Kategórie
Bike-techrozmýšľam, že by som sa dal na cyklistiku, ale nemam šajnu s akým bicyklom začať. Na začiatok do toho nechcem dať viac ako 500€. Ako som už písal, len chcem začať, takže sa do toho vôbec nevyznám (tým chcem hlavne povedať, že nechcem nič skladať). Prosím Vás o nejaké tipy na kúpu. Meriam 182cm a vážim (neviem, či na tom vôbec záleží) okolo 75 kg. Na záver sa chcem ospravedlniť, že zakladám novú tému, ale podobné témy sú už vačšinou staré a odkazy na bazáre taktiež.
Novinka -8% BMC Teammachine SLR 01 ONE bicykel, carbon/neon red
11 999 €
-8%
MOC 12 999 €
Výpredaj -10% BMC Teammachine SLR FIVE bicykel, arctic silver/black
3 799 €
-10%
MOC 4 499 €
Novinka Giant TCR Advanced Pro 0 Di2 bicykel, ocean twilight/glare chrome
6 299 €
MOC 6 599 €
Novinka -5% Giant Defy Advanced 1 bicykel, frost silver/cordovan
3 549 €
-5%
MOC 3 749 €
Výpredaj -20% Cannondale Synapse Carbon 2 RL bicykel, beetle green
3 499 €
-20%
MOC 5 199 €
Výpredaj -14% Giant TCR Advanced SL 0 Disc bicykel, raw carbon
8 299 €
-14%
MOC 11 399 €
Výpredaj -13% Wilier 0 SL Disc 105 Di2 bicykel, čierna/červená
4 499 €
-13%
MOC 5 899 €
Novinka -5% Giant TCR Advanced 2 KOM bicykel, carbon
2 699 €
-5%
MOC 2 849 €
-19% Pirelli Cinturato Sport 700x32C Pro TechWALL+ plášť, kevlar
29,99 €
-19%
MOC 42,99 €
savings Pirelli P ZERO™ Race RS 700x30C SpeedCORE SmartEVO2 plášť, TLR, kevlar, team edition
63,99 €
savings
MOC 102 €
Akcia -18% Pirelli P ZERO™ Race SL 700x32C plášť, TLR, kevlar
63,99 €
-18%
MOC 91,99 €
savings Pirelli P Zero Race 700x28C TechBELT SmartEVO plášť, kevlar, classic
49,99 €
savings
MOC 80,99 €
-7% Pirelli P ZERO™ Race 700x26C TechBELT SmartEVO plášť, kevlar, classic
67,99 €
-7%
MOC 80,99 €
savings Vittoria Corsa Pro 700x30C G2.0 plášť, TLR, kevlar, para/black/black
57,99 €
savings
MOC 84,99 €
Akcia savings Continental GrandPrix 5000 584x28C plášť, kevlar
53,99 €
savings
MOC 78,99 €
savings Pirelli P ZERO™ Race 700x28C SmartEVO TechBelt plášť, kevlar, biele nápisy
51,99 €
savings
MOC 80,99 €
,sposob radenia.
2. Ak existuje clovek, ktory chce len dofukat plast a ist na vyjazd a nic neriesit, dokonca ani vozit so sebou napr. nahradnu dusu/lepenie/pumpu, tak predpokladam, ze taky clovek skratka miluje adrenalin, ked dostane defekt daleko od domu uprostred nicoho a co potom. My ostatni nemame problem trocha riesit a k spominanym veciam si pripadne podla potreby pribalit aj tu AXS alebo CR2032 baterku, ktore su ovela skladnejsie a lahsie.
Ako si napísal celý prvý príspevok, trvám na to, že je v zásade nepravdivý. Nik nema stres z vybitej batérie, vydrží dlho, a dá sa nosiť maličká v kapsičke, a ak nie si pako, tak sa ti to nestane, jedine, že by si šiel na 2-3 tisíc dlhé ultra... A aj vtedy na to myslíš.
