Priamo na mieste je dosť ťažké dokázať či je e-bike odblokovaný. Ľahšie to je pri e-bikoch, kde nemusíš pedalovať, tam sa to dokázať dá na mieste. Riešením by možno bolo zaviesť PZP na každý e-bike + vodičák ako na malú motorku. Rovnako aj na e-kolobežky. Ale na to asi veľká vôľa na zmenu zákona/ov nebude.
Všetko sa dá odkontrolovať. V zahraničí na to už majú zariadenia, ktoré dokážu zistiť, či je prípomoc aj nad 25 km/h. A kontrolujú to, lebo tam majú hustú sieť cyklociest, kde sa tieto čipnuté rárohy premávajú, ohrozujú tým cyklistov a zároveň plnia si to čo majú zo strany polície alebo aj obecnej polície, ktorá by to mala najskôr riešiť. No tu treba prekopať aj právomoci a jasne zadefinovať represie. Nie pokuty, ale zabavovanie a to trvalé.
A na čo ti je zariadenie či máš prípomoc aj nad 25? Policajt zastaví, sadne, odvezie sa a vidí na displeji či ide nad 25 - na normálnom ebajku je to citeľné...Normálne ebajky - s normálnymi výrobnými parametrami - neodblokované nemajú mať prečo EČV - sú to úplne obyčajné bicykle len je tam dopomoc, ktorá vyslovene závisí od majiteľa ako s ňou narába. Ale stále tam treba ťahať pedálmi ako na bežnom bicykli. Odblokovaný ebajk, alebo tieto emotorky čo tu ľudia komentujú už problém sú. Na cyklotrase to vôbec nepočuť a keď sa to zrazu vynorí odniekiaľ 60kou, tak je problém sa uhnúť. Nehovoriac o tom, že už aj u nás pri žiline blbečkovia objavili kategóriu E-motocross. A spokojne nám tu v okolí jazdia po trailoch, ktoré tu pracne udržujeme, aby zostali pre ďalšie generácie. Tu treba hľadať problémy, nie v 250w ebajkoch.
Tak dokázať ti to musí na certifikovanom meracom zariadení. To máš ako tú aféru s ručnými radarmi. Jedného času to nemalo certifikáciu a nemalo to značku, že to prešlo kalibráciou v metrologickom ústave. Našli sa hriešnici, ktorý sa z pokuty a dobrým kamarátom právnikom, vykrútili, lebo radary nespĺňali zákonné požiadavky.
Napr, u nás vo firme meriame mriežku na zateplovanie na metre koľko požaduje zákazník. Na to musíme mať skalibrované meracia zariadenie, ktoré vždy za určitý čas musíme odniesť do metrológie. Inak by sme boli zo strany SOI pokutovaný.
A na čo ti je zariadenie či máš prípomoc aj nad 25? Policajt zastaví, sadne, odvezie sa a vidí na displeji či ide nad 25 - na normálnom ebajku je to citeľné...Normálne ebajky - s normálnymi výrobnými parametrami - neodblokované nemajú mať prečo EČV - sú to úplne obyčajné bicykle len je tam dopomoc, ktorá vyslovene závisí od majiteľa ako s ňou narába. Ale stále tam treba ťahať pedálmi ako na bežnom bicykli. Odblokovaný ebajk, alebo tieto emotorky čo tu ľudia komentujú už problém sú. Na cyklotrase to vôbec nepočuť a keď sa to zrazu vynorí odniekiaľ 60kou, tak je problém sa uhnúť. Nehovoriac o tom, že už aj u nás pri žiline blbečkovia objavili kategóriu E-motocross. A spokojne nám tu v okolí jazdia po trailoch, ktoré tu pracne udržujeme, aby zostali pre ďalšie generácie. Tu treba hľadať problémy, nie v 250w ebajkoch.
A počiatok týchto problémov vznikol ako? Správne, ebajky odštartovali túto smutnú kapitolu dejín a u nich treba začať lebo fakt neviem kde to skončí.
To je ako keď niekto obhajuje húlenie trávy, ale čím to bude pokračovať nie je ťažké si domyslieť.
Tie elektro krosky sa preháňajú aj u nás, síce pár kusov, ale tak to začínalo aj so ebajkami a každý vidí ako to vyzerá teraz
To je samozrejmé, ale policajt má byť určitá autorita a navyše by tam mali byť dvaja policajti a skutok majú potvrdiť. Radar má dostatočnú certifikáciu na to, aby stačil na potvrdenie, že si šiel viac ako 25, v tom prípade môžeš kľudne napitý spochybniť alkoholtester a povedať, že ho nemajú kalibrovaný - čo pri spoľahlivosti dnešnej elektroniky môže byť.... Na základe radarového merania ťa odchytí a ide ďalšie dokazovanie, skúška dopomoci motora jazdnou skúškou.
