Caute all, urcite ste zaznamenali promo na novy Garmin edge 705 pre bikerov. Mne osobne sa celkom pozdava, ale nie som si isty ci ho mam kupit or not. Dajte teda prosim vediet vase nazory na tieto kombinovane hracky (GPS, kardio, cyklokomp,...). K tej 705ke - nie som profik do GPS pristrojov, ale ocakaval som ze nadmorsku vysku mi prezradi prave GPSko, vyrobca vsak udava ze ju pristroj meria barometrickym cidlom (zvlastne). Takisto rychlost - 705ka ma myslim bezdrat. Opat som si myslel ze rychlost bude merana satelitom. Kedze som v tomto fakt amater, dajte mi skolenie preco to riesia tymto sposobom a celkovo vas nazor na 705ku. DAkujem vopred.
Sesulak: takisto maximalny suhlas. Rad jazdim po neznamych miestach, kde som este nikdy nebol a aby som sa tam dostal, tak Edge je na nezaplatenie. Takisto som mal pad v 50ke, ja som sa pekne vysuchal na asfalte - trosku sa aj silo, bike dostal osmicku a zodrane sedlo, ale EDGE sa nestalo nic. Drzal pevne vo svojom stojane na predstavci.
Je to naj super cyklo komp aky na trhu je. Na garmin.com som videl aj limitovanu seriu Edge 705 a to vo farbach Garmin Chipotle H3O, teda zvrchu oranzovy a zospodu modry. CO sa funkcnosti tyka, pravdepodobne tam pribudne len cestna mapa Europy v zaklade. Na prvy pohlad vyzera velmi pekne, len aby ta farba nedrazdila tych ludi, co si ho nemozu dovolit...
Mám kontrolnú otázku. 705-ka mi v niektorých častiach mapy Topo SK zobrazuje všetky čiary príliš hrubo. Napríklad bočné hrebene Javorníkov v časti medzi Bytčou a Žilinou. Fotka je zo stúpania z Dlhého Poľa na západ po zelenej. Ako abstraktné umenie fajn, ale orientuje sa v tom veľmi zle. Vôbec nezáleží, koľko detailov si človek nastaví, stále je to hrubé rovnako a na displeji vidím dokopy prd.
Takže, je to chyba prístroja, mapy, alebo môjho konkrétneho kusu? A čo s tým?
Môžem povedať, že momentálne na trhu nie je nič lepšie.
Tak nečetl jsem celé vlákno podrobně celé, je to už moc dlouhé. Jen jsem ho rychle zběžně proletěl.
Celé je to o tom, co požaduješ. 705tka je zajímavý kombinovaný přístroj s důrazem na cyklo funkce. Na tohle je super. Ale jako především GPSka je to velmi slabé a rozhodně bych si to primárně jako GPSku nepořídil.
Tedy rozhdoně nesouhlasím s tím, že to je to nejlepší na trhu. Pro primární použití jako GPSka je to skoro to nejhorší, co se dá koupit (srovnávám jen s tím slušným co na trhu je, tedy 60CSx, Colorado, Oregon, Vista HCx).
A teď něco konkrétně:
Na Slovensku je situace ještě trošku jiná, protože slovenská topo mapa je cca odpovídající české Topo 1.2. Česká Topo 2 Pro je ale podrobnostmi, množstvím dat někde jinde a také dle toho vyžaduje přístroj. Na 705tce téměř nepoužitelná.
Nové mapy potřebují dvě věci, dostatečně velký a kvalitní displej a dostatečně rychlý procesor.
Česká Topo 2 Pro je na hranici použití už i na 60CSxku, kde je výrazně větší displej než na 705tce, ale už i na 60CSxku je trošku problém s výkonností a je už příliš pomalá při překreslování.
Bohužel situace na trhu GPSek není úplně ideální. Colorado byl poměrně velký omyl, odolnost 60CSxka už tu nebyla, výkonově jen o něco lepší než 60CSxko. A došlo u nových všech modelů k zhoršení displeje po stránce jak je vidět na přímém světle, hlavně na sluníčku. Tedy i přes lepší rozlišení a větší dipslej u Colorada není jasné, zda je lepší.
U Oregonu už je to lepší, zase se vrátila odolnost 60CSxka, displej je super velký s dobrým rozlišením. Oproti 60CSxku ale pořád horší čitelnost na sluníčku a nutnost mnohem více často požívat podsvícení (co je ale aspoň pozitivní, že výdrž s trvale zapnutým podsvícením je skoro stejná jako s vypnutým a to pořád celkem rozumných 14 hodin na slušné baterky, oproti 60CSxku ale horší).
Dotykový displej na Oregeno je celkem dobrý.
Pokud to tedy má být primárně jako GPSka, tak bych volil 60CSxku nebo Oregon nebo Vistu HCx, ale určitě ne Colorado. 60CSxko je ale problémové kvůli tomu, že procesor nestíhá už dobře mapy typu české Topo 2 Pro. Pro Vistu HCx platí to samé co pro 60CSxko.
A pro představu, co jsem zkoušel dlouhodobě a krátkodobě. V partě máme GPSky už téměř všichni a to více kusů 60CSxku (tu mám také a používám už ji přes 3 roky), jednu Vistu HCx, jedno Colorado a jeden Oregon (Oregonů možná přibude) a chvíli byla jedna 705tka, ale šla pryč, protože majitel ji chtěl primárně jako GPSku s tím, že by sundal computer, ale přešel právě na Oregon a compter tam zase vrátil a je mnohem spokojenější.
Mě se jinak také osobně nelíbí řešení vše v jednom a preferuju pořádnou GPSku + tepák, což tak i vozím (s Polarem CS100). Tepák vozím úplně pokaždé, gpsku ale ne.
vrstevnice sa daju zuzit. navod mas na forum.garmin.sk
Tu nejde len o vrstevnice. Hrubé sú všetky čiary, vrátane potoka - na tej fotke je to vidno. Navyše o 300 m skôr boli tie čiary v poriadku. Nič som medzitým nerobil ani nestláčal, proste to začalo vykreslovať hrubšie.
Fakt to robí len na niektorých častiach mapy. Vždy na rovnakých.
