ved aj ten tarmac robi cinan v cinskej fabrike ...
na cinsku kvalitu malo zmysel nadavat mozno tak pred desiatimi rokmi, ked vo vyrobe karbonovych ramov stale vladol taiwan (ak neratame nejake butikove europsko-americke znacky) ... ale dnes si myslim, ze sa cina technologiou uz asi dotiahla a vedia robit aj kvalitne veci (ked si to zakaznik zaplati), ved preco si tam davaju vsetci vsetko vyrabat?
Mas pravdu, nebude, ale treba si priznat aj to ze pri tych tarmacoch a dogmach atd je pomer cena/vykon strasny, ramy to mozu byt lepsie, ale vacsinu tej ceny aj tak zial tvori stale znacka, neni normalne, aby tie ramy skutocne stali 6 tisic.
Neexistuje aby výrobná cena rámu bola vyššia ako +-2000€ (so všetkým ako sedlovka a vidlica), to len renomované značky ako Pinarello, Specialized, BMC a podobne využívajú to, že ľudia sú proste ochotný zaplatiť 8-15tis€ za bike ktorý v skutočnosti môže stáť o polovicu menej, ostatné tvorí iba marža (v menšej mierke transport, skladovanie a pod)
Žiaľ žijeme v dobe, kde 5€tis bicykel je považovaný ako entry-level bicykel, to je extrémne šialené.
Keby ľudia nekupovali tie predražené bicykle tak by sme neboli tam kde sme, ak by klesol dopyt po &quo*****h" bicykloch tak by postupne klesli aj ceny.
Ja som síce majiteľ "low-entry-level" cestaku Merida Scultura 4000 (kde je 2300€ stále mega veľa peňazí) no stále platí že Merida, Canyon a Cube majú stále najlepšie ceny na skladanky, ale do budúcna pojdem cestou yoeleo, winspace, seka, elves a pod.
A treba doplniť že tie vysoké ceny robí najmä aj to, že dané bicykle sú v profi pretekoch, čiže ich prezentácia na Giro, TdF, Vuelta a pod. tiež tomu dopomáha tým, že si výrobca môže pýtať vyššie ceny, kedže ich bicykle jazdia elitní jazdci.
Čína a Taiwan vládne svetu Väčšina karbónových plátov využívané na stavbu rámu so dovážané s Číny či Japonska, a drvivá väčšina je vyrábaná v Taiwane, ako napr. Merida či Giant. Značky ako Specialized, BMC, Cervelo, Scott a pod. zvyčajne vlastnia dizajn, ale produkujú u konkurencie... Takže JakobSWE má pravdu, o čínskych produktoch najmä čo sa týka rámov a komponentov už netreba pochybovať. (Samozrejme neberiem do úvahy šmejd veci predávané cez podozrivé stránky), napriklad take Yoeleo, Winspace, Seka, Elves, Elitewheels, Farsports, Lun a pod. sú na tom velmi dobre.
...
A treba doplniť že tie vysoké ceny robí najmä aj to, že dané bicykle sú v profi pretekoch, čiže ich prezentácia na Giro, TdF, Vuelta a pod. tiež tomu dopomáha tým, že si výrobca môže pýtať vyššie ceny, kedže ich bicykle jazdia elitní jazdci.
Toto je veľmi zjednodušený pohľad. A iba jedným okom. Zabudol si na to, že výrobcovia Specialized, Trek, Scott sú spoločnosti, ktoré majú vlastný vývoj. Myslím, že chápeš že vývoj a testovanie stojí obrovské peniaze. Tie peniaze ti nikto nedá, ale musíš ich zarobiť, resp. premietnuť do ceny. ďalší obrovský balík peňazí potrebuješ na marketing.
Čínsky výrobca tieto náklady nemá. Kúpi rám a urobí kópiu. Nemusí nič vymýšľať a lámať si hlavu ako urobiť niečo lepšie. Viem o čom hovorím. Číňan má kvalitu a vie vyrobiť (pozor nie všetci majú kvalitu a bezpečnosť, ktorú by si chcel jazdiť). Ale číňan absolútne nevie sám od seba čo má vyrobiť. Musíš mu to presne našpecifikovať do posledného detailu. Jeho jediným cieľom je vyrobiť čo najlacnejšie a predať čo najviac.
To plne chápem Samozrejme že výroba dokáže byť lacná, no z pohľadu inžinierstva nie, tam sa utráca fakt veľa peňazí, to je pravda. Ale stále platí že tie ceny sú aj tak uletené.
