Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Nevidím na tom nič zvláštne, môj ďalší bike bude taktiež "len" s mechanikou. Ako auto, čím menej elektro, tým do budúcna menej kazítok.
Zobraziť komentár 29.08.2025 - 19:52:56
08
Presne tak, preto som prešiel z Dury Di2 na SR12 mechaniku :) radenie rovnako rýchle a riešim len mazanie reťaze.

Pre niekoho je v tejto elektro dobe už ,,námaha" aj zaradiť vpredu na mechanike veľkú pilu ??‍♂️ a to nie som určite technologický analfabet ale bicykel chcem jednoduchý a bez zbytočností naviac
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 10:16:50
04
Tu záleží (najmä) na tom, ci si chce bicykel ponechať naveky/nadlho, alebo rozmýšľa o skorom odpredaji.

(tiez nemam Di2, ani nezvazujem, z mnohych dovodov, len vysvetlujem argumenty 'druhej strany')
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 10:24:10
01
V téme "prvý cestný bicykel" nechápem príspevkom, kde dakto odporúča el radenie. Pre začiatočníka zbytočná vec, a napriek marketingovým drístom komplikácia naviac. Áno spočiatku je to wau efekt ako to krásne funguje , ale po čase si človek uvedomí ako je závislý na sledovaní rôznych baterôčiek (hlavne sram) a appiek. Príkladov kedy ľudia nedokončia pretek , výjazd alebo výlet kôli nefunkčnej prehadzovačke je na internete veľa. V dnešnej konzumnej bezohľadnej spoločnosti sa to ťažko obhajuje ale už z princípu nemôže byť z hľadiska dlhodobého užívania spoľahlivejšia a jednoduchšia na údržbu vec, ktorá je niekoľkonásobne výrobne zložitejšia, obsahujúca elektroniku. To povie každý kto reálne niečo navrhoval a riešil v rámci návrhu vysokú spoľahlivosť a nízku údržbu. Z hľadiska priemerného konzumne orientovaného človeka rozmýšľajúceho štýlom: kúpim veď , žijeme len raz, rok-dva sa povozím, potom predám a kúpim zas nové je elektrické radenie jednoznačná voľba. ešte by som sem mohol trepnúť "múdrosti" ohľadom ekológii, ale aj to tu už zaznelo niekoľko krát a aj tak to každý vidí ale z pohodlnosti si radšej pred tým zakrýva oči .
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 11:00:19
08
(Ťahať do debaty o elektrickom radení, vs mechanike, ekológiu a konzum, je kúsok prehnané. Ak sú však na to nejaké štúdie, články, rád prečítam.)

Môžeme sa tu o tom sporiť, ale veľká väčšina cyklistov, ktorí to mali možnosť vyskúšať, preferuje elektriku, lebo je skrátka praktickejšia a príjemnejšia na používanie. To je celé. Žiadny marketing či konzum, preboha.

To je to isté ako debata kotúče vs ráfik brzdy. Aj pri prvom bajku je dobré to zvážiť, zvlášť ak je možné, že ho časom bude chcieť predať. Ak budget nepustí, jasné, mechanika výborne poslúži, ale trend, a úplne oprávnené, je jasný a z dobrých dôvodov.

Baterky sa fakt báť netreba, Di2 vydrží dlho, a AXS v zásade tiež, navyše náhradnú môžeš mať v kapsičke. Stačí si to kúsok sledovať, a žiadne prehnané nervy to nespôsobuje, Edge ťa aj tak upozorní. Toto ozaj netreba preháňať.
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 13:27:35
05
To je to isté ako debata kotúče vs ráfik brzdy. Aj pri prvom bajku je dobré to zvážiť, zvlášť ak je možné, že ho časom bude chcieť predať.
nie je.
Pretože karbónové kolesá a raf brzdy je bezpečnostné riziko, lebo to nebrzdi, resp, oneskorene. Či za mokra vôbec.
Sú určité veci ktoré sa treba vyhnúť, z hľadiska bezpečnosti, slepej uličky na budúci upgrade, či ďalší predaj

Nad elektronickým riadením uvažujem len preto že skryté a ohnuté bowdeny sťažujú radenie...
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 14:37:18
00
Oukej, možno nie to isté, ale podobné určite. Z pohľadu vývoja a trendov som myslel, to je moja hlavná pointa.
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 14:44:04
00
Na cestaku mam sram axs a na horskom mechaniku..Nesiel by som uz do mechaniky uz zrejeme ani nahodou...nie som nejaky velky mechanik,ale väčsinu veci si urobim sam. Elektroniky som sa za rok a pol dotkol len vo forme nabijania baterky raz za mesiac dva. Vyhodu elektroniky vidim aj v takej veci ako je naprikad nastavenie prehadzovania,radenia.Na mechanike som to robil parkrat v zivote,doladenie ako tak,ale raz som to rozladil a ani za pana som to nevedel dat dokopy. Na sram axs som vymienal teraz prevodnik za väcsi a samozrejme prehadzovanie sa trocha viac rozbilo. Ale nastavenie a jemné doladenie bolo za mna ovela jednoduchsie aj vdaka appke,kde som nastavenie zadnej prehadzovacky lahko zvladol. Ano pre niekoho kto je to zvyknuty robit na mechanike casto,nie je toto problem, pre mna bol.Nevyhodu elektroniky vidim len v nabijani ale presne ako bolo spominane cyklopocitac,appky,snimace to vsetko tak zjednoduchsia ze problem je len vtedy ked je clovek lenivy. Samozrejme su vynimky...
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 16:47:40
02
Súhlasím, to je pre mňa osobne úplne najväčšia výhoda z totožných dôvodov.
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 18:31:34
03
[quote="@2131438"]nie je.
Pretože karbónové kolesá a raf brzdy je bezpečnostné riziko, lebo to nebrzdi, resp, oneskorene. Či za mokra vôbec.
Sú určité veci ktoré sa treba vyhnúť....