Nemohol by nejaký majiteľ 705-ky ručne dojsť na polohu trebárs N49 18.193 E18 37.231, či mu robí to isté?
wawrik - predpokladam ze sa na tom uzemi zle pouzil TYP subor ktory ovlada vykreslovanie. doma sa mozem pozriet ci je to globalna vec (teda ze to zbadam aj ja zle) alebo ci to je len v tvojom pristroji. ak by to bolo len u teba asi by bolo vhodne znova nahrat mapu aj s prislusnym typkom do pristroja, zatial tolko
Mlok - Edge nie je primarne GPS ale sportrtesterovy cyklokomp s pridanymi vlastnostami GPS. A optimalizovany na bike kde zobrazuje a pocita udaje ktore na inych gps nenajdes. Takze ak si ju radil medzi cistokrvne gps tak je to mierne precenene. a ten displej to je kompromis - na jazdenie a trening na biku je to akurat - nemaz az taku tehlu na rajdach, tesne okolie vidis a dokaze to relativne slusne odnavigovat. skratka cielene prisposobeny pristroj pre bicykel. Preto je ho treba skor porovnavat s Polarom, HACom, a dalsimi sporttestermi.
Ked sa pozries na segment co naozaj ma oslovit tak tam tvori spicku s tou vyhodou ze oproti konkurencie ma ten bonus navigacie
Mlok - Edge nie je primarne GPS ale sportrtesterovy cyklokomp s pridanymi vlastnostami GPS. A optimalizovany na bike kde zobrazuje a pocita udaje ktore na inych gps nenajdes. Takze ak si ju radil medzi cistokrvne gps tak je to mierne precenene. a ten displej to je kompromis - na jazdenie a trening na biku je to akurat - nemaz az taku tehlu na rajdach, tesne okolie vidis a dokaze to relativne slusne odnavigovat. skratka cielene prisposobeny pristroj pre bicykel. Preto je ho treba skor porovnavat s Polarom, HACom, a dalsimi sporttestermi.
Ked sa pozries na segment co naozaj ma oslovit tak tam tvori spicku s tou vyhodou ze oproti konkurencie ma ten bonus navigacie
Ale jistě. Také jsem hned na počátku příspěvku psal, že při použití primárně jako cyklocomputer s GPS jako doplněk pro 705tce nemám vůbec nic. Pokud ale zase se bude srovnávat třeba jen s Polarem 725tkou, tak má 705tka spoustu výhod, ale i nevýhody v podobě nutnosti se pořád starat o baterky, což je jeden z důvodů, proč nemám rád kombinovaná zařízení (což ale neznamená, že někomu to nebude vyhovovat). Polar mám právě pořád k dispozici k okamžitému použití a beru ho vzdy i když jdu jen na chvíli se projet kolem baráku, kde gpsku nepotřebuju. A v tu chvíli jsem rád, že přiběhnu z práce, popadnu kolo a jedu a co nejméně toho řeším (baterky).
A pak je tu ještě jeden poměrně podstatný rozdíl. Polar použiju i mimo kolo na další sporty, běhat, plavat nebo třeba hrát squash se 705tkou budu těžko.
A pokud někdo nepotřebuje záznam tréninku a stačí mu jednoduchý tepák, tak řešení typu Polar CS100 (včetně wearlink pásu) + např. Vista HCx přijde možná dokonce levněji než 705tka. Pokud někdo požaduje vyhodnocení celého záznamu tréninku a musel by brát třeba Polar 725 + Vista HCx, tak tam už to bude cenově horší.
Zdravím Vás priatelia, bolo by načase aby sme to tu nejako rozumne zhrnuli, predsa si nepamätám že sa nejaký produkt ospevoval na desiatich stranách, takže:
1. Edge 705 je výborný prístroj s funkciami na bajk, zaostáva displej a kompatibilita s novými mapami (rozumej rýchlosť prekreslovania, množstvo dát)
2. 60CSx - KING of the Kings, podľa všeobecných názorov neprekonaný prístroj, dnes však už pri porovnávaní dosť pokrivkáva
3. Colorado - výborný ťah lídra na trhu pre úplných začiatočníkov !
4. Oregon - ???
A teraz moje emotívne a praktické skúsenosti:
1. Edge 705 - perfektné bajkové funkcie a ich perfektné vyhodnocovanie, ktoré ja osobne nepotrebujem, preto hodnotím iba cenu a tá sa mi zdá dosť vysoká, neviem osobne posúdiť s ostatnými hračkami typu Polar, HAC ...
2. 60CSx - ešte raz potvrdím, môj bývalý favorit a sen, avšak keďže ->
3. Colorado - bolo za tú istú cenu a generačne aj výkonovo je to odlišný prístroj, pre mňa napriek dlhým porovnávaniam niektoré veci vadia, ako napríklad *** ovládanie, tak som si ho kúpil
4. Oregon - som ešte neokúsil, ale mne by jeho ovládanie nevyhovovalo, dotykový displej ... by bol rozpichaný ako lotosový kvet klackom ( panenský kvet hrubým klackom )
Čo mi však najviac vadí, že brutálna kapacita Colorada, sa pravdupovediac nedá využiť, je na výber z troch, cez MapSource skombinovaných máp, ktoré sú buď zapnuté alebo vypnuté. Riešenie je spraviť si viacero máp a tie podľa potreby nakopírovať na kartu, presne s oblasťou do ktorej idem.
Aj napriek všetkým chobotinám ktoré mi na koloráde nevyhovujú, tak som s ním spokojný. Cena vs. zobrazenie mapy, GPS navigácia v teréne a v aute, "palubný počítač", takto narýchlo sa to ani nedá.
Názory starých morských "navigačných" vlkov padli a súhlasím s nimi, líšia sa iba uhlom pohľadu. Toto je asi všetko zatiaľ.
Mě třeba na první vyzkoušení ovládání Oregonu moc nesedělo, ale zvyknul bych si a některé věci jsou díky dotykovému displeje super (např. posouvání mapy a hledání v ní nějaké bodu, tady je to s dotykovým displejem o třídu lepší). Ale je fakt, že to ovládání přes dotykový displej by chtělo dopracovat, je takové polovičaté, některé nabídky jsou dostupné příliš přes ruku, i když by být nemusely.
Dotykový displej ještě obstojně funguje i přes ochranou fólii, takže asi bych to řešil tak, že bych ji tam měl a čas od času vyměnil. A vydrží toho poměrně dost ten displej. Jediný problém vidím v mrazech v tlustých rukavicích, to se pak ovládá blbě (ale to je třeba mě fuk, v takových podmínkách jezdím minimálně a ještě většinou zrovna bez gpsky).
Pokud si vybíral už před nějakým časem, kdy Oregon ještě nebyl k mání nebo byl drahý, tak výběr Colorado x 60CSx byl asi dost těžký. Kdyby některé věci nepokazili na Coloradu, tak by nebyl žádný důvod o 60CSxku vůbec uvažovat. Ale pořád je o něco rychlejší (Colorad) a displej má lepší (až na tu viditelnost na sluníčku).
