Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Pri takom najazde ma ta "vona benzinu" stoji ca 5.000... pekny rozdiel :y:
Zobraziť komentár 22.08.2025 - 22:02:31
00
..pri spotrebe 12l/100km ano.
Zobraziť komentár 22.08.2025 - 22:22:05
01
to je krasne vidiet,ze sa to 90% ludom stale neoplati pri tych cenach EV
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 00:05:21
00
Pri spotrebe 6l/100km a cene 1,5e by iba na benzine zaplatil 2855e. Cize jazdi za tretinu ceny oproti benzinu. To neratam olej, emisnu, servis.
Ja si praveze myslim, ze sa to oplati. Samozrejme ak niekto porovnava nove vs nove a nie nova tesla vs 10rocna vyjazdena oktavka z nemecka, vsak.
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 09:32:26
00
Podobne velke auto je benzinove urcite lacnejsie, nehovor, ze nova Tesla stoji ako 10 rocna Octavka. Podmienkou je moznost domaceho nabijania a jazda vacsinou na kratke trasy. Ja mam 7miestny dlhy van, jazdim viac dlhych tras a minimus kratkych a tam to porovnanie vychadza naopak. Neda s to zovseobecnit, zavisi od vyuzita a pristupu k lacnej el. energii.
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 09:49:21
00
ak nemas moznost nabijat doma(alebo garazi) a navyse v dvojtarife, tak naklady ta vyjdu +- rovnako ako bezny spalovak
je to velmi specificky pripad, Nehovorim ze to nefunguje, ale nie vseobecne.
Hlavne ta uspora plati len pre ludi co navyse v tom modely aj poriadne jadia, vid mojich 7000 rocne :) a nie som urcite jednorozec.
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 10:58:59
00
arrow_lefttotti7210 napísal:
Podobne velke auto je benzinove urcite lacnejsie, nehovor, ze nova Tesla stoji ako 10 rocna Octavka. Podmienkou je moznost domaceho nabijania a jazda vacsinou na kratke trasy. Ja mam 7miestny dlhy van, jazdim viac dlhych tras a minimus kratkych a tam to porovnanie vychadza naopak. Neda s to zovseobecnit, zavisi od vyuzita a pristupu k lacnej el. energii.


Ved sa pozri na tie ceny. Nova oktavka 1.5 TSI 110 kW (150k) essence 25600e

https://webapps.skoda-auto.sk/Cenniky-a-katalogy/cenniky/Skoda_Octavia-FL_cennik.pdf

Nova tesla 3 long range 39400e
https://www.tesla.com/en_SK/model3/design#overview

Rozdiel 14000e, pri rocnej uspore na palive (1800e) sa vrati po necelych 7,7 rokoch. Ale to je len palivo bez nicoho dalsieho, vybavy tiez neriesim, tam vies aj tu oktavku ohadzat aj na 36k pri naftovej sportline.

A jasne ze podmienka je nabijat doma a jazdit, ale tak bavime sa o autach na jazdenie, nie hnitie pred panelakom.
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 11:35:20
00
Pre ludi s moznostou nabijania doma sa elektromobil oplati uz davno, pre ludi zo sidlisk nebude vyhodnejsi mozno nikdy. Ale ak sa to aj s verejnym nabijanim aspon vyrovna nakladom na spalovak, tak to bude OK. Nemusi to byt zakonite lacnejsie.
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 11:46:50
04
arrow_leftcokupit napísal:
Ved sa pozri na tie ceny. Nova oktavka 1.5 TSI 110 kW (150k) essence 25600e

https://webapps.skoda-auto.sk/Cenniky-a-katalogy/cenniky/Skoda_Octavia-FL_cennik.pdf

Nova tesla 3 long range 39400e
https://www.tesla.com/en_SK/model3/design#overview

Rozdiel 14000e, pri rocnej uspore na palive (1800e) sa vrati po necelych 7,7 rokoch. Ale to je len palivo bez nicoho dalsieho, vybavy tiez neriesim, tam vies aj tu oktavku ohadzat aj na 36k pri naftovej sportline.

A jasne ze podmienka je nabijat doma a jazdit, ale tak bavime sa o autach na jazdenie, nie hnitie pred panelakom.

