ja nemam data v telefone :-) a dotkne sa to zase kopec menej majetnych ktori si kupia ten listok na osobak priamo vo vlaku, lebo na stanici sa neda a elektronizaciu proste nedavaju.
popravde okienko bola vzdy najpohodlnejsia moznost. vytukavat to v app je pre mna ta najhorsia moznost. este ak skoncis s 5% baterie na stanici. ale niesom uplna korytnacka a elektronicky nakup som pouzival ked som vedel kedy a odkial pojdem - ale pohodlne doma cez PC.
ak im chybaju peniaze, vedel by som spoplatnit tie listky zadarmo co sa rozdavaju a aj zneuzivaju na vozenie kade tade.

inak v dnesnej dobe niekam cestovat je take ze - studuj vsetky tie systemy (parkovne, dialnice, myta, listky .... ) inak budes za lamu a mozno si ustedris aj daku pokutku. osobne mi to dost prekaza a hlavne bez telefonu s datami si nepouzitelny. takze bacha nan.
26.02.2025 - 11:47:29
04
arrow_leftJaroh napísal:
Vypnutie priameho spojenia do Viedne nemá nič spoločné so zrušením IC. Tie vlaky nechodia preto, lebo trať Devínske jazero - Marchegg, po ktorej jazdia, sa rekonštruuje. Údajne by to mohlo byť hotovév 2. kvartáli (čomu moc neverím) a potom sa obnovia aj tie priame vlaky do Viedne.


Pockat, takze IC do Viedne bude obnovene? Z toho co som pochopil budu obnovene len vlaky BA-Vieden, t.j. budes musiet prestupovat. Ci mas ine info? To by bolo celkom prijemne zistenie :)
26.02.2025 - 11:53:25
00
Gusto0 moja dcera bez dat si stiha online kupit listok na elektricku cez wifi z elektricky ;-] trochu pocvicis, das to aj ty LOL
26.02.2025 - 11:58:28
01
arrow_lefteaten napísal:
Pockat, takze IC do Viedne bude obnovene? Z toho co som pochopil budu obnovene len vlaky BA-Vieden, t.j. budes musiet prestupovat. Ci mas ine info? To by bolo celkom prijemne zistenie :)


Hej, podľa informácií, ktoré som si zisťoval, tak budú chodiť znova, ale samozrejme už nie IC, ale Ex.

Dokonca by ich malo byť viac, odvážne a nie nerealistické plány sú, že všetky Ex budú chodiť až do Viedne. Ale to je zatiaľ iba plán.
26.02.2025 - 12:30:35
11
ivast to su ti zombie skloneni nad tlefonmi ktori nevnimaju okolie a realitu?
jasne ze to dam, len sa mi nepaci ten smer kam to ide - vsetko vyhradne cez telefon, alebo ked nie, tak draho a s komplikaciami. si predstav ze ti rano skape telefon. mozes rovno doma zostat sediet.
26.02.2025 - 13:08:46
02
Bilance: Rychlovlakem v Česku. Už brzy? A za kolik?
Webová stránka epizódy: https://share.transistor.fm/s/1f9385b9
Mediálny súbor: https://media.transistor.fm/1f9385b9/f3fc98b2.mp3

