pretoze kolo sa toci v pohode a skrt zasa pohoda a zas skrt...


Pozri rýchloupinák resp. náboj či niekde nie je niečo medzi ním a úchytmi, mne to robí pri jednej polohe kónusova matica na náboji zvnútra vidlice, nedosadá poriadne a je nakrivo

Na ľavej páke NO, na pravej SH. No prakticky sa tým šroubikom nastaví len vzdialenosť páky od riaditok. hehe


Tým pri NO a SH sa nastavuje vzdialenost platničiek od kotúča, vzdialenosť páky sa nastavuje tým
čiernym nastavovátkom zboku na ktorý netreba šrobovák, alebo mám iné brzdy ?
12.12.2008 - 14:51:31
00
Slavomír si si tým istý? Po povoľovaní toho šroubiku som postrehol len odďalovanie páky od gripu. Žiadna zmena platničky voči rotoru. Poprípade pozrite na http://cycle.shimano-eu.com/ v tech info čo tam o tom píšu.
12.12.2008 - 17:49:58
00
Takze dakujem vám za rady...som sa s tým trochu pohral a zatial to ide dobre...takze dakujem a som rad ze som zas o nieco mudrejsi diky :D
12.12.2008 - 19:19:27
00
Aby som neostal dlžný odpoveď, tak áno som si tým istý, priblíženie oddialenie platničiek som síce nemeral mikrometrom ale funguje to fyzicky aj v papierovej podobe.

Prílohy:

xt08_brake_mount.pdf [277.08 KiB]

13.12.2008 - 20:38:08
00
ja len pridám čo som písal špeciálne Turbimu v jednom obľúbenom therade ktorý bude raz zmazaný pravdepodobne > viewtopic.php?f=13&t=18326&start=15

kôli tebe som si to aj overil u užívateľov bŕzd
funguje to ako som písal na obrázku:
> modrý krúžok je ručné nadstavovanie vzdialenosti páky od rajdov
> červený krúžok nadstavovanie mŕtveho bodu dotyku platničiek (nezávisle na polohe páky čiže poloha páky sa nemení) samozrejme vzdialenosť platničiek sa týmto nemení, mení sa len bod začiatku pôsobenia piestiku v páke

pri zmene tohto nadstavenia tam ale nieje tak cítieľný rozdiel ako u Avid Juicy 7 a podobne .. čo je trochu podľa mňa dané toľko ospevovaným systémom srevo wave u Shimana ... Juicy sú známe kusadlá a tam keď je kolečko na maxime a minime (pad contact point -adjustment) je účinnosť rozsiahla > páka zaberá buď kúsok po stlačení alebo až na gripe
u Juicin sa mení vzdialenosť páky od rajdov namiesto modrého "ručného" kolečka u XT pekne imbusákom čo už je inak u Elixíru

toť vsjo


pridám obrázok ešte

Prílohy:

XT.jpg
XT.jpg 50.84 KiB thumb_up0thumb_down

13.12.2008 - 21:44:56
00
ale musim povedat, ze ak som tocil tym srobikom(cervenym) tak sa mierne menila aj poloha pák
13.12.2008 - 22:00:58
00
k tomu by sa mali vyjadriť viacerí užívatelia bŕzd
len podľa funkcie by sa poloha páky týmto meniť nemala, každopádne môže systém fungovať aj s malým pohybom páky to už ja neviem :?
13.12.2008 - 22:09:14
00
ano ked potocis tym cervenym tak sa jemnulinko pohne aj packa (desatiny mililetra), uz som to pisal aj v inej teme tak si myslim ze tym pootocenim skrutky sa nejakym sposobom meni objem v celom brzdnom systeme (po otovoreni expanznej nadrzky a tocenim skrutky sa meni hladina v nadrzke) a tym urcujes chod packy resp. bod v ktorom zacne brzda brzdit
tiez som zistil ze to ako reaguje toto nadstavenie (menej alebo viac) urcujes aj mnozstvom kvapaliny v systeme
13.12.2008 - 22:32:03
00
Poloha páky sa mi mení výrazne. Oddialenie piestika od rotora nie je žiadne a bohužiaľ som nezaznamenal ani predĺženie chodu páky. To je moja skúsenosť s XT ktoré vlastním. Obávam sa, že tu máme rozdielne skúsenosti na tie isté brzdy a teda nechápem. hehe


Naposledy upravil Turbi dňa 14.12.2008 - 22:51:07, celkovo upravené 1 krát.

