Počas prázdnin som u svojej babky dostal výzvu, či zvládnem z dvoch staručkých Favoritov ( vlastne jeden bol asi dvadsaťročný Favorit a druhá bola Eska z roku pána) stvoriť jeden Ultimate Road Bike pre Krstného na cestu do roboty a naspäť.
Za dva týždne urputného boja s prehrdzavenými komponentami a vydretými ložiskami sa mi to podarilo. Srandu som si užil pri nastavovaní starých nožnicových Cantilever bŕzd, nastavovaní Favoriťáckej prehadzovačky, ale najmä pri centrovaní a vypletaní kolies. Po zistení , že
ráfik je na jednom kolese zlomený a v druhom je zničený náboj so sa rozhodol ,že prepletiem obe kolesá. Vtip bol v tom, že som nerátal s tým, že kolesá majú rozličný priemer (Favoriťácky mal klasicky 28 palcov a Eska bohužial o trištvrte palca menej) po vypletení a vycentrovaní mi trčali
špice cez niple asi o centimeter a pol ,no vyštikávacie kombinačky som však nemal,avšak stačilo pár krát šmyknúť flexkou a bolo po probléme.
Pri práci som spotreboval neskutočné množstvo podložiek, skrutiek a matíc, ktoré sa javia pri dnešných typizovaných komponentoch ako z iného sveta.
Po vyhlásení, že podobnú hlúposť sa už nepodujmem, som inkasoval za viac-menej úspešnú operáciu neuveriteľných
200,-.
Keď som sa tam po čase znovu objavil bolo mi povedané, že na tom
bicykli sa odvtedy nenajazdil ani kilometer a čiže celá tá lopota bola ajtak nanič.
Ak sa chceš pustiť do niečoho podobného, môžem ti lacno predať galuskové kolesá aj s galuskami. (ss?)