Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftJezus napísal:
Tak po upalenych v Tesle, kde nevedeli otvorit zvnutra dvere, ma podobny pripad uz aj Xiaomi. Zjavne sa vodicka nevenovala riadeniu a spolahla sa na system autonomnej jazdy, ktory ju ale zda sa upozornil na nebezpecenstvo a potrebu prevziat riadenie prilis neskoro. Plus zostava otvorene, preco sa nedali otvorit dvere ak mali mechanicke klucky. Tipol by som, ze po naraze v skoro 100 km/h uz dievcata po tych geckach pretazenia proste neboli schopne nicoho (teda ak vobec boli priputane), ale to je samozrejme len dohad.

https://www.startstop.sk/spravy/news/128979/v-elektromobile-xiaomi-uhoreli-tri-studentky-automobilka-pomoze-rodinam-obeti/


pri fatálnej havárii vo vysokej rýchlosti sa nedajú otvoriť skoro žiadne dvere a a je jedno čo je to za auto. Preto majú hasiči v základnej výbave hydraulické nožnice...
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 16:56:45
01
arrow_leftsunko napísal:
Europska konkurencia (najma VW) a korejci sa im dokazu vyrovnat. Co sa tyka nabijania tak 400V Tesla je prekonana a na 800V sa absolutne nechyta.


1. 400v je dnes štandard ktorý je ovela lacnejší ako 800v. Preto aj VW aj Kia a ostatný majú v lacnejších modeloch 400v a 800v sa dava iba do tých drahších prémiových áut. (podobne ako LFP a NMC baterie..)
2. sice sa to uvadza ako 800v ale v realite je to skôr 500-800v pri 400v je to 300–450 V
3. pekné že má auto 800v keď drviva väčšina stojanou ten výkon nedokaže dodat (too soon..)
4. Podľa údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) viac ako 80 % nabíjania prebieha na súkromných miestach (doma, v práci) na pomalej nabíjačke.
5. Tesla má tiež 800v v cybertracku aj v semi a je dosť možne že to dostanú aj modely S a X pri najbližšom refreshy

btw. ten rozdiel 5min možeš kludne stratiť pri spúšťaní nabíjania (autorizacia, čipy atd), Tesla na SCH iba pichne kabel a nič nerieši a zaroveň vie kedy bude nabijat a automaticky si predhreje bateriu čo ešte tiež nie všetky koncernove auta zvládajú

ešte dodám že CT má par vychytávok na ktoré budu alebo by chceli prejst všetci výrobcovia akurat to zatial nedokažu alebo nemaju prostriedky na RnD..

48v architektúru pre svoje nízko-napäťové systémy - výhoda o 1/4 tenšie káble (úspora na váhe aj nákladoch)
+ vdaka tomu mohli prejst aj na eternetovú zbernicu miesto tradičneho CAN tj pri starom systéme museli byt ťahane káble ku každej periférií auta zvlášť (senzory, kontroléry, otvarania, kamery všetko..) pri Eth zbernici je všetko na jednom "kábly".

Výhody:
Vyššia rýchlosť prenosu dát: Gigabitový Ethernet má priepustnosť až 1 Gbps, oproti CAN busu, ktorý dosahuje maximálne 1 Mbps (v praxi často menej). To je kritické pre pokročilé funkcie, ako sú Full Self-Driving (FSD), spracovanie údajov zo senzorov a veľké dotykové displeje.

Zjednodušená kabeláž: Jeden Ethernet kábel nahrádza viacero CAN vedení a napájacích káblov, čím sa znižuje hmotnosť a zložitosť elektroinštalácie (Tesla uvádza až 70 % menej medi).

Flexibilita: Ethernet je škálovateľný a podporuje budúce aktualizácie softvéru a hardvéru, čo je ideálne pre vozidlá s častými OTA (over-the-air) aktualizáciami.

Redundancia: Cybertruck má redundantné Ethernetové slučky, ktoré zabezpečujú, že ak jedna časť siete zlyhá, dáta sa môžu prenášať alternatívnou cestou (napr. pre kritické systémy ako steer-by-wire).,

proste opäť výrazne zjednušenie, menšia chybovosť, uspora na váhe auta aj na nakladoch na vyrobu. Win-win-win

tradičný vyrobcovia ešte nedokazali implementovat ani megacasting.. ktory ma Tesla snad už 10r, ma ju tušim iba pár čínskych výrobcov a bude ju mat Volvo v Košiciach. Volkswagen Group "v pláne od 2026.."
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 17:36:45
00
arrow_lefttrionq napísal:
argumentovat s predajmi za Q1 v období kedy sa 2 mesiace z 3 nevyrabal model ktorý tvorí 2/3 predajov je celkom vtipné. Skus si najst cisla len za marec :lol:

A ty si sa prebudil zo zimneho spanku, ci mas potrebu reagovat na vsetko?
Ja som reagoval na jeho graf kde rastol predaj o par percent len v UK, ale vsade inde padol o desiatky...predaje Tesly su mi ale ze uplne vies kde...Ich akcie nevlastnim, ich auta si neplanujem kupovat a Musk je psychos, takze asi tak. ;)
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 18:46:13
01
sa mu v nom snivalo o zberniciach asi, tak tu teraz vypiuje somariny jak keby niekedy nejaku videl nazivo
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 18:53:11
02
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-delay-us-launch-affordable-ev-lower-cost-model-y-sources-say-2025-04-18/

Summary:
Tesla's plans for affordable Model Y delayed by at least several months, sources say
Tesla aims for 250,000 cheaper Model Ys in US in 2026
Tesla faces challenges: aging models, Musk political activity, tariffs
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 19:25:06
00
arrow_leftmarecej napísal:
sa mu v nom snivalo o zberniciach asi, tak tu teraz vypiuje somariny jak keby niekedy nejaku videl nazivo


Vyblitky od umelej retardacie...