Nevím, co myslíš tou kapacitou a proč bys neměl nahrát na kartu všechny mapy co máš rovnou, když už je máš, aby se nemuselo pořád ty mapy do přistroje nahrávat znovu a znovu (přeci jen když je jich více, tak to trvá dost dlouho). Na větší kartu není problém to naházet najednou, i když se používají větší mapy typu Topo Czech 2 Pro (nebo dokonce třeba mapa Evropy, ta je ale už extra velká, nevejde se celá najednou ani na 2GB kartu).
Všetky mapové Garmin navigátory môžu používať iba vlastné Garmin-mapy. Tým to pre mňa končí. Slovakia TOPO2, to je dobré akurát tak v núdzi, keď už nič iné nemáš (je to plánik a nie mapa, lesné cesty mimo turistické značky = nula bodov). Mám ju viac-menej zo zvedavosti nainštalovanú (Garmin Mobile XT), ale ešte nikdy som ju nepoužil. Vždy si otvorím radšej rastrovú mapu (VKÚ, Shocart, Ortofoto GoogleMaps 0,7 m/pixel, Lesné cesty, atď. ... ) na PDA-čku. Garmina však kvôli navigácii nosím na riadidlách, ale len nemapovo. O cyklistické funkcie mi nejde, lepšie je podľa mňa mať dobrý cyklokomputer. Kto sa však nevyžíva v štatistikách, nepotrebuje rovno HAC4 (ja som svoju k PC-čku nepripojil už asi 2 roky - vždy sa jedná len o prvé nadšenie, česť výnimkám).
EDIT: Doplnená informácia pre tých, ktorým sa nechce čítať recenzia z linku vyššie:
Na český trh přichází Magellan MobileMapper 6 prostřednictvím více kanálů, jedním z nich je firma Navisat Stadler. Ta jej dodává v balíčku se 4GB paměťovou kartou microSD a aplikací TourNavigator. Obsahuje kompletní sadu turistických a cykloturistických map České a Slovenské republiky od firmy Shocart. TourNavigator je počeštěná verze mapového softwaru PathAway, určená pro spolupráci GPS s rastrovými mapovými podklady.
Takto vybavený Magellan MobileMapper 6 se prodává za cenu 17 499 Kč včetně DPH.
Garmin EDGE 705 je veľmi kvalitný prístroj na bike. Dá sa s ním aj príležitostne navigovať, ale ja ho využívam iba na zaznamenávanie tréningov a jázd, ktoré si potom porovnávam.
Z tohto pohľadu mi EDGE 705 poskytuje informácie, ktoré by som len ťažko skĺbil v zmysluplný výstup keby som používal niečo iné - doba v určitom pásme tepovej frekvencie, priemerná kadencia, km/min, nadmorská výška no a samozrejme GPS záznam pretože každý MTB biker mi potvrdí, že neraz šlapal iným smerom, ako niekedy v minulosti.
Garmin EDGE 705 je veľmi kvalitný prístroj na bike. Dá sa s ním aj príležitostne navigovať, ale ja ho využívam iba na zaznamenávanie tréningov a jázd, ktoré si potom porovnávam.
Z tohto pohľadu mi EDGE 705 poskytuje informácie, ktoré by som len ťažko skĺbil v zmysluplný výstup keby som používal niečo iné - doba v určitom pásme tepovej frekvencie, priemerná kadencia, km/min, nadmorská výška no a samozrejme GPS záznam pretože každý MTB biker mi potvrdí, že neraz šlapal iným smerom, ako niekedy v minulosti.
Súhlasím. To, čo som napísal predtým a to, čo si teraz napísal ty sa vzájomne nevylučuje.
Nemožnost použití rastrových map, to je samozřejmě dost velká nevýhoda. Garmin už sliboval, že by u nových přístrojů mohla být podpora rastrových map, ale zatím skutek utek. Snad časem.
Na druhou stranu je mnohem více proti tomu Magellanu, ale je to další konkurecne, která doufám Garmin bude nutit konečně podporu rastrových map dodělat taky.
Z mojeho pohledu naopak jsou zatím nepoužitelné na kolo přístroje typu toho Magellanu. Co bych nezkousnul:
- výdrž na baterie je zoufalá (6/9 hodin dle zapnutého/vypnutém podsvícení) je neakceptovatelná
- odolnost není ještě tak dobrá jako třeba 60CSx (ale už by se asi dalo, i když bych to v těžkém terénu a pořádném sjezdu na řídítkách chtěl vidět jak vydrží)
- cena je šílená (třeba Vista HCx se dá z USA pořídit za 200$, což je zcela někde jinde, Oregon už také není tak drahý)
- co chceš za mapy tam nepoužiješ, nevim jak to bude s rastrovými
Vektorové mapy jsou na malém displeji z mojeho pohledu mnohem lepší, hlavně pro nutnost více zoomovat na malém displeji, což je u rastrové možné pouze v případě, že máš mapu, kterou máš v přístroji v mnoha různých rozlišeních a SW přístroje to podporuje a při zoomování přepíná jednotlivé vlastně různé mapy. A tohle dostupné u téměř žádné mapy není.
Jediný problém vektorových map je jejich kvalita. Pro ČR Topo 1.2 také nebyla žádný zázrak a v rastru bylo více lepších alternativ. U Topo Czech v 2 Pro, i když ta mapa zdaleka není ideální (ideální mapa neexistuje a existovat nikdy nebude, jen se to postupně stále lepší), tak patří k tomu nejlepšímu, co pro ČR existuje.
Ideální z mojeho pohledu bude, až do Garminů dodělají možnost použít i rastrové mapy.
Vektorové mapy jsou na malém displeji z mojeho pohledu mnohem lepší, hlavně pro nutnost více zoomovat na malém displeji, což je u rastrové možné pouze v případě, že máš mapu, kterou máš v přístroji v mnoha různých rozlišeních a SW přístroje to podporuje a při zoomování přepíná jednotlivé vlastně různé mapy. A tohle dostupné u téměř žádné mapy není.
Poznáš OziExplorerCe pre Windows Mobile? Používaš ho v praxi s dobrými rastrovými mapami? Aký si mal konkrétny problém so zoomovaním? Vieš si v prístroji vymeniť 2 bežne dostupné monočlánky? Odolnosť IPX7 voči vode a odolnosť voči pádu z 1 metra na tvrdý podklad je málo? O tom, ako porovnávaš ceny, .... čo už?
- co chceš za mapy tam nepoužiješ, nevim jak to bude s rastrovými
Inštaloval si už nejaké mapy niekedy do PDA-čka pod Windows Mobile, keď kladieš také otázky?
