Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Podaktori diskutujuci su zda sa tak silno za archaicke spalovacie motory, ze by tusim nedbali na tom jazdit aj keby to malo interny kabinovy vyfuk.
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 10:05:46
03
Vždy je efektívnejšie aj "zelenšie" jedna elektráreňa ako mnoho malých zdrojov na uhlie. To je hádam jasné.
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 10:06:33
00
ak sa bavime o euro5/6 normach a ekvivalentnych, tak vplyv na zdravie je takmer nula. este lepsie je spalovanie plynu, co2 je -20%
uhlie casto obsahuje aj tazke kovy ako ortut, cize palit uhlie je vazny problem.
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 10:07:06
02
arrow_leftpeter120 napísal:
ak sa bavime o euro5/6 normach a ekvivalentnych, tak vplyv na zdravie je takmer nula.


Toto myslis vazne? |(
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 10:20:26
02
arrow_leftennio napísal:


Och, ten clanok. Ked nic ine:
* Ujec by mohol podlozit na zaklade coho tvrdi ze eko stopa priem cinana je omnoho horsia ako europana (len sem prosim nedavajte ze kolko co2 sa vyprodukuje v eu vs cine ked ani neodhadnete kolko vyrobkov europan potom dovezie z "ciny")
* Neviem co je podla neho vyssia stredna trieda, ale tuna v susedstve zdaleka niesme jedini 30-tnici s ev autom
* Taktiez, spravame sa strasne nerozumne/neekonomicky.... Auto sme kupovali s ocakavanym rocnym najazdom 30k km, coz by na palive znamenalo, trebars pri 6l/100km a aktualnej cene >2.1€ cca 3700€/rok. Tipujem ze priemernu spotrebu mame do 17kWh/100km, coz by bolo pri cene <0.22€/kwh cca 1200€. Za 1a3/4 roka sme rychlo/poulicne dobijanie pouzili mozno tak 15x, polovica z toho nakoniec itak zbytocne. Najblizsie porovnatelne auta sa tu v case kupy pohybovali o 5-10k€ lacnejsie, v lepsom pripade. Cize len na benzine by sme to dobehli 3-6rokov. Pravdaze, kedze mame nakoniec len cca 1/2 najazd tak doba navratnosti sa predlzila. (To iste auto s najazdom ako sme kupovali my sa teraz da kupit o cca 14k€ lacnejsie, do 20k eur, neviem ako su na tom spalovaky)

Ale ano, ako som povedal uz 1000x, ak niekto vytiahne auto 2x do roka, na chatu/rodinu na druhej strane republiky a vyzaduje 1000km najazd za 1 den, tak 20+r nemecke bawo/medved/audi garazovane po dochodcovi z 1500€ ho vyde zrejme lacnejsie.
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 10:21:31
02
Hehe, a ked si pozriem, tak take golfy a pola (nepoznam vybavy, jedine filtre su automat, do 80kkm, a od 2019rv) su tu za rovnake ceny ako elektricke 64kWh hyundaie (dokonca aj id.3 som tam videl za 20k€). Nom nic, idem si zaplakat do vankusa za 14k eurami, snad rychlejsie vyzdravieme :D
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 10:36:54
00
Ekonomika je pre mna druhorada, ak by islo o skutocne zelene riesenie, mna zaujima skor vplyv na ziv. prostredie EV za cely zivotny cyklus k comu sa je tazko dopatrat (bez marketingovych zvastov).
Ale neviem kde si prisiel na tie ceny, ked idem na sluzobku benzin stoji cca 1.5e a rychlonabijanie neviem presne ale isto nie 0.22e.
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 10:41:15
00
pisem "tu", coz nie su 'horne uhry', ako oblast slovenska nazyva super kamarat a spojenec nasho milovaneho premiera. zobral som ich ale z tadeto, teraz na pc vidim ze to je "stredna odporucana cena", nie nevyhnutne najnizsia, https://www.unitedconsumers.com/tanken/brandstofprijzen
A taktiez som nepisal ze 0.22e stoji rychlonabijanie - nakolko to + poulicne dobijanie (<11kW) sme pouzili ako pisem do 15x za 1a3/4 roka, tak som to odignoroval. Dobijame doma, na "nudzovej" dobijacke, <2.2kW, za miestnu domacu cenu ktoru mame znova na 3 roky <0.22e/kWh.