To je slabe porovnanie, ono napriklad tesla ma v podstate full vybavu( tepmomatt, led matrix svetla, sledovanie a drzanie v pruhu, nudzove zastavenie a ine) oproti takej skodovke napriklad, ktora je schopna v 21 storoci dat kluky na okna. Toto ked mahadzes do skodovky tak ta oktavka bude za 40tisic.
Este k tej spotrebe, Y ma vyssiu lebo je to v podstate suv, ako nejaky kodiak, 3ka ma o cca 3 kwh/100km menej.
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 17:50:38
00
Nie je dovod porovnavat s Octaviou. Kia Ceed SW vo vybave Platinum s automatom, LED svetlami a vsetkymi moznymi asistentmi stoji oficialne 27 390 €, realne este dealer da zlavu. Takze stale je Tesla o dost drahsia ako spalovak a pri beznom priemernom najazde 15k km trva roky kym sa vyrovna spalovaku aj keby sa nabijalo len doma a len pri najnizsej tarife a nikdy nikde inde. Ale samozrejme clovek aj cestuje a nabija za vyssie ceny, takze sa ta navratnost este predlzuje. Cize treba pozerat inu cenovu kategoriu elektromobilov aby boli konkurencieschopne spalovakom.
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 18:42:35
02
aspon s automatom to porovnat:) inak miesame hrusky s jablkami. cize ceed platinum v automate 29390 v konfiguratore (stale chyba adaptivny tempomat, matrix led su v ceedke)… o vykone sa nebavme lebo to zacnu zabomysie vojny na co je komu tolko vykonu:)

s verejnym nabijanim mas pravdu. tam sa ekonomika vyrovna dieslu. nabijanie doma, obzvlast s FVE je potom niekde inde
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 21:14:58
00
Nabijanie doma je priblizne za 19 centov. Najvyssie programy ZSE drive vychadzaju na 30 resp 99 eur, ale kWh potom vychadza na 29 resp 25 centov. Percentualne je to velky skok, ale v absolutnych cislach to nie je taky velky rozdiel. Az ked bude spotreba 30 kWh/100km tak pri cene 29 centov za kWh budu naklady tam kde diesel (6l/100 a cena 1.46 za liter). Netreba hovorit ze 30 kWh na 100 budu mat len obrovske neefektivne krabice a aj to len na dialnici pri 130. Kombinovanych 15-20 kWh/100 ma prakticky vacsina aut.

Este k tym predplatenym kWh od ZSE drive. Zial je tam dost medzera v ponuke. 30 eurovy program ma 100 kWh co je priblizne 500 km (na mesiac) co je malo, a potom je uz len najvyssi program kde je 400 kWh. To je 2000 km/mesiac, co je uz velmi velky objem. Maju aj nizsie programy, kWh su tam drahsie + maju program aj bez predplatenych kWh. Tieto sa oplatia len na prilezitosne nabijanie. Teda pre tych co nabijaju doma a potrebuju par kWh nabit ked idu na vylet. Pri porovnani programov ratam so spotrebou 20 kWh/100m, nech sa to lepsie pocita.

Greenway, Ionity, Tesla sa u nas az tak neoplatia, lebo ich ceny prakticky nejdu pod 40 centov za kWh. Do konca augusta sa este oplati ejoin. Maju akciu na DC nabijanie, cena rovnaka ako za AC. Teda 29 centov a to bez viazanosti/programu. Ak je nieco pri elektomobiloch komplikovane, tak je to mnozstvo roznych nabijacich sieti, ich cenniky (mesacna viazanost programu, mala flexibilita) a ako bonus vysoke ceny nabijania v roamingu (netyka sa to ionity a tesly).
Zobraziť komentár 23.08.2025 - 22:34:23
01
arrow_leftmnavak napísal:
aspon s automatom to porovnat:) inak miesame hrusky s jablkami. cize ceed platinum v automate 29390 v konfiguratore (stale chyba adaptivny tempomat, matrix led su v ceedke)… o vykone sa nebavme lebo to zacnu zabomysie vojny na co je komu tolko vykonu:)

s verejnym nabijanim mas pravdu. tam sa ekonomika vyrovna dieslu. nabijanie doma, obzvlast s FVE je potom niekde inde
treba napisat aj za B= aj ta FVE nieco stoji,a nebude to neporuchove zariadenie :angel:
v Mochovciach mame moznost nabijat zadarmo,obaja pracujeme so zenou v EMO,a aj tak stale nemame chut ist do EV
Zobraziť komentár 24.08.2025 - 02:15:23
00
Toto je auto, ktore vie porazit spalovaky uz teraz. Na poskakovanie po meste a dochadzanie par desiatok km denne dokonale, cena vyborna, spotreba skoro az neuveritelna.

Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 24.08.2025 - 13:24:47
00
arrow_leftcokupit napísal:
Rozdiel 14000e, pri rocnej uspore na palive (1800e) sa vrati po necelych 7,7 rokoch. Ale to je len palivo bez nicoho dalsieho,

kto si pamätá prepočty diesel vs benzín? čo sa komu viac oplatí? a kedy sa vráti ten "preplatok" za diesel? :lol:

ale teda k tomuto porovnaniu: vyrovnanie nákupu po 7,7 roku čo znamená po 230 tis km! sa ti javí ako výhodná kúpa? :?: pri tých km ľudia bežne pokukujú už dávno po novom aute
Zobraziť komentár 24.08.2025 - 15:59:15
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up