Trunnion skrutky tlmiča na Oreba Wild FS.
Prvá reálna jazda s nimi po výmene, druhá ak počítam aj "XC" výjazd na pivo a pagáče na Košarisko pred ňou.
Skrutky dotiahnuté na moment, nalepené modrým závitovým lepidlom.
Na tlmiči 20% sag, vnútri v DPS-ku 0.8 token, doraz kov na kov som necítil, o-krúžok nejaké 2mm od konca piestnice.
Španieli na enduro bicykel dajú duté hliníkové skrutky s mizernou pevnosťou v strihu...
Ešte keby to bolo na XC bicykli, pochopím, ale dať to na 160mm enduro, s ktorým sa bude skákať... ach.
Attachment:
Orbea Trunnion skrutky - obe.jpg
Súdiac podľa stavu závitu pravej skrutky, závit v tlmiči asi tiež na tom nebude najzdravšie.
Smutné je, že ja gramár nie som, všade dávam čo najodolnejšie komponenty, chcem mať pokoj.
Nevadí mi 25kg elektroenduro (s druhou baterkou má bližšie k 28kg) ani 18kg zjazďák, a napriek tomu musím znášať dôsledky nezmyselného šetrenia gramov zo strany výrobcu bicykla.
Skrutka má 16mm, diera priemer 5mm.
2 x (3.14 * 2.5^2) x 16 = 628mm3 = 0.628cm3.
Hliník 6061 váži 2.7g/cm3.
0.628 x 2.7 ~= 1.7g.
Kvôli úspore ani nie dvoch gramov spravili štrukturálne skrutky znášajúce celú prepákovanú silu na tlmič príliš slabé.
2 gramy na ráme 25kg bicykla.
Kvôli dvom gramom rám endura nevydrží keď sa na tom skáče.
Ten inžinier, čo toto vymyslel, si zaslúži dostať kvalitne po papuli.
stopjak
Nie, na DPS-ku so 65mm zdvihu mas doraz ked je okruzok na konci piestnice, pozeral som to ked som ho vyfukol, a sedi to s dokumentami FOX.
Ak by to bola 62.5 zdvih, mal by si pravdu. Pri 60 zdvihu je doraz dokonca uz 5mm od konca piestnice.
V kazdom pripade by doraz na tlmici nemal predstavovat dovod na ohnutie uchytenia tlmica, to je chore, keby tak boli robene vsetky enduro bicykle, tak by som si mohol otvorit obchod s nahradnymi trunnion skrutkami a uzivil by sa len z toho...
Smutne je, ze lepsie riesenie uz sme mali - klzne puzdro a cez to ocelovy cap, to sa mi teda ohnut nikdy nepodarilo, len som to musel na zjazdaku lepit cervenym lepidlom, inak sa to furt povolovalo.
Alebo skrutky v normalnej pevnostnej triede ocele, nie deravy hlinik...
Ghost5900
Medza klzu vs pevnost v tahu materialu, normalna vlastnost vacsiny kovov.
Vyberanie toho bol zazitok, velky imbus a pomaly na striedacku povolovat kazdu stranu, resp. tlacit na imbus na strane, ktora sa zrovna tvarila, ze je ochotna sa pohnut, nech nestrhnem vnutorny sesthran.
mal by som pouvazovat nad wattmetrom sk_wizard
o naraze neviem, jedine ze by pri pade, ale nieje ani oskrety. aj viem kedy rupol - este pred sviatkami, ked som sa priprel v jednej kratkej stojke. myslel som, ze to puklo nieco vzadu. aj to pukalo pocas jazdy, ale myslel som, ze sa rozpukal stred. dnes dalsia rana, tak uz som patral co to je a ono to bol prevodnik.
skoda ho, bude mat dva roky, zuby ok, mohol este chvilku pockat, dojazdujem prave pohon.
ked si predstavim co vsetko som na tom za posledne 3 tyzdne presiel mohol somnou pekne vypiect kdesi v mraze
Gusto0 už mal toho dosť za tú dobu ako si mu dával nažrať 😀 dostaneš kupón FePilka25 na zľavu. Napíš isto niečo dohodneme za psychickú traumu. Hlavne že sa ti nič nestalo.
to este treba pilit?
uz je na ceste ocelovy docasne - mam este jednu X01 retaz na dojazdenie. na tych klukach je aj os nacata takze na jar pojdu tie moje nestastne XTR-ka co su v zalohe (esteze som ich nepredal) s novym prevodnikom - len fakt netusim akym. keby bol kdesi ten ich oroginal v citelnom vypredaji dal by som ten - tvari sa masivne
zasnezeny_kaktus tu su zuby - ako som pisal, jazdeny bol 2 roky, prvy rok boli na nom jazdene nove retaze (3x XTR). minuly rok druhe kolo od 132.7 po 133 mm
Attachment:
IMG_7795.JPG
inak 4 tie tenke ramienka su zlomene a pri palci v mieste srobu tiez. zle sa mi to fotilo, nieje to dobre vidiet. vyskusam iny design, prihodit trosku na gramoch tento mal 59g (34t)
Attachment:
IMG_7796.JPG
a toto sa mi tiez moc nepozdava - ta "vyfrezovana" drazka na vrchu toho viac hranu - to tam ma byt?
edit: to je vlastne jedno, spomenul som si ze mam jedny hlinikove nepouzite zhodene z bicykla (nikto to ani kupit nechce ) doma - pozrel som a je to pekne zarovno ako to mas aj ty na fotke. tak uz viem preco ma tu vymedzovaciu maticu tolko vysrobovanu hlinik se odstehoval
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Prvá reálna jazda s nimi po výmene, druhá ak počítam aj "XC" výjazd na pivo a pagáče na Košarisko pred ňou.
