Som biker, ale zároveň som aj majiteľom off-roadu(Nivy), a nepoznám lepší relax ako čas strávený v prírode či už na biku, alebo s autom.
Neviem, ako môže jeden outdoorák, ktorý bikuje (= pohyb vlastnou silou) zároveň mať vrelý vzťah k zahmlievaču fyzickej nemohúcnosti (= motoru) používanému ako náhradka iných nedostatkov (muhehe
), ale budiž
Nikdy som s autom nešiel tam, kde žiadna cesta vyjazdená nebola, čiže vždy som sa držal iba na lesných, poľných cestách, zvážniciach ktoré už predonou vyjazdili napr. lesáci. A nikdy som tam žiadneho bikera nestretol.
To sa nečuduj, väčšina používaných ciest toho druhu čo spomínaš, je pre bikera buď neatraktívna alebo nezjazdná (štrk, koľaje od vozidiel - často VEĽMI hlboké - často ich "vypília" motorkári a ešte z toho majú veľkú srandu...), takže tam nám motorizovaní až tak nevadia, ale problém napr. je ak z normálne použiteľného tracku križuješ cestu s tými "správnymi" koľajami, a už aj sa zbieraš po kusoch alebo si niečo poškodíš. My máme len "násť" cm zdvihu, motorkári zo 30?
Tvrdenie že v lese autá, motorky produkujú splodiny a tým nadmerne poškodzujú prírodu je z môjho pohľadu nezmysel. Veď keď sa sa splodiny do vzduchu už niekde uvolnia, tak sa vždušným prudením predsa prenesú kamkoľvek inde a je to celkový problém, nie len problém konkrétneho lesa, no nie?
Vôbec nejde (len) o exhaláty, ide o narušovanie pôdneho krytu a následnú eróziu (a spomínané koľaje), hluk (ktorý ti "vytesní" zvieratá z okolia aj niekoľko 100 m - ja na
biku stretávam snáď viac zveri ako pešo), úniky technických kvapalín (olej, brzdovka, etc.) a aj riziko stretu s pešiakom či bikerom (v kabíne alebo pod prilbou a ešte cez hluk motora nepočuješ...).
A viete niekto o prípade, keď v lese motorkár alebo niekto na off-roade spôsobil nejakému turistovy úraz, nedajbože smrť? Ja nie...
I išiel som si raz z Malého Slavína na hrebeň Svätého vrchu, je tam trasa ktorá z mne neznámych príčin vypadla z Cyklotrás, v jednom mieste je asi 30 m stojka, pod ňou sa tvorí obrovská mláka. Toho dňa tam našťastie bola, lebo v okamihu, keď som ju obchádzal, sa zhora ozval rev motorov a asi o 10-15 s sa na mňa rútila zostava 2 štvorkoliek a 2 motoriek. Keby som nebol mimo chodníka - keby bolo sucho - nemal by som ani ja, ani oni šancu čokoľvek robiť. Nebyť terénnej vlny (vysoké frekvencie sa "za terén" neohýbajú), ja by som ich aspoň počul. Oni mňa nie, bikera nepočuť a cez
prilbu a hluk motora už vôbec nie...
Zákon je blbosť, keby sa všetci v lese, motorkári, bikeri,
turisti aj off-roadisti viac rešpektovali a brali na seba navzájom ohľad, nebol by žiaden problém...
Outdoorovým ideálom je holý človek na vrchole Everestu... alebo na Južnom póle...
Už len čakám, kedy zakážu (alebo už zakázali??) v prírode fajčiť, lebo sa môže vznietiť...A keď na tým tak rozmýšľam, malo by to asi väčší úžitok ako tento zákon proti moto v lese...
To by si sa divil, ale to je zakázané dlhé roky.
kilometrová cesta (na pol lúka na pol les k chatovej oblasti) ktorá je zároveň jediná prístupová cesta... tak v tom problém nevidím.
V tom nikto!