Lebo mna to tiez nijak netesi sa motat medzi rodicmi s detmi aj ked na bikoch, ale tiez musia niekadial jazdit a vacsina ludi nie je uplne bike zdatna ako ta mensina co jazdime dlho a rychlo. Ale bud budu trpiet oni alebo my. Ja skor pojdem po ceste lebo som sam a ich je viac ale nech ma laskavo za to nikto nebuzeruje ze po tom cyklochodniku nejazdim lebo je to tak v zakone ze by som mal.
A mne je "takmer" jedno kto čo tam bude chodiť či jazdiť ( aj u nás v Pezinku sa značená cyklotrasa využíva pre chodcov, dôchodcov, kočíkovanie, bežcov, psíčkarov až nakoniec pre cyklistov). Aj kolízie boli, aj pár "milých" slov sme prehodili. Ale to je len pár chvíľ a potom je dlhšie kľud.
Dôležitejšie, že nemusím jazdiť so synom po ceste a keď idem sám tak nemám problém na chvíľu zbehnúť na cestu a potom sa vrátiť na cyklochodník.
Takže budem rád ak sa do Devína napr. pri výlete na hrad konečne v bezpečí dostaneme.
Niekto si tu dookola myli bezpecnost vsetkych s pohodlnostou jeho sameho. Cyklotrasy, cesty, chodniky sa v prvom rade robia kvoli benefitom co najvacsej masy ludi. A najma z pohladu logistiky a bezpecnosti. Pohodlie nejakeho individualneho ziletkara, ktori navyse robi svoju volnocasovu aktivitu, je medzi tymito kriteriami niekde na absolutne poslednom mieste. A opravnene, pretoze z pohladu celkoveho poctu ludi v doprave a ich potrieb je narcistickych "ja ja ja jenom ja" ziletkarov trhajucich komy skutocne minimum. A aj jeho potreba ist "vsade" a co "najrychlejsie" a " pohodlne" je objektivne daleko za potrebami vsetkych ostatnych. Pretoze ti ostatni zvacsa nemaju problem a na vyber ist zavse aj pomalsie, dlhsou trasou, rozbitym usekom. Hlavne aby ich nikto neprizabil.
Ano, ale i ta masa ludi by radsej isla cestou najmensieho odporu namiesto toho aby jazdila kadejakymi rozbitymi usekmi, tu do kopca, tu dolekopcom, tu 3x cez cestu. Ja jazdim kazdy den 2x usek Karlovka <=> Most SNP ci Stary most. Ak by som siel cisto po cyklotrase, cyklochodnikoch ci cykopruhu tak tam su niektore useky fakt na hlavu. Napriklad https://mapy.com/s/pohanelazu alebo https://mapy.com/s/kosonofalu To ides hore kopcekom aby si potom zisiel dolekopcekom a este si spravil i zachadzku. Je to sice narocnejsia cesta ale zase je o nieco dlhsia. Takze jedna zachadzka sa bezne skracuje poza svedske domky kde ale nieje asfalt, cez pekne pocasie plno ludi a v podstate obe zachadzky sa uplne bezne skracuju jazdou po chodniku popri hlavnej ceste.
Inak v pondelok rano som volal Mestsku policiu pretoze na Starom moste smerom z mesta do Petrzalky na petrzalskej strane boli vysypane klinceky. Niekde v strede medzi mytnym domcekom a "vyhliadkovou plosinou". Nielen cyklopruh ale cela sirka vratane casti pre pesich v dlzke mozno 8 metrov, mozno viac. Dost ale fakt ze dost nahusto. Nastastie male klinceky bez hlavicky takze sa tadial dalo v pohode prejst bez defektu .
V Kosiciach zase mali na nejakom kovovom moste tento tyzden vyliaty olej, skor to bolo cele tym olejom natrete a tam cyklisti padali.
Takze takato je teraz na SVK proticyklo nalada, ludia si voci cyklistom ovela viac dovoluju. Ci uz ako vodici alebo i taketo pripady a podla mna je otazka casu kedy sa to premietne do planovania este viac.
