Čoskoro budem kupovať novú vidlu na svojho ortodoxne xc-koveho tátoša, tak som si urobil malý prieskum trhu a najviac ma aj vďaka dobrým vlastným skúsenostiam zaujali modely značky Marzocchi. Síce sú už výbehové, ak nie aj zastarané, ale spadajú do hraníc môjho rozpočtu a záujmu. Kandidátov mám "až" dvoch, kedže som nútený nakúpiť len v jedinom shope na Slovensku (viz. tému Poukážky Flexi Pass).

Marzocchi Maraton Race ´06

Zdvih : 80mm
Pruženie : vzduch
Tlmenie : olej, TST patróna s 5stupňami pre zmenu kompresie a zámkom LockUp, vzduch (pozitívny, negatívny)
Možnosti nastavenia : pruženie, tlmenie, kompresia, zdvih, blokácia
Nohy : vonkajšie/New Magnesium Marathon monolit, vnútorné/30mm Alloy
Korunka : NewMarathon SuperLight
Stĺpik : Easton AlloyXC
Farba : biela
Hmotnosť : 1432g

Marzocchi Corsa SL WC ´07

Zdvih : 80 / 100mm
Pruženie : vzduch
Tlmenie : olej, TST patróna s 5stupňami pre zmenu kompresie a zámkom LockUp, vzduch (pozitívny, negatívny)
Možnosti nastavenia : pruženie, tlmenie, kompresia, zdvih, blokácia
Nohy : vnútorné/32mm poniklované
Korunka : Dural XC
Farba : Beige Pearl
Hmotnosť : 1680g

Za normálnych okolností by bola voľba si jednoznačná, no rám mám Konu Kula ´05 ktorý je čiernobiely a tam sa nehodí tá škorica čo je na tej Corse. :roll: Ktorú a prečo?
05.10.2008 - 17:21:54
00
ak ti ide o hmotnosť ber prvú

ale predpokladám že asi ani moc nie inak by si tu nepísal ... takže tá druhá má výhodu 32mm nohy ... je už pevnejšia v krute a nemusš sa báť dať na ňu prípadne aj 180mm rotor + 100mm zdvih ... 80 by som už neriešil :wink:

zmeny vo vnútri nejaké výrazne niesu to už je jasné aj z popisu
05.10.2008 - 19:22:10
00
Veľmi mi o hmotnosť samotnej vidly nejde, skôr mi vadí, že modely od Marzocchi majú prvotný moment odtrhnutia až niekde na hranici okolo 20 kg. Mojich muších 65 kilogramov živej váhy má teda problém ukázať vidle kto je tu pán :mrgreen: .
Teraz posledné tri mesiace som jazdil Marzocchi Z.2 super fly dosť slabo fúkanú ale aj tak som mal dosť veľký problém s bolesťami v zápästiach ( také nehorázne kŕče vystreľujúce do prstov, až som mal problém udržať rajdy v správnom smere ) a preto by som bol rád keby bola trošku citlivejšia.
Inak vozím V-braky no dúfam, že sa ešte v dohľadnej dobe nabrigádujú voľajáke prašule na nejaké Juicy Carbony :mrgreen: .

No vyzerá to asi na tú Corsu, aj keď je mi ľúto tej farby :roll: .
06.10.2008 - 20:37:31
00
pri citlivosti sa dajú robiť kompromisy ... buď úprava vidlice no potom strácaš na ňu záruku alebo potom jazdiť pri tvojej váhe menej nahustené plášte ale o tom je tu už samostatný therad v sekcíí poovnanie > Schwalbe RR vs NN. potom tretia varianta je citlivejšia vidla ... farba nech ťa netrápi tá nejazdí 8)
06.10.2008 - 21:07:14
00
Hej hej, čítal som že aj Milan z Tuning-Test-u by tú vidlu vedel poriešiť ,no na takú drahú vidlu radšej záruku ako nejaké fintičky a lá zvyšovanie prietoku oleja a pod. Taktiež thread Schwalbe RR vs. NN prečitkany na dúšok a vozím 3-3,5 baru na 1.95 od IRC MythosXC - grip na suchu žiadna sláva ale ten pocit mekkej gumy nenávidím :twisted: .
06.10.2008 - 21:40:25
00
širší plášť okolo 2,1" a nižší tlak ... ono to bude potom trošku o niečom inom ... to je moje odporúčanie :wink:
06.10.2008 - 22:02:09
00
vozím 3-3,5 baru na 1.95 od IRC MythosXC - grip na suchu žiadna sláva ale ten pocit mekkej gumy nenávidím :twisted: .


Treba si teda kupit ziletku : ) Tie plaste a na tom tlaku co uvadzas uz od toho nemaju daleko..
07.10.2008 - 00:37:28
00
to Lapierre : Skúšal som od IRC - Notos XC 2.1 drot - stabilita v zákrutách ako nikdy, no po Oravskom maratóne mám od nich predratú zadnú stavbu až na kov :( pre porovnanie otec na Pythonoch 2.0 od Hutchinsona zodral krásnu červenú farbu z nového Canonndalu Jekylla , tá sa mu teraz lúpe po celej dĺžke Fatty DL HeadShok vidly. :cry: - čiže by som už do širších plášťov nešiel.

to Dijck : Hm, som dokonalý masochista :mrgreen: , na svojej favoritke vozím Tufo galusky o tlaku 8 barov po bratislavských roletách :roll: .
07.10.2008 - 14:51:36
00
fúha žeby toto zvládli 2.0 - 2.1" plášte? no poviem ti pokiaľ viem bolo riadne blato ... takže aj to pomohlo ... no potom vidím len nejakú citlivú vidlu a čosi síce nie veľa dokážu utlmiť aj pohodlné gripy
no ale aspoň an tú Corsu by si mohol potom nahodiť dopredu 2,1" plášť do vidlice vojde v pohode a pomôže :wink:
07.10.2008 - 15:53:09
00
Ze by som tu maratonku jazdil??? hehee... 8)
chod do nej vaha je super. pevnost vyborna prakticky bezudrzbova zadne problemy s noou neboli.Akurat to neni zehlicka,ale inak som bol spokojny.
Preco som ju ja vlastne predaval....??, :roll:
07.10.2008 - 15:58:27
00
fúha žeby toto zvládli 2.0 - 2.1" plášte? no poviem ti pokiaľ viem bolo riadne blato ...

Práve preto som tú Z.2 chcel meniť - MegaBooster na vidle + V-braky + kvalitné Oravské blato = vyškrabávanie sajrajtu každých 10 metrov :| avšak toto nieje vo vidle ale v brzdách ( taktiež keby som stiahol čas ešte o takú polhodinu, hm , to by nebolo od veci :mrgreen: )

A čo sa týka gripov, jazdím X.0 gripshifty + originál spolu dodávaný pomenší grip od Sramu, čo by zrejme malo byť ergonomickejšie ako klasická guma , asi...
07.10.2008 - 17:34:01
00
keyboard_arrow_up