chcem kupit novu vidlu. Teraz mam RST Gilla Plus, jazdim XC (a jemny freeride ), mam specialized hardrock comp 2007, a1 ram. rozpocet...no cca do 8 tis. Sk. Moja vaha - 75 kg.
...Mam preferovane znacky (znacku) a SR ma zatial nepresvedcil no. Ako ekonomicka varianta samozrejme ano, narozdiel od RST, ktory je u mna asi uplne na dne .
Ja jazdim RST (bohuzial ) a za uplne smejdy povazujem tesco vidli a zoom
Podľa mňa je moje prirovnanie na mieste.
Vieš ako super chodí napríklad Octáfka 1,9TDi? Jedna báseň, ale nie je to ten spomínaný bawor.
Jednoducho oháňať sa nejakou vytunenou vidlou za necelých 8papierov a vyvyšovať ju nad vidlice, pri ktorých výrobca investuje desiatky miliónov dolárov do výskumu rôznych technológií, tak to nie je na mieste.
Kvalita sparacovanie druhá vec. Nikdy som na tom E*****ne nejazdil a ani by som nechcel.
Keď tu niekto niekedy napíše, že si chce kúpiť vidlu za 8papierov, tak sa do neho všetci pustíme ako supy, že nech si radšej priplatí na nejaký RS alebo pozrie nejakú jazdenú kvalitu. Tak si tu nes*rme do huby.
A winprog, prosím ťa neuraz sa, ale Ty si samostatná kategória.
matto666: upravný e*****n je najcitlivejšia vidla v porovnaní s neupravenými vidlicami rovnakej kategórie, to znamená xc/am a je jedno v akej cene (beriem do úvahy klasické teleskopické vidlice). neporovnávaj dh vidlice s e*****nom, aj keď je dosť pravdepodobné, že citlivosťou môžu byť na tom tiež horšie. lefty tiež nie je úplne klasicky riešená vidlica, pokiaľ viem, tak nemá púzdra, ale funguje na ložiskách...
winprog ... nemám nič proti tomu čo píšeš no všetko čo o tej vidle vieš je že je lepšia ... v čom je lepšia? aký je rozdiel medzi neupraveným a upraveným e*****nom?
to tu teraz bude každý písať súhlasím ? ... myslím že to bolo vysvetlene jasne a Mlok vie o čom píše nemusíš to potvrdzovať
***** na to lebo sa to tu zvrhne na ***** reči ako na BF-každý nech jazdí na čom chce.Ani ja by som upraveného Epicnona nechcel a to aj napriak tomu že chodí vynikajúco a vozil som sa na ňom.
whotebos: kúpim nákladák, ten je bez úpravy väčší ako BMW aj ako Oktavka .... trochu zcestné ale presne rovnako ako tvoje.
Pokial si nemal v ruke žiadnu upravenú vidlu, tak nemáš s čím porovnať. Taktiež neviem o tom že by si mal záujem spraviť graf charakteristiky, podla ktorého by si velice rýchlo zistil, že nieje všetko zlato čo má zvučné meno, za predpokladu, že by si o túto problematiku mal záujem a pochopil čo sa pojmom graf skrýva.
Keby si sa previezol na bikoch a vidly budú zakryté aby nebolo vidieť značku, tak poradie tvojho hodnotenia by sa rapidne zmenilo ak sa dokážeš zamerať na chod a vnímať detaily.
Heňo, Heňo dúfam že to raz pochopíš.
Upraveny E*****n je jednoducho vo svojej triede spicka a cenou sa mu nevyrovna ziadna neupravena vidla,jednoducho ako hovori roman Na XC staci aj neupraveny E*****n ale o tom sa tu nebavime.Celkom suhlasim s Mlokom,za 6l mas upraveneho E*****na (moze sa rovnat napriklad FOX Talas) a mozes mat aj neupravenu RS za 8l Tak si vyber
Jen k tomu Talasu. V originálním stavu se upravenému E*****nu citlivostí ani nepřiblíží (od té debilní komprese má v originále RLC zbytečných 5kg k odtrhu navíc + něco málo za pasivní odpory Talas systému, tedy nemá šanci). Po úpravě (to už má navíc právě jen to něco malinko kvůli pasivním odporům Talas systému, čehož se nedá už zbavit) se Talas upravenému E*****nu téměř přiblíží ohledně citlivosti, ale pořád je na tom o chlup hůře. Klidně se přiznám, že mi to i malinko štve, že na tom je upravený Talas s citlivostí o malinko hůře než upravený E*****n. Ten rozdíl je naštěstí hodně malý, takže ho rád obětuju za snižování zdvihu.