Napriklad https://mapy.com/s/pohanelazu ... Je to sice narocnejsia cesta ale zase je o nieco dlhsia. Takze jedna zachadzka sa bezne skracuje poza svedske domky kde ale nieje asfalt, cez pekne pocasie plno ludi
Toto je na dobrej ceste k riešeniu, univerzita súhlasila s výmenou pozemkov a ak sa to naozaj stane a tie pozemky prejdú pod mesto, tak sa určite oficiálna trasa presmeruje tam a spraví sa aj povrch. Síce sa o tomto rokuje medzi BA-UK už hádam od čias Ftáčnika, ale teraz to vyzerá, že sa to definitívne vyrieši .... teda vlastne veď uvidíme, že či
Niekto si tu dookola myli bezpecnost vsetkych s pohodlnostou jeho sameho. Cyklotrasy, cesty, chodniky sa v prvom rade robia kvoli benefitom co najvacsej masy ludi. A najma z pohladu logistiky a bezpecnosti. Pohodlie nejakeho individualneho ziletkara, ktori navyse robi svoju volnocasovu aktivitu, je medzi tymito kriteriami niekde na absolutne poslednom mieste. A opravnene, pretoze z pohladu celkoveho poctu ludi v doprave a ich potrieb je narcistickych "ja ja ja jenom ja" ziletkarov trhajucich komy skutocne minimum. A aj jeho potreba ist "vsade" a co "najrychlejsie" a " pohodlne" je objektivne daleko za potrebami vsetkych ostatnych. Pretoze ti ostatni zvacsa nemaju problem a na vyber ist zavse aj pomalsie, dlhsou trasou, rozbitym usekom. Hlavne aby ich nikto neprizabil.
Vies co, ja s tym suhlasim, ked cyklochodnik je urceny na kludne vozenie sa s detmi alebo pokojne presuvanie sa napr. do prace, do obchodu, nebodaj este vencenie psov atd, tak budiz. Len potom, ako pisal scarinko v inej teme (hradza, jurava atd), "nech nas ti kompoti v plechovkach nevytrubuju", ked sa teda presunieme na tu cestu, aby sme mohli sportovat. Lebo kde inde mame na bicykli sportovat, ked na plnej cykloceste sa neda? Mame take iste pravo jazdit po cestach ako motorove vozidla. A veru tomu, ze ked je ten cyklochodnik zmysluplny a da sa na nom, tak stokrat radsej idem tam ako medzi auta. Ale niekde to proste nedava zmysel.
Len aj ako cyklista máš povinnosť prispôsobiť rýchlosť stavu a povahe vozovky, hustote premávku atď. Ak si to chce niekto valiť 50+km/h medzi Čunovom a Gabčíkovom po hrádzi, problém to zväčša nebude, ale valiť si to 50+km/h v nedeľu po za pekného počasia po zmiešanom cyklochodníku okolo Chorvátskeho ramena, či po nábreží Dunaja medzi Mostom SNP a Mostom Lafranconi po bratislavskej strane už problémové bude.
S tymi rychlostami to trochu prehanas, ale jasne ze nebudem po cyklotrase v husto obyvanej oblasti v nedelu palit ani tridsiatkou. Jednoducho tam nepojdem vobec. Len nech ma zakonodarca nenuti jazdit po cyklotrase paralelne iducej popri ceste, ked sportujem. Lebo ono to potom nakoniec vypali tak, ze kazda podpora cyklodopravy pre sportujucich cyklistov zamena problem namiesto riesenia. Trasa, ktoru mozem s kludnym svedomim jazdit po ceste, kym vedla nie je vybudovana cyklocesta, sa razom zmeni na nepristupnu na sportovanie, kvoli trúbilom v plechovkách, ktori sa dozaduju plnenia litery zakona.
§ 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1)
Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky.
nie som právnik ... ale nie som presvedčený, že je pravdivé tvrdenie "Len nech ma zakonodarca nenuti jazdit po cyklotrase paralelne iducej popri ceste, ked sportujem."
