a na tom sa netreba zdrziavat. Co je ale naozaj nechutne a nepochopitelne, je fakt, ze aj napriek tomu, ze predchadzajuce prispevky situaciu jasne vysvetluju, sa tu na cyklofore najde nie je jeden, ale hned par "cyklistov", ktori bez akejkolvek predstavy o situacii alebo informacii o dopravnom znaceni na mieste (kedze prispevky na ktore reaguju spravidla necitaju, resp necitaju cele) obhajuju prasata za volantom aj v pre cyklistov mimoriadne tragickej situacii. Toto za mna je este kus odpornejsie, ako ked nejaky falosny profil na facebooku napise hmyz na ceste.
https://www.instagram.com/p/DAKuMB1qEhb/
Jazda sa nakoniec nekonala z dôvodu tej tragickej udalosti pred mostom Apollo.
napr. ked zatvorili pri TN (Bierovce) mosty, vyznacili obchadzku cez Beckov a dali tam zakaz vjazdu bicyklom koli tomu ze tadial odklonili kamiony. to ako sa ma cyklista dostat do Beckova uz ale nikoho netrapi. (na tej ceste je oficialne c-ko). neoficialne sa to obchadzalo po uzatvorenych mostoch na vazsku cyklomagistralu do noveho mesta. teraz mosty zburali a na druhu stranu sa dostanes az v TN co uz je pre cyklistu napr. zo Stankoviec, Turnej dost mimo.
v ZA opravovali nejaky vyust kanalizacie ci co, to ze to tam je zatvorene som sa dozvedel na zaciatku useku cyklocesty, no nedozvedel som sa vobec kadial to mam obist.
potom sa cudujme, ze cyklisti zmatene "pobehuju" kade tade.
ja som tak naposledy v BB zjazdoval zo Sturca a asi som si nevsimol odbocku alebo co a zrazu len zelena dopravna znacka ze "Rychlostna cesta" a uz som tusil ze nie som dobre kedze tam zacinala R1
Som. Si tam nič nevšimol ol
*naschvál píšem cuvat, aj keď si bol na bicykli
https://www.strava.com/activities/12137564989
ked pozeram trasu ktoru som mal ulozenu tak som mal odbocit este skor
https://connect.garmin.com/modern/course/297849527
Myslel som teda, že naveľa prejdem z Košických Olšian do Košíc a aj som si v mobile pozrel streetview a tam bola luxusná krajnica, ale to som nevedel, že ona o pár stovkách metrov končí: https://maps.app.goo.gl/gv7fuF2e44PqS3RR7
A ja som sa ocitol v pracovný deň na kamiónovej ceste bez krajnice, jeden z troch najhorších mojich cyklozážitkov.
A o deň na to som sa naivne vydal z Čane cez Valiliky do Košíc, netušiac aká somarina to bola:
https://maps.app.goo.gl/3jbaGKbyFEEuBeL18.
Ale tam aspoň neboli zvodidlá, tak som mohol uskakovať mimo cestu ... To bol druhý najhorší z mojich cyklozážitkov.
A tretí bol v Slovinsku pred dvoma rokmi: Drávska cyklotrasa pred Mariborom uzavretá, žiadna obchádza nebola vyznačená (teda podobná situácia ako v BA predvčerom) a vyhodilo nás to na takú frekventovanú cestu bez krajnice, že sme uvažovali, že si zavolame taxík...
A hej, teraz si spomínam, že som sa vtedy rozhodoval aj podľa Strava heat mapy a bolo to tam dost fialové..
Inak je zaujimave, že polícia sa k tomu doposial nijako nevyjadrila. To bude o5 ako obvykle upratane pod koberec.
K nehode došlo nešťastnou súhrou okolností, myslí si národný cyklokoordinátor Peter Klučka. Pukaloviča považuje za skúseného organizátora, za problém označil nedodržiavanie rýchlosti.
„Ak by sa vodiči po meste pohybovali povolenou rýchlosťou, neohrozovali by životy ostatných,“ hovorí.[/quote]
aj policaj(ka?) povedal, ze vysetruju a teda nic nezverejnia