Ako brzdy brzdia dobre, ale sa mi tiez zda ze pri nizsej teplote sa tazsie vracaju spat,a to pískanie by ma tiez zaujimalo ako sa da odstranit, alebo je to tiez sposobene zimou?
31.12.2008 - 11:18:44
00
ono ot všetko u SH možno spôsobuje tesnenie okolo piestika ktoré robí šarapatu občas aj pri normálnych teplotách ... no a pískanie by pri zahiati bŕzd malo prestať ale to sa ešte dá prežiť


Naposledy upravil Lapierre dňa 31.12.2008 - 14:35:22, celkovo upravené 1 krát.

31.12.2008 - 11:23:15
00
Dneska nič neraďme. Aspoň jeden deň v roku nech je svatý pokoj. hehe
31.12.2008 - 11:26:13
00
2 turbi : to vrzganie sa zo zavsdusnenim nejako vylucuje ? alebo musim mat iba jeden problem v case t ?
31.12.2008 - 12:57:22
00
... ktoré roby šarapatu...
31.12.2008 - 14:09:09
00
2 janosik: spomínal si vŕzganie... mam 2-hý krát ten istý problém (shimano XT 08), že pri zabrzdení z pod piestov lezú bublinky a všetko sa to zleje neskôr na kotúč.. výsledok: strašne to vŕzga (zamastený kotúč) a nebrzdí to.. :roll:
ako bolo vyššie spomenuté skús odmastiť kotúč a prípadne skontrolovať prasa...
u mňa to istí reklamácia... :(
31.12.2008 - 14:17:11
00
.

:shock: :shock: :shock: to som napísal? :lol: ja to opravím ešte som nepil :D

ale určite by som tam to tvrdé y nikdy nedal keby sa chcel niekto pustiť hehe .. preklep 8)


Naposledy upravil Lapierre dňa 31.12.2008 - 14:36:56, celkovo upravené 1 krát.

31.12.2008 - 14:32:32
00
Bože, ľudia, však sa z toho neposerte! Aj mne všeličo nešlape tak, ako by som si predstavoval. A čo?! Brzdiť vám to brzdí, ta to nedrístajte! :D

PS: svetu mier
31.12.2008 - 14:34:04
00
ja mam tiez problemy z XTckami ale s tym starsim modelom . Jej brzdna sila je starsne slaba, nezdvihne ma na predne aj ked brzdim troma prstami a to mam 203mm kotuc . Skusal som aj odmastnit aj odvzdusnit a nic nepomaha :( neviete nahodou v com moze byt problem ?
31.12.2008 - 14:55:27
00
Strč nohu do predného kolesa,uvidíš,že ťa dvihne,krásne cez rajdy :mrgreen:
31.12.2008 - 15:37:31
00
No neviem, mne sice tiez napr. radenie funguje horsie ako za mladi (asi to bude tym ze od blatoveho kupela na MTB Trophy som sa ho nechytal a Horal tiez nepridal), ale keby mi brzda v zime zmenila charakteristiku, stlacim v zjazde paku a namiesto ocakavaneho kontaktu s rotorom v polovici chodu paky sa zablokuje koleso po stlaceni paky o par mm a hodim necakaneho tigra, tak by som nadseny nebol. A to som o tych XT aj dost rozmyslal. Vidim, ze mozem s pokojnym svedomim jazdit nadalej svoje stare, dobre, spolahlive, nekaziace sa, nehryzuce, nezavzdusnujuce sa a mega odolne HAYES HFX 9 s nemennym chodom bez ohladu na teplotu. :) Btw. maju styri sezony za sebou a este som ani brzdovu kvapalinu nemenil a netvaria sa, ze by to potrebovali.

