https://www.zpiestan.sk/spravy/piestany-a-trencin-spoji-cyklochodnik/
posledný komentár: 18. 12. 2025 o 18:11
posledný komentár: 17. 12. 2025 o 23:00
posledný komentár: 9. 12. 2025 o 14:14
posledný komentár: 18. 12. 2025 o 18:11
posledný komentár: 17. 12. 2025 o 23:00
posledný komentár: 9. 12. 2025 o 14:14
https://www.facebook.com/MYtrencin/videos/983616216530579/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Týmto sa stáva úsek cyklocesty Trenčín - Nové Mesto n/V prakticky nepoužiteľným, okrem prípadu, keď sa tam pôjde niekto len tak povoziť z jednej alebo druhej strany a na mieste uzávierky sa otočí naspäť. Inak sa nedá cyklocestou nikam dostať, zostane len prepojenie z Trenčína do Kostolnej a na opačnej strane z Nového Mesta do Trenčianskych Bohuslavíc.
Takže 22 km cyklocesty bude teraz možno aj viac ako 2 roky len tak zbytočne stáť. Keby postavili tých istých 22 km opačným smerom od Trenčína, prepojili by nimi Trenčín - Kubrá - Opatová - Dobrá - T. Teplá (Nová Dubnica) - Príles (Nemšová) - Dubnica n/V (Bolešov, Borčice, Kameničany) - Ilava - Košeca, asi 115 tisíc obyvateľov na tejto 22 km trase. Toto keď chcete prejsť bicyklom po najkratšej a zároveň nerozbitej ceste, tak len po 61-tke, po ktorej podľa posledného sčítania dopravy prejde denne 20 271 vozidiel v Dubnici pri križovatke pri Tescu, 16 866 vozidiel v Dubnici okolo Kauflandu, 16 585 vozidiel v Ilave okolo nemocnice a 10 218 vozidiel v Ilave na úseku pri námestí pri kruhovom objazde v centre.
Ja ak potrebujem ísť do TN, tak cieľ je OC Max alebo ak idem na návštevu, tak je to vedľa 61 ešte pred kruháčom (od Dubnice) pri OC Max a idem z Ilavy. Priamo po 61 to mám 19 km do tých 45 minút. Ak chcem ísť cyklocestou z Nemšovej, najprv by som musel ísť z Ilavy do Nemšovej a potom v Trenčíne sa vracať ku Maxu od Zamaroviec okolo plavárne na križovatku pod hradom/pri hoteli zo Sihote na 61ku a odtiaľ po nej ku Maxu až za kruháč. Je to cca 26,5 km za asi hodinu. Ešte musím zohľadniť aj cestu naspäť a fakt, že na cyklocestu (a z nej) sa musím po nejakej ceste dostať a touto cestou mi tiež hrozí nejaká miera nebezpečenstva.
Keďže rád jazdím, jazdím do cieľov aj späť po cykloceste. No nie vždy sa mi chce alebo nestíham a po večeroch po tme sa vyhýbam jazdeniu po opustených miestach sám, tak vtedy idem po 61. Niekedy idem po 61 aj kvôli vetru, hlavne keď fúka JV, 61 sa mi zdá pri kopcoch viac v závetrí.
K 507, nie je to zlá cesta, ale má nevýhodu, že nemá krajnicu a jazdné pruhy sa aspoň mne zdajú užšie ako pri 61. Cyklista pri jazde tak vždy zasahuje do pruhu. Výhodu má, že jazdí po nej menej áut, ale v dnešnej dobe ich je aj tam už niekedy dosť.
61 od TN nemá krajnicu len od Prejty cez Klobušice do Ilavy (aj opačný smer) a v Ilave okolo nemocnice. Ešte úsek stúpania/klesania v Dobrej.
Opäť záleží na cyklistovi, niekto sa cíti bezpečnejšie na ceste bez krajnice s menšou premávkou, niekto, keď môže ísť po krajnici bez kontaktu s jazdným pruhom napriek väčšej premávke.
Ja osobne sa tu z okolia najmenej príjemne cítim na úseku medzi Pruským a Podvažím pri Ilave. Úzke pruhy, bez krajnice, niekedy veľa áut. Cestu opravili. Keď bola poškodená, bolo to hrozné. Po oprave tam namaľovali po stranách čiarou takú úzku krajničku, ale jazdné pruhy sú za to úzke a dobre vidieť, ako sú širšie pri Podvaží v širšej časti cesty, kde je už aj široká krajnica.
Druhý pre mňa nepríjemný úsek je za L. Rovnami - Streženice pri PU. Bez krajnice, do toho zákruty za ktoré nie je vidieť a malé kopčeky, za ktoré nie je vidieť. Našťastie touto cestou nemusím viac jazdiť, lebo vedľa je už súbežná cyklocesta. No keď som zbežne pozrel nahodené výjazdy ľudí, niektorí jazdia aj po tom úseku.
Tak ako dal xc87 je najlepsie. Pojdes po dedinach a je to take hore-dole. Premavka skoro ziadna.
cela obchadzka = 10km +- a pre porovnanie po cyklochodniku by to bolo 6.5km - cize navyse 3.5km +- pohoda
cca 8km po ceste, kde nebyva moc velka premavka + ako bonus 2 pramene (Velcicka a Kostolanska kyselka)
https://www.relive.com/view/v1vjPe5EVY6