Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
posledný komentár: 11. 2. 2024 o 11:31
posledný komentár: 30. 7. 2010 o 13:24
posledný komentár: 11. 2. 2024 o 11:31
posledný komentár: 30. 7. 2010 o 13:24
http://jsmoto.expertshop.cz/Autoalarm-MAGICAR-M-9000
patooo, preco nahovno? Konkretizuj, prosim ta...
No a samozrejme, na zamykanie radiacej páky môžeš tiež zabudnúť...
Keď mať ráno rozmrazené auto, tak jedine bufík.
k tym FAP filtrom len tolko, treba si uvedomit preco sa tam tie FAP filtre davaju, velmi zjednodusene preto ze moderne diesle na rozdiel od "starych" uz produkuju tak male skodlive castice ze nas dychaci system ich uz nedokaze zachytit a dostavaju sa nam do tela resp. krvi atd., preto su tie filtre potrebne. Vsimnite si ze tie sadze a dymove clony co generovali stare diesle uz tieto nove nerobia, ale riziko je zasa inde a je okom neviditelne. Kto by si chcel rozsirit obzor a dozvediet sa aj orientacne ceny a zivotnosti tychto filtrov nech sa pozrie trebars sem http://www.cheero.cz/cheero/8-DIAG/14-FAP-OFF
Doby kedy sa dal kupit usporny a na prevadzkove naklady nenarocny starsi diesel s udajnymi 120-150tis km, ktory mal v reale o 100tis viac a este dalsich 100tis sme na nom v pohode najazdili su nenavratne prec. Sucasne moderne diesle su v tomto ponimani jednoznacne zlata zila pre servisy pretoze maloktory dokaze najazdit bez poruchy co i len 150tis km a potom to uz ide... vstreky, turba, cerpadla atd. malokedy stoji jednotliva oprava pod 500Eur. Priciny su jasne, my chceme stale mensiu spotrebu, vacsi vykon, stat chce mensie emisie a vyrobca chce aby sa to co najskor pokazilo aby sme si opat kupili nove. Ked to premiesame kvalitou paliv v stredoeuropskom regione je to dokonale...
ROpa, len jedna vec - prevadzkove naklady na vykurenie interieru na stanovenu teplotu nezavislym kurenim su nizsie ako nastartovanym motorom. Alebo do nakladov ratas aj nieco ine nez palivo?
Plati, co napisal JoKO
- nemozes uzamknut mechanickym zariadenim auto, so zaradenou rychlosotu, ani zamknutym volantom ( ZEDER ) nenastartujes - volis rano zimu, alebo vacsiu pravdepodobnost kradeze vozidla ?
- ak je to diesel, tak ten moze byt nastartovany aj 20 minut a na volnobehu Ti to nevykuri ani nahodou, benzin ano
- dialkovy start proti nezavislemu kureniu ma daleko vacsiu zataz na elektricky obvod, hlavne bateriu
- kazdy, kto sa trochu vyzna v autach vie, ze pri nizkych teplotach by mal motor pracovat po maximalne minute v normalnom rezime, a nie ho drzat 10, 15 alebo x minut pri 800-900 ot.
- na volnobehu sa motor dlho zohrieva, dlhe zohrievanie vytvara kondenzaciu v olejovej vani - znehodnocuje olej ..
Cize jednoznacne nezavisle kurenie vyhrava, horsie je to v cenovom porovnani
jediny raz som ho nechal rano v kose( v najchladnejsich dnoch tejto zimy) bezat na volnobeh a za zhruba 10min uz kuril ako divy
to skor pri jazde v tuhych mrazoch sa slabo zahrieva - pomaha karton pred chladic
Neviem, od ktoreho roku vyroby zacinaju moderne diesle, ale moje dvojlitrove HDI z roku 2001 sa zahreje na volnobeh pomerne rychlo. Po 10 min. uz bolo citit teplo.
osobne by som autu nikdy nespravil to, ze ho cez zimu necham najskor 5-10 min nastartovane na volnobeh aby sa akoze zohrialo. pre motor je to ovela vacsia zataz ako jazda, duplom pre diesel
za mňa benzín, zaradené, nezohrievam na volnobeh (oškrabem, nasadnem a idem)