Ako lepsie pochopit marketing -jednoduchá definícia pojmov z
marketingu:
Všimneš si fantastickú ženu na jednej párty. Pristúpiš k nej, a
povieš: "Som perfektný v posteli" - to je direct marketing.
Všimneš si fantastickú ženu na jednej párty. Pristúpiš k nej, vypýtaš si jej
telefónne číslo. Na druhý deň jej zavoláš a
povieš: "Som perfektný v posteli" - to je telemarketing.
S kamošmi si na jednej párty a všimneš si jednu fantastickú ženu.
Jeden z tvojich kamošov k nej pristúpi, ukáže na teba a povie: "On je
perfektný v posteli" - to je reklama.
Sadneš si do auta, pomaly krúžiš v meste, a všetkým okoloidúcim
zakričíš: "Som perfektný v posteli" - to je spam.
Všimneš si fantastickú ženu na jednej párty. Postavíš sa, skontroluješ, či
tvoje sako a kravata sú ok, dáme otvoríš dvere, zdvihneš jej tašku, ktorá
jej vypadla z rúk, navrhneš jej odvoz domov tvojim autom a vtipným tónom
naznačíš: "Mimochodom, som perfektný aj v posteli" - te je Public Relations
- (PR).
A teraz to najdôležitejšie: Všimneš si fantastickú ženu na jednej párty.
Pristúpi k tebe, a povie ti: "Počula som, že si perfektný v posteli" - to je
Brand Recognition - spoznanie značky
Keď ti dotyčná po milovaní povie: "Ty si fakt perfektný v posteli"
- to je spokojnosť zákazníka.
A keď sa stane tvojou manželkou, tak to je vernosť značke.