robertp1996
Mesto: Ilava
Založený: 16. 7. 2022
Príspevky: 181
Bicykle: ENGINE | Allez E5 2015 | Mont Blanc Admiral | Eagle
Odjazdené '25:
7 174 km
Aj to je možnosť. Avšak silno záleží od polohy v TN a od samotného cyklistu, či sa len potrebuje dopraviť čo najkratšou trasou za čo najnižší čas s čo najväčšou úsporou energie a bicyklovanie ho viac nezaujíma alebo ten cyklista rád jazdí a pôjde aj dlhšou bezpečnejšou trasou. Vstupuje tam pomer, kedy sa dlhšia cesta vyplatí a kedy nie a každý ho vníma inak. Napríklad z TN námestia do Dubnice do Za trate pôjdu asi všetci po cykloceste do Nemšovej a odtiaľ popri kanáli okolo elektrárne. Zo severných častí TN Sihote, z okolia OC Maxu, Billy, Kubrej do Dubnice na Pod Háj pôjdu asi všetci po 61 a možno aj cez Novú Dubnicu a Kolačín.
Ja ak potrebujem ísť do TN, tak cieľ je OC Max alebo ak idem na návštevu, tak je to vedľa 61 ešte pred kruháčom (od Dubnice) pri OC Max a idem z Ilavy. Priamo po 61 to mám 19 km do tých 45 minút. Ak chcem ísť cyklocestou z Nemšovej, najprv by som musel ísť z Ilavy do Nemšovej a potom v Trenčíne sa vracať ku Maxu od Zamaroviec okolo plavárne na križovatku pod hradom/pri hoteli zo Sihote na 61ku a odtiaľ po nej ku Maxu až za kruháč. Je to cca 26,5 km za asi hodinu. Ešte musím zohľadniť aj cestu naspäť a fakt, že na cyklocestu (a z nej) sa musím po nejakej ceste dostať a touto cestou mi tiež hrozí nejaká miera nebezpečenstva.
Keďže rád jazdím, jazdím do cieľov aj späť po cykloceste. No nie vždy sa mi chce alebo nestíham a po večeroch po tme sa vyhýbam jazdeniu po opustených miestach sám, tak vtedy idem po 61. Niekedy idem po 61 aj kvôli vetru, hlavne keď fúka JV, 61 sa mi zdá pri kopcoch viac v závetrí.
K 507, nie je to zlá cesta, ale má nevýhodu, že nemá krajnicu a jazdné pruhy sa aspoň mne zdajú užšie ako pri 61. Cyklista pri jazde tak vždy zasahuje do pruhu. Výhodu má, že jazdí po nej menej áut, ale v dnešnej dobe ich je aj tam už niekedy dosť.
61 od TN nemá krajnicu len od Prejty cez Klobušice do Ilavy (aj opačný smer) a v Ilave okolo nemocnice. Ešte úsek stúpania/klesania v Dobrej.
Opäť záleží na cyklistovi, niekto sa cíti bezpečnejšie na ceste bez krajnice s menšou premávkou, niekto, keď môže ísť po krajnici bez kontaktu s jazdným pruhom napriek väčšej premávke.
Ja osobne sa tu z okolia najmenej príjemne cítim na úseku medzi Pruským a Podvažím pri Ilave. Úzke pruhy, bez krajnice, niekedy veľa áut. Cestu opravili. Keď bola poškodená, bolo to hrozné. Po oprave tam namaľovali po stranách čiarou takú úzku krajničku, ale jazdné pruhy sú za to úzke a dobre vidieť, ako sú širšie pri Podvaží v širšej časti cesty, kde je už aj široká krajnica.
Druhý pre mňa nepríjemný úsek je za L. Rovnami - Streženice pri PU. Bez krajnice, do toho zákruty za ktoré nie je vidieť a malé kopčeky, za ktoré nie je vidieť. Našťastie touto cestou nemusím viac jazdiť, lebo vedľa je už súbežná cyklocesta. No keď som zbežne pozrel nahodené výjazdy ľudí, niektorí jazdia aj po tom úseku.