Mrzí ma, že to s úsekom Trenčín - Nové Mesto n/V takto dopadlo. Z Trenčína do Dubnice - Ilavy sa jazdí po 61-tke, lebo nie je vybudovaná cyklocesta a z Trenčína do Nového Mesta sa má jazdiť tiež po 61-tke, lebo síce cyklocesta je, ale je neprejazdná a obchádzka je až tá 61? A to až do ukončenia výstavby mostov niekedy koncom 2026 alebo po začiatku 2027? 2 roky? Ešte treba počítať s nedodržaním termínu a posunom na neskôr.
Týmto sa stáva úsek cyklocesty Trenčín - Nové Mesto n/V prakticky nepoužiteľným, okrem prípadu, keď sa tam pôjde niekto len tak povoziť z jednej alebo druhej strany a na mieste uzávierky sa otočí naspäť. Inak sa nedá cyklocestou nikam dostať, zostane len prepojenie z Trenčína do Kostolnej a na opačnej strane z Nového Mesta do Trenčianskych Bohuslavíc.
Takže 22 km cyklocesty bude teraz možno aj viac ako 2 roky len tak zbytočne stáť. Keby postavili tých istých 22 km opačným smerom od Trenčína, prepojili by nimi Trenčín - Kubrá - Opatová - Dobrá - T. Teplá (Nová Dubnica) - Príles (Nemšová) - Dubnica n/V (Bolešov, Borčice, Kameničany) - Ilava - Košeca, asi 115 tisíc obyvateľov na tejto 22 km trase. Toto keď chcete prejsť bicyklom po najkratšej a zároveň nerozbitej ceste, tak len po 61-tke, po ktorej podľa posledného sčítania dopravy prejde denne 20 271 vozidiel v Dubnici pri križovatke pri Tescu, 16 866 vozidiel v Dubnici okolo Kauflandu, 16 585 vozidiel v Ilave okolo nemocnice a 10 218 vozidiel v Ilave na úseku pri námestí pri kruhovom objazde v centre.
Až som sa zľakol ,nestras,z TN sa jazdí po cyklotrase do Nemsovej s potom po 507 okolo smetiska do Dubnice ,do Ilavy cez Pruské , 61 by som si veru dobrovoľne nevybral.
Aj to je možnosť. Avšak silno záleží od polohy v TN a od samotného cyklistu, či sa len potrebuje dopraviť čo najkratšou trasou za čo najnižší čas s čo najväčšou úsporou energie a bicyklovanie ho viac nezaujíma alebo ten cyklista rád jazdí a pôjde aj dlhšou bezpečnejšou trasou. Vstupuje tam pomer, kedy sa dlhšia cesta vyplatí a kedy nie a každý ho vníma inak. Napríklad z TN námestia do Dubnice do Za trate pôjdu asi všetci po cykloceste do Nemšovej a odtiaľ popri kanáli okolo elektrárne. Zo severných častí TN Sihote, z okolia OC Maxu, Billy, Kubrej do Dubnice na Pod Háj pôjdu asi všetci po 61 a možno aj cez Novú Dubnicu a Kolačín.
Ja ak potrebujem ísť do TN, tak cieľ je OC Max alebo ak idem na návštevu, tak je to vedľa 61 ešte pred kruháčom (od Dubnice) pri OC Max a idem z Ilavy. Priamo po 61 to mám 19 km do tých 45 minút. Ak chcem ísť cyklocestou z Nemšovej, najprv by som musel ísť z Ilavy do Nemšovej a potom v Trenčíne sa vracať ku Maxu od Zamaroviec okolo plavárne na križovatku pod hradom/pri hoteli zo Sihote na 61ku a odtiaľ po nej ku Maxu až za kruháč. Je to cca 26,5 km za asi hodinu. Ešte musím zohľadniť aj cestu naspäť a fakt, že na cyklocestu (a z nej) sa musím po nejakej ceste dostať a touto cestou mi tiež hrozí nejaká miera nebezpečenstva.
