ta drazka bude suvisiet s tymto https://www.mtbiker.sk/forum/post2034444.html#p2034444 minuly rok sme to rozoberali s jachmel
uz uvazujem aj nad tym ci nahodou nesliapem nejak nerovnomerne (jedna noha silnejsia, este mam aj palec na jednej nohe vacsi ako na druhej co by mozno chcelo posunut kufor na tretre) a pritom sa pridieraju krytky lozisk alebo co. hotova alchymia
lebo zatial sme tusim len dvaja co sme sem davali takto zodranu DUB os
inak tie kluky budu mat uz tak 30-40t km cize mozno uz aj bezne opotrebenie
Hliník, resp. jeho zliatiny majú minimálnu medzu klzu, ak vôbec - nevieš presne druh zliatiny skrutky, takže mechanické vlastnosti sú veľká neznáma.
To nie je celkom pravda.
Trebars 7075 ti v strihu vydrzi nejakych 330 MPa, pricom modul pruznosti v smyku je dakych 26 GPa.
Povedzme ze fakt tvrdy doraz tazkeho jazdca ti na tlmic vyvinie silu 20kN, to mas 10kN na skrutku.
Deformuje sa na dlzke cca 5mm, prierez je 40mm2 (8.5 vonkajsi priemer lebo m10 zavit, 5 vnutorny).
Δx = F x L / G x A
(10000 * 0.005) / (26000000000 * 0.0000040) ~= 0.00048
Takze pol milimetra mas posun len v strihu, co je zo vsetkych deformacii najmensi prispievatel.
A to sme skrutku nezlomili, na to by si potreboval cca 13kN (330MPa x 40mm2 / 1000).
Zarataj do toho dalsie deformacie a velmi lahko skoncis na dvoch milimetroch, to uz bude fest vidno, a skrutka stale nebude zlomena.
Takze ano, je mozne slusne zohnut tie skrutky predtym ako prasknu, aj ked su z hliniku.
Takze ano, je mozne slusne zohnut tie skrutky predtym ako prasknu, aj ked su z hliniku.
Zrejme si celkom nerozumieme - medza pružnosti (klzu) je hraničná deformácia (resp. zaťaženie), po ktorej sa materiál vráti do pôvodného tvaru. Na trvalé deformácie som vôbec nemyslel - vtedy už ide o kolaps súčiastky.
@heca je mozne, ze dochadza k nedorozumeniu kvoli potencialne nespravnej terminologii z mojej strany (mechanicke inzinierstvo som studoval v Anglickom jazyku, takze na Slovencinu musim zvycajne pouzit prekladac).
Na mysli som mal po prve "shear yield strength" (pevnost v strihu, po ktorej zacne v dochadzat k plastickej/permanentnej deformacii).
Podla online slovnika sa to preklada ako "medza šmyku", co teda neviem, ci je spravne.
Po druhe "ultimate shear strength" (pevnost v strihu, po ktorej dochadza k uplnemu zlyhaniu materialu/prasknutiu), zasa, slovnik sa tvari ze spravny preklad je "pevnosť v šmyku". V prvom prispevku som sa omylom nespravne odkazal na pevnost v tahu, ale myslel som pevnost v smyku, ak je to teda spravny preklad.
A po tretie "shear modulus" (pruznost materialu v strihu), prelozene ako "šmykový modul". Technicky vzato by sa pomocou toho mala pocitat len elasticka deformacia pred dosiahnutim medze smyku, kedze plasticka deformacia sa riadi komplikovanejsimi pravidlami, ale na ucely jednoducheho prikladu je to postacujuce.
Mojou snahou bolo poukazat, ze existuje pomerne dost velky rozsah, v ktorom sa kovova suciaska (aj hlinik) moze deformovat v strihu predtym ako praskne.
