Lokalizácia
Formulár sa odosiela
k presmykacu: na foto vyzera byt zaskrutkovana horna dorazova skrutka. začal by som jej povolenim

( i ked, je mozne, ze nova oska/stred a prevodniky sposobia, ze su v inej polohe, ako bol stary prevodnik)
Zobraziť komentár 08.07.2025 - 21:54:26
00
arrow_leftMarli napísal:
k presmykacu: na foto vyzera byt zaskrutkovana horna dorazova skrutka. začal by som jej povolenim

( i ked, je mozne, ze nova oska/stred a prevodniky sposobia, ze su v inej polohe, ako bol stary prevodnik)


Skúšal som neúspešne:

- Dorazové skrutky L/H (na servisnom stojane) od úplného zaskrutkovania až po úplné uvoľnenie, vrátane výmeny za dlhšie skrutky
- Výmenu lanka, radenia
- Zmenu úhlu prešmykača z rovnobežna s prevodníkom k -0° až po +0° s úpravou indexácie lanka
- Zmenu umiestnenia výšky prešmykača, ale nie menej ako 3mm

Ale to posledné od teba mi vnuklo ideu, že toto bude asi ten problém, že viackolečko je o 5mm vychýlené oproti minulému stavu, takže preto mi to neberie vyššie prevody. Snáď to modernejší prešmykač s rozsahom až po 8 prevodov vyrieši (Shimano Tourney FD-TY500 prešmykač, 3x8, uni ťah, Top Swing, na objímku https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/presmykace/mtb/shimano-tourney-fd-ty500-presmykac-3x8-uni-tah-top-swing-na-objimku-p64440.html?itm_medium=shop&itm_campaign=similar-products). Uvidím ako si poradí so spodným ťahom, ale mal by.
Zobraziť komentár 08.07.2025 - 23:29:43
00
nenapísal si na akom ráme to staviaš, ale už podľa fotiek sú tam nejaké deformácie, tam by som hľadal problém, vyrovnať zadnú stavbu / vidlu
Zobraziť komentár 09.07.2025 - 00:12:14
00
čo je vzadu až tak nebude mať vplyv na prešmykač, ale sú tam nové kľuky, menil sa aj stred? predpokladám 4hran, môžu byť robené na inú dĺžku osky a potom sa to celé posunulo mimo rozsah prešmyku. koľko mm je stredný prevodník od stredu trubky? je možné že to bude chceť kratšiu osku
Zobraziť komentár 09.07.2025 - 00:16:22
01
arrow_leftSrsen napísal:
nenapísal si na akom ráme to staviaš, ale už podľa fotiek sú tam nejaké deformácie, tam by som hľadal problém, vyrovnať zadnú stavbu / vidlu


Neviem to zadefinovať, resp. netuším čo myslíš presne, ale mal by to byť nejaký starunký cross/trek so 6 prevodmi. Čo sa týka deformácií, tak moje laické oko si nevšimlo žiadne, až na to, že som to sám vykrivil širšou oskou kolesa. Každopádne zadná prehadzovačka mi prehadzuje parádne.

arrow_leftmirkovlcek napísal:
čo je vzadu až tak nebude mať vplyv na prešmykač, ale sú tam nové kľuky, menil sa aj stred? predpokladám 4hran, môžu byť robené na inú dĺžku osky a potom sa to celé posunulo mimo rozsah prešmyku. koľko mm je stredný prevodník od stredu trubky? je možné že to bude chceť kratšiu osku


Kľuky sú nové, low cost od Force (kontroloval som počet zubov s viackolečkom), ale stred, 4hran, som nemenil, iba vyčistil a vrátil späť. Tie mm teraz zistiť neviem, až keď tam zase najbližšie vycestujem. Ale tak opäť mi to tak znie, že ten prešmykač by to teoreticky mohol vyriešiť. Ak nie, tak porozmýšľam nad oskou, alebo rovnaním pätky. Vďaka za tipy na uvažovanie.
Zobraziť komentár 09.07.2025 - 10:51:21
00
ak odpojíš lanko, dokážeš rukou vytlačiť prešmyk pri povolených dorazoch do krajnej vonkajšej polohy aby preradil ? prípadne tam by sa dalo zistiť čo mu bráni v pohybe, tieto staré prešmyky majú veľký rozsah, určite to musí dať.
Zobraziť komentár 10.07.2025 - 22:54:31
01
arrow_leftSrsen napísal:
ak odpojíš lanko, dokážeš rukou vytlačiť prešmyk pri povolených dorazoch do krajnej vonkajšej polohy aby preradil ? prípadne tam by sa dalo zistiť čo mu bráni v pohybe, tieto staré prešmyky majú veľký rozsah, určite to musí dať.