Poznáš OziExplorerCe pre Windows Mobile? Používaš ho v praxi s dobrými rastrovými mapami? Vieš si v prístroji vymeniť 2 bežne dostupné monočlánky?
OziExplorerCE samozřejmě znám. V praxi ho dlouhodobě nepoužívám, protože z uvedených důvodů taková zařízení nepoužívám (dříve to už vůbec nepřicházelo v úvahu, protože aspoň trošku odolnější zařízení nebyla). Záložní baterky opravdu sebou vozit nehodlám, už takhle tahám krámů dost a starostí s tím je také dost. Já se mohu u 60CSxka spolehnout, že mi vydrží 2 celodenní výlety (a ani s tím nejsem spokojený, ale nic lepšího není k mání). A často jezdím na prodloužené víkendy, kde je horší dostupnost, jak nabíjet baterie. To mám tedy také vozit kvůli tomu 6 párů baterek. A pak nedělat nic jiného než pořád dobíjet? Já vezmu takhle jeden náhradní pár baterek a nic dalšího neřeším, nabíječku nevezu vůbec.
Dobré rastrové mapy používám v počítači, kde jsou na velkém displeji bezva a podle nich trasy plánuju. Pro ČR ale opravdu nic výrazně lepšího než ta Topo nová není (mám přístup v práci i pro zajímavé mapové podklady 1:10000, které běžně dostupné vůbec nejsou, ale z těch právě ta Topo česká vychází).
Nevím, co myslíš tou kapacitou a proč bys neměl nahrát na kartu všechny mapy co máš rovnou, když už je máš, aby se nemuselo pořád ty mapy do přistroje nahrávat znovu a znovu (přeci jen když je jich více, tak to trvá dost dlouho). Na větší kartu není problém to naházet najednou, i když se používají větší mapy typu Topo Czech 2 Pro (nebo dokonce třeba mapa Evropy, ta je ale už extra velká, nevejde se celá najednou ani na 2GB kartu).
To je všetko pravda, mam na mysli toto: v Colo mam tri mapy: base a layer v internej pamäti, a jeden layer na SD karte, štandardne mám base ten originál, potom int.layer je SK TOPO, na externy som dal road mapy okolia. Všetky tri mapy v Colo sú 2x gmapsupp.img a 1x gmapbmap.img, a keď si dám na mapovej stránke výber mapy, tak môžem zapnúť a vypnúť iba tri mapy, čo je oproti Legendu rozdiel, do Colo súkam mapy ako jeden celok, a v Legende som si mohol zapnúť a vypnúť hociktorý segment ktorý bol v Mapsource alebo SendMap zahrnutý do výberu. To znamená, že si musím dobre rozmyslieť, ktoré mapy si vyberiem a budem ich používať podľa road-topo použitia. V Legende sa tie mapy mohli prekrývať, to znamená že som mal napríklad dve topo mapy (20m a 50m), ktoré sa prekrývali, a presne som videl kde tie dve mapy nie su presné, lebo 100 m vrstevnica bola zdvojená. Toto ale v Colo nie je možné lebo interná mapa má prednosť a keď nie si v pokrytí internej mapy tak prepne na tú mapu ktorá je na karte. Aspoň mne to tak funguje tak neviem či je to bag alebo fičúra.
Koniec koncov máme sa na čo tešiť, Legenda som kupoval so SW2.5 a došiel som po 3.7,
pri Colorade mam 2.6, momentálne je vonku 2.7, takže chlapci z Garminu majú čo robiť, tých žiadostí je na http://garmincolorado.wikispaces.com/ celkom dosť.
OziExplorerCE samozřejmě znám. V praxi ho dlouhodobě nepoužívám, protože z uvedených důvodů taková zařízení nepoužívám (dříve to už vůbec nepřicházelo v úvahu, protože aspoň trošku odolnější zařízení nebyla). Záložní baterky opravdu sebou vozit nehodlám, už takhle tahám krámů dost a starostí s tím je také dost. Já se mohu u 60CSxka spolehnout, že mi vydrží 2 celodenní výlety (a ani s tím nejsem spokojený, ale nic lepšího není k mání). A často jezdím na prodloužené víkendy, kde je horší dostupnost, jak nabíjet baterie. To mám tedy také vozit kvůli tomu 6 párů baterek. A pak nedělat nic jiného než pořád dobíjet? Já vezmu takhle jeden náhradní pár baterek a nic dalšího neřeším, nabíječku nevezu vůbec.
Dobré rastrové mapy používám v počítači, kde jsou na velkém displeji bezva a podle nich trasy plánuju. Pro ČR ale opravdu nic výrazně lepšího než ta Topo nová není (mám přístup v práci i pro zajímavé mapové podklady 1:10000, které běžně dostupné vůbec nejsou, ale z těch právě ta Topo česká vychází).
To je všetko pravda, mam na mysli toto: v Colo mam tri mapy: base a layer v internej pamäti, a jeden layer na SD karte, štandardne mám base ten originál, potom int.layer je SK TOPO, na externy som dal road mapy okolia. Všetky tri mapy v Colo sú 2x gmapsupp.img a 1x gmapbmap.img, a keď si dám na mapovej stránke výber mapy, tak môžem zapnúť a vypnúť iba tri mapy, čo je oproti Legendu rozdiel, do Colo súkam mapy ako jeden celok, a v Legende som si mohol zapnúť a vypnúť hociktorý segment ktorý bol v Mapsource alebo SendMap zahrnutý do výberu. To znamená, že si musím dobre rozmyslieť, ktoré mapy si vyberiem a budem ich používať podľa road-topo použitia. V Legende sa tie mapy mohli prekrývať, to znamená že som mal napríklad dve topo mapy (20m a 50m), ktoré sa prekrývali, a presne som videl kde tie dve mapy nie su presné, lebo 100 m vrstevnica bola zdvojená. Toto ale v Colo nie je možné lebo interná mapa má prednosť a keď nie si v pokrytí internej mapy tak prepne na tú mapu ktorá je na karte. Aspoň mne to tak funguje tak neviem či je to bag alebo fičúra.
Koniec koncov máme sa na čo tešiť, Legenda som kupoval so SW2.5 a došiel som po 3.7,
pri Colorade mam 2.6, momentálne je vonku 2.7, takže chlapci z Garminu majú čo robiť, tých žiadostí je na http://garmincolorado.wikispaces.com/ celkom dosť.