Cele to vzniklo v reakcii na:
Celkom nechápem ako je možne že ak ich takto ohlo prečo nepraskli
ta drazka bude suvisiet s tymto jachmel
uz uvazujem aj nad tym ci nahodou nesliapem nejak nerovnomerne (jedna noha silnejsia, este mam aj palec na jednej nohe vacsi ako na druhej co by mozno chcelo posunut kufor na tretre) a pritom sa pridieraju krytky lozisk alebo co. hotova alchymia
lebo zatial sme tusim len dvaja co sme sem davali takto zodranu DUB os
inak tie kluky budu mat uz tak 30-40t km cize mozno uz aj bezne opotrebenie
Opotrebenie na mojej oske urychlilo pridrete lozisko v stredovom zlozeni. V zime, ked som cistil loziska, som ich osetril idiotskou bielou Finish line (na loziska! - bacha na nu, nekupovat), ktora casom stuhla a v kopcoch sa stavalo, ze som dokazal silou pretocit osku skor nez lozisko Opotrebenie sa deje tak ci tak, ale ovela pomalsie ako v mojom specifickom pripade. Mam este jedny DUB kluky s hlinikovymi ramenami, tak iba zisiel elox, ale oska je ok - a to maju nabehane aj viac ako tie karbonove.
Aktualne jazdim na CX Easton kluky s tiez hlinikovou oskou a po 6tis. km je oska bez opotrebenia, hoci vylestene drazky su viditelne. Pritom Easton stred nema plastove puzdra na loziskach ako DUB - cize tam je to kov na kov. Za mna, ked sa zisti nadmerny oter na oske, treba hned precistit loziska a naplnit tou najredsou vazelinou aku mas, alebo potom vymenit stred. Aktualne pouzivam zelenu Motorex vazelinu na vsetky loziska a ta je vpohode.
Pred rokom som si pri páde poškodil okuliare (Oakley Sutro Lite Road Jade) tak som proti nim spáchal ešte pár násilnosti Testom prešli za mňa na výbornú. Sklá sa NEroztrieštili.
Biela vazelina je na zavity. Finish line bola dobra s teflonom.
Osku na tych karbonovych klukach vies vymenit.
Nie, nie a nie. Biela vazelina FL je tato z obrazku. Myslim, ze z popisu je jasne pre ake komponenty ju vyrobca odporuca. Hlinikova oska na Truvativ Carbon DUB sa neda vymenit.
Pred rokom som si pri páde poškodil okuliare (Oakley Sutro Lite Road Jade) tak som proti nim spáchal ešte pár násilnosti Testom prešli za mňa na výbornú. Sklá sa roztrieštili.
asi si chcel napisat ze ne-roztriestili test vzduchovkou? na aku vzdialenost?
Nie, nie a nie. Biela vazelina FL je tato z obrazku. Myslim, ze z popisu je jasne pre ake komponenty ju vyrobca odporuca. Hlinikova oska na Truvativ Carbon DUB sa neda vymenit.
Nie, nie a nie. Biela vazelina FL je tato z obrazku. Myslim, ze z popisu je jasne pre ake komponenty ju vyrobca odporuca. Hlinikova oska na Truvativ Carbon DUB sa neda vymenit.
Presne tú istú vazelínu na ložiská mám aj ja. Stuhla v zime? Alebo si myslíš, že je zlá celkovo? Ďakujem
Tecka Klobuk dole, si frajer Toto keby som vedel, tak ich nevyhadzujem Tu Motorex teraz pouzivam, je skvela. btw mas aj cestak? lebo ja aktualne nemam v pojazdnom stave MTBcka
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
uz uvazujem aj nad tym ci nahodou nesliapem nejak nerovnomerne (jedna noha silnejsia, este mam aj palec na jednej nohe vacsi ako na druhej co by mozno chcelo posunut kufor na tretre) a pritom sa pridieraju krytky lozisk alebo co. hotova alchymia
lebo zatial sme tusim len dvaja co sme sem davali takto zodranu DUB os
inak tie kluky budu mat uz tak 30-40t km cize mozno uz aj bezne opotrebenie
To nie je celkom pravda.
Trebars 7075 ti v strihu vydrzi nejakych 330 MPa, pricom modul pruznosti v smyku je dakych 26 GPa.
Povedzme ze fakt tvrdy doraz tazkeho jazdca ti na tlmic vyvinie silu 20kN, to mas 10kN na skrutku.
Deformuje sa na dlzke cca 5mm, prierez je 40mm2 (8.5 vonkajsi priemer lebo m10 zavit, 5 vnutorny).
Δx = F x L / G x A
(10000 * 0.005) / (26000000000 * 0.0000040) ~= 0.00048
Takze pol milimetra mas posun len v strihu, co je zo vsetkych deformacii najmensi prispievatel.
A to sme skrutku nezlomili, na to by si potreboval cca 13kN (330MPa x 40mm2 / 1000).
