Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
čo tam MPR... sú aj iní špecialisti : https://kosice.korzar.sme.sk/c/23566533/po-kosiciach-jazdil-v-protismere-vyhovorky-mu-nepomohli-policajti-mu-dali-pokutu.html
vidno kade odbočil na tú cestu,poznám to,je tam značka Prikázaný smer jazdy doprava,rád by som vedel zmýšľanie takého človeka...vraj nevedel kade má ísť...ta do protismeru choď !!! zobrať vodičák. nedávno taký istý odbočil na križovatke kde je tiež taká značka doľava a zostrelilo ho auto z hlavnej, sedel som v obývačke a počujem BUM... otvorím okno, pozriem a ... reku hmm...dobrý pako, značka na parádu
Priznám sa, že niektoré názory ma tu fakt udivujú. Auto je de facto smrtiaca zbraň a je logické, že jeho prevádzka musí byť veľmi silne regulovaná zákonmi. Auto je ťažké teleso, pohybujúce sa značnou rýchlosťou a ovládané nedokonalým človekom, fyzika nepustí. Áut sú milióny, ciest sú desiatky tisíc kilometrov, ľudí sa v tomto ekosystému pohybujú milióny, každý má iné danosti a schopnosti... Počet mŕtvych v dôsledku individuálnej automobilovej dopravy sa len na Slovensku počíta v stovkách za rok, počet vážne zranených sa počíta na tisícky za rok.
Naozaj si tí niektorí tu myslíte, že je OK tie zákony vodičmi áut nedodržiavať? Že je OK ich spochybňovať a podľa vlastného uváženia ich prekračovať (nemyslím teraz rozdiel medzi rýchlosťou na tachometri a na GPS)?
Nie som bigotný zákonododržiavač a nemyslím si, že všetky zákony sú napísané dobre, skôr naopak. Ale môj sedliacky rozum mi hovorí, že práve vedenie dvojtonových áut, smrtiacich zbraní, uprostred do značnej miery neovládateľnej miliónovej populácie je činnosťou, kde tie zákony treba rešpektovať. Preto ma zaujíma pohľad tých, čo napríklad obmedzenú rýchlosť rešpektujú len tam, kde to uznajú za vhodné.
V rámci Slovenska, či Európy, cyklisti, e-kolobežkári a chodci majú cca 55-60% mieru zavinenia nehôd, ktorých súčasťou bolo auto. Prečo sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí týkajú len motoristov?
A co si myslis, ako bude nahradeny vypadok dane z paliv pri masivnom nasadeni elektromobilov ?
Prvá lastovička je Island. Od 1. januára 2024 zaviedol ročný poplatok asi 0,04 € za prejdený kilometer pre elektromobily. Hybridy menej. Vodiči ročne hlásia stav tachometra a platia daň.
Na Islande chýbali peniaze na cesty.
Debaty o kompenzácii sú aj v iných vyspelých krajinách (Nórsko, Holandsko, Nemecko...) a samozrejme aj EU
V rámci Slovenska, či Európy, cyklisti, e-kolobežkári a chodci majú cca 55-60% mieru zavinenia nehôd, ktorých súčasťou bolo auto. Prečo sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí týkajú len motoristov?
Lebo sa to ťažko aplikuje. Cyklistika a kolobežky nie sú štátom regulované na rozdiel od automobilov.
Od 1. januára 2024 zaviedol ročný poplatok asi 0,04 € za prejdený kilometer pre elektromobily. Hybridy menej. Vodiči ročne hlásia stav tachometra a platia daň. Na Islande chýbali peniaze na cesty.
Treba povedať aj B (a vlastne aj C ).
Od začiatku tohoto roka sa mala táto forma daní týkať všetkých áut vrátane spaľovákov, ale pre tút kategóriu to na poslednú chvíľu odložili. Dôvod si už nepamätám, myslím, že to bolo kvôli nedotiahnutému mechanizmu hlásenia nájazdu, ten pôvodne navrhovaný kapacitne nedostačoval.
Ad chýbajúce peniaze na cesty – Island má 380 tisíc obyvateľov a potrebuje obslúžiť dosť neadekvátnu kilometráž ciest, kvôli 2,5 miliónu turistov ročne. Plus veľa tunelov, nových mostov, zmena cestej siete zo šotolinovej na asfaltovú a podobne. A údržba vzhľadom k počasiu stojí rádovo vyšší podiel z rozpočtu na cesty ako trebárs u nás. Preto chýbajú tie peniaze.
Dík za doplnenie.