Tak tohle jsem netušil, to je pěkně debilní. Kamarád, co má Colorado tam má v něm pouze Topo czech, takže na tohle nedošlo. A na 60CSxku mohu také libovolně zapínat a vypínat každou mapu zvlášť (a i segmenty jednotlivé mapy, prostě stejně jako to měl Legend). Tohle by mě vadilo, do hor blízko hranic jezdím docela často a překryv map je častý a vždy je jedna z nich jasně lepší. Tedy vždy v takové situaci mu tu horší natvrdo vypnu (při použití obou je nesmýchá dohromady, ale zobrazí vždy pouze jednu, ani nevím jak vybere kterou zrovna z nich použije).
Co se ti na tom nezdá? Beru cenu tam, kde jsem gpsku bral (kromě jedné gpsky v partě mají všichni z USA, kdo by za to ty prachy co to stojí tady dával). A u Magellanu jsem se samozřejmě díval, kolik stojí tam pro srovnání ceny. Ten Magellan je ale právě hodně drahý i tam. A pak je tu ještě jedno kritérium, u toho Magellanu bych měl větší strach ho dovážet z USA kvůli reklamaci (pokazit se může cokoliv, ale přeci jen při kombinaci nízká cena u Garminu + to, že se kazí opravdu velmi málo, tak pak nemám žádný problém to takhle nakupovat - to málo vycházím z praxe, kde vím o více než 30 Garminech v mojem okolí, něco soukromé kamarádů, něco jsou přístroje, co mají v práci a ještě ani jeden vadný kus).
Samozřejmě pokud někdo chce takové zařízení a nekupuje to jen kvůli GPSce, tak je to něco jiného a už se cena těžko dá srovnávat.
A odolnost jsem nikdy nebral, dle toho, co kde píšou, ale vždy dle praxe. I mezi Garminy je velký rozdíl v odolnosti a i jsou tu další vlivy jako stav držáku na řídítkách (ani Garminy nejsou až tak superodolné, jak by bylo ideálně třeba a v těžkém rozbitém terénu sem tam dojde k vypnutí přístroje, pokud je nepatrná vůle na držáku, tak klidně i častěji).
Ono je to také hrozně moc o tom, kde se s tím jezdí. Třeba na asfaltu nebyl problém ani s pár let starými méně odolnými PDAčky, zato v těžším terénu jsem takhle viděl už 2 zcela zničené (bez pádu, jen z otřesů z těžšího terénu, které to časem už nerozdýchalo vůbec).
Samozřejmě ten Magellan na tom bude už výrazně lépe, možná u té odolnosti jsem v tomto konkrétním případě zbytečné skeptický, zmiňovaný Magellan jsem v ruce neměl (a tedy nulové zkušenosti pro tento konkrétní přístroj z praxe).
A pak je tu ještě nabídka držáku na řídítka a jejich cen, tady nemám pro pdačka moc přehled, jen to chci zmínit do souvislosti s tím, že zničit držák při pádu není žádný problém a v partě už se těch na Garmin zničilo cca 10 kousků. Přístroj přitom neodešl při těch pádech ani jeden.
Presne ako vravíš je to debilné, ale rád by som si počkal na názor iných užívateľov Colorada alebo Oregonu, či majú inak indexované mapy.
Staré garminy ládovali tie mapy podľa tých maličkých img, ktoré sú v adresári c:... ale Colo ich musí mať spojené a indexované cez Mapsource. Potom máš akurát na výber on-off.
Ešte jedno riešenie je kúpiť dve tri microSD karty, cena pár desiatok korún, nahrať všetky img ktoré treba a podľa toho kde idem tak tam dať mapu ktorú treba použiť buď v teréne alebo v aute.
Diskusia bude trvať až pokým dožijeme, výber je viacmenej vec vkusu, Edge nemá to čo má Colo, Colo nemá to čo má 60CSx, a ten zas nemá to čo má OziCE na PDA alebo alebo ... dokolečka.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Je to naj super cyklo komp aky na trhu je. Na garmin.com som videl aj limitovanu seriu Edge 705 a to vo farbach Garmin Chipotle H3O, teda zvrchu oranzovy a zospodu modry. CO sa funkcnosti tyka, pravdepodobne tam pribudne len cestna mapa Europy v zaklade. Na prvy pohlad vyzera velmi pekne, len aby ta farba nedrazdila tych ludi, co si ho nemozu dovolit...
Takže, je to chyba prístroja, mapy, alebo môjho konkrétneho kusu? A čo s tým?
Tak nečetl jsem celé vlákno podrobně celé, je to už moc dlouhé. Jen jsem ho rychle zběžně proletěl.
Celé je to o tom, co požaduješ. 705tka je zajímavý kombinovaný přístroj s důrazem na cyklo funkce. Na tohle je super. Ale jako především GPSka je to velmi slabé a rozhodně bych si to primárně jako GPSku nepořídil.
Tedy rozhdoně nesouhlasím s tím, že to je to nejlepší na trhu. Pro primární použití jako GPSka je to skoro to nejhorší, co se dá koupit (srovnávám jen s tím slušným co na trhu je, tedy 60CSx, Colorado, Oregon, Vista HCx).
A teď něco konkrétně:
Na Slovensku je situace ještě trošku jiná, protože slovenská topo mapa je cca odpovídající české Topo 1.2. Česká Topo 2 Pro je ale podrobnostmi, množstvím dat někde jinde a také dle toho vyžaduje přístroj. Na 705tce téměř nepoužitelná.
Nové mapy potřebují dvě věci, dostatečně velký a kvalitní displej a dostatečně rychlý procesor.
Česká Topo 2 Pro je na hranici použití už i na 60CSxku, kde je výrazně větší displej než na 705tce, ale už i na 60CSxku je trošku problém s výkonností a je už příliš pomalá při překreslování.
Bohužel situace na trhu GPSek není úplně ideální. Colorado byl poměrně velký omyl, odolnost 60CSxka už tu nebyla, výkonově jen o něco lepší než 60CSxko. A došlo u nových všech modelů k zhoršení displeje po stránce jak je vidět na přímém světle, hlavně na sluníčku. Tedy i přes lepší rozlišení a větší dipslej u Colorada není jasné, zda je lepší.
U Oregonu už je to lepší, zase se vrátila odolnost 60CSxka, displej je super velký s dobrým rozlišením. Oproti 60CSxku ale pořád horší čitelnost na sluníčku a nutnost mnohem více často požívat podsvícení (co je ale aspoň pozitivní, že výdrž s trvale zapnutým podsvícením je skoro stejná jako s vypnutým a to pořád celkem rozumných 14 hodin na slušné baterky, oproti 60CSxku ale horší).
Dotykový displej na Oregeno je celkem dobrý.