Rovnako ako dostaneš pokutu za nevyhovujúci technický stav vozidla - nesvietiace svetlá, kolesá zasahujúce do blatníkov a pod. Nedokazuje sa to žiadnym zariadením. Je na to policajt a keď sa ti nepáči, tak nezaplatíš a ideš na správne konanie a tam môžeš skončiť s ešte vyššou pokutou. Ak už aktuálne nie je ani policajt považovaný za autoritu, tak to potom už ani certifikované zariadenia nejako nepomôžu....Ale ako píšem vyššie - v elektro 1 stopových vozidlách je aktuálne pre políciu obrovský priestor na kontroly a vyraďovania z premávky a nie sú to bežné ebajky, na ktorých tu bolo už ohejtené v tejto téme 1000 krát všetko - a prestáva to byť už vtipné celkom.
No ja sa o tom ani nezaujímam, takže áno....začal som od seba s bojkotom týchto riešení A na tých e-motorkách by ma potešila tiež legislatíva ako na ebikoch..nemusela by byť na rýchlosť, ale na výstupné otáčky motora...dal by som to na max 100 otáčok/min. A bolo by vystarané
BTW Inzeraty na odcipovanie, servisy ktore odcipuvavaju ... to je legalne? Nebolo by najefektivnejsie tam zacat?
všetci sa chránia týmito vetami:
"Upozorňujeme, že provoz takto upravených elektrokol na pozemních komunikacích může být v rozporu s platnou legislativou některých zemí. Výrobce nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé použitím produktů SpeedBox. Elektrokola vybavena produkty SpeedBox není dovoleno používat na pozemních komunikacích, cyklostezkách a veřejných prostranstvích. Elektrokola vybavena produkty SpeedBox je možno používat výhradně na svém vlastním pozemku, výhradně na svou vlastní zodpovědnost. Použitím produktů SpeedBox může dojít ke ztrátě záruky Vašeho elektrokola."
No a to je ten problem ze je to dovolene pouzivat na vlastnom pozemku. Keby to tak nebolo tak by to nemalo barlicku v zakone a mohlo by sa to postihovat uz pri zrode.
Vcera sa jednemu nechcelo cakat na prechode so semaforom tak vbehol rovno pod auto cez cervenu, to muselo zaflekovat. Ked prechadzal ukazal soferovi prostrednik ako podakovanie. Dalej si isiel veselo po chodniku bez slapania. Len tolko k dodrziavaniu pravidiel, zjavne to mal na haku.
Neviem ako v Za ale tu u nas v BA cakat dlhsie ako 3 sekundy sa nenosi. Ja ked stojim a pozeram na tych ludi ako su nervozni tak sa len smejem. A je jedno ci ecyklisti, cestaci, mtb, pesiaci, alebo len byvale sportovkyne v parlamente. Vsetci vsade na cervenu lebo "ved nic nejde" 😁
Sa divim cajtom ze sa niekde nepostavia a netocia to dronom. Zarobene za par hodin na drona.
ja na cestáku som predbiehal pár ale že strašne zadrbaných e-bajkrov. Vyzerali akoby spadli do čerstvého betónu, farebne ladili do siva. Asi im nik nepovedal že teraz v lese to nevyschne tak rýchlo po dažďoch (tu chčije každý druhý deň )
Je smutne ked sa tu uz musia hladat hlupe videa aby ste mohli pridavat nasilu prispevky do tejto temy.
Tak bezny obcan si kupi radsej tu eharaburdu, lebo s tym, vie ist kamkolvek ako s tym drahym cestakom.
Kamarat si kupil cestak a hnije mu v pivnici, lebo ho prestalo bavit jazdit medzi autami a na nakupy do obchodu sa ho boji zobrat. Dava to zmtysel, ze =)
---
Inak sem staci davat len odkazy na tie predchadazjuce prispevky z minulych rokov =))
O obleceni, lenivcoh, tuckoch, atd., lebo sa to stale len opakuje.
Teraz v nedelu som stretol biobikera a mal len tenke tricko, sice znackove ale klepal sa.
Ponukal so mu bundu. Mal som dve, lebo som testoval jednu tenku bundu ci mi pri zjazdoch nebude zima a druhu vyskusanu som mal pre istotu v ruksaku.