Nepravdivý som napisal, lebo som sa chcel práve vyhnúť nejakému zbytočnému expresívu. Takže, v poriadku, beriem späť a napíšem, že si napísal nepodložené obavy, dojmy bez skúseností.
Čo ma na tom hnevá je, že to fest nepomáha vo vlákne o prvom cesťáku, načo je to dobré keď s tým nemáš takú skúsenosť?
105 Di2 som ináč vyskúšal minulý rok na Malorke a bola to pecka. Najviac sa mi páčilo ako sa prešmyk sám dolaďoval podľa polohy reťaze, technologicky je to paráda. Ale aby som teraz každý mesiac šetril aby som si mohol kúpiť bike s di2, to teda nie.
Len v téme o prvom cesťáku to vážne môžu byť kontraproduktívne rady, preto tu dookola píšem.
Nedávno som predával cesťák. Ráfik brzdy, mechanika. Inak ale Ultegra, karbón bajk, 7.7 kg, prakticky nové karbón kolesá FFWD Tyro 2.0. Predal som ho za 900 eur (!), o dosť lacnejšie ako ma stáli len kolesá. Ráfik brzdy mali iste väčší vplyv, ale určite ho mala aj tá mechanika. Ľudia to už nechcú skrátka, preto keď si niekto kupuje prvý bajk, nech to aspoň zváži a nebojí sa nabíjania.
Ak cloveku nerobi problem zaplatit uz na zaciatku 2500 eur za nieco nove nezname, nebudu to predpokladam jeho hranicne moznosti a dalsie styri stovky za elektriku v dnesnej dobe IMHO ma zmysel (su tu toho min 2 strany preco, nekazi sa to predsa kazdy druhy vyjazd) a upgrade kolies pokojne za pol roka za rok, nech aspon nohy maju sancu spoznat rozdiel.
Ludsky konzum nepozna hranic, tiez jeden den mam chut nasledovat trendy, druhy den vyskladat taliansku "klasiku" na styl Pogacara 2020 a treti den vytiahnem stary rozhrkany bajk z garaze
Len aby po dalsej kupe vybavicky od Garminu alebo PNS niekto nevyplakaval v teme Aliexpress...
Urcite sa da suhlasit v tom, ze sa jedna o kupu prveho cestneho bicykla a je v kazdeho financnych moznostiach, kde si zvoli startovaciu ciaru, ale prirodzenym vyvojom, zatial dnes v 2025, by som to nenazyval pokym Di2 nebude sucastou aj vstupnych najlacnejsich sad. Co ma motivuje kupit si hned elektriku za 2700, ked mozem na zaciatok "zrecyklovat" karbon z bazaru za 900? Nacat otazku konzumu bolo tak trochu OT aj z mojej strany.
Amen. A týmto by sa nostalgické OT mohlo uzavrieť ?
Keď sa človek v cyklistike ešte len hľadá, nemá zmysel nevyhnutne jazdiť od začiatku na profesionálnych strojoch. Cyklistu totiž nerobí cyklistom to, na čom jazdí, ale to, čo má v nohách a v hlave. Nehovoriac o tom, že správne návyky sa práve na takých "raketách" nenaučí, lebo práve tie mnohé chybné návyky do istej miery dokážu eliminovať. Ak sa nájde v tom, čo od cyklistiky očakáva (možno už po prvom roku), ujasní si, či jeho očakávania spĺňa bicykel, ktorý má alebo potrebuje niečo lepšie. Lacnejší model v takom prípade predá s menšou stratou a môže kúpiť nový, lepší alebo investovať do prerábky. Alebo ďalej sa zlepšovať a o rok si svoje prefeerencie znovu vyhodnotiť.
