Ja nesnívam o tom, že chcem 10-52, ja som ho mal, lebo som ten Mondraker nekúpil, teraz jazdím 10-50 na X01. Mne tá NX kazeta vadila kvôli hmotnosti a kvalite.
Ale, keďže som takú blbosť najskôr napísal, tak mi to nedalo a pohľadal ďalšie články a už som našiel odpoveď aj na to, ako to, že môže byť 10 zubový pastorok na HG orechu:
The cassette, which uses the Shimano HyperGlide (HG) freehub body standard, has space for the 10t sprocket by integrating it with the lockring in one piece.
No ani pri tejto S1000 by som asi neočakával nejaký zázrak. Kvalita tej kazety bude asi lepšie na tom ako NX, ale hmotnosť asi tragická. A HG orech je asi stále hodne zaužívaný v lacnejších kategóriách kolies.
Je, ale keď kúpiš bajk s touto kazetou, tak bez výmeny orechu to neupgradujes na vyššiu sadu. A výrobcovia môžu aj na drahších bajkoch robiť mixy že kluky S1000, prehadzovacka GX a k tomu táto lacná kazeta a lacné kolesa. Tak ako to robí aj spomínaný Mondraker u mechanickej sady.
Ja chápem, stále sa nájde veľa ľudí čo chce hotový bike a nemeniť hneď polovicu vecí. Ja som skladal, vlani kúpil zas komplet XC, mal všetko čo som chcel a veci čo som váhal sú nakoniec v pohode. Kebyže mám vyberať, nový trail - enduro, pozerám najprv rámy. Celý bike, jedine, že výborná cena a je to značka vo chcem a vymením minimum vecí. Ja osobne nie som cieľová skupina na elektriku a vedenie cez hlavové zloženie. Čiže v tomto smere, vedenie káblov, som zvedavý koľko ten trend vydrží.
Hmm, torzna tuhost +17% .. keby som to spocital za tych 20 rokov, co neustale navysuju tuhost vidlic, tak by som cakal, ze to udrzi aj spaceship uz. Alebo medzitym v nejakom modeli ju preventivne znizili Kazdopadne , korunka vyzera urobena dobre.
Tiež ma tá tuhosť zaujala celkom. Navyše keď oproti pôvodnej verzii ubrali naozaj extrémne veľa materiálu v každom detaile. Mostík zas vyzerá viac ako bol jeho tvar na starších verziách, potom ho viac zaoblili do tvaru podkovy a pridali materiál a teraz je zas viac podobný pôvodnému. Každopádne bude to fajn vidla asi.
Hmm, torzna tuhost +17% .. keby som to spocital za tych 20 rokov, co neustale navysuju tuhost vidlic, tak by som cakal, ze to udrzi aj spaceship uz. Alebo medzitym v nejakom modeli ju preventivne znizili Kazdopadne , korunka vyzera urobena dobre.
For those looking for numbers, the new design increases torsional stiffness by 17%, as reported by Fox.
nie je tam uvedene s ktorym modelovym rokom to porovnavaju, mozno to bude rocnik 2000
to sa mne osobne praveze paci. na 29" 160mm kotuc by som uz nedal ani na zvaznice a to vazim 70kg aj s topankami. pre mna zase je smutne ze 110mm minimum. neviem si vybrat momentalne vidlicu. nechcem dvihat predok a tie 100mm SL/SC maju mizernu priechodnost plasta. tu sa mi paci, ze upustili od tej uzkej konstrukcie a nova je opat pekne siroka.
160 kotuc je dobry na co…?
160mm kotuce som piekol s mojimi 70kg.
Sram aj Shimano sli na kliniec v pivnici… ale iba 160!
So 180mm nemam ziadny problem na rovnakych brzdach aj platnickach.
Keď pozerám na foto tej novej foxiny 34 SL, tak tie spodné nohy vyzerajú hrubšie a podľa inej foto zase vidieť, že to je aj dôvod prečo museli ísť do 180mm kotúča by default.
foobar: vidis, to je mozne, ze maju jednu referencnu vidlicu uz cele veky a voci nej to skusaju , alebo potom tu odlahcovanu, s ktourou prisli (relativne) nedavno
kristina: 180 staci, len tam treba dat normalne brzdy, nie xtr
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale, keďže som takú blbosť najskôr napísal, tak mi to nedalo a pohľadal ďalšie články a už som našiel odpoveď aj na to, ako to, že môže byť 10 zubový pastorok na HG orechu:
The cassette, which uses the Shimano HyperGlide (HG) freehub body standard, has space for the 10t sprocket by integrating it with the lockring in one piece.
https://www.bikeradar.com/news/sram-s1000-eagle-transmission
https://esmtb.com/nueva-horquilla-fox-34-sl-peso-precio/
https://www.pinkbike.com/news/first-ride-fox-34-sl-more-fork-light-weight.html
nie je tam uvedene s ktorym modelovym rokom to porovnavaju, mozno to bude rocnik 2000
160mm kotuce som piekol s mojimi 70kg.
Sram aj Shimano sli na kliniec v pivnici… ale iba 160!
So 180mm nemam ziadny problem na rovnakych brzdach aj platnickach.
lepsi vykon pri mensom zmykani paky. za mna vyhoda.
ak sa ti to zda prisilne, mozes dat resiny.
https://www.pinkbike.com/news/first-ride-fox-34-sl-more-fork-light-weight.html
https://www.bikeradar.com/news/2025-fox-34sl
https://www.mtb-news.de/news/fox-34-sl-2025/
https://bikerumor.com/new-fox-34-sl-xc-downcountry-fork/
https://ridefox.com/pages/fox-34-sl
kristina: 180 staci, len tam treba dat normalne brzdy, nie xtr