Europska konkurencia (najma VW) a korejci sa im dokazu vyrovnat. Co sa tyka nabijania tak 400V Tesla je prekonana a na 800V sa absolutne nechyta.
1. 400v je dnes štandard ktorý je ovela lacnejší ako 800v. Preto aj VW aj Kia a ostatný majú v lacnejších modeloch 400v a 800v sa dava iba do tých drahších prémiových áut. (podobne ako LFP a NMC baterie..)
2. sice sa to uvadza ako 800v ale v realite je to skôr 500-800v pri 400v je to 300–450 V
3. pekné že má auto 800v keď drviva väčšina stojanou ten
výkon nedokaže dodat (too soon..)
4. Podľa údajov Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) viac ako 80 % nabíjania prebieha na súkromných miestach (doma, v práci) na pomalej nabíjačke.
5. Tesla má tiež 800v v cybertracku aj v semi a je dosť možne že to dostanú aj modely S a X pri najbližšom refreshy
btw. ten rozdiel 5min možeš kludne stratiť pri spúšťaní nabíjania (autorizacia, čipy atd), Tesla na SCH iba pichne kabel a nič nerieši a zaroveň vie kedy bude nabijat a automaticky si predhreje
bateriu čo ešte tiež nie všetky koncernove auta zvládajú
ešte dodám že CT má par vychytávok na ktoré budu alebo by chceli prejst všetci výrobcovia akurat to zatial nedokažu alebo nemaju prostriedky na RnD..
48v architektúru pre svoje nízko-napäťové systémy - výhoda o 1/4 tenšie káble (úspora na váhe aj nákladoch)
+ vdaka tomu mohli prejst aj na
eternetovú zbernicu miesto tradičneho CAN tj pri starom systéme museli byt ťahane káble ku každej periférií auta zvlášť (senzory, kontroléry, otvarania, kamery všetko..) pri Eth zbernici je všetko na jednom "kábly".
Výhody:
Vyššia rýchlosť prenosu dát: Gigabitový Ethernet má priepustnosť až 1 Gbps, oproti CAN busu, ktorý dosahuje maximálne 1 Mbps (v praxi často menej). To je kritické pre pokročilé funkcie, ako sú Full Self-Driving (FSD), spracovanie údajov zo senzorov a veľké dotykové displeje.
Zjednodušená kabeláž: Jeden Ethernet kábel nahrádza viacero CAN vedení a napájacích káblov, čím sa znižuje hmotnosť a zložitosť elektroinštalácie (Tesla uvádza až 70 % menej medi).
Flexibilita: Ethernet je škálovateľný a podporuje budúce aktualizácie softvéru a hardvéru, čo je ideálne pre vozidlá s častými OTA (over-the-air) aktualizáciami.
Redundancia: Cybertruck má redundantné Ethernetové slučky, ktoré zabezpečujú, že ak jedna časť siete zlyhá, dáta sa môžu prenášať alternatívnou cestou (napr. pre kritické systémy ako steer-by-wire).,
proste opäť výrazne zjednušenie, menšia chybovosť, uspora na váhe auta aj na nakladoch na vyrobu. Win-win-win
tradičný vyrobcovia ešte nedokazali implementovat ani megacasting.. ktory ma Tesla snad už 10r, ma ju tušim iba pár čínskych výrobcov a bude ju mat Volvo v Košiciach. Volkswagen Group "v pláne od 2026.."