Preto majú lepšie značky svojich inžinierov a kvalitárov vo východných fabrikách, čínska výroba vie byť na top svetovej úrovni ale vie sa aj rýchlo zvrhnúť.
Tie marketingové a vývojové dôvody na uletené ceny neberiem, za to sa dá skryť hocičo a keby to platilo v každom odvetví tak ako v cyklopriemysle, asi si nikdy nekúpim nič nové
Ako pardon ale aby som za základný karbónový bicykel dal cez 3 litre a za kvalitnú športovú pneu na motorku toľko čo za plášť na bicykel?
Keby nebol dopyt ceny by šli rýchlo dolu a zisky by boli stále vysoké...
Preto majú lepšie značky svojich inžinierov a kvalitárov vo východných fabrikách, čínska výroba vie byť na top svetovej úrovni ale vie sa aj rýchlo zvrhnúť.
Tie marketingové a vývojové dôvody na uletené ceny neberiem, za to sa dá skryť hocičo a keby to platilo v každom odvetví tak ako v cyklopriemysle, asi si nikdy nekúpim nič nové
Ako pardon ale aby som za základný karbónový bicykel dal cez 3 litre a za kvalitnú športovú pneu na motorku toľko čo za plášť na bicykel?
Keby nebol dopyt ceny by šli rýchlo dolu a zisky by boli stále vysoké...
Ako tie ceny plášťov to je iný level Aby človek v dnešnej dobe vyhodil v priemere 70€ za jeden plášť je extrém...
a kto ked nie zakaznik ma zaplatit, vyskum, vyvoj, mzdy inzinierov co kazdorocne sa snazia prijst s lepsim produktom ako minuly rok?
zisti si co stoja suroviny, stroje a formy do nich.
ale kludne sa da obut čaogang za deravych 5 korun a potom sa vydrbat na vlhkej zakrute, ci sa trapit s vysokym odporom.
podme sa bavit co cina dala svetu okrem lacnej sily a komunistickeho rezimu a fabrik kde z okien skacu ludia..
A ten matador (ten isty continental) nema marketing, vyvoj, inzinierov ako ten isty continental co predava cestne plaste za 70 eur? A matador pneu pre auto co musi uniest nie nejakeho 100kg cyklistu na 8kg bicykli ale 2t zeleza pri rychlosti 170kmh. Len preco ta matadorka stoji menej nez ten conti plast a vydrzi 10x tolko. To mi nejak nevychadza ?
a teda vieme povedat kolko ziletkovych gum rocne sa preda, a kolko na auta?
predpokladam ze pri autogumach si tie stroje a formy na seba zarobia vyrazne rychlejsie.
napr-pri auto gumach staci ze mas blby rozmer (mimo mainstream) a ceny su vyrazne drahsie...na to sa uz nejak zabudlo..
za druhe, kto nuti obuvat topky na ziletky pre hobika, ved su aj lacnejsie znackove endurance gumy
edit-eu tiez tlaci rozne programy za udrzatelne pestovanie, (neklcovat pralesy) atd, aby buduce generacie na nas nenadavali. zmysel to urcite ma, no vsak zakaznik to pociti na penazenkach.
par rokov dozadu som zazil neskutocny miting so svedmi, rozplyvali sa nad eko, a kvetnato rozpravali o co2 <-> a zelenych energiach atd....
nuz, severska fesanda to zabila ze ceny su tiez dolezite.... no fajn a teda tu zelenu energiu na fabrike ako dosiahneme?
jezisko nam daruje solarne panely, ci z coho teda zaplatit nakup zelenych technologii, ak ceny sa nesmu zvysit ??
Ja by som si dovolila iba poznamenať, že sa opäť porovnávajú jablká z hruškami. Conti GP5000S TR je top prekerársky plášť a porovnáva sa s obyč.bežnými gumami. Koľko stojí pretekársky okruhový alebo rallye plášť a akú má životnosť?
Porovnávať cyklo priemysel s automotive je nezmysel. Už z pohladu počtu vyrobených kusov, nárokov na hmotnost vs pevnosť a pod. Tu môžeme porovnávať základné hobby plášte z tvrdej gumy za 20€ alebo sady typu Tourney. Hobby bicykel za 3000€ môžeme porovnávať s autom od 30000€ hore. Ja mám napr na aute gumy za 130€/ks, tak to mi príde porovnateľne s cyklo plášťami za 60€. Mohol som mať gumy za 70€, ale nechcel som ich tak ako si tu hocikto nedá plaste za 20€.
