Zdravím mam taký problém mám novy bike dnes má presne týždeň a čstil som ho z vodou. potom sa mi kotúče zdali nejaké take ako keby boli od oleja proste boli ako keby čierne. Tak som zobral odmasťovač nastrekal som vyčistil som vybral som aj dostičky toež som ich odmastil ale nahodil som to všetko naspet isiel som sa previest a ako som brzdil po prve trošku spískly a ako som pomaly zastavoval a uplne ked som už pomaly stál to neuveriteln zvŕzgalo a robi to aj teraz neviem to je presne taký zvuk keď niečo uplne suché oseba trie neviem si to vysvetliť mám prvý krát kotúčové brzdy ďakujem za radu
Čaute, mám tiež problém s vrzganím brzd (Shimano MT200 / SMRT10) kotúče Shimano RT64 brzdový kotúč, 160 mm, Center Lock + Shimano B03S brzdové platničky, organické. keď sadnem na bajk tak vrzgaju ale že masaker. Skúsil som vybehnuť na kopec a podarilo sa mi ich prebrzdiť aby nevrzgali ale problém je v tom, že na druhý deň vrzgajú zas a to isté dookola. Skúšal som aj čistič bŕzd ale nepomohlo. doštičky aj kotúč vyzerajú na pohľad v poriadku (nie sú zjazdené). Mal tu už niekto taký problém?
Dostáva sa ti na nich olej pravdepodobne. Nájdi zdroj znečistenia. Kotúč vyčistí co najviac isopropylalkoholom, doštičky tiež vyčistí a vypal nad sporákom.
Balky515 pricin môže byť viacero od nekompatibility komponentov až po zlú montáž alebo defekt niektorého z nich a bez kryštálovej gule sa to nedá vyriešiť. Tu guľu asi nezozenieme ale môžme ju skúsiť nahradiť fotkou alebo videom ... dzulioolej sa rovná nebrzdí, ale ja v texte nevidím že slabý účinok, ERGO olej je blbosť ...
Vďaka za rady, cez víkend sa k tomu zrejme nedostanem ale verím že na ďalší týždeň áno. Vzadu som menil brzdy sám naraz aj kotúč aj doštičky. Na začiatku vrzgali ale nie až tak a po zabehnuti prestali a niekoľko mesiacov to bolo dobré. Pravda je že keď vrzgaju tak nebrzdia až tak dobre. Preto ma napadlo že sú mastné. Musím skontrolovať fakt či sa tam nedostáva nejak olej. Dám vedieť na čo prídem.
tie platničky by som hodil do koša a kupil poriadne, napriklad skus modre BBB.... maju dlhšiu životnosť ako organika od sitmana ,prejav maju lepší a nepískaju ako metaliky. https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-platnicky/bbb-bbs-52-discstop-brzdove-platnicky.html
očistiť piestiky roztiahnuť , vložiť platne, vystrediť strmen voči kotuču z vrchu aj z boku musia byť pekne platne s medzierkou voči kotuču.. nie že to pojde zošikma , to sposobuje to trasenie a hluk
Caute, podobny problem na synovo bajku. Su na nom mechanicke kotucovky. Kupili sme bajk na jar ako jazdeny, brzdy len tak jemne piskali, ale posledny mesiac-dva zacali brzdy brutalne kvilit. Kotuce sem tam cistim sprejom na to urcenym. Co poradite skusit ako prve? Prebrusit dosticky alebo rovno vymenit?
Dikes
Pozri sa, pri stláčaní páky, či sa kotúč preklápa k pevnej doštičke.
Ak áno, skús nastaviť doštičku čo najbližšie ku kotúču.
Keď sú už doštičky zjazdené zošikma, tak ich môžeš aj vymeniť za nové.
Balky515 na fotografiách vidím že používaš RT64 kotúč ktorý je na výšku brzdnej plochy narrow a zároveň z materiálu kde môžeš použiť aj metalické platničky. Pre MT-200 najlepšie čo môžeš použiť je RT56 ktorá je ešte wide. Nemyslím že to niekedy pôjde správne, buď vymeníš kotúč, alebo mať aspoň brzdy štvorpiest MT420 či dvojpiest M6100, ktoré majú už aj narrow platničky.
Vďaka za radu, to si poznačím aby som pri ďalšej výmene kúpil RT56. Mal som ešte jeden pár nových platničiek a po výmene vŕzganie prestalo tak ich nechám ešte "dožiť".
Pozri sa, pri stláčaní páky, či sa kotúč preklápa k pevnej doštičke.
Ak áno, skús nastaviť doštičku čo najbližšie ku kotúču.
Keď sú už doštičky zjazdené zošikma, tak ich môžeš aj vymeniť za nové.
Ako sa da nastavit vzdialenost dosticky ku kotucu? Na kotucovych brzdach to nie je napevno dane? Ci myslis potiahnutim lanka?
Nechces to dat niekomu co sa do toho rozumie?Takto budes laborovat a vysledok ziadny.Alebo sa mozes nieco priucit na tychto brzdach.Princip pochopis ked sa v tom zacnes sprtat.