Pokud to tedy má být primárně jako GPSka, tak bych volil 60CSxku nebo Oregon nebo Vistu HCx, ale určitě ne Colorado. 60CSxko je ale problémové kvůli tomu, že procesor nestíhá už dobře mapy typu české Topo 2 Pro. Pro Vistu HCx platí to samé co pro 60CSxko.
A pro představu, co jsem zkoušel dlouhodobě a krátkodobě. V partě máme GPSky už téměř všichni a to více kusů 60CSxku (tu mám také a používám už ji přes 3 roky), jednu Vistu HCx, jedno Colorado a jeden Oregon (Oregonů možná přibude) a chvíli byla jedna 705tka, ale šla pryč, protože majitel ji chtěl primárně jako GPSku s tím, že by sundal computer, ale přešel právě na Oregon a compter tam zase vrátil a je mnohem spokojenější.
Mě se jinak také osobně nelíbí řešení vše v jednom a preferuju pořádnou GPSku + tepák, což tak i vozím (s Polarem CS100). Tepák vozím úplně pokaždé, gpsku ale ne.
Tu nejde len o vrstevnice. Hrubé sú všetky čiary, vrátane potoka - na tej fotke je to vidno. Navyše o 300 m skôr boli tie čiary v poriadku. Nič som medzitým nerobil ani nestláčal, proste to začalo vykreslovať hrubšie.
Fakt to robí len na niektorých častiach mapy. Vždy na rovnakých.
Nemohol by nejaký majiteľ 705-ky ručne dojsť na polohu trebárs N49 18.193 E18 37.231, či mu robí to isté?
Mlok - Edge nie je primarne GPS ale sportrtesterovy cyklokomp s pridanymi vlastnostami GPS. A optimalizovany na bike kde zobrazuje a pocita udaje ktore na inych gps nenajdes. Takze ak si ju radil medzi cistokrvne gps tak je to mierne precenene. a ten displej to je kompromis - na jazdenie a trening na biku je to akurat - nemaz az taku tehlu na rajdach, tesne okolie vidis a dokaze to relativne slusne odnavigovat. skratka cielene prisposobeny pristroj pre bicykel. Preto je ho treba skor porovnavat s Polarom, HACom, a dalsimi sporttestermi.
Ked sa pozries na segment co naozaj ma oslovit tak tam tvori spicku s tou vyhodou ze oproti konkurencie ma ten bonus navigacie
Ked sa pozries na segment co naozaj ma oslovit tak tam tvori spicku s tou vyhodou ze oproti konkurencie ma ten bonus navigacie
Ale jistě. Také jsem hned na počátku příspěvku psal, že při použití primárně jako cyklocomputer s GPS jako doplněk pro 705tce nemám vůbec nic. Pokud ale zase se bude srovnávat třeba jen s Polarem 725tkou, tak má 705tka spoustu výhod, ale i nevýhody v podobě nutnosti se pořád starat o baterky, což je jeden z důvodů, proč nemám rád kombinovaná zařízení (což ale neznamená, že někomu to nebude vyhovovat). Polar mám právě pořád k dispozici k okamžitému použití a beru ho vzdy i když jdu jen na chvíli se projet kolem baráku, kde gpsku nepotřebuju. A v tu chvíli jsem rád, že přiběhnu z práce, popadnu kolo a jedu a co nejméně toho řeším (baterky).
A pak je tu ještě jeden poměrně podstatný rozdíl. Polar použiju i mimo kolo na další sporty, běhat, plavat nebo třeba hrát squash se 705tkou budu těžko.
A pokud někdo nepotřebuje záznam tréninku a stačí mu jednoduchý tepák, tak řešení typu Polar CS100 (včetně wearlink pásu) + např. Vista HCx přijde možná dokonce levněji než 705tka. Pokud někdo požaduje vyhodnocení celého záznamu tréninku a musel by brát třeba Polar 725 + Vista HCx, tak tam už to bude cenově horší.
1. Edge 705 je výborný prístroj s funkciami na bajk, zaostáva displej a kompatibilita s novými mapami (rozumej rýchlosť prekreslovania, množstvo dát)
2. 60CSx - KING of the Kings, podľa všeobecných názorov neprekonaný prístroj, dnes však už pri porovnávaní dosť pokrivkáva
3. Colorado - výborný ťah lídra na trhu pre úplných začiatočníkov !
4. Oregon - ???
A teraz moje emotívne a praktické skúsenosti:
1. Edge 705 - perfektné bajkové funkcie a ich perfektné vyhodnocovanie, ktoré ja osobne nepotrebujem, preto hodnotím iba cenu a tá sa mi zdá dosť vysoká, neviem osobne posúdiť s ostatnými hračkami typu Polar, HAC ...
2. 60CSx - ešte raz potvrdím, môj bývalý favorit a sen, avšak keďže ->
3. Colorado - bolo za tú istú cenu a generačne aj výkonovo je to odlišný prístroj, pre mňa napriek dlhým porovnávaniam niektoré veci vadia, ako napríklad *** ovládanie, tak som si ho kúpil
4. Oregon - som ešte neokúsil, ale mne by jeho ovládanie nevyhovovalo, dotykový displej ... by bol rozpichaný ako lotosový kvet klackom ( panenský kvet hrubým klackom
Čo mi však najviac vadí, že brutálna kapacita Colorada, sa pravdupovediac nedá využiť, je na výber z troch, cez MapSource skombinovaných máp, ktoré sú buď zapnuté alebo vypnuté. Riešenie je spraviť si viacero máp a tie podľa potreby nakopírovať na kartu, presne s oblasťou do ktorej idem.
Aj napriek všetkým chobotinám ktoré mi na koloráde nevyhovujú, tak som s ním spokojný. Cena vs. zobrazenie mapy, GPS navigácia v teréne a v aute, "palubný počítač", takto narýchlo sa to ani nedá.
Názory starých morských "navigačných" vlkov padli a súhlasím s nimi, líšia sa iba uhlom pohľadu. Toto je asi všetko zatiaľ.
Dotykový displej ještě obstojně funguje i přes ochranou fólii, takže asi bych to řešil tak, že bych ji tam měl a čas od času vyměnil. A vydrží toho poměrně dost ten displej. Jediný problém vidím v mrazech v tlustých rukavicích, to se pak ovládá blbě (ale to je třeba mě fuk, v takových podmínkách jezdím minimálně a ještě většinou zrovna bez gpsky).
Pokud si vybíral už před nějakým časem, kdy Oregon ještě nebyl k mání nebo byl drahý, tak výběr Colorado x 60CSx byl asi dost těžký. Kdyby některé věci nepokazili na Coloradu, tak by nebyl žádný důvod o 60CSxku vůbec uvažovat. Ale pořád je o něco rychlejší (Colorad) a displej má lepší (až na tu viditelnost na sluníčku).
