Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Môžem jazdiť aj keď prší? Asi blbá otázka ale po 4r co mam bajk som ešte nejazdil.. Chcel by som však začať aj do práce a keby ma chytil dážď či nebude nejaký problém, mam pocit že na prepínači na riadidlách tam sú celkom veľké medzere, tak či je to treba aj dobre utesnene:-)

Prílohy:

IMG_20240925_161359.jpg
IMG_20240925_161359.jpg 138.1 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 01.10.2024 - 13:02:09
00
smelo môžeš, toľkokrát som na ebajku zmokol, že to ani neviem spočítať
Zobraziť komentár 01.10.2024 - 13:18:39
02
Myslím, že všetky konektory na ebajkoch spĺňajú normu IPX4 - IPX5, takže dážď nie je žiadny problém...
Zobraziť komentár 02.10.2024 - 11:29:11
01
motor e8000 po 7300km v nenáročných podmienkach človekom ktorý tomu nenakladal

Prílohy:

20250221_115241.jpg
20250221_115241.jpg 164.8 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 21.02.2025 - 14:34:53
10
+ foto

Prílohy:

20250221_140100.jpg
20250221_140100.jpg 112.94 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20250221_115153.jpg
20250221_115153.jpg 546.37 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 21.02.2025 - 14:36:56
00
.....nakladať si mu nenakladal....ale wapkoval si ho statočne...alebo si jazdil len cez brody.
Zobraziť komentár 21.02.2025 - 18:47:56
01
Toto nech mi niekto vysvetli, to je fakt taky problem aby vyrobca poriadne utesnil motor? Tento problem maju napr. v Britanii, kde prsi, alebo je mokro furt a neda sa vyhnut tomu, ze bajk jazdi aj vo vlhkych podmienkach. Preco nevedia tie motory poriadne utesnit? Je jedno ci Bosch, Shimano, alebo iny vyrobca, vsetci maju rovnaky problem. Predsa na horskom ebajku nechcem riesit, ci s nim mozem, alebo nemozem prejst v lese cez mlaku.
Zobraziť komentár 21.02.2025 - 19:16:57
01
arrow_leftrenovaziar napísal:
.....nakladať si mu nenakladal....ale wapkoval si ho statočne...alebo si jazdil len cez brody.

v tomto motore nebola žiadna voda,vapkovaný nebol a keď tak bol umývaný záhradnou hadicou
zaujmavé je že s rovnakým problémom už som sa stretol na ep8 ktorá bola jazdená len po rovine po cyklotrasách a nikdy nebola vapkovaná.tiež po rôznych fórach som sa stretol s rovnakou poruchou,taže asi je problém niekde inde ako v užívatelovy.
Zobraziť komentár 24.02.2025 - 08:37:52
00
.....nemienim nikomu vnucovať svoj názor,nech sa každý stará o svoj bicykel ako sám uzná za vhodné.Každý následok má svoju príčinu,a takto ošlahané ozubenie pri tolkých kilometroch nie je normálne.
Zobraziť komentár 24.02.2025 - 20:03:34
11
O to zničené ozubenie sa nedá starať,je to vadný konštrukčný návrh-nedostatočné mazanie a príliš malé zuby.
Tiež som kamošovi otvoril motor,lebo šklbal a vydával divné zvuky-2 zuby odlomené-motor na odpis,lebo do motora sa okrem ložísk kúpiť nedá nič.
Už by som do e-bike z motorom Shimano nešiel,životnosť je otázna ...
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 08:48:07
01
.....niekto dokáže na takomto motore najazdiť aj 30 000 km....tak neviem kto robí chybu.
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 10:13:18
00
To je velmi ťažko zistiť,kde je chyba-tak či tak,žiadna údržba ozubenie neexistuje,silne pochybujem,že niekto preventívne otvára motor a vymieňa mazaciu vazelínu...
Moja teória je,že niektoré série majú nedotatočnú kvalitu ozubenia toho malého kolieska-presne na tomto sa olámali zuby aj na motore toho známeho-a nie je to ojedinelý prípad,stačí pohladať :^)
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 10:31:30
00
.....s teoriou nedostatočnej kvality ozubenia sa neztotožňujem.Ja si myslím že celý problém je v tom že to mazivo časom vysychá,a to až tak ,že s neho nakoniec nezostane vôbec nič.Samozrejme že bez maziva to končí haváriou.Ak by som ja mal tento problém,tak by som ho riešil nasledovne:
Do bloku motora by som vyvrtal dieru,a narezal závit M3 alebo M4.Ta diera by musela byť navrtaná tak,aby sa cez ňu dala dopraviť pomocou aplikátora k ozubeniu vazelina.No a nakoniec cez tuto dieru by sa aj dalo kedykolvek zistiť či na ozubení je dostatok maziva alebo nie.
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 15:59:45
00
Na to, aby som do noveho motora, ktory problem nema vrtal diery nemam dost odvahy. A ked uz problem bude, bude na diery neskoro. Ale tvoje riesenie dava zmysel, len ho mal konstrukcne vyriesit vyrobca, nie koncovy zakaznik.
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 18:04:35
01
Problém z vŕtaním je hlavne ten,že nevieš presne,kam tú dieru navŕtať-musel by si najprv rozobrať motor a nájsť miesto,kde by to šlo-ale !
Rozobatím motora automaticky prídeš o záruku,a je tu aj riziko,že poškodíš torzný snímač a motor ide do smetiaka-je to celé nezmysel.
Mal som tento motor,ale už by som e-bike zo Shimanom nekúpil-sú aj lepšie možnosti

edit: našiel som ten môj príspevok-no,aspoň že ten kamošov motor dal 12 000 km:

https://www.mtbiker.sk/forum/post1881141.html#p1881141
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 18:15:43
00
keyboard_arrow_up