Keďže rád jazdím, jazdím do cieľov aj späť po cykloceste. No nie vždy sa mi chce alebo nestíham a po večeroch po tme sa vyhýbam jazdeniu po opustených miestach sám, tak vtedy idem po 61. Niekedy idem po 61 aj kvôli vetru, hlavne keď fúka JV, 61 sa mi zdá pri kopcoch viac v závetrí.
K 507, nie je to zlá cesta, ale má nevýhodu, že nemá krajnicu a jazdné pruhy sa aspoň mne zdajú užšie ako pri 61. Cyklista pri jazde tak vždy zasahuje do pruhu. Výhodu má, že jazdí po nej menej áut, ale v dnešnej dobe ich je aj tam už niekedy dosť.
61 od TN nemá krajnicu len od Prejty cez Klobušice do Ilavy (aj opačný smer) a v Ilave okolo nemocnice. Ešte úsek stúpania/klesania v Dobrej.
Opäť záleží na cyklistovi, niekto sa cíti bezpečnejšie na ceste bez krajnice s menšou premávkou, niekto, keď môže ísť po krajnici bez kontaktu s jazdným pruhom napriek väčšej premávke.
Ja osobne sa tu z okolia najmenej príjemne cítim na úseku medzi Pruským a Podvažím pri Ilave. Úzke pruhy, bez krajnice, niekedy veľa áut. Cestu opravili. Keď bola poškodená, bolo to hrozné. Po oprave tam namaľovali po stranách čiarou takú úzku krajničku, ale jazdné pruhy sú za to úzke a dobre vidieť, ako sú širšie pri Podvaží v širšej časti cesty, kde je už aj široká krajnica.
Druhý pre mňa nepríjemný úsek je za L. Rovnami - Streženice pri PU. Bez krajnice, do toho zákruty za ktoré nie je vidieť a malé kopčeky, za ktoré nie je vidieť. Našťastie touto cestou nemusím viac jazdiť, lebo vedľa je už súbežná cyklocesta. No keď som zbežne pozrel nahodené výjazdy ľudí, niektorí jazdia aj po tom úseku.
Železný most je zatiaľ otvorený.. a ak som dobre čítal most pri delitranse majú začať stavať teraz po odstránení sutin a do konca roka by mal byť hotovy
Dalsia moznost obchadzky => Melcicka Rata (posledna mozna odbocka pred zburanym mostom) - popod dialnicu, ponad 61-ku a zeleznicu - Melcice - Adamovce - Chocholna - Kostolna - podchod popod zeleznicu - prejst zivy cez 61-ku (tu fakt bacha, docela nebezpecne niekedy) - popod dialnicu (popri potoku Drietomica) - cyklochodnik do Trencina a dalej
cela obchadzka = 10km +- a pre porovnanie po cyklochodniku by to bolo 6.5km - cize navyse 3.5km +- pohoda
cca 8km po ceste, kde nebyva moc velka premavka + ako bonus 2 pramene (Velcicka a Kostolanska kyselka)
...tých možností je niekoľko, tá najkratšia, ako inak, asi najhoršia ... v smere od TN, tesne pred už bývalým mostom vybehnúť na hl. cestu smerom na Drietomu a za premostením dialnice na ľavej strane je vyjazdený chodníček, dolu po násype , ktorý sa napája na poľnú cestu smerom k Sihoť Parku
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.facebook.com/MYtrencin/videos/983616216530579/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Týmto sa stáva úsek cyklocesty Trenčín - Nové Mesto n/V prakticky nepoužiteľným, okrem prípadu, keď sa tam pôjde niekto len tak povoziť z jednej alebo druhej strany a na mieste uzávierky sa otočí naspäť. Inak sa nedá cyklocestou nikam dostať, zostane len prepojenie z Trenčína do Kostolnej a na opačnej strane z Nového Mesta do Trenčianskych Bohuslavíc.