Zarataj do toho dalsie deformacie a velmi lahko skoncis na dvoch milimetroch, to uz bude fest vidno, a skrutka stale nebude zlomena.
Takze ano, je mozne slusne zohnut tie skrutky predtym ako prasknu, aj ked su z hliniku.
jj, veľmi podobne
Zrejme si celkom nerozumieme - medza pružnosti (klzu) je hraničná deformácia (resp. zaťaženie), po ktorej sa materiál vráti do pôvodného tvaru. Na trvalé deformácie som vôbec nemyslel - vtedy už ide o kolaps súčiastky.
Na mysli som mal po prve "shear yield strength" (pevnost v strihu, po ktorej zacne v dochadzat k plastickej/permanentnej deformacii).
Podla online slovnika sa to preklada ako "medza šmyku", co teda neviem, ci je spravne.
Po druhe "ultimate shear strength" (pevnost v strihu, po ktorej dochadza k uplnemu zlyhaniu materialu/prasknutiu), zasa, slovnik sa tvari ze spravny preklad je "pevnosť v šmyku". V prvom prispevku som sa omylom nespravne odkazal na pevnost v tahu, ale myslel som pevnost v smyku, ak je to teda spravny preklad.
A po tretie "shear modulus" (pruznost materialu v strihu), prelozene ako "šmykový modul". Technicky vzato by sa pomocou toho mala pocitat len elasticka deformacia pred dosiahnutim medze smyku, kedze plasticka deformacia sa riadi komplikovanejsimi pravidlami, ale na ucely jednoducheho prikladu je to postacujuce.
Mojou snahou bolo poukazat, ze existuje pomerne dost velky rozsah, v ktorom sa kovova suciaska (aj hlinik) moze deformovat v strihu predtym ako praskne.
Cele to vzniklo v reakcii na:
uz uvazujem aj nad tym ci nahodou nesliapem nejak nerovnomerne (jedna noha silnejsia, este mam aj palec na jednej nohe vacsi ako na druhej co by mozno chcelo posunut kufor na tretre) a pritom sa pridieraju krytky lozisk alebo co. hotova alchymia
lebo zatial sme tusim len dvaja co sme sem davali takto zodranu DUB os
inak tie kluky budu mat uz tak 30-40t km cize mozno uz aj bezne opotrebenie
Opotrebenie na mojej oske urychlilo pridrete lozisko v stredovom zlozeni. V zime, ked som cistil loziska, som ich osetril idiotskou bielou Finish line (na loziska! - bacha na nu, nekupovat), ktora casom stuhla a v kopcoch sa stavalo, ze som dokazal silou pretocit osku skor nez lozisko
Aktualne jazdim na CX Easton kluky s tiez hlinikovou oskou a po 6tis. km je oska bez opotrebenia, hoci vylestene drazky su viditelne. Pritom Easton stred nema plastove puzdra na loziskach ako DUB - cize tam je to kov na kov. Za mna, ked sa zisti nadmerny oter na oske, treba hned precistit loziska a naplnit tou najredsou vazelinou aku mas, alebo potom vymenit stred. Aktualne pouzivam zelenu Motorex vazelinu na vsetky loziska a ta je vpohode.
Osku na tych karbonovych klukach vies vymenit.
Osku na tych karbonovych klukach vies vymenit.
Nie, nie a nie. Biela vazelina FL je tato z obrazku. Myslim, ze z popisu je jasne pre ake komponenty ju vyrobca odporuca. Hlinikova oska na Truvativ Carbon DUB sa neda vymenit.
asi si chcel napisat ze ne-roztriestili
Presne tú istú vazelínu na ložiská mám aj ja. Stuhla v zime? Alebo si myslíš, že je zlá celkovo? Ďakujem
Tuto FL som mal a nebola nejaka super.
Super vazelina na stredovu osku aj loziska je “obyc” vazelina Mobil https://www.naradiehornig.sk/mobil-vazelina-xhp-222-390g-10899716_z32946/
Pouzivam ju viac ako 15 rokov na vsetko v bajku.
Teraz chcem skusit Motorex Bike 2000
https://www.mtbiker.sk/shop/servis/mazivo-a-oleje/vazeliny-a-pasty/motorex-bike-grease-2000-vazelina-100-g-p12642.html
s tou DUB osou… uz tam je link na video.
savings Motorex Bike Grease 2000 vazelína, 100 g
11,19 € savings
MOC 16,09 €