Aj ja dodám, že viac ako polovica nových aut na Islande je elektro. A moja úvaha je, že by ich možno bolo viac, ale pri tak riedko osídlenej krajine bude električky brzdiť infraštruktúra.
V rámci Slovenska, či Európy, cyklisti, e-kolobežkári a chodci majú cca 55-60% mieru zavinenia nehôd, ktorých súčasťou bolo auto. Prečo sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí týkajú len motoristov?
1. Zdroj tej štatistiky?
2. Ani z´daleka sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí netýkajú len motoristov.
3. Fyzicky zabíja auto, nie bicykel, kolobežka či chodec.
4. Bicykle, kolobežky a chodci nie že nie sú regulovaní (ako píše Kice), ale v realite nie sú ani veľmi regulovateľní. Tie obmedzené zdroje, ktoré máme na vymáhanie práva, je z hľadiska škôd oveľa efektívnejše investovať do regulácie a jej vymožiteľnosti v automobilovej doprave, než v nemotorovej doprave.
Prvá lastovička je Island. Od 1. januára 2024 zaviedol ročný poplatok asi 0,04 € za prejdený kilometer pre elektromobily. Hybridy menej. Vodiči ročne hlásia stav tachometra a platia daň.
nerobim si iluzie, stačanie v našej bryndzovej džamahiíríi bude este vacsi narodny sport.
ked vtip popisuje realitu trhu s autami- predam auto, cena pevna, km dohodou
peter120 V našej džamahírii ani peniaze z daní za palivo, ani z cestnej dane nejdú na cesty, ale tam, kam populisti potrebujú.
Dane idú do spoločného rozpočtu.
@rs955i Zhruba 30 % smrteľných nehôd v Európe spôsobuje neprimeraná rýchlosť. Vo svete je to ešte horšie, odhaduje sa, že až polovica všetkých nehôd s úmrtím súvisí s tým, že vodiči išli príliš rýchlo. Neprimeraná rýchlosť nielen zvyšuje riziko vzniku nehôd, ale keď už nehoda vznikne z iného dôvodu, vyššia rýchlosť vždy zhorší jej následky.
Preto má zmysel, aby sa rýchlosť dôsledne kontrolovala. A ak sa pritom zároveň vyberú peniaze, ktoré sa dajú použiť na zlepšenie infraštruktúry a tým predchádzať nehodám z iných príčin, o to lepšie pre všetkých.
trpk1 tu by bolo potrebné kvantifikovať neprimeranú rýchlosť, ktorá spôsobuje smrť. Súčasné autá majú taký stupeň pasívnej bezpečnosti, že nehody pri 60-70km/h asi nebudú výrazne figurovať v tebou spomínanej štatistike úmrtnosti. To neviem doložiť, len si to myslím.
Takže kontrola 50km/h v obciach asi nezníži smrteľné nehody. Aspoň nie zásadne.
@rs955i Zhruba 30 % smrteľných nehôd v Európe spôsobuje neprimeraná rýchlosť. Vo svete je to ešte horšie, odhaduje sa, že až polovica všetkých nehôd s úmrtím súvisí s tým, že vodiči išli príliš rýchlo. Neprimeraná rýchlosť nielen zvyšuje riziko vzniku nehôd, ale keď už nehoda vznikne z iného dôvodu, vyššia rýchlosť vždy zhorší jej následky.
Preto má zmysel, aby sa rýchlosť dôsledne kontrolovala. A ak sa pritom zároveň vyberú peniaze, ktoré sa dajú použiť na zlepšenie infraštruktúry a tým predchádzať nehodám z iných príčin, o to lepšie pre všetkých.
No práveže nie!
Bezmozog potom nerozmýšľa.
Je tam 40 tak pôjdem 40 a nič sa mi nestane lebo "dodržujem".
Že je poľadovica...
A ďalšia vec je pocit "nesmrtelnosti"
Lebo pasívna bezpečnosť,lebo asistenty ,ktoré mnohokrát bárs akú lamu vytiahnu zo šlamastiky až ju presvedčia, že vie šoférovať 🫤.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
vidno kade odbočil na tú cestu,poznám to,je tam značka Prikázaný smer jazdy doprava,rád by som vedel zmýšľanie takého človeka...vraj nevedel kade má ísť...ta do protismeru choď !!! zobrať vodičák. nedávno taký istý odbočil na križovatke kde je tiež taká značka doľava a zostrelilo ho auto z hlavnej, sedel som v obývačke a počujem BUM... otvorím okno, pozriem a ... reku hmm...dobrý pako, značka na parádu
Naozaj si tí niektorí tu myslíte, že je OK tie zákony vodičmi áut nedodržiavať? Že je OK ich spochybňovať a podľa vlastného uváženia ich prekračovať (nemyslím teraz rozdiel medzi rýchlosťou na tachometri a na GPS)?