To nabrezie uplne rozumiem, tam obcas jazdim agresivne i ja ak vidim ze to tam maju chodci na haku a chodia ako ovce alebo to tam velka skupina cele zaberie. Bola tam nejaka snaha o cesticku pre cyklistov, istu dobu tam bola vyznacena, v plane bola tiez a vidime ako to skoncilo. Je to len moj nazor a budem za to hejteny ale myslim ze tam sa oplati byt debil ak chcem aby to tam niekedy bolo poriesene oddelenou castou pre cyklistov. Ale priznavam ze sa trochu bojim ze to bude poriesene uplnym vylucenim cyklistov.
Mimochodom vela ludi si myli cesticku pre cyklistov a chodnik pre chodcov a cyklistov. Po chodniku pre chodcov a cyklistov povinny ist niesom. No a to slovo predovsetkym radsej rozoberat nebudem.
ale valiť si to 50+km/h v nedeľu po za pekného počasia po zmiešanom cyklochodníku okolo Chorvátskeho ramena,
nic take tam nie je, zmiesany je len preto lebo sa tam ti ludia miesaju, navyse roztahuju po celej sirke a casto nie je mozne prejst bez toho aby ich clovek upozornoval ze tu nie su sami
je tam bud cesta oznacena dopravnou znackou B3 uz na krizovatke Vlastenecke namestie/Rusovska cesta (aktualne neviem ci pri rekonstrukcii tam este je), pri technopole na Kutlikovej (TU) na opacnej strane pri vjazde do arealu hotelu BonBon (TU) alebo od mostu cez rameno pri nemocnici je znacka 221 (Cyklistická komunikácia) kde maju chodci zakaz ale abysolutne nikto to nerespektuje a samozrejme ani to nikto nekontroluje ako vlastne nikde.
Nepotrebuje clovek jazdit ani tych 50 ale po cykloinfrastrukture sa skrz pesiakov a vsetkych co tam nemaju co robit neda ist ani len 30 co je bezna rychlost na cestaku. Chapem ze cyklotursti to maju inak.
uvidime ako oznacia tu novu "cestu" popri elektrickovej trati. ci to bude Spolocna alebo cisto cyklo. Aj tak to budu vsetci ignorovat a chodit tam peso ako to robia uz teraz. Dokonca s nazorom ktory mi povedali osobne, ze je to nove a preto tam chodia radsej
§ 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1)
Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky.
nie som právnik ... ale nie som presvedčený, že je pravdivé tvrdenie "Len nech ma zakonodarca nenuti jazdit po cyklotrase paralelne iducej popri ceste, ked sportujem."
Mimochodom vela ludi si myli cesticku pre cyklistov a chodnik pre chodcov a cyklistov. Po chodniku pre chodcov a cyklistov povinny ist niesom. No a to slovo predovsetkym radsej rozoberat nebudem.
Bohužiaľ, zákonodarca núti a to aj po chodníku pre chodcov a cyklistov. Neurčuje to priamo zákon 8/2009, ale jeho vykonávacia vyhláška 30/2020 o dopravnom značení:
221 Cestička pre cyklistov:
Značka označuje cestičku pre cyklistov alebo cyklistický pruh a prikazuje cyklistovi použiť takto označenú cestičku alebo pruh. 222 Spoločná cestička pre chodcov a cyklistov
Značka označuje spoločnú komunikáciu určenú pre chodcov a cyklistov a prikazuje im ju použiť. 223 Oddelená cestička pre chodcov a cyklistov
Značka označuje oddelenú komunikáciu určenú pre chodcov a cyklistov a vyznačuje, ktorý pruh je určený pre chodcov a ktorý pruh je určený pre cyklistov; cyklistom a chodcom prikazuje použiť časť pre nich určenú
Je to z viacerých dôvodov blbosť, ale skrátka tak to je .
Jano1987 No jedina strava, ktoru na bicykli pouzivam, je nejaky banan alebo zemlicka do zaludka. Ale verim ti. Ja takto urcite nejazdim ani takychto cyklistov neobhajujem. Nemam tu mentalitu "ja, ja, jenom ja". Len som chcel podotknut, ze sportujuci cyklisti naozaj maju problem niekedy najst zmysluplnu trasu a naozaj musia aj po cestach. Samozrejme vzdy riadne osvetleni + reflexne prvy na obleceni, ak niesu na bicykli. A samozrejme len ak naozaj musia. Neobhajujem ani nepraktizujem jazdenie po ceste napr. dolu pod hradzou medzi Cunovom a Gabcikovom, tam skutocne neexistuje dovod nejazdit vrchom po hradzi kludne aj 50 km/h, ak tolko cyklista zvladne. Ano su tam miesta, kde je na hradzi povrch trochu horsi ale to iste aj dolu na tej ceste...
