Lokalizácia
Formulár sa odosiela
A co tie motory aky nazor oproti Bosch 5 generacii 5
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 12:08:33
00
Trošku skonkretizuj, čo Ťa zaujíma...
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 12:12:52
00
No citam tu krytiky na SHIMANO ale nie je spomenuta rada EP8 a EP 801 je vraj rozdiel. Na Panasonic tie, citam dobre recenzia ale na vlakne som uz videl aj krytiky. Tiez neboli spominane presne oznacenia. Myslim ze tie oznacenia medzi znackami maju zmysel. Či? No a jazdim klasika polne cesty , asfalt kym sa dostanem do lesa ( Karpaty v časti od Zochova hata az po Majdan ] . Celkove km na fulle boli od 35 do 50km. V poslednom čase aj menej. Les-pole s asfaltom 50 na 50. Nastupane tak max 600v.m telo odmietalo dat viac. 😄 chcel by som viac. Aspon do 1000v.m. dam aj viac € tak cca 4500 ale v podani aby som si potom nevyčital ze som mohol iny motor.
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 12:48:49
00
Skonkretizovaním som myslel, aby si reálne pomenoval, čo Ťa zaujíma: a) Spoľahlivosť, b) Výkonnosť, c) Naladenie, d) Spotreba, e) Servis, f) Úroveň asistencie, g) Personalizácia, h) Zákaznícka podpora, atď... Je toho strašne veľa, čo sa na motore dá hodnotiť... S označovaním to nebude zložité, od GX Power Plus sa pomaly upúšťa a väčšina robí len s GX Ultimate
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 12:55:43
01
Inac vybehli 2 nove ebiky s DJI motorom UNNO a Forbidden,tam ani nieje vidno,ze su to ebiky,ked to porovnam s Turbo levo 4,tak to neveim kto kupi za tie peniaze
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 13:04:32
00
arrow_leftfofo050 napísal:
No citam tu krytiky na SHIMANO ale nie je spomenuta rada EP8 a EP 801 je vraj rozdiel.


EP801 oproti EP800 má vyšší špičkový výkon, niekde na úrovni 560W a po update v servise cez diagnostiku rovnaký firmware ako pretekárske motory. vo vnútri z hľadiska HW sú tiež malé zmeny, po tom som až tak nepátral, asi toľko nepočuť klepanie pri jazde bez šlapania. kritizujeme tieto motory z hľadiska problémového servisu a charakteristiky jednotlivých módov podpory. na EP800 mám najazdených cca 3000km a je to dobrý motor, ale opakujem, nie je to motor pre každého (paltí aj pre EP801). aby si od neho dostal podporu, musíš dupať. keď nedupeš motor ti dá, obrazne povedané, prd makový. hlavne preto som prešiel na Boscha, pred EP800 som jazdil 2 bajky s E8000 (spolu cca 5000 km), kde boli módy lineárne a bolo to v najlepšom poriadku.
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 13:17:46
02
tak som sa zle vyjadril. Ako píšeš ( a) Spoľahlivosť, b) Výkonnosť, c) Naladenie, d) Spotreba, e) Servis, f) Úroveň asistencie, g) Personalizácia, h) Zákaznícka podpora, atď... ) Skus aspoň načrtnuť. Moj posledný výber bol Kellys Theos 60 a to ma zrovna Shimano EP801. Niekto tu písal že vžiadnom prípade nie do Shimana. Pozeral som aj CANYON. Ten spomínaný Crussis bol jeden s prvých výberov. Inač uplne prvý výber bol HT Kellys no po prečítaní niekolkých stránok som zmenil na fulla. Jazdim inač fulla.
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 13:19:19
00
arrow_leftNazgul napísal:
Ak Crussis, tak jednoznačne sa oplatí si priplatiť za 10.10... Výbava úplne niekde inde...


a teraz ktorý tento s Panasonicom
https://www.crussis.sk/eshop-crussis-celoodpruzeny-elektrobicykel-one-full-10-10-900-wh-2025-one-fu-41d6ad0761-0-wh-21-sk.html

alebo Bosch
https://www.crussis.sk/eshop-crussis-elektrokolo-e-full-11-9-2024-e-full-11-9-21-sk.html#technicka-specifikacia
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 13:32:41
00
Opakuje sa to tu dokola ako poškriabaná platňa. Skúsim ten rozdiel medzi motorom Shimano a Bosch / Yamaha, Panasonic, Brose / vysvetliť polopatisticky. Progresívny prejav motora znamená, že motor vám dá takú podporu akú vy vložíte cez svoje nohy. Čiže ak budete dupať a robiť otáčky, motor vám pomáha tým viac čím viac dupete. Akonáhle váš nožný príspevok zvoľníte, uberie vám podporu aj motor Shimano a to dosť znateľne. Je to ok na začiatku výjazdu, keď ešte máte dosť síl, ale ak máte za sebou ťažký výjazd povedzme 50km a 1800-2000v.m a vraciate sa unavený domov, budete musieť stále šlapať a dupať aby vám ten motor pomáhal. A to budete mať chuť hodiť ho do krovia. To je Shimano. Motor Bosch má lineárny-konzistentný prejav, to znamená, že po celú dobu vám dáva rovnakú podporu bez ohľadu na váš tlak do pedálov. Samozrejme v motore sú nejaké tlakové a senzory krútiaceho momentu, ktoré tiež vyhodnocujú váš príspevok od nôh, ale nie je to také výrazné ako pri Shimane. Sila podpory pri Bosch závisí od stupňa zvolenej dopomoci. Samozrejme pedálovať treba, ale tá podpora nekolíše hore dolu podľa toho ako práve tlačíte do pedálov. Takže výjazd si viac užijete a aj si viete viac rozložiť sily.
Ak má niekto ešte polopatickejie vysvetlenie Nazgul tak sem s ním.
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 13:37:47
04
Mne sa páči aj prejav motora Yamaha PW-X3,v kopci ťahá celkom slušne-samozrejme treba zapnúť STD alebo silnejší HIGH.
Aj ten režim A je super,prepína si sám ECO,STD a HIGH podla potreby,stačí trochu viac šliapnuť a ťahá ako lokomotíva :)
Mám pocit,že má aj náklonomer-v kopci sa mi zdá,že si ešte viac sám pridá:

https://www.cykloabc.sk/n/pohon-na-elektrobicykle-yamaha-pw-x3?srsltid=AfmBOooQwzV8H2h3XPzdIqnvsz7AJ44LHqCijcHd51rWHYwzKZsSv-Gd
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 13:55:23
02
arrow_leftcipo11 napísal:
Opakuje sa to tu dokola ako poškriabaná platňa. Skúsim ten rozdiel medzi motorom Shimano a Bosch / Yamaha, Panasonic, Brose / vysvetliť polopatisticky. Progresívny prejav motora znamená, že motor vám dá takú podporu akú vy vložíte cez svoje nohy. Čiže ak budete dupať a robiť otáčky, motor vám pomáha tým viac čím viac dupete. Akonáhle váš nožný príspevok zvoľníte, uberie vám podporu aj motor Shimano a to dosť znateľne. Je to ok na začiatku výjazdu, keď ešte máte dosť síl, ale ak máte za sebou ťažký výjazd povedzme 50km a 1800-2000v.m a vraciate sa unavený domov, budete musieť stále šlapať a dupať aby vám ten motor pomáhal. A to budete mať chuť hodiť ho do krovia. To je Shimano. Motor Bosch má lineárny-konzistentný prejav, to znamená, že po celú dobu vám dáva rovnakú podporu bez ohľadu na váš tlak do pedálov. Samozrejme v motore sú nejaké tlakové a senzory krútiaceho momentu, ktoré tiež vyhodnocujú váš príspevok od nôh, ale nie je to také výrazné ako pri Shimane. Sila podpory pri Bosch závisí od stupňa zvolenej dopomoci. Samozrejme pedálovať treba, ale tá podpora nekolíše hore dolu podľa toho ako práve tlačíte do pedálov. Takže výjazd si viac užijete a aj si viete viac rozložiť sily.
Ak má niekto ešte polopatickejie vysvetlenie Nazgul tak sem s ním.


Testoval som náš E FEEL 900 s
https://www.decathlon.sk/p/330262-345983-celoodpruzeny-horsky-elektrobicykel-e-feel-900-s-29.html

Motor má prednastavené 2 profily, z ktorých sa dá vybrať "EXPL" a "FEEL" ... FEEL bol presne taký ako popisuješ, 7 úrovní výpomoci, ale vcelku som si zašportoval.... EXPL mal na výber myslím 4 alebo 5 a tam bol ten prejav veľmi veľmi podobný Brose motorom, ktoré používame... Tieto profily sú špecifické pre naše modelové rady, neviem, že či aj iní výrobcovia majú niečo takéto, poprípade sa dá niečo také vymyslieť... ale mne sa to páčilo. Idem si zamakať, vyberiem si ten náročnejší profil, idem sa "povoziť" tak ten druhý
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 14:05:24
01
Ja som jazdil motory Brose Bosch 2x shimano,kazdy z nich minimalne 2000km ,najlepsi bol asi brose,bosch 4 gen. hrkal dole kopcom az sa ludia otacali-urcite najhorsi motor na zjazd-hore kopcom je velmi dobry, ale jeto uplne jedno je motor vyletite na kopec s kazdym z nich,jasne jeden je silnejsie o nieco ako druhy,ale to je ako rozdiel medzi BMW 8 valcom a 6 valcom,kazdemu komu som to pozical mal usmev ako rohlik teraz jazdim shimano ep 6 rs 60Nm a oproti Bosch to je citit rozdiel hlavne v stojkach,ale inac je to v pohode treba tam dat vyssiu kadenciu ako pri normalnej jazde a nie zaradit 3 najtazsi a cakat,ze mam lanovku,ked som predaval bosch tak si to jeden zaujemca tak vyskusal,ze on tak jazdi,som mu povedl,ze cele zle.Ak vladzete na normalnom biku,tak kazdy ebike vas vystreli do kopca ako nic
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 15:00:54
00
To hrkání se projevuje až časem? Mám najeto s gen4 150km, drtím to solidně dolekopom a ticho.
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 15:06:47
00
ešte upresním režimy u Bosch Gen 4 Smart System a novších, Eco+, Tour+, eMTB sú módy progresívne ako na Shimane, Eco, Tour, Sport, Turbo sú módy lineárne s konštantnou podporou a je tam aj režim Auto, to je tá lanovka :D človek si môže v aplikácii vybrať, ktoré max 4 chce používať, min. sú 2 , môžu byť nakombinované akokoľvek a ďalej každý vybraný režim sa dá doladiť osobitne.

Suke001 hrkanie je vlastnosť Gen 4 motora, ak ho nepočuješ, alebo slabo, chválim vývojárov a inžinierov. inak sa to prejavuje v hline, inak v karbóne, ak to chceš vyskúšať len tak, nadvihni zadné koleso a pusti na zem.
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 15:21:14
01
slovo viac šlapatelný stačí 75-85 otačok ?
Zobraziť komentár 11.04.2025 - 15:32:58
00
keyboard_arrow_up