priľahlé pozemky pri spomínanom chodníku na patrónke patria BSK, ktorý aktuálne navrhuje v danej oblasti projekt "Kampus Patrónka" bližšie info na stránke https://www.yimba.sk/kampus-patronka . Možno keby bola nejaká cyklotrasa pomedzi a napojila sa priamo Dúbravskú cestu, tak by to bolo o dosť jednoduchšie.
29.07.2025 - 08:40:10
00
Trochu odbocim . . . Z JAskovho radu ide Cesta na kamzik. Ale na mape je znacena ako jednosmerka dole, poznate to niekto, nieje tam povoleny vjazd bicyklom v protismere? aj ked predpokladam ze je to len nejaka uzka cesta na max jedno auto . . . A alternativa hore?
29.07.2025 - 09:57:22
00
Áno, úzka cesta na jedno auto, strmák. Peši sa dá, na bicykli nie. Alternatíva - normálne ako jazdí trolejbus.
29.07.2025 - 10:28:20
00
Dole je znacena ako slepa obojsmerka. Hore iba ako jednosmerka s dodadkom: prejazd zakazany. Realne je prejazdna z oboch smerov. Tipujem, ze je to takto osetrene aby to auta nevyuzivali ako skratku. Dokonca to je oficialne znacena zelena turisticka znacka. Za tych x-krat co som tade isiel peso aj na biku som stretol iba 1 auto.
29.07.2025 - 10:28:28
00
Obojsmerka to je len z dola po bytovky čo tam stoja, čo je asi ani nie tretina cesty. Potom je to už len jednosmerka z hora dole. Ja tam chodím tiež často a áut som stretol požehnane. Je tam dosť domov ( skôr obrovské vily :D ) a v hornej časti pri Kolibe sú aj bytovky a stavajú tam dalšie. Plus je to strašný strmák( nie je to najstrmšie stúpanie v BA?), človek má dosť peši.
Alternatíva je zo Stromovej cez Bárdošovu alebo cez Vlársku, tam je nižší sklon.
29.07.2025 - 11:02:01
10
arrow_leftivast napísal:
Už si im napísal?

No keď si ma vyzval, tak som poslal. Ale osobne nemám s nimi veľmi dobré skúsenosti. Často odpovedajú len asertívne, neurčito, vyhýbavo.
Asi pred desiatimi rokmi som im napríklad písal, že či sa plánuje nejaká rekonštrukcia rozpadajúcej sa betonovej steny na Kadnárovej, z ktorej už na niektorých miestach trčia aj hrdzavé roxory.
vedia o tom, plánuje sa, je to príprave, čaká sa na niečo, niečo im do toho vošlo ... až som rezignoval. Nech to pre mňa za mňa padne niekomu na hlavu.
29.07.2025 - 11:13:40
02
Super, díky že si prijal výzvu ;-] a btw tej stene na Kadnarke som asi aj ja pomohol, ako chalan som tam chodil olamovať mačacie zlato ...
29.07.2025 - 11:55:43
00
arrow_leftuid napísal:
Prejazd Patronky je jednym z takych bolavych bodov vramci cykloinfrastruktury v BA. Uz len malicky kusok chyba od Kauflandu k Cervenemu most a pritom take nehostinne uzemie pre cyklistu to teraz je. Pre sameho dospelaka ziadna relax trasa, ale prejde to. Rodina s detmi, to ma komplikovanejsie.

Idealne by bolo keby existoval podjazd Patronky, a ked nie mozny podjazd ako pri Prievozskej, tak aspon nadjazd ako pri Botanickej, s dlhsou najazdovou rampou. Potom dalej by mohla ist cyklotrasa ako na mape zaznacene zelenou, od Cerveneho mosta s obmedzenim rychlosti na 5-10km/h . Ti, ktori by nechceli ist max 10km/h, by pokracovali klasicky ku kruhacu a nasledne k ceste mladeze.
Príloha:
image_2025-07-28_214321914.png


Po Kysuckej síce môžeš ísť, ale na Partizánsku lúku je zákaz vjazdu bicyklov. Vždy sa nájde niekto, kto tade ide, ignorujúc značky. Ale sú tam.
29.07.2025 - 12:45:42
02
titomi viem ako to tam je, preto som pisal ako by to idealne mohlo byt, tj. pomaly prejazd pre tych, pre ktorych nie je priorita rychla jazda.
29.07.2025 - 13:59:21
00
Raz to povolíš, a už to tam bude svišťať jedna radosť. Nepoznáš si národovcov? :) Tiež si myslím, že by to mohla byť dobrá/lepšia prístupová cesta ako existujúca. Možno po nejakých úpravách na Partizánskej lúke by to aj mohlo fungovať. Ale hlavne my ľudia by sme nemohli byť hovädá (tzn, chodci by nevstupovali na cyklochodník, a cyklisti by tam netrielili 30+).
29.07.2025 - 14:03:03
06
ďakujeme Vám za Váš podnet a za to, že ste sa obrátili na Magistrát hlavného mesta Bratislavy.