---
A ked sa tu ohanate nadvahou, tak staci pozriet prispevky Scarinka.
Na cestaku jazdi takmer "kazdy den" a aj tak pribera =)
Takze to nie je o tom na com jazdite ale ako sa stravujete =)
Ja jazdim aj na Ebiku 5 rokov sa stale si drzim tu istu vahu, okolo 80 kg
Cim to asi bude? =))
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Všetko sa dá odkontrolovať. V zahraničí na to už majú zariadenia, ktoré dokážu zistiť, či je prípomoc aj nad 25 km/h. A kontrolujú to, lebo tam majú hustú sieť cyklociest, kde sa tieto čipnuté rárohy premávajú, ohrozujú tým cyklistov a zároveň plnia si to čo majú zo strany polície alebo aj obecnej polície, ktorá by to mala najskôr riešiť. No tu treba prekopať aj právomoci a jasne zadefinovať represie. Nie pokuty, ale zabavovanie a to trvalé.
Napr, u nás vo firme meriame mriežku na zateplovanie na metre koľko požaduje zákazník. Na to musíme mať skalibrované meracia zariadenie, ktoré vždy za určitý čas musíme odniesť do metrológie. Inak by sme boli zo strany SOI pokutovaný.
A počiatok týchto problémov vznikol ako? Správne, ebajky odštartovali túto smutnú kapitolu dejín a u nich treba začať lebo fakt neviem kde to skončí.
To je ako keď niekto obhajuje húlenie trávy, ale čím to bude pokračovať nie je ťažké si domyslieť.
Tie elektro krosky sa preháňajú aj u nás, síce pár kusov, ale tak to začínalo aj so ebajkami a každý vidí ako to vyzerá teraz
Rovnako ako dostaneš pokutu za nevyhovujúci technický stav vozidla - nesvietiace svetlá, kolesá zasahujúce do blatníkov a pod. Nedokazuje sa to žiadnym zariadením. Je na to policajt a keď sa ti nepáči, tak nezaplatíš a ideš na správne konanie a tam môžeš skončiť s ešte vyššou pokutou. Ak už aktuálne nie je ani policajt považovaný za autoritu, tak to potom už ani certifikované zariadenia nejako nepomôžu....Ale ako píšem vyššie - v elektro 1 stopových vozidlách je aktuálne pre políciu obrovský priestor na kontroly a vyraďovania z premávky a nie sú to bežné ebajky, na ktorých tu bolo už ohejtené v tejto téme 1000 krát všetko - a prestáva to byť už vtipné celkom.
všetci sa chránia týmito vetami:
"Upozorňujeme, že provoz takto upravených elektrokol na pozemních komunikacích může být v rozporu s platnou legislativou některých zemí. Výrobce nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé použitím produktů SpeedBox. Elektrokola vybavena produkty SpeedBox není dovoleno používat na pozemních komunikacích, cyklostezkách a veřejných prostranstvích. Elektrokola vybavena produkty SpeedBox je možno používat výhradně na svém vlastním pozemku, výhradně na svou vlastní zodpovědnost. Použitím produktů SpeedBox může dojít ke ztrátě záruky Vašeho elektrokola."
kym ich nechytia
Sa divim cajtom ze sa niekde nepostavia a netocia to dronom. Zarobene za par hodin na drona.
https://www.youtube.com/shorts/ysI2jIAHR6E
Tak bezny obcan si kupi radsej tu eharaburdu, lebo s tym, vie ist kamkolvek ako s tym drahym cestakom.
Kamarat si kupil cestak a hnije mu v pivnici, lebo ho prestalo bavit jazdit medzi autami a na nakupy do obchodu sa ho boji zobrat. Dava to zmtysel, ze =)
---
Inak sem staci davat len odkazy na tie predchadazjuce prispevky z minulych rokov =))
O obleceni, lenivcoh, tuckoch, atd., lebo sa to stale len opakuje.
Teraz v nedelu som stretol biobikera a mal len tenke tricko, sice znackove ale klepal sa.
Ponukal so mu bundu. Mal som dve, lebo som testoval jednu tenku bundu ci mi pri zjazdoch nebude zima a druhu vyskusanu som mal pre istotu v ruksaku.
---
A ked sa tu ohanate nadvahou, tak staci pozriet prispevky Scarinka.
Na cestaku jazdi takmer "kazdy den" a aj tak pribera =)
Takze to nie je o tom na com jazdite ale ako sa stravujete =)
Ja jazdim aj na Ebiku 5 rokov sa stale si drzim tu istu vahu, okolo 80 kg
Cim to asi bude? =))