Ale existuje, od Danubiany je ten povrch dost drsny a pred Vojkou asi 500m alebo tak nejak je to tankodrom. Nehovoriac o tom ze tam musis preskakovat tu rampu co je v pristave.
Ale keby som mal ist do Gabcikova asi idem po samorinskej strane.
Pokial si pamatam, obe rampy pri kompe sa daju obist po trave. Ano, treba vyrazne spomalit a prerusit interval... Hroza. A povrch tej cesty dole tiez nie je ukazkovy. No za mna toto uz je presne ten priklad vyssie spominaneho sebectva poniektorych ziletkarov.
A v com je to sebecke? Ze ti soferu musia trosku davat pozor a nemozu spat za volantom? Alebo ze ich clovek natolko obtazuje aby tou jednou rukou pohli 2cm volantom tak a spat? Jaaj pockat, musia stlacit smerovku 😄 alebo memusia? 🤔
A v com je to sebecke? Ze ti soferu musia trosku davat pozor a nemozu spat za volantom? Alebo ze ich clovek natolko obtazuje aby tou jednou rukou pohli 2cm volantom tak a spat? Jaaj pockat, musia stlacit smerovku 😄 alebo memusia? 🤔
No v tom, ze ked uz mam niekde zmysluplnu cyklotrasu, kde mozem ist rychlo a kde nejazdi milion ludi, a ja sa napriek tomu cpem vedla na cestu, kde uplne zbytocne brzdim auta, lebo ako cyklista nemam sancu jazdit tak rychlo, a tym aj davam najavo, ze cyklotrasy su v skutocnosti uplne zbytocne, nemali by sa vobec ani budovat a nemam potom ani najmensie pravo sa stazovat, ked obdobnu vec mi robia pomalsi ucastnici na cyklotrase - aj oni si mozu povedat presne to iste, ze mam spomalit a davat pozor.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Dôležitejšie, že nemusím jazdiť so synom po ceste a keď idem sám tak nemám problém na chvíľu zbehnúť na cestu a potom sa vrátiť na cyklochodník.
Takže budem rád ak sa do Devína napr. pri výlete na hrad konečne v bezpečí dostaneme.
Inak v pondelok rano som volal Mestsku policiu pretoze na Starom moste smerom z mesta do Petrzalky na petrzalskej strane boli vysypane klinceky. Niekde v strede medzi mytnym domcekom a "vyhliadkovou plosinou". Nielen cyklopruh ale cela sirka vratane casti pre pesich v dlzke mozno 8 metrov, mozno viac. Dost ale fakt ze dost nahusto. Nastastie male klinceky bez hlavicky takze sa tadial dalo v pohode prejst bez defektu
V Kosiciach zase mali na nejakom kovovom moste tento tyzden vyliaty olej, skor to bolo cele tym olejom natrete a tam cyklisti padali.
Takze takato je teraz na SVK proticyklo nalada, ludia si voci cyklistom ovela viac dovoluju. Ci uz ako vodici alebo i taketo pripady a podla mna je otazka casu kedy sa to premietne do planovania este viac.
Toto je na dobrej ceste k riešeniu, univerzita súhlasila s výmenou pozemkov a ak sa to naozaj stane a tie pozemky prejdú pod mesto, tak sa určite oficiálna trasa presmeruje tam a spraví sa aj povrch. Síce sa o tomto rokuje medzi BA-UK už hádam od čias Ftáčnika, ale teraz to vyzerá, že sa to definitívne vyrieši .... teda vlastne veď uvidíme, že či
Vies co, ja s tym suhlasim, ked cyklochodnik je urceny na kludne vozenie sa s detmi alebo pokojne presuvanie sa napr. do prace, do obchodu, nebodaj este vencenie psov atd, tak budiz. Len potom, ako pisal scarinko v inej teme (hradza, jurava atd), "nech nas ti kompoti v plechovkach nevytrubuju", ked sa teda presunieme na tu cestu, aby sme mohli sportovat. Lebo kde inde mame na bicykli sportovat, ked na plnej cykloceste sa neda? Mame take iste pravo jazdit po cestach ako motorove vozidla. A veru tomu, ze ked je ten cyklochodnik zmysluplny a da sa na nom, tak stokrat radsej idem tam ako medzi auta. Ale niekde to proste nedava zmysel.