Ja som síce majiteľ "low-entry-level" cestaku Merida Scultura 4000 (kde je 2300€ stále mega veľa peňazí) no stále platí že Merida, Canyon a Cube majú stále najlepšie ceny na skladanky, ale do budúcna pojdem cestou yoeleo, winspace, seka, elves a pod.
Páči sa mi, že si ich spomenul, lebo sú to značky, ktoré majú už nejakú pozornosť a niektoré aj UCI licencie na rámy, no zrovna Seka alebo Winspace nemajú ľudové ceny za rám. Taký Winspace SLC 3.0, ktorý je mega pekný, stojí 1800 dolárov. To je takmer to, čo si zaplatil za celý bike.
peter120
No a nemyslis ze keby boli lacnejsie tak by ich kupilo viac ludi?
Je dokazane ze lepsie plaste su ten najlacnejsi upgrade co sa tyka rychlosti ci uz po rovine alebo do kopca (valivy odpor W)
V aute ti to je jedno ci to zere 6,5 alebo 7,5. Dokial to len platis kartou alebo peniazmi tak to neriesis. Keby si to auto mal tlacit mozno vy si aj tam gumy riesil ?
Kristina nemyslim ze 5000s uz je az taka topka, su aj rychlejsie. Navyse ich obuvaju aj vyrobcovia bikov na niektore modely.
Pokial viem tak conti robi plaste aj za 130 eur, myslim aero 111 ci tak nejak sa volaju
Uz len z pohladu materialu je to nezmysel.
Pneumatika na auto vazi skoro 9kg, plast 0,3kg tj 30x menej materialu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
na cinsku kvalitu malo zmysel nadavat mozno tak pred desiatimi rokmi, ked vo vyrobe karbonovych ramov stale vladol taiwan (ak neratame nejake butikove europsko-americke znacky) ... ale dnes si myslim, ze sa cina technologiou uz asi dotiahla a vedia robit aj kvalitne veci (ked si to zakaznik zaplati), ved preco si tam davaju vsetci vsetko vyrabat?
Za mňa teda čína na ultegre di2 za 5000e resp. 1900e za samotný open mold rám nepríde ako nejaká výhra (slnečnýbicykel).
Neexistuje aby výrobná cena rámu bola vyššia ako +-2000€ (so všetkým ako sedlovka a vidlica), to len renomované značky ako Pinarello, Specialized, BMC a podobne využívajú to, že ľudia sú proste ochotný zaplatiť 8-15tis€ za bike ktorý v skutočnosti môže stáť o polovicu menej, ostatné tvorí iba marža (v menšej mierke transport, skladovanie a pod)
Žiaľ žijeme v dobe, kde 5€tis bicykel je považovaný ako entry-level bicykel, to je extrémne šialené.
Keby ľudia nekupovali tie predražené bicykle tak by sme neboli tam kde sme, ak by klesol dopyt po &quo*****h" bicykloch tak by postupne klesli aj ceny.
Ja som síce majiteľ "low-entry-level" cestaku Merida Scultura 4000 (kde je 2300€ stále mega veľa peňazí) no stále platí že Merida, Canyon a Cube majú stále najlepšie ceny na skladanky, ale do budúcna pojdem cestou yoeleo, winspace, seka, elves a pod.
A treba doplniť že tie vysoké ceny robí najmä aj to, že dané bicykle sú v profi pretekoch, čiže ich prezentácia na Giro, TdF, Vuelta a pod. tiež tomu dopomáha tým, že si výrobca môže pýtať vyššie ceny, kedže ich bicykle jazdia elitní jazdci.
nie som si isty ze o tom nikto nepochybuje, kedze sa tu uz tri strany diskutuju hovadiny o cinskych ramoch v teme galeria
A treba doplniť že tie vysoké ceny robí najmä aj to, že dané bicykle sú v profi pretekoch, čiže ich prezentácia na Giro, TdF, Vuelta a pod. tiež tomu dopomáha tým, že si výrobca môže pýtať vyššie ceny, kedže ich bicykle jazdia elitní jazdci.
Toto je veľmi zjednodušený pohľad. A iba jedným okom. Zabudol si na to, že výrobcovia Specialized, Trek, Scott sú spoločnosti, ktoré majú vlastný vývoj. Myslím, že chápeš že vývoj a testovanie stojí obrovské peniaze. Tie peniaze ti nikto nedá, ale musíš ich zarobiť, resp. premietnuť do ceny. ďalší obrovský balík peňazí potrebuješ na marketing.