A sice trochu OT, ale neda mi to. Vidim totiz analogiu medzi porovnanim Shimano/SRAM a Coca Cola/Pepsi a ako vzdy plati, ze ludia su nepoucitelni a historia sa opakuje.
1. Cola si niekde okolo druhej polovice minuleho storocia povedala, ze "vylepsi" chut klasickej Coly a jednoducho uviedla na trh novu chut a staru prestala vyrabat. Obrovske percento trhu vtedy stratila a ziskala ho hlavne Pepsi. Cola potom samozrejme opät zacala vyrabat povodnu verziu Coly, ale trh uz nikdy spät neziskala a trva to uz par desiatok rokov.
2. Nepoucitelni marketingovi "magovia" Shimana sa o historiu nezaujimaju a tak spravili taku istu sprostost ako Cola:
Shimano si povedalo, ze "vylepsi" klasicky RapidFire a jednoducho uviedlo na trh novy DualControl a stary RapidFire prestalo vyrabat. Obrovske percento trhu vtedy stratilo a ziskal ho SRAM. Shimano potom samozrejme opät zacalo vyrabat povodnu verziu RapidFire, ale trh uz nikdy spät neziskalo a trva to uz par rokov. Inak Shimano si zacalo srat do vlastneho hniezda uz v momente, ked zacalo inovovat osvedcene veci (odradovanie ukazovakom namiesto palcom na osvedcenom RapidFire radeni), ale to este bolo prezitelne a dalo sa na to zvyknut. Ked vsak zaviedli DualControl, to bol posledny klinec do rakvy svetovej predajnosti a velky odklon od znacky (vtedy stratili ako zakaznika aj mna a chvilu trvalo, kym som bol opät ochotny akceptovat znacku Shimano). Keby ti blbci ponechali oba systemy radenia subezne nech si kazdy vyberie co chce, tak by to bolo OK, ale nie, oni museli RapidFire definitivne odstavit. Takze teraz jazdim od Shimana akurat retaz a SPD. :) Ale niektore veci sa mi pacia a uvazujem o nich (XT kluky), lenze potom pride takyto zmrd v podobe brzd meniacich chod pri zmene teploty a zase stracaju. Skoda...
31.12.2008 - 15:37:49
00
krasne si to napisal ako z velkej knihy , darmo skusenosti sa nedaju nicim nahradit :-)

no nic hadam si zvyknem ale skusim ich este odvzdusnit , co sa vytekania tyka nemam ten pocit zeby som nieco mastne na kotucy videl ale mozno ako mi to v servise mazal vsetko, dostalo sa aj na kotuc volaco a teraz je uz dost zima na bike takze ak ked pride odmak poskusam , zahorim dosticky

pjosim poradte mi este ako na to odvzdusnovanie a co vsetko ( naradie ) k tomu potrebujem ....
31.12.2008 - 18:17:06
00
jazdim tie brzdy uz nejakych par tyzdnov ale zatial som snimi ziadny problem nemal, a uz vobec nie s tuhnutim (jazdil som s nimi pri -5), asi by ste mali viac bajkovat a menej sa vrtat v niecom co funguje 8)
31.12.2008 - 18:32:47
00
Vidím, že sú cca 3 skupinky. Jedna tvrdí, že s XT 2008 nie sú žiadne problémy, netuhnú a tak, druhá zase tvrdí, že im tuhnú atď, no a tretia ich nejazdí. Z toho vyplýva, že sa asi líši kus od kusu alebo jednoducho sú niektorí necitliví. Za seba môžem prehlásiť, že ich jazdím od 6.6.2008 a v týchto teplotách tuhnú (mierne). Spozoroval som to však len na prednej. Najväčším problémom u mňa je však nerovnomerné zasúvanie a vytláčanie piestikov, ktorú však ide ľahko odstrániť. Z času na čas treba vytiahnuť doštičky, vysunúť piestiky, namazať, očistiť, zopakovať postup a oni začnú behať jedna báseň. Dôležité však nie je to, či tuhne chod páky alebo šúcha kotúč, ale to či brzdia. A to brzdia.
31.12.2008 - 20:50:03
00
Nehcem Ti protirecit tmax, ale brzdi aj podrazka tretry o asfalt, takze pri kvalitnej brzde nestaci, aby brzdila. Musi mat aj konstantny vykon a nemenne spravanie sa. Su to dolezite faktory a maju byt relativne nemenne minimalne v teplotnom rozmedzi aspon -20 az +50 stupnov (okolita teplota, nie teplota brzdy abo media). Nemalo by sa stat, ze Ti pocas vyjazdu brzda pri podchladeni vyrazne zmeni charakteristiku, lebo to moze mat neprijemne nasledky ako som uz pisal vyssie. Co by potom robili vodici aut, autobusov, kamionov atd. keby to bolo normalne a stacilo by, aby brzdy brzdili a nebolo by potrebne mat moznost jemne regulovat brzdny ucinok? Inak ak tuhnu tie brzdy len jemne, tak to nie je tragedia, akurat je zaujimave, ze niekomu tuhnu velmi, inemu trochu a niekomu vobec...
31.12.2008 - 22:10:52
00
keyboard_arrow_up