Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Preco by nevyzeral celkom dobre, tento 'Vůz vycházející z italského Fiatu 124 ' ...?
pripomenulo mi jedno video kde sa russi chvastali nejakym velkym bojovym lietadlom.
a za chvilu to zacalo, ked sa rozbehol zoznam dielov zo zapadu ako motor, elektronika, systemy,.....
Fiat 124 bol automobil roku 1964
Rusi ho výnimočne neukradli, ale vďaka talianskym komunistom licenciu kúpili.
Na lade ale mnoho vecí oproti Fiatu zosilnili, aby zvládol kvalitu ruských ciest
Fiat im v podstate aj postavil fabriku...inak taká Lada 2103 a 2106 bolo fajn auto. Na rozdiel od škodoviek to bolo vo svojej dobe naozajstné auto. Blbé bolo, že Rusi nevedeli sami vyrobiť ani auto alebo magneťák...v lepšom prípade kúpil licenciu, v horšom to proste nadrzáka obšľahli. Pamätám si v roku 1990, keď sme mali Moskvič Aleko 2141...humpolácky poskladaný mačkopes všetkého možného. Karoséria obšlahnutá Simca, podvozok komplet Audi 80, motor VAZ2106-70 (žiguli 1600). Pričom samozrejme montovali aj ich preslávené 1.5-ky - pri tých zas hľadali inšpiráciu u motoru BMW M115...
vzdy ti bol srot.. mozno na pomery vychodneho bloku ok ale v meradle europy.. rovnako ako teraz. nic poriadne nevedia vyrobit (a neplati len pre automotive)
Samozrejme, že sa bavíme len o pomeroch východného bloku. V rámci svetovej produkcie to bolo k niečomu tak do roku 1975. Pochopiteľne nebudem porovnávať triedu žiguláku s Mercedesom W116. V tom segmente C to vedelo udržať krok povedzme s Kadett-om gen. B. Neskôr už to začalo byť v rámci západnej európy zastaralé auto.
Tak, ako sa európske auto "nechytá" v Amerike, tak sa ázijské auto nechytá v Európe. Choďte vy, hejteri ruských áut pozrieť do Arménska. Volgy sú taxíky bežne, hasičské autá sú uraly, bežné sú uazy v horách a sú tam veľa zilov. Na tie ich podmienky sú to ideálne autá, na európsku infraštruktúru sú to veľmi neefektívne vozidlá
corsair, sice ciastocne chapem, co si chcel povedať, no 'tak sa ázijské auto nechytá v Európe' je nie uplne pravda, zober si (moju obľúbenú) H Jazz,alebo Civicy, Toyoty, o Kia a Hyundai ani nehovorim...
Nie je pravda ani to, že európske autá sa nechytajú v Amerike. Amíci milujú európske autá ako Maserati, BMW, Mercedes...len na to proste nie každý má. A ak začnem ísť takým meradlom, že "pozri čo jazdí v Arménsku", tak budem musieť konštatovať, že napríklad pre krovákov je najlepšie auto konský povoz.
Tak, ako sa európske auto "nechytá" v Amerike, tak sa ázijské auto nechytá v Európe. Choďte vy, hejteri ruských áut pozrieť do Arménska. Volgy sú taxíky bežne, hasičské autá sú uraly, bežné sú uazy v horách a sú tam veľa zilov. Na tie ich podmienky sú to ideálne autá, na európsku infraštruktúru sú to veľmi neefektívne vozidlá
Si úplne mimo. India aj vidiecka Čína je plná európskych aj ázijských (japonských, indických) áut, a fungujú tam desiatky rokov v podstate bez údržby, o Afrike ani nehovoriac. Benzín, olej, zváračka. Toto je napríklad stanovisko taxíkov v nepálskom Beni, podhorskej dedine pod Annapurnami, odkiaľ sa vozili turisti po tých pseudocestách (samozrejme nespevnených) priamo pod vrcholy. Corolly z roku 1972.
Attachment:
IMG_6772[1].jpg
Nehovoriac o tom, čo jazdí po horských oblastiach trebárs v Čiernej Hore, aby sme nešli ďaleko...
Alebo kuknut do Dubaja... hops aha, oni ale nepredrbali prachy za nerastne suroviny a postavili za ne normalne cesty aby nemuseli jazdit v zigulakoch...
V ZSSR v 80-tych rokoch zatĺkali podvaly na železniciach ženy. V automobilkách pracovali ženy. Väčšina chlapov boli vojaci. Veľká časť obyvateľstva alkoholici. Pracovitosťou zrovna nevynikajú. Veľmoc len vďaka rozlohe, nerastnému bohatstvu (o to sa ale oni sami nijako nepričinili) a jadrovým zbraniam. Až na centrá niekoľkých najväčších miest je to chudobná krajina. Pritom by mohli byť reálne skutočná veľmoc a to aj ekonomická, ak by mali mentalitu Japonska alebo Nemecka. Škoda reči...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
pripomenulo mi jedno video kde sa russi chvastali nejakym velkym bojovym lietadlom.
a za chvilu to zacalo, ked sa rozbehol zoznam dielov zo zapadu ako motor, elektronika, systemy,.....
Rusi ho výnimočne neukradli, ale vďaka talianskym komunistom licenciu kúpili.
Na lade ale mnoho vecí oproti Fiatu zosilnili, aby zvládol kvalitu ruských ciest
Si úplne mimo. India aj vidiecka Čína je plná európskych aj ázijských (japonských, indických) áut, a fungujú tam desiatky rokov v podstate bez údržby, o Afrike ani nehovoriac. Benzín, olej, zváračka. Toto je napríklad stanovisko taxíkov v nepálskom Beni, podhorskej dedine pod Annapurnami, odkiaľ sa vozili turisti po tých pseudocestách (samozrejme nespevnených) priamo pod vrcholy. Corolly z roku 1972.
Nehovoriac o tom, čo jazdí po horských oblastiach trebárs v Čiernej Hore, aby sme nešli ďaleko...
to je tak, ked to na zaciatku urobis nieco dokonale a potom uz nieje co vylepsovat