Nevím, co myslíš tou kapacitou a proč bys neměl nahrát na kartu všechny mapy co máš rovnou, když už je máš, aby se nemuselo pořád ty mapy do přistroje nahrávat znovu a znovu (přeci jen když je jich více, tak to trvá dost dlouho). Na větší kartu není problém to naházet najednou, i když se používají větší mapy typu Topo Czech 2 Pro (nebo dokonce třeba mapa Evropy, ta je ale už extra velká, nevejde se celá najednou ani na 2GB kartu).
Všetky mapové Garmin navigátory môžu používať iba vlastné Garmin-mapy. Tým to pre mňa končí. Slovakia TOPO2, to je dobré akurát tak v núdzi, keď už nič iné nemáš (je to plánik a nie mapa, lesné cesty mimo turistické značky = nula bodov). Mám ju viac-menej zo zvedavosti nainštalovanú (Garmin Mobile XT), ale ešte nikdy som ju nepoužil. Vždy si otvorím radšej rastrovú mapu (VKÚ, Shocart, Ortofoto GoogleMaps 0,7 m/pixel, Lesné cesty, atď. ... ) na PDA-čku. Garmina však kvôli navigácii nosím na riadidlách, ale len nemapovo. O cyklistické funkcie mi nejde, lepšie je podľa mňa mať dobrý cyklokomputer. Kto sa však nevyžíva v štatistikách, nepotrebuje rovno HAC4 (ja som svoju k PC-čku nepripojil už asi 2 roky - vždy sa jedná len o prvé nadšenie, česť výnimkám).
Dnes sú už aj outdoorové PDA-čka za rozumnú cenu - Magellan MobileMapper 6: http://navigovat.mobilmania.cz/Testynavigaci/Ar.asp?ARI=114007
http://www.gpsforum.sk/index.php/topic,961.0.html
... a nainštaluješ si do nich čo len chceš!
EDIT: Doplnená informácia pre tých, ktorým sa nechce čítať recenzia z linku vyššie:
Na český trh přichází Magellan MobileMapper 6 prostřednictvím více kanálů, jedním z nich je firma Navisat Stadler. Ta jej dodává v balíčku se 4GB paměťovou kartou microSD a aplikací TourNavigator. Obsahuje kompletní sadu turistických a cykloturistických map České a Slovenské republiky od firmy Shocart. TourNavigator je počeštěná verze mapového softwaru PathAway, určená pro spolupráci GPS s rastrovými mapovými podklady.
Takto vybavený Magellan MobileMapper 6 se prodává za cenu 17 499 Kč včetně DPH.
Z tohto pohľadu mi EDGE 705 poskytuje informácie, ktoré by som len ťažko skĺbil v zmysluplný výstup keby som používal niečo iné - doba v určitom pásme tepovej frekvencie, priemerná kadencia, km/min, nadmorská výška no a samozrejme GPS záznam pretože každý MTB biker mi potvrdí, že neraz šlapal iným smerom, ako niekedy v minulosti.
Z tohto pohľadu mi EDGE 705 poskytuje informácie, ktoré by som len ťažko skĺbil v zmysluplný výstup keby som používal niečo iné - doba v určitom pásme tepovej frekvencie, priemerná kadencia, km/min, nadmorská výška no a samozrejme GPS záznam pretože každý MTB biker mi potvrdí, že neraz šlapal iným smerom, ako niekedy v minulosti.
Súhlasím. To, čo som napísal predtým a to, čo si teraz napísal ty sa vzájomne nevylučuje.
Na druhou stranu je mnohem více proti tomu Magellanu, ale je to další konkurecne, která doufám Garmin bude nutit konečně podporu rastrových map dodělat taky.
Z mojeho pohledu naopak jsou zatím nepoužitelné na kolo přístroje typu toho Magellanu. Co bych nezkousnul:
- výdrž na baterie je zoufalá (6/9 hodin dle zapnutého/vypnutém podsvícení) je neakceptovatelná
- odolnost není ještě tak dobrá jako třeba 60CSx (ale už by se asi dalo, i když bych to v těžkém terénu a pořádném sjezdu na řídítkách chtěl vidět jak vydrží)
- cena je šílená (třeba Vista HCx se dá z USA pořídit za 200$, což je zcela někde jinde, Oregon už také není tak drahý)
- co chceš za mapy tam nepoužiješ, nevim jak to bude s rastrovými
Vektorové mapy jsou na malém displeji z mojeho pohledu mnohem lepší, hlavně pro nutnost více zoomovat na malém displeji, což je u rastrové možné pouze v případě, že máš mapu, kterou máš v přístroji v mnoha různých rozlišeních a SW přístroje to podporuje a při zoomování přepíná jednotlivé vlastně různé mapy. A tohle dostupné u téměř žádné mapy není.
Jediný problém vektorových map je jejich kvalita. Pro ČR Topo 1.2 také nebyla žádný zázrak a v rastru bylo více lepších alternativ. U Topo Czech v 2 Pro, i když ta mapa zdaleka není ideální (ideální mapa neexistuje a existovat nikdy nebude, jen se to postupně stále lepší), tak patří k tomu nejlepšímu, co pro ČR existuje.
Ideální z mojeho pohledu bude, až do Garminů dodělají možnost použít i rastrové mapy.
Poznáš OziExplorerCe pre Windows Mobile? Používaš ho v praxi s dobrými rastrovými mapami? Aký si mal konkrétny problém so zoomovaním? Vieš si v prístroji vymeniť 2 bežne dostupné monočlánky? Odolnosť IPX7 voči vode a odolnosť voči pádu z 1 metra na tvrdý podklad je málo? O tom, ako porovnávaš ceny, .... čo už?
Inštaloval si už nejaké mapy niekedy do PDA-čka pod Windows Mobile, keď kladieš také otázky?
OziExplorerCE samozřejmě znám. V praxi ho dlouhodobě nepoužívám, protože z uvedených důvodů taková zařízení nepoužívám (dříve to už vůbec nepřicházelo v úvahu, protože aspoň trošku odolnější zařízení nebyla). Záložní baterky opravdu sebou vozit nehodlám, už takhle tahám krámů dost a starostí s tím je také dost. Já se mohu u 60CSxka spolehnout, že mi vydrží 2 celodenní výlety (a ani s tím nejsem spokojený, ale nic lepšího není k mání). A často jezdím na prodloužené víkendy, kde je horší dostupnost, jak nabíjet baterie. To mám tedy také vozit kvůli tomu 6 párů baterek. A pak nedělat nic jiného než pořád dobíjet? Já vezmu takhle jeden náhradní pár baterek a nic dalšího neřeším, nabíječku nevezu vůbec.