Vnuk začal pred 5-6 rokmi jazdiť MTB XC a hneď "slintal" po celoodpruženom bicykli. Dal som mu prečítať v tunajšom magazíne články o rozdieloch medzi HT a "full", reportážne z rôznych pretekov a maratónov od imromana (ktorého hltá). Dva roky ešte jazdil na HT. Teraz jazdí na "fulle" a tréneri ho veľmi chvália za jeho cit k stope a skvelú techniku.
minule leto ste mi poradili pri vybere HT (https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-80-2024/) a za sezonu jazdenia som si uvedomil ze 95% casu jazdim po asfalte, takze na buducu sezonu rozmyslam nad kupou cestaku. Povodne som chcel kupovat az na jar, ale zacinaju vypredaje a radsej usetrim par stoviek/tisic, aj ked by mal bike par mesiacov v zime chytat prach.
- zakladne miery - 27r, cca 80kg, vyska 184cm, inseam 85cm
- na cestaku som nikdy v zivote nesedel
- aktualne pravidelne jazdim cca 50-60km trasy (hradza okolo BA, Rakusko), ked je pocas vikendu viac casu tak obcas 100-120km
- budget nemam uplne striktne stanoveny, ale mohli by sme sa hybat okolo 2.5k (kupa neponahla, takze kludne pockam co prinesu vypredaje)
- na designe ani znackach si az tak nepotrpim, takze sa zatial neobmedzujem na konkretne farby lakovania ani napisy na ramoch
Podla vsetkych odporucani co som sa docital by pre mna mal byt idealny nejaky Endurance model s nie az tak agresivnou geometriou, takze tymto smerom som aj pozeral na moznych kandidatov:
1. Giant Defy Advanced 2, 2090€ - https://www.heliasport.sk/bicykel-giant-defy-advanced-2-l-mars-dust
- Podla velkostnych tabuliek som medzi ML a L, skladom maju ale iba L
- Karbon + Alu kolesa, mechanicka 105
- Priestor pre sirsie plaste - 38mm
2. Giant Defy Advanced 1, 2860€ - https://www.heliasport.sk/bicykel-giant-defy-advanced-1
- To iste ako prva moznost, akurat namiesto mechanickej 105 je tu Di2 - nazory ci sa oplati priplatit oproti mechanickej sa dost lisia a ludia su rozdeleni na 2 protichodne tabory
- Podla tabuliek maju skladom vhodnejsiu velkost ML
3. Canyon Endurace CF7, 2500€ - https://www.canyon.com/en-sk/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7-ltd/4375.html
- Karbon + Alu kolesa, mechanicka 105
- Mensi priestor na plaste - 35mm
- Oproti Defy celkom vyrazne navysenie ceny pri podobnej vybave
4. Scott Addict 40, 2560€ - https://www.endorphinrepublic.sk/p/scott-addict-40-cestny-bicykel/423384/8098
- Karbon + Alu kolesa, 105 Di2
- Nikde som sa nedocital ohladom priestoru pre plaste
- V recenziach mu velakrat vycitali prilis dlhy reach, az na urovni Race bikov
5. Cube Agree C:62 ONE, 2900€ - https://www.bike-discount.de/en/cube-agree-c-62-one-foggrey-n-grey
- Karbon + Alu kolesa, 105 Di2
- Na prvy pohlad mi uplne nepasuje velkost, online kalkulacka tvrdi 58/60, co je oproti Giant/Canyon velkostiam podstatne vacsi bike
Bonusova moznost - Giant TCR, 2770€ - https://www.najsport.sk/bicykel-giant-tcr-advanced-1-pc-mars-dust-2025
- Karbon + Alu kolesa, 105 Di2
- Jedna sa o Race bike (agresivnejsia geo, tazsie prevody), takze by som urcite musel osobne vyskusat, ci nieco take zvladnem z pohladu flexibility a komfortu
- Castokrat som videl odporucania tohto modelu ako najuniverzalnejsi bike na truhu pre vsetky urovne jazdcov, ale mam predsudky voci geo
Ktory bike by ste odporucali pozriet? Ci uz zo zoznamu vyssie, alebo aj uplne mimo neho. Urcite by som pred kupou este chcel behnut na bikefit (bud MTBiker alebo Najsport, obidva v BA), ale zatial si robim aky taky prehlad, nech tam nejdem uplne naprazno.