Zasa raz závidím západným bratom ...
25.03.2025 - 19:27:15
00
Kade by mala viesť podľa teba VRT v rámci Slovenska, kde by mali byť zastávky a koľko by malo stáť cestovné? Len tak na okraj, ľudia nechceli koľkokrát cestovať ani ICE, kým sa zrušilo.
26.03.2025 - 15:17:20
00
Zase trolis, Janko? Tak ako v CZ, AT, DE a vsade inde v normalnom svete, aj na SK by o tom musela prebehnut odborna debata, z ktorej by vyplynuli najprijatelnejsie alternativy na vystavbu. Po zohladneni financii, ekologie, obsluznosti atd. Je uplne normalne chciet lepsiu dopravu aj u nas, hlavne ked vsade okolo nas to ide a nie, nemusi kazdy clen fora vediet, kadial tahat trate a kde sa zapatia. Inak je tiez celkom normalne, ze stat niektore trate dotuje z vyzbieranych dani, napriklad aby riesil problemovu IAD.
K druhej casti tvojho prispevku, ja ked som bol studak, jazdil som len osobakom, ale ked som zacal zarabat, vzdy to bolo IC, EC, rychlik, cokolvek len aby som nemusel stat na kazdej zastavke v osobaku. Takze kto su ti ONI a kolko krat teda nechceli cestovat v IC?
26.03.2025 - 16:33:45
00
Ja netrolím. Ja sa seriózne pýtam. Lebo veľa ľudí vidí, že v Nemecku to jazdí 300km/h tak to chceme aj my, ale už nevidia, čo je za tým. Pamätám si diskusiu, že IC nebudú stáť v Trenčíne, že čo to je za nehoráznosť. ZSSK vtedy prišlo s číslami. Medzi BA - Trenčín im v priemere nastupovalo/vystupovalo 4,5 človeka, či tak nejak. Na trase Trenčín - Košice to boli 2 ľudia. Tak sa ZSSK rozhodla, že v Trenčíne sa nezastavuje, lebo na BA-KE sa ušetrí 20 minút. Navyše na trase BA - Trenčín jazdil rýchlik, čo bol o 10 minút pomalší ako IC a stál o 7€ menej, tak väčšinou ľudia jazdili tím. Ale treba IC, petíciu podpísalo nejak 20 tisíc ľudí. Nestačilo na trase Trenčín - BA 8 rýchlikov, 5x regionálny rýchlik, 4x regionálny expres, čo bolo 17 vlakov za deň.

Tak isto som videl zurivú diskusiu, kde musíme mať vlak čo jazdí 300km/h a lebo však v Nemecku, Francúzku, Číne, Japonsku majú. Áno majú, ale tie vlaky nestoja pri každej vŕbe po ceste, aby to malo zmysel tak stoja len v dôležitých uzloch, čo v prípade Slovenska by bolo max Bratislava - Žilina - Košice. Myslíš, že by taký vlak bol ako tak rentabilný? Ak nerátame IC, čo jazdili v piatok večer z BA do KE a v nedeľu po obede z KE do BA, resp. sviatky, keď bolo sťahovanie národov, tak obsadenosť IC nebola ani len 45%. Celoročná obsadenosť bola menej ako 47%. Podľa prieskumu železníc väčšina cestujúcich na tej trase uprednostňovala rýchlik, ktorý bol o 45 minút pomalší ako IC, ale o nejak 15-20€ lacnejší, ak sa bavíme o trase BA-KE. To sú tí oni na ktorých sa pýtaš.

1km trate pre 300km/h v dobrom teréne (čo na Slovensku nemáme) stojí 45 miliónov. Ak k tomu začneš dávať tunely a mosty, tak trať BA - KE výjde minimálne na 20 miliárd, pri súčasných cenách. V realite to bude určite viac. A sa pozrieš na ČR, tak je to rovina, Poľsko je placka, Nemecko placka, Francúzsko okrem pár miest placka. Fíni stávajú železnicu na 250km/h a nie na 300km/h. Vieš prečo? Lebo 1km trate nestojí 45 miliónov, ale 23 miliónov.

Trocha technického okienka, pre Slovenko. Je to malá krajina, malé mestá blízko pri sebe. Z technického hľadiska, trate, ktoré boli budované na Slovensku na rýchlosť 120km/h, tak na nich je možné po úprave na tom istom mieste jazdiť 160km/h, čo by znamenalo že BA - KE je možné spraviť za niečo viac ako 3h. Nemusíš vykupovať nové pozemky, vieš to spraviť na tých starých. Letecky, ak nemáš podpalubnú batožinu to je niečo cez 1,5h, ak máš podpalubnú batožinu, tak 2,5h. O cene za letenku sa baviť nemusíme.

Ak chceš jazdiť 200km/h, tak musíš mať nekolízne križovanie trate s cestou, teda nadjazd/podjazd, musíš to mať oplotené, lebo nechceš v 200km/h zrážať zver. To znamená, že si rozdelil krajiny a musíš budovať ekodukty a musíš zabezpečiť aj prístup poľnohospodárov na polia. Musíš mať nové oblúky, lebo tie na 120/160km/h sú nedostatočné = nové pozemky. V neposlednom rade, servis vlakov, čo jazdia 160km/h a ich nákupná cena nie je tak veľká, ako pri vlakoch, čo premávajú 200km/h a to nehovorím o 300km/h.