Takže 22 km cyklocesty bude teraz možno aj viac ako 2 roky len tak zbytočne stáť. Keby postavili tých istých 22 km opačným smerom od Trenčína, prepojili by nimi Trenčín - Kubrá - Opatová - Dobrá - T. Teplá (Nová Dubnica) - Príles (Nemšová) - Dubnica n/V (Bolešov, Borčice, Kameničany) - Ilava - Košeca, asi 115 tisíc obyvateľov na tejto 22 km trase. Toto keď chcete prejsť bicyklom po najkratšej a zároveň nerozbitej ceste, tak len po 61-tke, po ktorej podľa posledného sčítania dopravy prejde denne 20 271 vozidiel v Dubnici pri križovatke pri Tescu, 16 866 vozidiel v Dubnici okolo Kauflandu, 16 585 vozidiel v Ilave okolo nemocnice a 10 218 vozidiel v Ilave na úseku pri námestí pri kruhovom objazde v centre.
Ja ak potrebujem ísť do TN, tak cieľ je OC Max alebo ak idem na návštevu, tak je to vedľa 61 ešte pred kruháčom (od Dubnice) pri OC Max a idem z Ilavy. Priamo po 61 to mám 19 km do tých 45 minút. Ak chcem ísť cyklocestou z Nemšovej, najprv by som musel ísť z Ilavy do Nemšovej a potom v Trenčíne sa vracať ku Maxu od Zamaroviec okolo plavárne na križovatku pod hradom/pri hoteli zo Sihote na 61ku a odtiaľ po nej ku Maxu až za kruháč. Je to cca 26,5 km za asi hodinu. Ešte musím zohľadniť aj cestu naspäť a fakt, že na cyklocestu (a z nej) sa musím po nejakej ceste dostať a touto cestou mi tiež hrozí nejaká miera nebezpečenstva.
Keďže rád jazdím, jazdím do cieľov aj späť po cykloceste. No nie vždy sa mi chce alebo nestíham a po večeroch po tme sa vyhýbam jazdeniu po opustených miestach sám, tak vtedy idem po 61. Niekedy idem po 61 aj kvôli vetru, hlavne keď fúka JV, 61 sa mi zdá pri kopcoch viac v závetrí.
K 507, nie je to zlá cesta, ale má nevýhodu, že nemá krajnicu a jazdné pruhy sa aspoň mne zdajú užšie ako pri 61. Cyklista pri jazde tak vždy zasahuje do pruhu. Výhodu má, že jazdí po nej menej áut, ale v dnešnej dobe ich je aj tam už niekedy dosť.
61 od TN nemá krajnicu len od Prejty cez Klobušice do Ilavy (aj opačný smer) a v Ilave okolo nemocnice. Ešte úsek stúpania/klesania v Dobrej.
Opäť záleží na cyklistovi, niekto sa cíti bezpečnejšie na ceste bez krajnice s menšou premávkou, niekto, keď môže ísť po krajnici bez kontaktu s jazdným pruhom napriek väčšej premávke.
Ja osobne sa tu z okolia najmenej príjemne cítim na úseku medzi Pruským a Podvažím pri Ilave. Úzke pruhy, bez krajnice, niekedy veľa áut. Cestu opravili. Keď bola poškodená, bolo to hrozné. Po oprave tam namaľovali po stranách čiarou takú úzku krajničku, ale jazdné pruhy sú za to úzke a dobre vidieť, ako sú širšie pri Podvaží v širšej časti cesty, kde je už aj široká krajnica.
Druhý pre mňa nepríjemný úsek je za L. Rovnami - Streženice pri PU. Bez krajnice, do toho zákruty za ktoré nie je vidieť a malé kopčeky, za ktoré nie je vidieť. Našťastie touto cestou nemusím viac jazdiť, lebo vedľa je už súbežná cyklocesta. No keď som zbežne pozrel nahodené výjazdy ľudí, niektorí jazdia aj po tom úseku.
Tak ako dal xc87 je najlepsie. Pojdes po dedinach a je to take hore-dole. Premavka skoro ziadna.
cela obchadzka = 10km +- a pre porovnanie po cyklochodniku by to bolo 6.5km - cize navyse 3.5km +- pohoda
cca 8km po ceste, kde nebyva moc velka premavka + ako bonus 2 pramene (Velcicka a Kostolanska kyselka)
https://www.relive.com/view/v1vjPe5EVY6