Naposledy upravil MageZ dňa 20.04.2025 - 19:42:51, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 20.04.2025 - 19:41:12
02
arrow_leftmarecej napísal:
sa mu v nom snivalo o zberniciach asi, tak tu teraz vypiuje somariny jak keby niekedy nejaku videl nazivo


Pre somára všetko somarina, s tým ti ja už nepomôžem
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 19:41:38
00
arrow_leftMageZ napísal:
Vyblitky od umelej retardacie...

Inovácia ktorú bude adoptovať skôr či neskôr celý automotive, ale chápem že na pochopenie treba kus vyššie iq
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 19:46:32
00
iD.4 pouziva ethernet uz 5 rokov
prve auto s ethernetom bolo bmw7 v 2015
gratulujem k prevratnej inovacii tesle
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 19:52:29
01
Iba ako doplnok k CAN..

Gratulujeme, jasne "skoro" to isté..

Prílohy:

IMG_20250420_200132.jpg
IMG_20250420_200132.jpg 124.55 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 20.04.2025 - 20:00:21
00
arrow_leftJezus napísal:
Acohentizmus v plnej krase v dvoch prispevkoch po sebe? Sa Ta to muselo velmi bolestivo dotknut. :)


Ak si myslis, ze ma rozhodia tvoje vyplody, tak sa fakt dost silno precenujes |(
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 20:34:27
01
akurat, ze CAN je tiez zbernica kde nemusis tahat zvlast kable ku kazdemu zariadeniu a pre datovo nenarocne je uplne postacujuci
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 20:40:50
00
arrow_leftmarecej napísal:
akurat, ze CAN je tiez zbernica kde nemusis tahat zvlast kable ku kazdemu zariadeniu a pre datovo nenarocne je uplne postacujuci

Prílohy:

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg
Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg 73.84 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 20.04.2025 - 21:13:17
00
Zasa prázdne slová bez konkrétnych dát. Tesla je inde a vedia to milióny majiteľov tejto značky.
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 22:00:08
00
arrow_lefttrionq napísal:
1. 400v je dnes štandard ktorý je ovela lacnejší ako 800v. Preto aj VW aj Kia a ostatný majú v lacnejších modeloch 400v a 800v sa dava iba do tých drahších prémiových áut. (podobne ako LFP a NMC baterie..)
2. sice sa to uvadza ako 800v ale v realite je to skôr 500-800v pri 400v je to 300–450 V
3. pekné že má auto 800v keď drviva väčšina stojanou ten výkon nedokaže dodat (too soon..)
4. Podľa údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) viac ako 80 % nabíjania prebieha na súkromných miestach (doma, v práci) na pomalej nabíjačke.
5. Tesla má tiež 800v v cybertracku aj v semi a je dosť možne že to dostanú aj modely S a X pri najbližšom refreshy

btw. ten rozdiel 5min možeš kludne stratiť pri spúšťaní nabíjania (autorizacia, čipy atd), Tesla na SCH iba pichne kabel a nič nerieši a zaroveň vie kedy bude nabijat a automaticky si predhreje bateriu čo ešte tiež nie všetky koncernove auta zvládajú
nadviazem na to co som predtym napisal. Ocakavania na modernizovany Y su velke, ale konkurencia nespi. Pekne to zhrnul Stefuca na konci tohto testu: https://www.youtube.com/watch?v=RlUqIyH2y-A
Prechadzat cely ten test tu do podrobosti nebudem, ale aspon v skratke:
1/ spravne ukazal, ze uz sa nehrame len na nabijanie 10-80% (tu som pisal, ze Tesla straca a jeho test to potvrdil). Dolezite je rychlo nabit tak aby pri dlhsej ceste auto nestalo 30+ minut na nabijacke. Toto je dalej podmienene efektivitou prevadzky. 22kwh pri 130 nie je zazracna hodnota, ale testovany model je awd na 20 palcovych kolesach a je to ovela lepsie ako konkurencia. Topspeed testoval Cupra Tavascan, ktory bol tiez 4x4, lenze jeho 21 palcove kolesa mu vyniesli spotrebu 28kwh na 100 pri 126kmh,
2/ ovladanie je ake je, teda ergonomia je ina (schvalne nepisem ze zla). V podstate vsetko zakladne sa ovlada rovnako, pripadne je na dosah. Chybajuci volic smeru jazdy, pripadne packa na tempomat alebo stierace nie je ziadny neprekonatelny problem. Juniper som mal moznost soferovat a zorientoval som sa velmi rychlo. Na smerovky na volante zvyka podstatne dlhsie. Toho hodnotim ako fail.
3/ aplikaciu na vzdialene ovladanie a pridruzene funkcie ma Tesla naozaj na vysokej urovni, resp konkurencia take nieco ani neponuka.
4/ velky pokrok v kapacite baterie, nabijani a dojazde sa nedostavil a dalsi vyvoj uz nebude taky skokovy
5/ palec hore za spomenutie https://enhauto.com/ (aj ked bez prezradenia viac detailov, co je to, ako to funguje a pod)
Zobraziť komentár 20.04.2025 - 23:06:20
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up