Tak na MTB som jazdil Deore, SLX aj XT, normálny cesták som nikdy nemal, cestné sady poznám, ale len teoreticky, nikdy som ich nejazdil. Ale tak už aj podľa MTB si viem predstaviť že tam bude dosť rozdiel. Sora je proste základ. Teda viac by sa mi na graveli páčilo GRX a hydraulické brzdy. . No na druhej strane tie bicykle na al ránoch sú tak 1400 € a vyššie. Aspoň to čo som pozeral. A je tam aj udávaná vyššia hmotnosť. Zas pravdepodobne tam bude lepšia geometria, aj keď teda netuším, ako je na tom tá Sava. Ideálne by to bolo aspoň vyskúšať či by sadla aspoň veľkosť, no mala by ? a pri tých hliníkových a drahších bikoch budú
isto lepšie aj ostatné komponenty a aj kolesá. Trochu dilema, ale nepotrebujem ten bike hneď takže pozerám viaceré možnosti a rôzne cenové kategórie. Ale moc dráhy gravel by som nechcel. Do tých cca 1500€ pozerám. To sa mi zdá ešte rozumná voľba pre bikera ? keďže to plánujem ako sekundárny bike a MTB bude u mňa top asi navždy.
13.10.2022 - 22:12:29
00
Urcite nechod do nicoho nizsieho ako GRX. Ja mam Soot 70 s GRX vybavou, zadna prehadzovacka je GRX 812, po par jazdach som ju vyladil a je 1200km pokoj. Netreba nic nastavovat. Je to ako pri XTcku. Brzdy detto, netreba nic riesit.

A s tym sekundarnym bikom... No to som si myslel aj ja a chudak mtb je uz dva mesiace oprety v garazi, bol som na nom 1x, odkedy mam gravel :D
14.10.2022 - 07:57:24
04
Imro1, určite nie SAVU, mal som tú česť s ich ebajkom - hneď po montáži bolo jasné, že je to šrot, dokonca až zdraviu nebezpečný....nikdy viac túto značku.
14.10.2022 - 11:36:32
10
preeesne... GRX je must have... tie lankové - kotúčovky to je tak pre babu do mesta, alebo ľahkého jazdca, (zle sa nastavujú) to dávkovanie hydrauliky je prudko návykové... alebo lankové brzdy ako istota pri nejakých bikepackingových expedíciách povedzme OK, ale to asi nebude tento prípad...
14.10.2022 - 11:41:49
01
Rege vďaka, tak najlepšie je si vypočuť, alebo prečítať názor od človeka čo to jazdil. No myslel som, že to asi nebude žiadna výhra, tak sa tomu radšej vyhnem a radšej teda nejaký ťažší hliník, no s kvalitnejšími komponentami. Vďaka aj ostatným za reakcie. Tak ako vidím, viacerí odporúčate to GRX a aj mne je tá sada celkom sympatická, či už hydrami, alebo aj šaltrom podobným tým z mtb. Radenie bude asi tiež celkom fajn. Tak asi trochu ešte pošetrím a budúci rok snáď niečo konečne kúpim. lebo ten môj 18 ročný HT by si už zaslúžil zmenu a ak by som ho nechal, tak asi len tak do obchodu, alebo na pivo :) Predávať ho aj tak už nemá význam, bola by to minimálna čiastka a pre mňa má väčšiu hodnotu ak by som si ho nechal :)
14.10.2022 - 18:50:46
00
Dobrý hliník nemusií byť ani tažší ako priemerný karbon.
14.10.2022 - 19:41:40
10
arrow_leftSesulak napísal:
Urcite nechod do nicoho nizsieho ako GRX. Ja mam Soot 70 s GRX vybavou, zadna prehadzovacka je GRX 812, po par jazdach som ju vyladil a je 1200km pokoj. Netreba nic nastavovat. Je to ako pri XTcku. Brzdy detto, netreba nic riesit.

A s tym sekundarnym bikom... No to som si myslel aj ja a chudak mtb je uz dva mesiace oprety v garazi, bol som na nom 1x, odkedy mam gravel :D

To je tiež možné, že ak by ma to chytilo, tak na ňom najazdím asi viac ako na mtb :) Teda na fulle aj tak dávam prevažne kratšie vzdialenosti, povedzme 20-30 km výjazdy tak štandardne. cez víkendy občas viac. No mám v okolí celkom fajn cesty na gravel, či už zlé asfaltky, ale aj taký ľahší terén, ktorým by som sa presunul na asfalt a mohol dávať aj dlhšie vzdialenosti. A aj nejaké zvažnice čo jazdím na HT by sa tiež dali dať. Kedysi som zvažoval dosť cesťák, teda nejaký endurance čo by bolo asi tiež v pohode, tak na 80 % toho čo chcem jazdiť, no tie zvažnice by som si musel odpustiť a neviem aké by to bolo na tých aj kretších presunoch ľahkým terénom. To by asi aj taký endurance v pohode zvládol, no samozrejme pomalšie :)
15.10.2022 - 20:04:00
00
Ahojte,
rozmýšľam nad kúpou svojho prvého gravel biku a mám dvoch horúcich favoritov:

1. Cube https://www.cube.eu/sk-sk/cube-nuroad-c-62-ex-desertstone-n-green/830300
2. Scott https://www.scott-sports.com/global/en/product/scott-addict-gravel-20-bike?article=4232267315008

Hlavný rozdiel je v pohone – oba majú elektronické radenie, no Cube má 1x12, zatiaľ čo Scott 2x12. A tu začína moja dilema – ktorý z týchto pohonov by bol pre mňa lepší?