Magistrát hlavného mesta ostro vníma nedostatky na spojitosti siete cyklistických komunikácií, ku ktorým patrí aj nepríjemný zjazd na Patrónke pred zastávkou MHD.

Na nešťastie pozemok patrí/patril NDS a.s., ktorá nemala záujem o majetkové vysporiadania a z tohto dôvodu nebolo možné zo strany mesta tento krátky úsek upraviť. Podobne bolo pripravených niekoľko variantov prekonania križovatky Patrónka úrovňovým prevedením cyklistov, tieto neboli realizované z dôvodu výrazného zásahu do súčasnej dopravy ako aj vysokých finančných nárokov.

V súčasnosti je v procese povoľovanie výstavby dokončenie projektu Westend, ktorý má v podmienkach výstavby aj prevedenie cyklistov riešeným priestorom a plynulým zvedením cyklistickej dopravy od Mlynskej doliny na Dúbravskú cestu.

Križovanie Lamačskej cesty je v súčasnosti riešené od okružnej križovatky smerom na Cestu na Červený most, ktoré bude rovnako dopracované, tento krát v rámci projektu ESET.

Časovo najbližším stavebným riešením v križovatke Patrónka je pripravovaná debarierizácia prechodu cez Mlynskú dolinu, ktorá spojí zdieľaný chodník zo smeru od Brnianskej ulice so zdieľaným chodníkom, vedúcim cez Mlynskú dolinu.

Pre vedenie okruhu číslo 5 cez Mlynskú dolinu je spracovaná projektová dokumentácia na stavebné úpravy, pričom riešenie má niekoľko možností v závislosti od finančnej náročnosti. Úsek veľmi obmedzuje mimoúrovňová križovatka Staré Grunty, kde je riešenie obmedzované náročnosťou podmienok, vyplývajúcej z požiadaviek dopravnej polície.

Pri riešeniach je potrebné brať do úvahy aj technickú a finančnú náročnosť projektov, pričom mimoúrovňové križovanie Lamačskej cesty je ďaleko za možnosťami riešenia v tomto úseku.

Ďakujeme za Váš záujem o riešenie cyklistickej dopravy, poprosíme Vás o trpezlivosť a podporu, pričom je určite aj Vám zrejmé, že rozvoj siete cyklistickej infraštruktúry pokračuje postupnými krokmi, ktoré sa môžu zdať z vonka pomalé, ale rozvoj je kontinuálny a trvalý. Je samozrejme výrazne obmedzený kapacitnými a finančnými možnosťami mesta, v ich limitoch sa ale snažíme tlačiť rozvoj stále vpred.


Prajeme Vám príjemný deň.
S pozdravom,
30.07.2025 - 08:41:13
35
vallo typical bla bla bla. mozno to urobia za X rokov ako elektricku do petrzalky, teda ze aspon kusok, povedzem taku polku krizovatky a potom ju vallo osobne otvori akoby celu. ale komunikuju pekne to je pravda.
30.07.2025 - 11:40:06
02
Žiaľ mesto si predstavuje vysporiadanie pozemkov tak, že ho kúpi za veľmi symbolickú sumu, ale najlepšie zadarmo.
30.07.2025 - 12:19:30
01
presne tak, veta ze NDS nemala zaujem je PR Bullshit Teamu Vallo, nech sudruzka hovorkyna kvoli objektivite povie ako si to na magistrate predstavovali a ne ze podsuva ze sa niekto nechcel " dohodnut" .
30.07.2025 - 14:35:43
01
Pritom by stačilo urobiť zámenu pozemkov a vetiev. Napr. mesto ma správe prepojovacie vetvy medzi D1 a D2 na Pečni v smere na a od Lanfranconi. Preto je tam povrch vozovky v tak dezolátnom stave. Normálne by bolo ak by to spravovala NDS. A NDS zase mohla vymeniť za tieto vetvy tie pozemky a komunikácie, ktoré logicky sú napojené na mestskú cestnú sieť.
30.07.2025 - 15:01:51
04
keyboard_arrow_up