Čínsky výrobca tieto náklady nemá. Kúpi rám a urobí kópiu. Nemusí nič vymýšľať a lámať si hlavu ako urobiť niečo lepšie. Viem o čom hovorím. Číňan má kvalitu a vie vyrobiť (pozor nie všetci majú kvalitu a bezpečnosť, ktorú by si chcel jazdiť). Ale číňan absolútne nevie sám od seba čo má vyrobiť. Musíš mu to presne našpecifikovať do posledného detailu. Jeho jediným cieľom je vyrobiť čo najlacnejšie a predať čo najviac.
Tie marketingové a vývojové dôvody na uletené ceny neberiem, za to sa dá skryť hocičo a keby to platilo v každom odvetví tak ako v cyklopriemysle, asi si nikdy nekúpim nič nové
Ako pardon ale aby som za základný karbónový bicykel dal cez 3 litre a za kvalitnú športovú pneu na motorku toľko čo za plášť na bicykel?
Keby nebol dopyt ceny by šli rýchlo dolu a zisky by boli stále vysoké...
Tie marketingové a vývojové dôvody na uletené ceny neberiem, za to sa dá skryť hocičo a keby to platilo v každom odvetví tak ako v cyklopriemysle, asi si nikdy nekúpim nič nové
Ako pardon ale aby som za základný karbónový bicykel dal cez 3 litre a za kvalitnú športovú pneu na motorku toľko čo za plášť na bicykel?
Keby nebol dopyt ceny by šli rýchlo dolu a zisky by boli stále vysoké...
Ako tie ceny plášťov to je iný level
zisti si co stoja suroviny, stroje a formy do nich.
ale kludne sa da obut čaogang za deravych 5 korun a potom sa vydrbat na vlhkej zakrute, ci sa trapit s vysokym odporom.
podme sa bavit co cina dala svetu okrem lacnej sily a komunistickeho rezimu a fabrik kde z okien skacu ludia..
predpokladam ze pri autogumach si tie stroje a formy na seba zarobia vyrazne rychlejsie.
napr-pri auto gumach staci ze mas blby rozmer (mimo mainstream) a ceny su vyrazne drahsie...na to sa uz nejak zabudlo..
za druhe, kto nuti obuvat topky na ziletky pre hobika, ved su aj lacnejsie znackove endurance gumy
edit-eu tiez tlaci rozne programy za udrzatelne pestovanie, (neklcovat pralesy) atd, aby buduce generacie na nas nenadavali. zmysel to urcite ma, no vsak zakaznik to pociti na penazenkach.
par rokov dozadu som zazil neskutocny miting so svedmi, rozplyvali sa nad eko, a kvetnato rozpravali o co2 <-> a zelenych energiach atd....
nuz, severska fesanda to zabila ze ceny su tiez dolezite.... no fajn a teda tu zelenu energiu na fabrike ako dosiahneme?
jezisko nam daruje solarne panely, ci z coho teda zaplatit nakup zelenych technologii, ak ceny sa nesmu zvysit ??
Páči sa mi, že si ich spomenul, lebo sú to značky, ktoré majú už nejakú pozornosť a niektoré aj UCI licencie na rámy, no zrovna Seka alebo Winspace nemajú ľudové ceny za rám. Taký Winspace SLC 3.0, ktorý je mega pekný, stojí 1800 dolárov. To je takmer to, čo si zaplatil za celý bike.
No a nemyslis ze keby boli lacnejsie tak by ich kupilo viac ludi?
Je dokazane ze lepsie plaste su ten najlacnejsi upgrade co sa tyka rychlosti ci uz po rovine alebo do kopca (valivy odpor W)
V aute ti to je jedno ci to zere 6,5 alebo 7,5. Dokial to len platis kartou alebo peniazmi tak to neriesis. Keby si to auto mal tlacit mozno vy si aj tam gumy riesil ?
Kristina nemyslim ze 5000s uz je az taka topka, su aj rychlejsie. Navyse ich obuvaju aj vyrobcovia bikov na niektore modely.
Pokial viem tak conti robi plaste aj za 130 eur, myslim aero 111 ci tak nejak sa volaju
Uz len z pohladu materialu je to nezmysel.
Pneumatika na auto vazi skoro 9kg, plast 0,3kg tj 30x menej materialu.