Ak mi neveríš, kľudne si vypočuj ten podcast, čo dal. Tam ti povie vlastne to isté, aj keď sa bavia o ČR. A tam sa nemusia dostať cez Tatry. Tu máš napríklad problémy s modernizáciu na Liptove https://www.zilinak.sk/clanky/33430/modernizacia-zeleznice-na-liptove-dostala-stopku-zvysila-by-mnozstvo-kolizii-so-zvieratami#google_vignette

Samozrejme, môžeš na mňa útočiť, ale nikdy som nepovedal, že sa nemá modernizovať. Ale snívať na Slovensku o vlakoch čo budú jazdiť 300km/h je utopia. Už aj 200km/h je extrémne drahé a komplikované riešenie. Skôr ako snívať o VRT, tak by sa mala najprv spraviť poriadna údržba, nová dvojkoľajka BA-DS-Komárno. Väčší zmysel by mali aj pridať na terase Bratislava - Žilina 3. kolaj, optimum mať tam 4 koľaje. Netreba zabúdať na demografiu a čo to bude prinášať.
26.03.2025 - 19:50:38
04
Janko, ja na teba neutocim, iba vychadzam zo skusenosti s tebou, trolom. Ani netvrdim, ze si niekde povedal nieco, co si nepovedal, to je tvoja parketa. Ani s tebou nejdem na tuto temu diskutovat, lebo sa necitim byt odborne zdatny a rovnako necitim, ze ty si odborne zdatny.
Podcast som si samozrejme uz predtym vypocul, boli tam zaujimave informacie aj argumenty, pre aj proti.
Inak https://e.dennikn.sk/582876/v-novych-ic-vlakoch-vsetko-podriadia-dojazdu-pod-pat-hodin-preto-skrtli-aj-trencin/
Tym ONI, co jazdia rychlikom za 1,5EUR sa ja teda vobec necudujem a tym, co jazdia v pondelok za to este aj platia, tak tam uz ani nemam slov :)
Napríklad v nedeľu podvečer stojí najlacnejší lístok RegioJetu z Košíc do Bratislavy 21,50 eura, v pondelok poobede už len 12,10 eura.
Dakujem, to je vsetko.
26.03.2025 - 21:37:21
00
Nech hľadám ako hľadám, Regiojet KE-BA som nenašiel v súčasnosti. Ale možno zle hľadám. Možno si myslel, keď jazdil v minulosti. To vtedy jazdil za dumpingové ceny. K cenotvorbe lístkov, štát za minulý rok uhradil cca 80% nákladov ZSSK za prepravu pasažierov. Výsledná suma na lístku nie je reálna, predstavuje len cca 20% z ceny nákladov. To isté, ako napríklad bratislavská MHD, kde sa ľudia sťažujú, že má drahé lístky, resp. cestovné. V roku 2023 bratislavská MHD mala podľa FinStat výnosy 149,5 milióna, ale tržby boli na úrovni 43,4 milióna. 106 miliónov tam nasypalo mesto Bratislava. To znamená, že cca 71% nákladov na MHD hradilo mesto. Toľko k cene lístkov.

Samozrejme, tým nehovorím, že verejná doprava nemá byť dotovaná, ale len poukazujem na fakt, že cena lístka sa nerovná skutočný náklad.

PS. trollom je tu označovaný každý, kto tu nesúhlasí s väčšinou, alebo má iný nepopulárny názor, že napríklad pravidlá cestnej premávky platia pre všetkých. Takže toľko k trollom.
26.03.2025 - 23:59:00
01
Nie Janko, nalepky trola sa nezbavis tym, ze sam seba zaradis do akejsi skupiny , ktorej sa tu ublizuje lebo ma iny nazor. Trol si kvoli tvojmu sposobu komunikacie. Ja ta registrujem od vtedy, ked som ti polozil otazku, ty si ju prekrutil na moje tvrdenie a potom si sa tym ohanal v diskusiach s inymi foristami. Tvoj styl sa v case nezmenil, preto na teba reagujem iba ako na trola. Na teraz som ta nakrmil dost, tak zase niekedy nabuduce ;)
29.03.2025 - 11:56:54
01
Čo som akože prekrútil?
29.03.2025 - 13:25:46
10
🤔🙄

Prílohy:

Screenshot_2025-05-22-00-25-05-487_sk.zssk.mobapp.android.jpg
Screenshot_2025-05-22-00-25-05-487_sk.zssk.mobapp.android.jpg 35.21 KiB thumb_up0thumb_down

22.05.2025 - 00:26:26
00
Mávali v poslednej dobe výpadky systému. Teraz skúšam, ide.
22.05.2025 - 07:43:40
00
keyboard_arrow_up