A Talas není zrovna vidlice, kterou bych chtěl hanit, když na obou fullech Talase mám a je to pro mě to nejlepší, co tam dle mojich požadavků můžu mít.
Bohužel při současných možnostech vidlic mám na výběr buď o malinko lepší citlivost jako má upravený E*****n (kterou bych mohl mít u E*****n, u Piku a možná ještě u pár dalších vidlic, všechny ale pouze po úpravě) nebo nepatrně horší citlivost se současně skvělým snižováním zdvihu. Ale nelze mít oboje současně.
No a průběhem je to různé jak který ročník. 07 Talas je moc progresivní v originálním stavu a průběh má horší než upravený E*****n. 08 Talas je na tom už hodně podobně s průběhem jako upravený E*****n. Ale dá se díky třetí komoře s tím průběhem dobře laborovat a nastavit téměř jakýkoliv zcela dle požadavků každého. Ovšem je to už zásah do vidlice, nelze to externím nastavením.
Tady bude hodně zajímavé, jak na tom bude Talas 09. Má komplet přepracovaný Talas systém, který by po úpravě mohl na tom s citlivostí být o chloupek lépe. Ale zase díky absenci třetí komory už nepůjdou tak pěkné hrátky v tak velkém rozsahu s průběhem a trošku mám obavy, aby nebyl moc progresivní bez možnosti zvětšením komory tu progresivitu dostatečně snížit. Ale tohle jsou jen spekulace, to se uvidí až časem budou zkušenosti s upraveným Talasem 09.
roman...úplne tomu rozumiem.
Nikde som nespochybnil, že ten vytunený E*****n nechodí skvele.
Ale je jasné, že po odokrytí jazdených vidiel by sa poradie zase zmenilo.
Nechcem aby si tu niekto myslel, že som jeden z tých, ktorý si kupujú veci len kvôli značke. Božechráň. Tiež sa obliekam v SecondHandoch, ale budem si stáť za názorom, že FOX, RS sa s E*****nom nemôžu porovnávať, nech chceme ako chceme, graf negraf.
definuj v čom konkrétne sa nemôžu porovnávať, inak je to len psycho šplech do tornáda
jediné, čo mi na E*****ne vadilo, lebo som kedysi o ňom dosť uvažoval, bola hmotnosť
v HW nie sú významné rozdiely (materiály, etc.)
"desiatky miliónov" vrážaných do vývoja považujem skôr za fikciu - položme si otázku, kedy naposledy sme ako dôsledok "vývoja" videli fakticky zmenu k horšiemu alebo marketingové natláčanie 10 rokov starej veci pod novým menom, úplne stačí zostať pri velomateriáli, lebo odpoveď znie TAKMER STÁLE DOKOLEČKA DOKOLA
treba si uvedomiť, že ideálny alebo už aj optimálny výrobok je v kapitalizme vlastne nežiadúci (jeho vyvinutím by sa už nedali používať rétorické figúry o inovácii, vývoji, etc.), pričom v strojarine v podstate fyzika (a to jednoduchá mechanika) a materiál nepustí, ak nie ideálny, tak optimálny výrobok by bol vyvinuteľný už iba na základe referencií, požiadaviek a ohlasov z tohoto nášho fóra a to dokonca zanedlho (vlastne by stačilo, aby si rákosníci opajcli tuneného Epíka)
a optimálny a lacno udržiavateľný výrobok je smrť predaja, ako aj "navesených služieb"...
Je normálne porovnávať tuctovku, ktorú chrlia výrobné linky za minimálne náklady s vidlou, kde idú obrovské prachy do výskumu a kde sa ***** s každým detailom?
To som zvedavý...
vieš "obrovské prachy idúce do výskumu" môžu byť 4 mzdy v research and development departmente: syn člena správnej rady ktorý to vďaka tatíčkovi vedie, jeho šmykňa, ktorá tam oficiálne robí sexkretárku (tzv. hulička podstolová), jeho kamarát, ktorého tam upichli na jeho a tatíčkov príhovor a jeden nešťastník, ktorý do toho vidí, ale aj tak nič rozumné proti stádu managerov, marketingových oblbovačov a svojho šéfa nepretlačí, len hasí najväčšie průsery, niekedy ani to nie, a za znalosť situácie dostáva tak trochu držhubné )))))))
Oka...tak mám nápad, všetci, čo jazdíme Foxiny a drahé Rock Shoxy, predajme ich, kúpme si Suntourky...to sa nám bude ale voziť!
