Vidim, ze tu je diskusia o Nku, ale chcem este dat jednu info, co ma zaujala. Neviem nakolko je pravdiva, ale celkom sedi s Ficovymi vyrokmi o skodach za 500 milionov. Myslim, ze stoji za to, aby ju vedelo co najviac ludi.
Moze byt, ze tu uz bola, nesledujem toto vlakno, nemam na to nervy.
Na
https://www.armadninoviny.cz/specialni-diskuse-ukrajina.html#diskuze to dal uzivatel Lestatos, 31.01.2025 o 13:39. (velmi zle sa tam hladaju starsie, tak preto ten datum a cas).
---
Trocha
svetla do Ficovho správania :
Toto si tu odložím, nie som autor: "... československí finanční žraloci kúpili skupinu SPP za 2,6 miliardy eur, prišli problémy. A nielen tie geopolitické, pred ktorými ušli pôvodní nemeckí a francúzski akcionári, keď podnik predali. Najsilnejší z partnerov, Kellner, sa rozhodol z obchodu vycúvať a žiadal, aby ho ostani (J&T a EPH) vyplatili. Krátko na to začala z SPP cúvať aj J&T."
...
"Křetínskeho EPH, strategický akcionár SPP Infrastructure, to vyriešil dosť drsne. Po roku 2013 podniky z holdingu SPP Infrastructure nabrali úvery za stovky miliónov eur, za ktoré ručil svojim majetkom tranzitný Eustream. Mamutie úvery podniku sa však nepoužili na investície, ale na mimoriadnu výplatu dividend pre akcionárov. Konkrétne pre EPH, ktoré sa po ovládnutí SPP potrebovalo rýchlo dostať k peniazom. Dlhy EPH sa týmito finančnými operáciami" premenili na dlhy skupiny SPP Infrastructure.
Túto agresívnu a riskantnú politiku skupiny SPP Infrastructure podporil aj štát ako väčšinový akcionár. Bez súhlasu zástupcov Ficovej vlády by to vtedy nešlo.
....
....
Po roku 201 5 nasledovalo to isté. Skupina SPP Infrastructure sa zadlžila, aby sa VO veľkom vyplatili "predčasné dividendy. lšlo desaťročné dlhopisy. Čiže: dlhy v objeme stoviek miliónov eur by sa mali splácať po roku 2025. No je otázne z čoho, kedže centrálny tranzit od 1. januára 2025 vyschol. Slovom, Křetínskeho EPH a Ficova vláda narobili v SPP Infrastructure hory dlhov. A celkom pri tom ignorovali riziká spojené s krízou na Ukrajine. Dnes už vieme, že to neboli len riskantné finančné transakcie, ale hazard s budúcnosťou. Vabank. Stavili na to, že centrálny tranzit vydrží. Nevydržal.
Aj preto bol zrejme Fico taký hyperaktívny pri rokovaniach s ukrajinskou vládou (začiatok roka), so Zelenským v Bruseli (koniec roka). Alebo pri rokovaniach s Putinom a pri kritike Bruselu. A aj preto zrejme dokola opakoval, že zastavenie tranzitu bude znamenať problém v sume 500 miliónov eur.
Ak slovenský tranzit vyschne, stovky miliónov eur, ktoré predčasne "prejedali" akcionári SPP Infrastructure a ktoré bude treba bankám vrátiť, dobehnú aj Křetínskeho, aj Ficovu vládu ako polovičného akcionára podniku.
Vyplatenie starých úverov novými bude asi neschodné. Kto by požičal stovky miliónov eur podniku, ktorý už nemá čím ručiť, keďže prišiel o výnosný tranzit?
Politika EPH a Ficovej vlády v SPP Infrastructure bola krajne nezodpovedná. A konečný účet bude určite vyšší." Je rok 2025. Plyn nikde a dlhy za Ficove eskapády budeme mať na krku zase iba my..