https://www.biker.sk/49956/detaily-a-specifikacia-vitazneho-bicyklu-tour-de-france-2020-bezduse-rafikove-brzdy-a-maly-ram/

Asi to Pogimu 5 rokov dozadu dole kopcom s tymi rafkovymi brzdami nebrzdilo a preto vyhral TDF. Beznemu clenovi mtbiker fora uz dnes nestacia

Na prvy cestny bicykel rafkove brzdy v pohode... :) vzdy boli a budu spojene s cestnou cyklistikou
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 19:03:24
06
arrow_leftMatkough napísal:
Môžeme sa tu o tom sporiť, ale veľká väčšina cyklistov, ktorí to mali možnosť vyskúšať, preferuje elektriku, lebo je skrátka praktickejšia a príjemnejšia na používanie. To je celé. Žiadny marketing či konzum, preboha...

:D ziadny marketing pobavil
a k veci... ak clovek jazdil napr NX a dostal sa k AXS... Wau efekt
ak clovek jazdil napr 105 a dostal sa k Di2... Wau efekt
No ak jazdis napr. mecbanicku XX1 alebo DuraAce, tak nemas potrebu nieco zlepsovat, lebo to proste radi a nic nestelujes dlhe kilometre. Takze len vdaka marketingu sa dostavas na uroven top sady a zrazu zistujes, ze to radi super a na prvu. Zvysenu cenu a hmotnost si uz nejako ospravedlnis.
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 21:34:14
01
Hej, lebo v téme prvý bicykel to je o tom, že chalan ide presedlať z Dury na Di2 105-ku.

Tu je dôležitú mu napísať výhody jedného a druhého, podotknúť, že to má vplyv na ďalší predaj a nech sa rozhodne. A to sme viacerí spravili.
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 22:12:34
02
pri predstave, ze by sa mi to malo vybit na jazde niekde 50km od domu, ma oblieva pot…

a rovnako aj pri predstave, ze by som mal nosit kvoli tomu nejaku powerbanku alebo riesit nedostatocnu kapacitu tesne pred jazdou.

mentalne je to pomaly uz na urovni e-cyklistu, ktory musi podla kapacity rozmyslat, ci vobec ma ist na bajk tam, kde prave chce, alebo ci vobec, lebo vecer predtym zabudol dat nieco na nabijacku
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 07:23:55
02
Je to už trocha offtopic, len mám dojem, že si niektorí pletú 2 druhy el radenia.
Klasická Di2 (baterka v ráme) a tomuto podobné systémy (Campa, Sram) vydržia na jedno nabitie cca 3 tisíc km.
Nové Campagnolo 13s a Sram s malými baterkami treba istotne nabíjať častejšie.
Čiže klasická Di2 sa ti určite nevybije 50 km od domu, ledaže by si chodil 2 - 3 tisícové výjazdy. A aj keby, dojdeš domov na malej píle.
Áno, otázka je, čo v prípade, ak si chcem nechať stroj 20 rokov. Kapacita batérie klesá, a po X rokoch už konkrétnu baterku nekúpim nikde. Čiže treba meniť celú sadu.
Snáď som nenapísal blud, keď tak ma opravte.
A k téme: ak mi výrobca/predajca ponúka na cajgli o ktorý mám záujem elektriku za dobrú cenu, nemám dôvod povedať Nie.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 08:02:47
01
arrow_leftifko napísal:
pri predstave, ze by sa mi to malo vybit na jazde niekde 50km od domu, ma oblieva pot…

a rovnako aj pri predstave, ze by som mal nosit kvoli tomu nejaku powerbanku alebo riesit nedostatocnu kapacitu tesne pred jazdou.

mentalne je to pomaly uz na urovni e-cyklistu, ktory musi podla kapacity rozmyslat, ci vobec ma ist na bajk tam, kde prave chce, alebo ci vobec, lebo vecer predtym zabudol dat nieco na nabijacku


Pri všetkej úcte, to sú fakt predstavy, je vidieť, že s tým nejazdíš.

Di2 vydrží tisíce km, AXS okolo tisíc. AXS má maličké baterky, ktorú môžeš mať jednu náhradnú so sebou. Alebo vymeníš batériu z píly dozadu a dôjdeš na jednom prevodníku. Navyše ti cyklo PC a appky ku každej sade hlásia, že treba dobiť (neviem presne, ale 10 hodín jazdy pred vybitím). Ako tu niekto písal, stať sa ti to môže, keď si lenivý a nedbanlivý, inak nie.

Tak tu fakt nešír nepravdy ľuďom, čo kupujú prvý bajk.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 08:47:37
03

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up