No vidíš. Já kdybych musel jezdit Talase v originálním stavu nebo předtím Rebu v originálním stavu (ta Reba je na kole, které jsem rok jezdil, teď už to kolo jezdí manželka), tak bych přesně co píšeš udělal, tedy obě ty vidlice prodal a raději koupil upraveného E*****na (místo Talase upraveného E*****na TAD).
Jen díky tomu, že Talase i tu Rebu mám upravenou taky, tak není důvod to dělat. Upravená Reba je chodem zcela srovnatelná s upraveným E*****nem + je navíc lehčí + navíc mám u-turn na ní, tedy by byl nesmysl se ji zbavovat.
A Talas po úpravě je chodem opět srovnatelný s upraveným E*****nem TAD plus navíc má o trošku lepší systém snižování zdvihu plus je o pár gramů lehčí. Tedy opět by byl nesmysl přecházet od Talase pryč.
A samozřejmě chápu, že v některých konkrétních případech bude lepší volba i jiná vidlice. Např. někdo bude mít jako hlavní prioritu váhu vidlice a bude chtít 100mm zdvihu. V takovém případě si 100% nebude pořizovat upraveného E*****na. Možná lehce zauvažuje o upraveném Axon, ale ani třeba toho nevezme a vezme něco ještě lehčího, třeba nového SIDa (a pokud mu chod v originále nebude stačit, tak si nechá upravit toho SIDa).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ja jazdim RST (bohuzial
Vieš ako super chodí napríklad Octáfka 1,9TDi? Jedna báseň, ale nie je to ten spomínaný bawor.
Jednoducho oháňať sa nejakou vytunenou vidlou za necelých 8papierov a vyvyšovať ju nad vidlice, pri ktorých výrobca investuje desiatky miliónov dolárov do výskumu rôznych technológií, tak to nie je na mieste.
Kvalita sparacovanie druhá vec. Nikdy som na tom E*****ne nejazdil a ani by som nechcel.
Keď tu niekto niekedy napíše, že si chce kúpiť vidlu za 8papierov, tak sa do neho všetci pustíme ako supy, že nech si radšej priplatí na nejaký RS alebo pozrie nejakú jazdenú kvalitu. Tak si tu nes*rme do huby.
A winprog, prosím ťa neuraz sa, ale Ty si samostatná kategória.
to tu teraz bude každý písať súhlasím ? ... myslím že to bolo vysvetlene jasne a Mlok vie o čom píše nemusíš to potvrdzovať
no a k prirovnaniu .. fakt trošku mimo
Pokial si nemal v ruke žiadnu upravenú vidlu, tak nemáš s čím porovnať. Taktiež neviem o tom že by si mal záujem spraviť graf charakteristiky, podla ktorého by si velice rýchlo zistil, že nieje všetko zlato čo má zvučné meno, za predpokladu, že by si o túto problematiku mal záujem a pochopil čo sa pojmom graf skrýva.
Keby si sa previezol na bikoch a vidly budú zakryté aby nebolo vidieť značku, tak poradie tvojho hodnotenia by sa rapidne zmenilo ak sa dokážeš zamerať na chod a vnímať detaily.
Heňo, Heňo dúfam že to raz pochopíš.
Jen k tomu Talasu. V originálním stavu se upravenému E*****nu citlivostí ani nepřiblíží (od té debilní komprese má v originále RLC zbytečných 5kg k odtrhu navíc + něco málo za pasivní odpory Talas systému, tedy nemá šanci). Po úpravě (to už má navíc právě jen to něco malinko kvůli pasivním odporům Talas systému, čehož se nedá už zbavit) se Talas upravenému E*****nu téměř přiblíží ohledně citlivosti, ale pořád je na tom o chlup hůře. Klidně se přiznám, že mi to i malinko štve, že na tom je upravený Talas s citlivostí o malinko hůře než upravený E*****n. Ten rozdíl je naštěstí hodně malý, takže ho rád obětuju za snižování zdvihu.
A Talas není zrovna vidlice, kterou bych chtěl hanit, když na obou fullech Talase mám a je to pro mě to nejlepší, co tam dle mojich požadavků můžu mít.
Bohužel při současných možnostech vidlic mám na výběr buď o malinko lepší citlivost jako má upravený E*****n (kterou bych mohl mít u E*****n, u Piku a možná ještě u pár dalších vidlic, všechny ale pouze po úpravě) nebo nepatrně horší citlivost se současně skvělým snižováním zdvihu. Ale nelze mít oboje současně.