Skrutky dotiahnuté na moment, nalepené modrým závitovým lepidlom.
Na tlmiči 20% sag, vnútri v DPS-ku 0.8 token, doraz kov na kov som necítil, o-krúžok nejaké 2mm od konca piestnice.
Španieli na enduro bicykel dajú duté hliníkové skrutky s mizernou pevnosťou v strihu...
Ešte keby to bolo na XC bicykli, pochopím, ale dať to na 160mm enduro, s ktorým sa bude skákať... ach.
Súdiac podľa stavu závitu pravej skrutky, závit v tlmiči asi tiež na tom nebude najzdravšie.
Nevadí mi 25kg elektroenduro (s druhou baterkou má bližšie k 28kg) ani 18kg zjazďák, a napriek tomu musím znášať dôsledky nezmyselného šetrenia gramov zo strany výrobcu bicykla.
Skrutka má 16mm, diera priemer 5mm.
2 x (3.14 * 2.5^2) x 16 = 628mm3 = 0.628cm3.
Hliník 6061 váži 2.7g/cm3.
0.628 x 2.7 ~= 1.7g.
Kvôli úspore ani nie dvoch gramov spravili štrukturálne skrutky znášajúce celú prepákovanú silu na tlmič príliš slabé.
2 gramy na ráme 25kg bicykla.
Kvôli dvom gramom rám endura nevydrží keď sa na tom skáče.
Ten inžinier, čo toto vymyslel, si zaslúži dostať kvalitne po papuli.
Nie, na DPS-ku so 65mm zdvihu mas doraz ked je okruzok na konci piestnice, pozeral som to ked som ho vyfukol, a sedi to s dokumentami FOX.
Ak by to bola 62.5 zdvih, mal by si pravdu. Pri 60 zdvihu je doraz dokonca uz 5mm od konca piestnice.
V kazdom pripade by doraz na tlmici nemal predstavovat dovod na ohnutie uchytenia tlmica, to je chore, keby tak boli robene vsetky enduro bicykle, tak by som si mohol otvorit obchod s nahradnymi trunnion skrutkami a uzivil by sa len z toho...
Smutne je, ze lepsie riesenie uz sme mali - klzne puzdro a cez to ocelovy cap, to sa mi teda ohnut nikdy nepodarilo, len som to musel na zjazdaku lepit cervenym lepidlom, inak sa to furt povolovalo.
Alebo skrutky v normalnej pevnostnej triede ocele, nie deravy hlinik...
Ghost5900
Medza klzu vs pevnost v tahu materialu, normalna vlastnost vacsiny kovov.
Vyberanie toho bol zazitok, velky imbus a pomaly na striedacku povolovat kazdu stranu, resp. tlacit na imbus na strane, ktora sa zrovna tvarila, ze je ochotna sa pohnut, nech nestrhnem vnutorny sesthran.
o naraze neviem, jedine ze by pri pade, ale nieje ani oskrety. aj viem kedy rupol - este pred sviatkami, ked som sa priprel v jednej kratkej stojke. myslel som, ze to puklo nieco vzadu. aj to pukalo pocas jazdy, ale myslel som, ze sa rozpukal stred. dnes dalsia rana, tak uz som patral co to je a ono to bol prevodnik.
skoda ho, bude mat dva roky, zuby ok, mohol este chvilku pockat, dojazdujem prave pohon.
ked si predstavim co vsetko som na tom za posledne 3 tyzdne presiel
uz je na ceste ocelovy
inak 4 tie tenke ramienka su zlomene a pri palci v mieste srobu tiez. zle sa mi to fotilo, nieje to dobre vidiet. vyskusam iny design, prihodit trosku na gramoch
a toto sa mi tiez moc nepozdava - ta "vyfrezovana" drazka na vrchu toho viac hranu - to tam ma byt?
Medza klzu vs pevnost v tahu materialu, normalna vlastnost vacsiny kovov.
Hliník, resp. jeho zliatiny majú minimálnu medzu klzu, ak vôbec - nevieš presne druh zliatiny skrutky, takže mechanické vlastnosti sú veľká neznáma.
Daj fotku stredu.
edit: to je vlastne jedno, spomenul som si ze mam jedny hlinikove nepouzite zhodene z bicykla (nikto to ani kupit nechce