§ 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1)
Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky.
nie som právnik ... ale nie som presvedčený, že je pravdivé tvrdenie "Len nech ma zakonodarca nenuti jazdit po cyklotrase paralelne iducej popri ceste, ked sportujem."
Mimochodom vela ludi si myli cesticku pre cyklistov a chodnik pre chodcov a cyklistov. Po chodniku pre chodcov a cyklistov povinny ist niesom. No a to slovo predovsetkym radsej rozoberat nebudem.
nic take tam nie je, zmiesany je len preto lebo sa tam ti ludia miesaju, navyse roztahuju po celej sirke a casto nie je mozne prejst bez toho aby ich clovek upozornoval ze tu nie su sami
je tam bud cesta oznacena dopravnou znackou B3 uz na krizovatke Vlastenecke namestie/Rusovska cesta (aktualne neviem ci pri rekonstrukcii tam este je), pri technopole na Kutlikovej (TU) na opacnej strane pri vjazde do arealu hotelu BonBon (TU) alebo od mostu cez rameno pri nemocnici je znacka 221 (Cyklistická komunikácia) kde maju chodci zakaz ale abysolutne nikto to nerespektuje a samozrejme ani to nikto nekontroluje ako vlastne nikde.
Nepotrebuje clovek jazdit ani tych 50 ale po cykloinfrastrukture sa skrz pesiakov a vsetkych co tam nemaju co robit neda ist ani len 30 co je bezna rychlost na cestaku. Chapem ze cyklotursti to maju inak.
uvidime ako oznacia tu novu "cestu" popri elektrickovej trati. ci to bude Spolocna alebo cisto cyklo. Aj tak to budu vsetci ignorovat a chodit tam peso ako to robia uz teraz. Dokonca s nazorom ktory mi povedali osobne, ze je to nove a preto tam chodia radsej
§ 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1)
Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky.
nie som právnik ... ale nie som presvedčený, že je pravdivé tvrdenie "Len nech ma zakonodarca nenuti jazdit po cyklotrase paralelne iducej popri ceste, ked sportujem."
Bohužiaľ, zákonodarca núti a to aj po chodníku pre chodcov a cyklistov. Neurčuje to priamo zákon 8/2009, ale jeho vykonávacia vyhláška 30/2020 o dopravnom značení:
221 Cestička pre cyklistov:
Značka označuje cestičku pre cyklistov alebo cyklistický pruh a prikazuje cyklistovi použiť takto označenú cestičku alebo pruh.
222 Spoločná cestička pre chodcov a cyklistov
Značka označuje spoločnú komunikáciu určenú pre chodcov a cyklistov a prikazuje im ju použiť.
223 Oddelená cestička pre chodcov a cyklistov
Značka označuje oddelenú komunikáciu určenú pre chodcov a cyklistov a vyznačuje, ktorý pruh je určený pre chodcov a ktorý pruh je určený pre cyklistov; cyklistom a chodcom prikazuje použiť časť pre nich určenú
Je to z viacerých dôvodov blbosť, ale skrátka tak to je
Ale keby som mal ist do Gabcikova asi idem po samorinskej strane.
No v tom, ze ked uz mam niekde zmysluplnu cyklotrasu, kde mozem ist rychlo a kde nejazdi milion ludi, a ja sa napriek tomu cpem vedla na cestu, kde uplne zbytocne brzdim auta, lebo ako cyklista nemam sancu jazdit tak rychlo, a tym aj davam najavo, ze cyklotrasy su v skutocnosti uplne zbytocne, nemali by sa vobec ani budovat a nemam potom ani najmensie pravo sa stazovat, ked obdobnu vec mi robia pomalsi ucastnici na cyklotrase - aj oni si mozu povedat presne to iste, ze mam spomalit a davat pozor.