Dosť je to spôsobené aj tým, že na úsek Trenčín - Nemšová sa pripájajú aj cyklisti z Dubnice, Novej Dubnice, T. Teplej + smer z H. Sŕnia + smer z Pruského + víkendový tranzit z väčších vzdialeností + korčuliari, čo spôsobuje cez víkendy veľké vyťaženie cyklocesty a veľa kolíznych situácii (obiehanie na doraz, tlačenie sa dopredu a pod.) a vtedy si azda nejeden človek pomyslí, že najlepšie by tam boli 2+2 jazdné pruhy kvôli bezpečnosti a plynulosti, keďže aj pomalšie pohybujúci sa účastníci tam majú právo byť, no tým, že býva protismerný pruh takmer neustále obsadený, tak treba vystihnúť medzeru na obiehanie, čo niektorí neodhadnú správne a vznikajú kolízne situácie. Niet sa čo čudovať. Asi 11 km úsek spája 60 tis. Trenčín na jednej strane s takmer de facto ďalšími 50 tisícami obyvateľov na druhej strane v blízkosti Nemšovej (Nemšová, Dubnica, Nová, blízke obce). Tomuto úseku pomôže až otvorenie úseku Trenčín - Dubnica, na ktorý prejde časť cyklistov a tranzitu.
Nečudo, že druhý najvyťaženejší úsek na magistrále je nový úsek Ladce - Púchov. Asi 12 km úsek spája skoro 15 tisíc obyvateľov na jednej strane v Ladcoch, Beluši a L. Rovniach s takmer 20 tisíc obyvateľmi v Púchove. Na tento úsek môžu dochádzať jazdiť aj obyvatelia z Ilavy a Dubnice nad Váhom + tranzit z úseku z Nemšovej a ten prechádza z 1 úseku na druhý buď po ceste 61 cez Dubnicu a Ilavu a napojí sa v Ladcoch, alebo cestou 507 cez Pruské a napojí sa v L. Rovniach, v tomto prípade neprejdú cez sčítač cyklistov, ten je umiestnený medzi váhovým cyklomostom a mostom cez kanál, nameraná intenzita je teda medzi L. Rovnami a Belušou, medzi Rovnami a Púchovom môže byť intenzita ešte vyššia vďaka cyklistom, ktorí sa napájaju až v Rovniach.
Ostatné úseky sú vyťažené menej, paradoxne tie, ktoré boli postavené medzi prvými, napr. H. Streda - Nové Mesto alebo Nové Mesto - Trenčín. Tieto úseky jednoducho neležia v husto obývanej oblasti, alebo neprepájajú husto osídlené miesta, alebo ich prepájajú, no vzdialenosť je pre väčšinu ľudí príliš veľká (napr. úsek Trenčín - Nové Mesto až 22 km, čo je len o niečo menej ako úsek Trenčín - Nemšová a Ladce - Púchov spolu).
Napr. úseky Trenčín - Dubnica a Dubnica - Ladce majú mať spolu 28,6 km a prepoja veľmi blízke a veľmi husto obyvané oblasti, no úseky doteraz neexistujú a budú postavené až medzi poslednými. Pri pohľade do
mapy na
www.cyklotrasytsk.sk okrem úseku Nimnica - P. Bystrica, ide tak modrá čiara chýbajúcich úsekov práve medzi Trenčínom a Ladcami, v tom zrovna najhustejšie obývanom regióne (Trenčín - Dubnica - Ilava), kde býva aj hlavná cesta 61 poobede upchatá a neurýchli to ani jazda po diaľnici, tam sa tvorí rad na výjazde z diaľnice a je ťažké odbočiť pre hustú dopravu, najmä doľava na výjazde D1 Dubnica. Naprv sa mali postaviť úseky v najľudnatejších regiónoch a tie prepojiť, a potom prepájať napr. H. Stredu s Novým Mestom alebo P. Bystricu s hranicou Žilinského kraja. Vzhľadom na hustotu dopravy je totiž viac nebezpečné ísť na
bicykli po hlavnej ceste z Trenčína do Dubnice alebo z Dubnice do Ilavy, kde je veľká premávka, ako z Trenčína do Nového Mesta alebo z Nového Mesta do H. Stredy, kde jazdí po hlavnej ceste menej áut z dôvodu menšej osídlenosti regiónu, aj z dôvodu lepšieho napojenia na D1.