Nechces to dat niekomu co sa do toho rozumie?Takto budes laborovat a vysledok ziadny.Alebo sa mozes nieco priucit na tychto brzdach.Princip pochopis ked sa v tom zacnes sprtat.
Ako pises, chcem sa tomu priucit. Do sveta kotucovych brzd som prisiel iba prednedavnom, dovtedy som si okrem odpruzenej vidlice vedel zoservisovat vsetko. So vsetkym som zacinal tak, ze som "laboroval", ale pred tym som sa na to vzdy teoreticky pripravil, podobne ako sa snazim teraz...
Teoreticka priprava je mat cisty a nespaleny kotuc i platnicky. Dalej to, aby platnicky na kotuc dosadali co najrovnejsie, neboli na sikmo zjazdene, boli zatazovane po celej ploche rovnako a idealne aby dosadali na kotuc rovnako a s rovnakou silou z oboch stran kotuca.
Teraz uz staci len laborovat. Nie vsetko budes vediet na mechanikach nastavit ale to uz zavisi od konkretneho modelu ktory mas navody ako na to na konkretnom modely urcite najdes na internete. Oproti hydram sa ale musis o mechaniky viac starat aby brzdili bez zvukovych prejavov. Ked brzdis vela tak niektore mozes nastavovat i po kazdom vyjazde (ak to teda chces mat tiche). Aspon teda tak to bolo u mna s avid bb7 alebo bb5
Tak som to rozobral, dosticky trosku posuchal po jemnom brusnom papieri a nastavil vzdialenost ku kotucu akokolvek, nepomohlo. Prikladam foto, vobec sa mi nezdaju opotrebovane, ale posudit to neviem… Co vcul?
Ako prvé by som sa vyprdol na čistenie kotúčov rôznymi sprejmi. Kamoš to nedávno spravil na novom biku. Kotúčom to nepomohlo, platničky to nasali a jediné riešenie čo zabralo bola vymena za nové.
Jazdím už zopár rokov, ale kotúče vôbec neriešim. Pri umývaní streknem cyklostarom, oplachnem vodou a vybavené. Na aute ich nečistím tiež a slúžia tisíce km. Tak prečo na bicykli.
Veru Kotuc cistim vynimocne ked nan omylom nieco kvapne.
A uz vobec nie ako niekto riedidlom alebo benzinom.To je konecna.
Na tvojom mieste tie mechaniky vymenim za mt200ky a mas za par eur solidne brzdy
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
dzulio olej sa rovná nebrzdí, ale ja v texte nevidím že slabý účinok, ERGO olej je blbosť ...
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-platnicky/bbb-bbs-52-discstop-brzdove-platnicky.html
očistiť piestiky roztiahnuť , vložiť platne, vystrediť strmen voči kotuču z vrchu aj z boku musia byť pekne platne s medzierkou voči kotuču.. nie že to pojde zošikma , to sposobuje to trasenie a hluk
BBB BBS-52 DISCSTOP brzdové platničky
14,99 €
Dikes
Ak áno, skús nastaviť doštičku čo najbližšie ku kotúču.
Keď sú už doštičky zjazdené zošikma, tak ich môžeš aj vymeniť za nové.
Ak áno, skús nastaviť doštičku čo najbližšie ku kotúču.
Keď sú už doštičky zjazdené zošikma, tak ich môžeš aj vymeniť za nové.
Ako sa da nastavit vzdialenost dosticky ku kotucu? Na kotucovych brzdach to nie je napevno dane? Ci myslis potiahnutim lanka?
Ako pises, chcem sa tomu priucit. Do sveta kotucovych brzd som prisiel iba prednedavnom, dovtedy som si okrem odpruzenej vidlice vedel zoservisovat vsetko. So vsetkym som zacinal tak, ze som "laboroval", ale pred tym som sa na to vzdy teoreticky pripravil, podobne ako sa snazim teraz...
Teraz uz staci len laborovat. Nie vsetko budes vediet na mechanikach nastavit ale to uz zavisi od konkretneho modelu ktory mas navody ako na to na konkretnom modely urcite najdes na internete. Oproti hydram sa ale musis o mechaniky viac starat aby brzdili bez zvukovych prejavov. Ked brzdis vela tak niektore mozes nastavovat i po kazdom vyjazde (ak to teda chces mat tiche). Aspon teda tak to bolo u mna s avid bb7 alebo bb5
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/super-b-tb-br10-vymedzovacia-podlozka-medzi-platnicky-a-kotuc-p48964.html
Jazdím už zopár rokov, ale kotúče vôbec neriešim. Pri umývaní streknem cyklostarom, oplachnem vodou a vybavené. Na aute ich nečistím tiež a slúžia tisíce km. Tak prečo na bicykli.
A uz vobec nie ako niekto riedidlom alebo benzinom.To je konecna.
Na tvojom mieste tie mechaniky vymenim za mt200ky a mas za par eur solidne brzdy
Je na to nastavovacia skrutka.
Keď potiahneš za lanko, hýbe sa ti jedna doštička alebo obidve?
Môžeš odfotiť tú brzdu z obidvoch strán?