Hej ide to potom prehodiť s ťažkosťou, ale ide, a celkom dáva zmysel, čo naznačuješ, ale ja som vymenil lanko, bowdeny, dal som aj nové radenie, ktoré sa chovalo ešte horšie, ako to staré, takže som to nakoniec vrátil, samozrejme s novým lankom, tak už fakt neviem. Idem vyskúšať ten nový prešmykač, ktorý už mám doma, som zvedavý.
Zobraziť komentár 15.07.2025 - 17:20:05
00
No tak bicykel je odvzdaný na jazdenie, všetko funguje ako má a už aj jazdí.

Po vašich rádach, som prekontroloval ešte niektoré veci a dospel som k tomu, že som sa dopustil viacerých začiatočníckych chýb:

- Upínanie maticového náboja: Tie kolesá mali samozrejme podložku, ktorú som mohol vybrať a mal by som po probléme. Presne ako odporúčal trial. Preto sa asi pri kolesách moc neuvádza rozmer mädzi pätkami, lebo si to vieš upraviť zo štandardných 135mm aj na 130mm vybratím podložky.
- Neprehadzujúci prešmykač: Prešmykač som síce vymenil za nový, ale postačoval by aj ten pôvodný. Chyba totiž bola v tom, že ako som vymenil kľuky s prevodníkmi, tak som mal skrátiť stredovú osku 4hran z pôvodných 124mm na 119mm, aj to je teraz LTT, takže tam možno ešte dám 116mm. Díky mirkovlcek

Ďakujem všetkým, ktorí sa zapojili. Nabudúce budem múdrejší. Celý "repas" starunkého bicykla s poškodeným kolesom na pojazdný kúsok vyšiel na 101€, pričom som sa snažil používať lacnejšie komponenty, ale niektoré výmeny dielov som si predsalen mohol odpustiť. Najdrahšie však na tom boli kolesá a ich obutie - hneď je skoro polovica sumy preč (pri výmene druhého kolesa aj viac). Za tie peniaze však majú svokrovci skoro všetko vymenené a pozáručný servis tiež :)

- FORCE C8.2 Fe kľuky 42/34/24 zubov, s krytom, 3x6/7/8sp. čierne, 152 mm: 1,0
- FORCE IA-2209 26x1.75" plášť, drôt: 2,0
- FORCE vložka ráfková F 26" (559-22) krabička, zelená: 0,5
- Kellys KLS KMC Z6 reťaz, 6-rýchl., 116 článkov, s rýchlospojkou: 1,0
- Koleso zadné 26" Terrano 559x19 maticové viackolo, dvojstenný ráfik Remerx, náboj zadný AL na matice závitový (pre 5,6,7): 1,0
- Lanko brzdové KLS MTB zadné 200 cm 1ks, pozinkované: 1,0
- Lanko radenia KLS 210 cm pozinkovné: 1,0
- Shimano prešmyk TOURNEY TY500 3X6/7/8-k. uni ťah TOP SWING 34,9/31,8/28,6mm 42z: 1,0
- Shimano RD-TY300B prehadzovačka, 6/7-kolo, super dlhé ramienko (SGS): 1,0
- Shimano Tourney MF-TZ510 viackoliečko, 6-rýchl., 14-28T: 1,0
- lanko brzdy 2000 mm: 1,0
- Brzdové gumičky KLS POWERSTOP C-02 Cantilever: 1,0
- Ashima AP-65 cantilever brzdové gumičky, 72 mm: 1,0
- Koncovka brzdového bowdenu FORCE 5mm CNC: 4,0
- Spojovací kabel pro Canti Typ Y 73mm zabalen: 1,0
- SunRace OCB2P brzdový bowden, 5 mm, čierna, 1 m: 2,0
- Koncovka radiaceho bowdenu 4mm CNC: 4,0
- Lanko spojovacie pre cantilever: 1,0
- zloženie stredové BSA s oskou 4hran, 119 mm, čierne: 1,0
- Maxxis Welter Weight 26X1.50/2.50 Auto-Sv 48mm, duša: 2,0
- Skrutka na brzdovú gumičku: 2,0
- Shimano SL-TZ500 radenie, 3-rýchl., ľavé, neindexové, na objímku: 1,0
Zobraziť komentár 09.10.2025 - 14:45:04
01
keyboard_arrow_up