Skús sa pozrieť ešte na tieto dva bajky od Meridy (zväčša má Merida najlepší pomer/cena/výkon, povedal by som ešte lepší, ako Canyon.
Ak hľadáš viac "zrelaxovanú" geometriu pozri si https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/4868/scultura-endurance-6000 (cca.2799€, 105 Di2)
alebo závodnú geometriu (ktorú jazdia na TdF, Giro a pod.) https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/3254/scultura-6000-di2 (cca.2499€ 105 Di2)
Vzhladom na karbonovy ram ma trochu prekvapila vyssia hmotnost, ale pri pohlade na cenu asi nemozem ocakavat specifikacie bicyklov za 2-3-4 nasobok ceny.
Mam podobne miery ako ty, 185cm,75kg, inseam 86 a ak budes brat nahodou giant, urcite ML pri defy a aj tcr, mal som tcr L a bol mi velky aj pri skratenom predstavci, co sa tyka cube , tak ten som prave zohnal ako nahradu za giant tcr, mam agree c62 race v 56 a je to presne na mna, je to endurance model s jemne aero ramom a geometriu k viac k race modelom, ovela pohodlnejsi ako giant, zvazoval som aj attain, a ten ak, urcite 58 na tvoju vysku, 56 ked som porovnaval a agree,tak by bol prilis vzpriameny posed a skor uz sedenie ako na graveli a a nie na cestaku. ten attain je v porovnani s konkurenciou jasna volba. co sa tyka di2, tak by som sa toho nebal, presiel som si tiez vyvojom a zacinal na hlinikovom biku na sore 2x10 myslim, potom carbon ram rival 2x11 , potom som kupil karbonove kolesa, potom som chcel elektriku skusit,tak som vzal giant na 105di2 a dal karbonove kolesa,ale nesadla velkost a nakoniec som skoncil na cube carbone,na di2ultegre, integrovany kokpit a skryte bowdeny, 49/53 vysoke carbon rafky a ten bike mi neuveritelne sadol a robi radost a leti to skoro same
co sa tyka nabijania, tak raz za 2tisic staci nabit a baterky v packach preventivne raz za rok vymenit a nemusis sa bat, ovela castejsie treba dobijat telefon,wahoo a radar...takze nabit di2 raz za 2 mesiace je uplne v pohode
Mechanika vs Di2
Ani zdaleka sa nebranim Di2, podla recenzii ponukaju zaujimave QoL featury navyse, ale ziadny must-have podla mojho nazoru. Takze v pripade, ze je tam rozumny doplatok oproti mechanike, nemam najmensi problem par stoviek prihodit. Ale v porovnani voci linknutemu Attainu (za 1570€), ktory vyzeral velmi slusne, je priplatok snad 900€, co uz mi pride az prilis. SRAM sa mi uplne nepaci, viem si predstavit ze neraz zabudnem baterku doma na nabijacke, takze "zabudovana" Shimano bateria (ktora sa da v krajom pripade dobit aj mobilom niekde na vyjazde) by pre mna bolo plus. Aj tak ma drviva vacsina bikov relativne v budgete osadene Shimano, takze to vobec nie je obmedzujuce kriterium.
Bazar
Bazarovu ponuku som preletel, ale nepadlo mi tam nic extra zaujimave do oka. Plus teda mam moznost nakupu bez dane, takze kupa bazaroveho biku takmer straca hlavnu vyhodu, ktoru vie poskytnut.
Alu cestak
Kupovaniu lacneho hlinikoveho cestaku (lebo prvy cestak, prirodzeny vyvoj a podobne dovody) sa chcem vyhnut, pretoze uz teraz je mi jasne, ze by som ho v dohladnej dobe aj tak vymienal za nieco lepsie. Pre dovod zistovania som kupoval minule leto HT, aby som vyskusal co od biku ocakavam v buducnosti a akym smerom sa zamerat pri kupe niecoho drahsieho. Vyslo mi z toho, ze kupujem Endurance cestak.