Bicykel budem využívať hlavne na dochádzanie do práce a dlhšie jazdy po okolí Košíc, občas Tatry (napr. Sliezsky dom), neskôr možno Taliansko a Rakúsko. Žiaden Bikepacking. Určite sa nechystám jazdiť typické MTB trasy – skôr lesné cesty, luky, kopce, asfalt.

Viem, že 2x12 sa zvykne odporúčať najmä tým, ktorí jazdia prevažne po ceste, alebo ak majú parťákov na cestných bikoch. Mňa však zaujíma najmä správanie v stúpaniach.

Podľa výpočtov prevodov (vďaka, ChatGPT ?) má Cube výhodu pri šliapaní do kopca – má ľahší najnižší prevod.
Na druhej strane kamarát, ktorý jazdí MTB aj cestu, tvrdí, že 2x12 je univerzálnejšie. Na svojom MTBčku mám 1x12 a som s tým veľmi spokojný. 2x12 som nemal možnosť vyskúšať.

Zaujímalo by ma aj, či má niekto skúsenosti s elektrickým radením SRAM Rival eTap AXS, ktoré je osadené na Scotte – ako je to so spoľahlivosťou, údržbou a pod.

Rozdiel medzi bicyklami je aj v cene – Scott je síce teraz v peknej zľave, ale stále drahší ako Cube, ktorý má navyše karbónové riadidlá.

Ak má niekto z vás skúsenosť s týmito konkrétnymi modelmi, bol by som veľmi vďačný, keby napísal aj veľkosť rámu, ktorú jazdí, svoju výšku a standover.

Pri Cube som podľa ich tabuľky presne medzi S a M – dostupné som našiel iba Mko, pri Scotte som čisté M.

Vopred ďakujem za každú odpoveď :)
28.07.2025 - 09:37:38
00
Nieco podobne pozeram i ja, skusenost ale nemam. Je to tak ako pises ze jednoprevodnik skor do terenu a dvojprevodnik na cestu. Je to koli viac veciam, tazsie prevody na cestu su jeden (teoreticky s tym scottom sa da ist na tych klukach 43/30), dalsi je jemnejsie odstupnovanie co je urcite na ceste a rychlom strku prinosom (viem ze mi to vacsie odstupnovanie na mtb v tychto pripadoch vadi) a potom je vela gravel bicyklov ktorym klesa s pouzitim dvojprevodnikov maximalna mozna sirka zadnej pneu. A vlastne su gravel bicykle co s dvojprevodnikom pouzivaju cestnu sadu ktora bude vo vacsom terene urcite viac buchotat. Ako je to v tomto konkretnom pripade tych dvoch bicyklov by som si musel pozriet.
28.07.2025 - 10:52:07
00
1x12…aj na cestu aj do terénu…pokryje to všetko, pokiaľ nechceš naháňať sekundy na dlhých zjazdoch na ceste…mám cube cross race, M, 180/80cm
28.07.2025 - 18:02:04
00
Mal som addict gravel rival 1x12. Prevody vies ovplyvnit aj vymenou prevodnika. Pre tych co tvrdia, ze dvojprevodnik na cestu - skuste si najprv zaslapat na prevode 40-10 na 45kach plastoch. 1x12 na gravel bohato staci, ja ho vyuzivam s prevodnikom 38z. Vacsiu pozornost by som venoval geometrii, u mna to bol dovod predaja Scotta.
28.07.2025 - 18:31:50
00
Povedal by som ze asi dost zalezi od toho co kto jazdi. Na tazkom mtb mam teraz xc gumy, 2.1" ktore striedam s 2.25", 36z prevodnik a 10z najmensi pastorok a teda zisiel by sa mi tam o dost vacsi pastorok a jemnejsie odstupnovanie. Dole kopcom neslapem, na rovinke tych 31-32 dam este celkom v pohode, vyssie uz len kratkodobo. 100km mam podla Stravy s priemerkou len 28km/h. Jazdim dlhsie trasy... pravidelne 100km+, obcas 200km+ a parkrat do roka 300km+, asfalt a hladke strky. Chcel by som to trochu viac posunut, vysiu priemerku, dlhsie vzdialenosti, moznost hodit tam kolesa s uzsimi plastami a mat stabilnejsi cestny bicykel na dlhe trasy (nechcem a nepotrebujem nic kratke a agilne). Ten dvojprevodnik mi dava vacsi zmysel ako ist o 2-4 zuby vyssie voci tomu co mam na mtb a pri danej rychlosti sa trapit ci zaradim o nieco tazsi alebo lahsi prevod ako by bol idealny.
28.07.2025 - 20:19:00
01
Pri 1x12 kazete 10-51 s prevodníkom 44 budeš mať všetko čo pri 2x12 46/30 + 11-36…
28.07.2025 - 20:50:02
00
To nie je pravda. Rozsahom mozno ano ale odstupnovanim tazsich prevodov urcite nie. Je rozdiel ked mas pri vhodnej kadencii napriklad 80 otacok pri rychlostiach medzi 32 a 45 km/h tri prevody na jednoprevodniku a pat na dvojprevodniku. Ked potrebujes pri tych rychlostiach preradit tak to bude na jednoprevodniku vacsi skok, budes musiet viac menit tvoju optimalnu kadenciu, na dlhsich trasach sa viac unavis. Je to podobne ako keby si mal v nejakej strmej stojke na vyber bud moc lahky alebo moc tazky prevod a nic medzi tym. Bud spomalis a zaradis ten lahsi lebo tu frekvenciu by si neukrutil, alebo zrychlis a zaradis ten tazsi lebo pri tej frekvencii by si nan nemal silu. Keby si medzi nimi mal este jeden tak by si ten kopec vysiel efektivnejsie.
28.07.2025 - 23:57:41
01
arrow_leftEciKE napísal:
Ahojte,
rozmýšľam nad kúpou svojho prvého gravel biku a mám dvoch horúcich favoritov:

1. Cube https://www.cube.eu/sk-sk/cube-nuroad-c-62-ex-desertstone-n-green/830300
2. Scott https://www.scott-sports.com/global/en/product/scott-addict-gravel-20-bike?article=4232267315008

Hlavný rozdiel je v pohone – oba majú elektronické radenie, no Cube má 1x12, zatiaľ čo Scott 2x12. A tu začína moja dilema – ktorý z týchto pohonov by bol pre mňa lepší?

Bicykel budem využívať hlavne na dochádzanie do práce a dlhšie jazdy po okolí Košíc, občas Tatry (napr. Sliezsky dom), neskôr možno Taliansko a Rakúsko. Žiaden Bikepacking. Určite sa nechystám jazdiť typické MTB trasy – skôr lesné cesty, luky, kopce, asfalt.

Viem, že 2x12 sa zvykne odporúčať najmä tým, ktorí jazdia prevažne po ceste, alebo ak majú parťákov na cestných bikoch. Mňa však zaujíma najmä správanie v stúpaniach.

Podľa výpočtov prevodov (vďaka, ChatGPT ?) má Cube výhodu pri šliapaní do kopca – má ľahší najnižší prevod.
Na druhej strane kamarát, ktorý jazdí MTB aj cestu, tvrdí, že 2x12 je univerzálnejšie. Na svojom MTBčku mám 1x12 a som s tým veľmi spokojný. 2x12 som nemal možnosť vyskúšať.

Zaujímalo by ma aj, či má niekto skúsenosti s elektrickým radením SRAM Rival eTap AXS, ktoré je osadené na Scotte – ako je to so spoľahlivosťou, údržbou a pod.

Rozdiel medzi bicyklami je aj v cene – Scott je síce teraz v peknej zľave, ale stále drahší ako Cube, ktorý má navyše karbónové riadidlá.

Ak má niekto z vás skúsenosť s týmito konkrétnymi modelmi, bol by som veľmi vďačný, keby napísal aj veľkosť rámu, ktorú jazdí, svoju výšku a standover.

Pri Cube som podľa ich tabuľky presne medzi S a M – dostupné som našiel iba Mko, pri Scotte som čisté M.

Vopred ďakujem za každú odpoveď :)


Ahoj, tak ja som hrdý majiteľ cuba a s pohonom 1x12 som nemal žiadny problém a to som skúšal aj cestné gumy. Možno pri šliapaní dolu kopcom 60kmh + prestávajú prevody stačiť ale pri rýchlostiach do 50kmh som necítil potrebu väčšieho prevodu, prípadne osadiť väčšiu prednú pílu. Elektronické radenie nemá chybu :) A karbónové riadidlá sú v gravel kategórií bicyklov veľký benefit :) Ak by ťa niečo zaujímalo, kľudne mi napíš.

185 cm/ XL ( tabuľkovo som L ale mám nadpriemerne dlhé ruky ). Robil som aj bikefitting v Hrádku a veľkosť ideál, inak pre normálnych ľudí s normálnymi rukami pri tejto výške určite L.

Prílohy:

WhatsApp Image 2025-07-29 at 06.20.57.jpeg
WhatsApp Image 2025-07-29 at 06.20.57.jpeg 423.79 KiB thumb_up0thumb_down

WhatsApp Image 2025-07-29 at 06.20.56.jpeg
WhatsApp Image 2025-07-29 at 06.20.56.jpeg 417.94 KiB thumb_up0thumb_down

29.07.2025 - 06:27:20
00
keyboard_arrow_up