Mercedes W204 len sa neviem rozhodnúť, či 180 kompresor, alebo radšej priplatiť za tú 1.8 s turbom,
Ak W204 s motorom M271, potom rozhodne hľadať verzie s kompresorom. Žerú síce o cca liter viac, než CGI (kombík v automate cca 8-9,5L/100km podľa druhu motora, s manuálom je to o 0,5-1L menej), no jedná sa o bezproblémový agregát (hlavne 1.6-ka bez balanceru), kde sa po 200 000 km vymenia rozvody a frčí sa ďalej. Občas môže zlyhať nejaká zapaľovacia cievka v hodnote 30€ alebo presakuje magnet nastavovača tiež v hodnote cca 30€. Mám tých kompressorov v okolí niekoľko, sám s drahou vlastníme dva kusy. Prvé CGI sú veľmi náchylné na zakarbonovanie ventilov, občas zlyhá turbo, problémové bývajú aj nastavovače vačiek. Osobne by som sa im vyhol. Ak priamy vstrek, tak M274, ktorý sa montoval do poface W212 a posledných kusov W204 od 2013 (avšak len v prevedení C180, ostatné boli naďalej M271 až do príchodu modelu W205).
Čo sa týka motorov V6: veľký pozor na agregáty M272, predovšetkým na 350 CGI. Tieto motory trpia na predčasné zlyhanie reťazových rozvodov a ak niekto plače pri rozvodoch na M271 (kde je to brnkačka a komplet materiál sa dá kúpiť do 500€ a dá sa to zmáknuť v pohode za jednu šichtu), rozvody na M272 ho zaručene položia na lopatky...už preto, že motor proste musí ísť von. Ďalšou špecialitou sú úniky oleja plus nejaké to ovládanie swirl flaps. Pri 350CGI samozrejme problémy s karbonom a predovšetkým vstrekovanie, na ktorom odchádzajú jak injektory, tak čerpadlo, ktoré stojí nové cca 6000€...repas asi 2500, no funguje tak každé druhé. Rozdeľovač tlaku nezohnateľný. Takže M272 len pre tých, ktorí vedia, do čoho idú. Idiotfest motory boli M112, no posledné sa montovali do predface W211 a to už je dosť staré auto...takže toľko Mercedes. Keby boli nejaké otázky k W204 ohľadne hocičoho, tak napíš správu.