Merida
Pozriem obidva modely, dakujem za tip. Skusim pohladat ci niekde v okoli BA maju skladovky, ze by som ich vedel rovno aj skusit.
Giant
Najsport mal na sklade obidva Giant biky - Defy aj TCR, ale kym som si nasiel cas tam zbehnut a skusit osobne, obidva sa vypredali a uz su iba na objednavku z hlavneho skladu. Takze vyskusanie velkosti zostava akurat tak na moznostiach bikefit stolice. Ale dobre vediet, ze pri vyske 185cm ti bolo L-ko velke, nemusim dalej hladat tymto smerom.
Cube
Dnes sa mi ale podarilo zbehnut do Cube predajne v BA.
- Agree 56 (https://fenixbike.sk/cube-agree-c62-slx-p15577_g15574/) mi na prvy pocit prisiel az trochu prilis natiahnuty (ale relativne komfortny). Pripisujem to prvej skusenosti s inym posedom oproti HT. Predavac tiez usudil, ze tato velkost by mi vzhladom na vysku/inseam sedela viac ako 58 odporucana na stranke vyrobcu.
- Attain nemali na predajni ziadny, takze ten sa mi bohuzial nepodarilo vyskusat. Koncom septembra by im mali prist nove 2026 modely, takze potom by bola sanca na vyskusanie vyssia. Ked ale porovnavam geo Agree vs Attain (https://bikeinsights.com/compare?geometries=67d0a2d4f2a9db001afc9823,66deaa348a8b6b001bbb75b6,), pri velkosti 56 maju +- rovnaky reach, akurat Attain trochu vyssi stack, takze by prave tento model mohol byt idealny kompromis. Co je na jednej strane trochu skoda kedze vypadava budgetovy Attain osadeny mechanickou 105 pod 1600€, ale radsej to zistim vopred, ako az po doruceni biku cez pol Slovenska a riesit vratku. V mensej velkosti sa mi ho nepodarilo najst (skladom), iba SLX na Di2, ktory ma v porovnani s ostatnymi znackami stale zaujimavu cenovku https://www.cykloabc.sk/p/32866/bicykel-cube-attain-c62-slx-cotton-2025
- Podla info co som nasiel, maju v stredu predstavit 2026 modely, takze som zveadavy na cenovky. Ked sa to bude niest v podobnom duchu ako predchadzajuce roky, mohol by tam byt cenovo prijatelny bike na mechanike, alebo Di2 v nizsej cene ako konkurencia.
1. Race 1700€ - mechanicka 105, alu kolesa, alu sedlovka - https://www.cube.eu/de-de/cube-attain-c-62-race-skylightblue-n-cyan/125510
2. SLX 2500€ - 105 Di2, alu kolesa, karbonova sedlovka - https://www.cube.eu/de-de/cube-attain-c-62-slx-sleekgrey-n-prism/125600
3. SLT 3000€ - Ultegra Di2, karbnove kolesa, karbonova sedlovka - https://www.cube.eu/de-de/cube-attain-c-62-slt-shiftmint-n-white/125710
Ked zoberiem do uvahy mozne upgrady v najblizsej dobe (horizon par rokov), vidim tam priestor na karbonove kolesa (cca 550€) spolu so sedlovkou (cca 200€). V takomto pripade mi SLX nedava vobec zmysel (pri vymene kolies za karbonove sa cenou dostavame vyssie ako SLT).
Takze zostava Race a SLT, medzi ktorymi je rozdiel 550€. Za tento priplatok je k dispozicii Di2 Ultegra namiesto mechanickej 105, co uz vyzera lakavo (aj pre pripad dalsieho predaja par par rokoch). Ostatne znacky sa na ceny tychto dvoch bikov nechytaju ani vo vypredajoch co som zatial videl, takze tym smerom uz ani nemusim pozerat.
Koncom mesiaca by ich mali naskladnit v CUBE BA, ale musim povedat ze zatial som viac nakloneny k SLT. Jednoznacne by mi stacil aj zakladny Race na alu kolesach, ale preco si nedopriat