A roznych studii na porovnanie vplyvu ev vs ice je uz dost, niekolko ich bolo linkovanych aj tuna, naposledy jezusom tusim.
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 10:55:03
00
Nezhodneme sa, ale ved o tom je diskusia. Mozem vyzerat ako spiatocnik, ale opak je pravdou. Zial neskreslenych informacii je malo, obavam sa ze v pripade EV este nemame vsetky aspekty.
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 11:03:12
00
arrow_leftblackman napísal:
Toto myslis vazne? |(

napr dpf/gpf filtre ktore podla studie zachytia aj castice ktore vypustili predosle starsie auta.
mocovina riesi zas nox ktory ma na svedomi respiracne choroby.
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 11:59:58
00
Zavri sa na pol hodiny do garaze k nastartovanemu autu plniacemu normu Euro 5 alebo 6 a uvidime, ci potom este napises "vplyv na zdravie je takmer nula".
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 12:05:32
09
Rovnaku vec mozem povedat na vase uholne elektrarne..
Porovnavat smrt udusenim, s emisiami je take ze :tmi:


Naposledy upravil peter120 dňa 09.12.2024 - 12:18:03, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 09.12.2024 - 12:13:03
01
tak sa zavri s elektrom do garáže a porovnaj :)
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 12:15:30
02
arrow_leftMarosHe napísal:

myslim ze toto bolo to co som mal v pamati, takze nie jezus, ale MarosHe. No, a kedze je to uz 2r stare, tak letme hladanie na green ncap stranke ma doviedlo iba k reportu z roku 2024. Otvoril som len uvod [quote=https://www.greenncap.com/wp-content/uploads/Ricardo_FIA-Region-I_Final-report_Environmental-Sustainability-and-Energy-Efficiency-of-EVs_23-Sep-2024.pdf]tohoto reportu[/quote], kde je bev maju 'potencial globalneho oteplovania' vycisleny na rok 2020 na urovni 100(gCO2), kdezto ICE su na 200+.

Taktiez si clovek moze skusit interaktivny nastroj na vypocet potrebnej energie a celozivotnych CO2 nakladov: https://www.greenncap.com/lca-tool/
a ked si tam dam napr. tesla model 3, vw golf 1.0tsi, hyundai kona electric 64kWh, tak CO2-eq je 23 vs 45 vs 23 ton (slovensky energ mix). A to aj vratane toho ze na elektricke auta pocitaju vyssie vyrobne naklady (baterka je separatne) o 1.5-2.5 tony, coz by som tipol ze je kvoli 'economy of scales'?
No a sice je recyklacia u ev 'vyhodnejsia' - vratia 2t miesto iba 1t u golfa, ale ak som spravne zachytil/pamatam si, tak pri recyklovanych baterkach sa odhaduje buduca narocnost na urovni nizsich desiatok % oproti dnesku, cize miesto 5.5t pre tieto 2 ev by to bolo mozno <~1t.

Takze ak ma niekto tu report z 2022, tak som zvedavy kde su tie rozdiely :)
Zobraziť komentár 09.12.2024 - 13:55:35
00
Zdravie ovplyvňuje hlavne fakt, či na zdravotnú starostlivosť človek má alebo nie a nie či sa k lekárovi privezie na elektromobile. Čína rástla posledné dekády len na fosílnych palivách, mestá tam boli plné smogu a rástla tam stredná dĺžka dožitia až na úroveň Európy.
To isté priemyselný sever Talianska. Pádska nížina má najznečistenejšie ovzdušie v Európe a ľudia tam majú jednu z najvyšších stredných dĺžok dožitia v Európe.
Príloha:
life-expectancy.png
life-expectancy.png 129.03 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
air-polution-in-europe.png
air-polution-in-europe.png 184.11 KiB thumb_up-2thumb_down

Zobraziť komentár 09.12.2024 - 14:30:56
11

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up