Nie som bigotný zákonododržiavač a nemyslím si, že všetky zákony sú napísané dobre, skôr naopak. Ale môj sedliacky rozum mi hovorí, že práve vedenie dvojtonových áut, smrtiacich zbraní, uprostred do značnej miery neovládateľnej miliónovej populácie je činnosťou, kde tie zákony treba rešpektovať. Preto ma zaujíma pohľad tých, čo napríklad obmedzenú rýchlosť rešpektujú len tam, kde to uznajú za vhodné.
Akože tachografom s meraním maximálnej rýchlosti namiesto obyčajného merania nájazdu?
Prvá lastovička je Island. Od 1. januára 2024 zaviedol ročný poplatok asi 0,04 € za prejdený kilometer pre elektromobily. Hybridy menej. Vodiči ročne hlásia stav tachometra a platia daň.
Na Islande chýbali peniaze na cesty.
Debaty o kompenzácii sú aj v iných vyspelých krajinách (Nórsko, Holandsko, Nemecko...) a samozrejme aj EU
Lebo sa to ťažko aplikuje. Cyklistika a kolobežky nie sú štátom regulované na rozdiel od automobilov.
Treba povedať aj B (a vlastne aj C
Od začiatku tohoto roka sa mala táto forma daní týkať všetkých áut vrátane spaľovákov, ale pre tút kategóriu to na poslednú chvíľu odložili. Dôvod si už nepamätám, myslím, že to bolo kvôli nedotiahnutému mechanizmu hlásenia nájazdu, ten pôvodne navrhovaný kapacitne nedostačoval.
Ad chýbajúce peniaze na cesty – Island má 380 tisíc obyvateľov a potrebuje obslúžiť dosť neadekvátnu kilometráž ciest, kvôli 2,5 miliónu turistov ročne. Plus veľa tunelov, nových mostov, zmena cestej siete zo šotolinovej na asfaltovú a podobne. A údržba vzhľadom k počasiu stojí rádovo vyšší podiel z rozpočtu na cesty ako trebárs u nás. Preto chýbajú tie peniaze.
Aj ja dodám, že viac ako polovica nových aut na Islande je elektro. A moja úvaha je, že by ich možno bolo viac, ale pri tak riedko osídlenej krajine bude električky brzdiť infraštruktúra.
1. Zdroj tej štatistiky?
2. Ani z´daleka sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí netýkajú len motoristov.
3. Fyzicky zabíja auto, nie bicykel, kolobežka či chodec.
4. Bicykle, kolobežky a chodci nie že nie sú regulovaní (ako píše Kice), ale v realite nie sú ani veľmi regulovateľní. Tie obmedzené zdroje, ktoré máme na vymáhanie práva, je z hľadiska škôd oveľa efektívnejše investovať do regulácie a jej vymožiteľnosti v automobilovej doprave, než v nemotorovej doprave.
nerobim si iluzie, stačanie v našej bryndzovej džamahiíríi bude este vacsi narodny sport.
ked vtip popisuje realitu trhu s autami- predam auto, cena pevna, km dohodou
Dane idú do spoločného rozpočtu.
Preto má zmysel, aby sa rýchlosť dôsledne kontrolovala. A ak sa pritom zároveň vyberú peniaze, ktoré sa dajú použiť na zlepšenie infraštruktúry a tým predchádzať nehodám z iných príčin, o to lepšie pre všetkých.
Takže kontrola 50km/h v obciach asi nezníži smrteľné nehody. Aspoň nie zásadne.
Nechcem tým povedať že sa nemusí dodržiavať.
Preto má zmysel, aby sa rýchlosť dôsledne kontrolovala. A ak sa pritom zároveň vyberú peniaze, ktoré sa dajú použiť na zlepšenie infraštruktúry a tým predchádzať nehodám z iných príčin, o to lepšie pre všetkých.
No práveže nie!
Bezmozog potom nerozmýšľa.
Je tam 40 tak pôjdem 40 a nič sa mi nestane lebo "dodržujem".
Že je poľadovica...
Lebo pasívna bezpečnosť,lebo asistenty ,ktoré mnohokrát bárs akú lamu vytiahnu zo šlamastiky až ju presvedčia, že vie šoférovať 🫤.
https://www.instagram.com/reel/DQ1o_IEjDY7/?igsh=cm1jZHNtejdkMmNv