14.12.2008 - 21:59:03
00
možno ani brzda nechápe a japončíci jej to zabudli povedať ... tak pekné do sveráku a kladivo :D
14.12.2008 - 22:13:04
00
Jedoznacne suhlasim s Turbim a Lapierrom. Ja som sice tie brzdy osobne nikdy nenastavoval, ale logika mi vravi len jedno a nikto ma nepresvedci o opaku, kym mi to nepredvedie nazivo. Inak povedane, dajte sem video ak chcete argumentovat opodstatnene, ze sa ne/meni vzdialenost platniciek.

Podla mna je totiz uplny nezmysel, aby sa dala nastavovat vzdialenost brzdovych dosticiek resp. vysunutie piestikov skutkou na pake. Totiz na tych XTckach ako aj na dalsich brzdach umoznujucich nastavenie bodu kontaktu (cize Louise, Juicy 7 atd.) by sa mal dat len nastavit moment, v ktorom paka zacina aktivne stlacat medium, platnicky vsak musia byt od kotuca vzdialene vzdy rovnako bez ohladu na nastavenie "zaberu" paky - ved keby sa tym nastavovanim priblizovali k rotoru, tak to bude suchat v podstate nonstop a nikto kto ma rad ultra kratky "mrtvy" chod paky by to tak nejazdil, lebo by to vytrvale skrtanie kotucas asi psychicky nevydrzal.

Ak sa mylim, tak ma u mna Slavo pivo, inak by mal mat za neoverene tvrdenie minimalne bezsenne noci. :twisted:
15.12.2008 - 13:23:00
00
Jezus; ano vzialenost platniciek od kotuca je VZDY rovnaka, a ako si to presne napisal, skrutkov ovplyvnujes moment kedy paka zacina aktivne stlacat medium, staci si len otvorit expanznu nadrzku, tocit skurtkou a uvidis (len si treba prichystat par kvapiek mineralneho oleja 8) )
15.12.2008 - 13:58:06
00
Opäť som to chytil do rúk už asi desiaty krát a uvolňoval šroubik s krížovým šroubovákom.
Efekt to malo tento: brzdová páka sa oddialila od gripu cca 1cm a dĺžka chodu páky zostala rovnaká. Šroubik som uvolňoval z polohy keď bol úplne zaskrutkovaný v tele páky. Piestiky sa ani nepohli.
Je mi jasné ako nastavím s červeným koliečkom chod páky trebár na Magura Louise BAT kde citelne predĺžim alebo skrátim chod páky /jazdil som ich/ alebo na spomínaných Avidoch ale ...
15.12.2008 - 14:15:07
00
zober telefón a urob video :-D
15.12.2008 - 14:38:07
00
Polo, ved OK, ja to chapem tak ako pises, ale vysvetli to Slavovi. :) Turbi, ked sa Ti ta paka vzdiali od gripu pri nastavovani kontaktu (stroke adjust), tak ju skus doladit tym rucne nastavitelnym valcekom (reach adjust) na povodnu vzdialenost a potom napis, ci sa nezmenil kontaktny bod - podla mna sa zmeni, to ze sa hybe paka aj pri doladovani kontaktneho bodu nie je problem.

P.S. Pozrite si obrazok, aj tam sa hybe paka pri nastavovani kontaktneho bodu.

Prílohy:

XT_adjusting.jpg
XT_adjusting.jpg 70.2 KiB thumb_up0thumb_down

15.12.2008 - 14:40:06
00
keyboard_arrow_up