No a průběhem je to různé jak který ročník. 07 Talas je moc progresivní v originálním stavu a průběh má horší než upravený E*****n. 08 Talas je na tom už hodně podobně s průběhem jako upravený E*****n. Ale dá se díky třetí komoře s tím průběhem dobře laborovat a nastavit téměř jakýkoliv zcela dle požadavků každého. Ovšem je to už zásah do vidlice, nelze to externím nastavením.
Tady bude hodně zajímavé, jak na tom bude Talas 09. Má komplet přepracovaný Talas systém, který by po úpravě mohl na tom s citlivostí být o chloupek lépe. Ale zase díky absenci třetí komory už nepůjdou tak pěkné hrátky v tak velkém rozsahu s průběhem a trošku mám obavy, aby nebyl moc progresivní bez možnosti zvětšením komory tu progresivitu dostatečně snížit. Ale tohle jsou jen spekulace, to se uvidí až časem budou zkušenosti s upraveným Talasem 09.
Nikde som nespochybnil, že ten vytunený E*****n nechodí skvele.
Ale je jasné, že po odokrytí jazdených vidiel by sa poradie zase zmenilo.
Nechcem aby si tu niekto myslel, že som jeden z tých, ktorý si kupujú veci len kvôli značke. Božechráň. Tiež sa obliekam v SecondHandoch, ale budem si stáť za názorom, že FOX, RS sa s E*****nom nemôžu porovnávať, nech chceme ako chceme, graf negraf.
Porovnávame neporovnateľné.
jediné, čo mi na E*****ne vadilo, lebo som kedysi o ňom dosť uvažoval, bola hmotnosť
v HW nie sú významné rozdiely (materiály, etc.)
"desiatky miliónov" vrážaných do vývoja považujem skôr za fikciu - položme si otázku, kedy naposledy sme ako dôsledok "vývoja" videli fakticky zmenu k horšiemu alebo marketingové natláčanie 10 rokov starej veci pod novým menom, úplne stačí zostať pri velomateriáli, lebo odpoveď znie TAKMER STÁLE DOKOLEČKA DOKOLA
treba si uvedomiť, že ideálny alebo už aj optimálny výrobok je v kapitalizme vlastne nežiadúci (jeho vyvinutím by sa už nedali používať rétorické figúry o inovácii, vývoji, etc.), pričom v strojarine v podstate fyzika (a to jednoduchá mechanika) a materiál nepustí, ak nie ideálny, tak optimálny výrobok by bol vyvinuteľný už iba na základe referencií, požiadaviek a ohlasov z tohoto nášho fóra a to dokonca zanedlho (vlastne by stačilo, aby si rákosníci opajcli tuneného Epíka)
a optimálny a lacno udržiavateľný výrobok je smrť predaja, ako aj "navesených služieb"...
To som zvedavý...
chlapci chlapci idem spat.
Oka...tak mám nápad, všetci, čo jazdíme Foxiny a drahé Rock Shoxy, predajme ich, kúpme si Suntourky...to sa nám bude ale voziť!
neulahcujete mi to
Oka...tak mám nápad, všetci, čo jazdíme Foxiny a drahé Rock Shoxy, predajme ich, kúpme si Suntourky...to sa nám bude ale voziť!
No vidíš. Já kdybych musel jezdit Talase v originálním stavu nebo předtím Rebu v originálním stavu (ta Reba je na kole, které jsem rok jezdil, teď už to kolo jezdí manželka), tak bych přesně co píšeš udělal, tedy obě ty vidlice prodal a raději koupil upraveného E*****na (místo Talase upraveného E*****na TAD).
Jen díky tomu, že Talase i tu Rebu mám upravenou taky, tak není důvod to dělat. Upravená Reba je chodem zcela srovnatelná s upraveným E*****nem + je navíc lehčí + navíc mám u-turn na ní, tedy by byl nesmysl se ji zbavovat.
A Talas po úpravě je chodem opět srovnatelný s upraveným E*****nem TAD plus navíc má o trošku lepší systém snižování zdvihu plus je o pár gramů lehčí. Tedy opět by byl nesmysl přecházet od Talase pryč.
A samozřejmě chápu, že v některých konkrétních případech bude lepší volba i jiná vidlice. Např. někdo bude mít jako hlavní prioritu váhu vidlice a bude chtít 100mm zdvihu. V takovém případě si 100% nebude pořizovat upraveného E*****na. Možná lehce zauvažuje o upraveném Axon, ale ani třeba toho nevezme a vezme něco ještě lehčího, třeba nového SIDa (a pokud mu chod v originále nebude stačit, tak si nechá upravit toho SIDa).