Dobré rastrové mapy používám v počítači, kde jsou na velkém displeji bezva a podle nich trasy plánuju. Pro ČR ale opravdu nic výrazně lepšího než ta Topo nová není (mám přístup v práci i pro zajímavé mapové podklady 1:10000, které běžně dostupné vůbec nejsou, ale z těch právě ta Topo česká vychází).
To je všetko pravda, mam na mysli toto: v Colo mam tri mapy: base a layer v internej pamäti, a jeden layer na SD karte, štandardne mám base ten originál, potom int.layer je SK TOPO, na externy som dal road mapy okolia. Všetky tri mapy v Colo sú 2x gmapsupp.img a 1x gmapbmap.img, a keď si dám na mapovej stránke výber mapy, tak môžem zapnúť a vypnúť iba tri mapy, čo je oproti Legendu rozdiel, do Colo súkam mapy ako jeden celok, a v Legende som si mohol zapnúť a vypnúť hociktorý segment ktorý bol v Mapsource alebo SendMap zahrnutý do výberu. To znamená, že si musím dobre rozmyslieť, ktoré mapy si vyberiem a budem ich používať podľa road-topo použitia. V Legende sa tie mapy mohli prekrývať, to znamená že som mal napríklad dve topo mapy (20m a 50m), ktoré sa prekrývali, a presne som videl kde tie dve mapy nie su presné, lebo 100 m vrstevnica bola zdvojená. Toto ale v Colo nie je možné lebo interná mapa má prednosť a keď nie si v pokrytí internej mapy tak prepne na tú mapu ktorá je na karte. Aspoň mne to tak funguje tak neviem či je to bag alebo fičúra.
Koniec koncov máme sa na čo tešiť, Legenda som kupoval so SW2.5 a došiel som po 3.7,
pri Colorade mam 2.6, momentálne je vonku 2.7, takže chlapci z Garminu majú čo robiť, tých žiadostí je na http://garmincolorado.wikispaces.com/ celkom dosť.
Dobré rastrové mapy používám v počítači, kde jsou na velkém displeji bezva a podle nich trasy plánuju. Pro ČR ale opravdu nic výrazně lepšího než ta Topo nová není (mám přístup v práci i pro zajímavé mapové podklady 1:10000, které běžně dostupné vůbec nejsou, ale z těch právě ta Topo česká vychází).
Dobre.
Koniec koncov máme sa na čo tešiť, Legenda som kupoval so SW2.5 a došiel som po 3.7,
pri Colorade mam 2.6, momentálne je vonku 2.7, takže chlapci z Garminu majú čo robiť, tých žiadostí je na http://garmincolorado.wikispaces.com/ celkom dosť.
Tak tohle jsem netušil, to je pěkně debilní. Kamarád, co má Colorado tam má v něm pouze Topo czech, takže na tohle nedošlo. A na 60CSxku mohu také libovolně zapínat a vypínat každou mapu zvlášť (a i segmenty jednotlivé mapy, prostě stejně jako to měl Legend). Tohle by mě vadilo, do hor blízko hranic jezdím docela často a překryv map je častý a vždy je jedna z nich jasně lepší. Tedy vždy v takové situaci mu tu horší natvrdo vypnu (při použití obou je nesmýchá dohromady, ale zobrazí vždy pouze jednu, ani nevím jak vybere kterou zrovna z nich použije).
Co se ti na tom nezdá? Beru cenu tam, kde jsem gpsku bral (kromě jedné gpsky v partě mají všichni z USA, kdo by za to ty prachy co to stojí tady dával). A u Magellanu jsem se samozřejmě díval, kolik stojí tam pro srovnání ceny. Ten Magellan je ale právě hodně drahý i tam. A pak je tu ještě jedno kritérium, u toho Magellanu bych měl větší strach ho dovážet z USA kvůli reklamaci (pokazit se může cokoliv, ale přeci jen při kombinaci nízká cena u Garminu + to, že se kazí opravdu velmi málo, tak pak nemám žádný problém to takhle nakupovat - to málo vycházím z praxe, kde vím o více než 30 Garminech v mojem okolí, něco soukromé kamarádů, něco jsou přístroje, co mají v práci a ještě ani jeden vadný kus).
Samozřejmě pokud někdo chce takové zařízení a nekupuje to jen kvůli GPSce, tak je to něco jiného a už se cena těžko dá srovnávat.
A odolnost jsem nikdy nebral, dle toho, co kde píšou, ale vždy dle praxe. I mezi Garminy je velký rozdíl v odolnosti a i jsou tu další vlivy jako stav držáku na řídítkách (ani Garminy nejsou až tak superodolné, jak by bylo ideálně třeba a v těžkém rozbitém terénu sem tam dojde k vypnutí přístroje, pokud je nepatrná vůle na držáku, tak klidně i častěji).
Ono je to také hrozně moc o tom, kde se s tím jezdí. Třeba na asfaltu nebyl problém ani s pár let starými méně odolnými PDAčky, zato v těžším terénu jsem takhle viděl už 2 zcela zničené (bez pádu, jen z otřesů z těžšího terénu, které to časem už nerozdýchalo vůbec).
Samozřejmě ten Magellan na tom bude už výrazně lépe, možná u té odolnosti jsem v tomto konkrétním případě zbytečné skeptický, zmiňovaný Magellan jsem v ruce neměl (a tedy nulové zkušenosti pro tento konkrétní přístroj z praxe).
A pak je tu ještě nabídka držáku na řídítka a jejich cen, tady nemám pro pdačka moc přehled, jen to chci zmínit do souvislosti s tím, že zničit držák při pádu není žádný problém a v partě už se těch na Garmin zničilo cca 10 kousků. Přístroj přitom neodešl při těch pádech ani jeden.
Staré garminy ládovali tie mapy podľa tých maličkých img, ktoré sú v adresári c:... ale Colo ich musí mať spojené a indexované cez Mapsource. Potom máš akurát na výber on-off.
Ešte jedno riešenie je kúpiť dve tri microSD karty, cena pár desiatok korún, nahrať všetky img ktoré treba a podľa toho kde idem tak tam dať mapu ktorú treba použiť buď v teréne alebo v aute.
Diskusia bude trvať až pokým dožijeme, výber je viacmenej vec vkusu, Edge nemá to čo má Colo, Colo nemá to čo má 60CSx, a ten zas nemá to čo má OziCE na PDA alebo alebo ... dokolečka.