z druhej strany, Maestru Rko úplne stačí (ja som sa bál Rka na OST a pokiaľ naozaj silovo nedupem do toho tak je pohupovanie minimálne, stačí to nafúknuť na "viac XC" setting a je po ňom úplne - a to má propedal setting na min.), Reba je dostatočne kvalitná a preverená citlivá vidla - a vzduchové budú progresívne všetky (aj tak neviem či pri nastavení na 120 mm sa nezvýši pracovný objem vzduchu... čo by progresivitu znížilo aj u Reby) a označiť nejaké súčasné hydry za "slabé" chce buď pozerať pri tom na Tektrá a pod., alebo veľkú dávku nesebakritiky :P
a na tom či je prešmyk Deore alebo XT naozaj nezáleží... základ je rám s pokiaľ možno špičkovou zadnou stavbou (a tou Maestro rozhodne je)
warzone: potvrdzujem svižnosť Zestyho, je to taký vysokozdvižný maratónec (= presne to, čo som chcel) - rozmýšľam, že pôjdem využiť novú dávku snehu do PN a dám mu riadne nažrať
29.01.2009 - 15:08:34
00
ty si ale narocny nic ti nie je dobre za 1500 tazko zozenies nieco lepsie a ihned dostupne ako ten GIANT , brzde su slabe ? skusal si ich ze to vies? ja som skusal HAYES STROKER CARBON a na pohodove jazdenie postacuju uplne, osobne si myslim ze aj V-cka postacuju.
R - kovy tlmic , pozri si testy TRANCE X - v pohode pretoze to je MAESTRO je pohupovanie minimalne aj pri FF R jasne ze FF RP2 alebo RP23 je na tom lepsie ale to je ina cenova kategoria.
halve geometria GIANT je dobra, aspon pri mojom rame XTC - HT ram ale TRANCE aj REIGN fully chvalia.

ak chces RADON kup Radon - len treba pozerat dostupnost nahradnych dielov atd.
Napr. ohol som na svojom SPECIALIZED patku prehadzovaca nie je problem diler SPECIALIZED je na SK vela

ak sa ti to stane na RADONE co budes robit? a dalsie veci
29.01.2009 - 15:10:42
00
...este sa radi na niektorych bikoch kazia loziska v zadnej stavbe ze Foxik. Nastastie nie je to problem kupit v nedalekom Trencine...
29.01.2009 - 15:21:12
00
ty si ale narocny nic ti nie je dobre za 1500 tazko zozenies nieco lepsie a ihned dostupne ako ten GIANT

Nevravim ,ze nieje dobre ale aspon vybavou je to podstatne horsie nez radon alebo canyon.
Chcem mat za svoje prachy to najlepsie a priplacat si za horsie vybaveny bike nebudem.

základ je rám s pokiaľ možno špičkovou zadnou stavbou (a tou Maestro rozhodne je)

To samozrejme viem. Radony maju zadnu stavbu zhodnu s cube ams a mam za to ,ze sa da povazovat za spickovu. Navyse je povazovana za jedny z najmenej progresivnych vobec co mne len vyhovuje.

Reba je dostatočne kvalitná a preverená citlivá vidla - a vzduchové budú progresívne všetky

Mlok z bike-fora ma uistil ,ze u-turnovy RVL je podstatne menej progresivny ako neu-turnova reba ,u ktorej je to dost vyrazne a tam by odporucal upravu. Mam dovod priklanat sa k horsej alternative?

brzde su slabe ? skusal si ich ze to vies?

Cerpam len z nazorov ludi ,ktori to jazdili. Cital som vela negativnych nazorov na ryde a urcite by som radsej do formuly. Nemozem sa rozhodovat len podla toho co som skusal ...

ak chces RADON kup Radon - len treba pozerat dostupnost nahradnych dielov atd.
Napr. ohol som na svojom SPECIALIZED patku prehadzovaca nie je problem diler SPECIALIZED je na SK vela

ak sa ti to stane na RADONE co budes robit?

Cital som ,ze zohnat patku je problem a preto jednu nahradnu objednam spolu s bikom. Aj tak to je bicykel ako kazdy iny,ohodeny bezne pouzivanymi komponentami takze nevidim kde by mohol byt inde problem so servisom. (mozno tie loziska v zadnej stavbe ako pise quasko, to si este zistim)

hlavne geometria GIANT je dobra, aspon pri mojom rame XTC - HT ram ale TRANCE aj REIGN fully chvalia.

A u radonu/cube je zla alebo preco by som mal ist do toho X4 podla teba? Ked sa pozriem na ten reign tak vidim len same nevyhody a maestro ,ktore so zadnou stavbou radonu porovnat neviem (ale cital som na nu tiez len samu chvalu).
29.01.2009 - 16:02:12
00
REIGN je viac do endura

Kup RADON a nespekuluj aj tak si pre neho rozhodnuty.
29.01.2009 - 16:09:42
00
Novy Reign v originalnom zlozeni je skor viac do All Mountain(v tom europskom chapani),cize bike na celodnove vyjazdy po horach,co zvladne kilometre hore aj tahsie tereny,taky univerzal.Bez ohladu na to ako sa rozhodnes...
29.01.2009 - 17:22:58
00
Pajoncek: že Revelejšna je menej progresívna je v podstate logické... je to vlastne Reba s väčším objemom vzduchovej komory (trochu niečo iné je U-Turn verzia). S jej objemom progresivita klesá. Ja to beriem tak, že progresivita nízkozdvihovej (XC) vidly slúži primárne ako ochrana voči "jazde na doraz" a jasne že tlaky mám vyexperimentované na travel tak 80-85 mm aby som mal rezervu. Pri tých marathon zdvihoch po 120 mm je to celkom normálne, ba až naučené správanie vidiel. Otázka skôr znie, vieš ty osobne rozoznať viac či menej progresívne správanie vidly? A taktiež, keď obetuješ kvalitu rámu kvôli komponentom, zaregistroval si nejakú výraznú blbú vlastnosť povedzme Deorka voči čo ja viem XTčku? No lebo ja síce hej... ale jednu jedinú... a napr. životnosť to nie je. (Je to presnosť/rýchlosť radenia.) Oveľa dôležitejšie je, ako ti sadne geometria rámu (a preto som dosť proti kúpe biku bez vyskúšania), koniec koncov, komponenty nie sú nesmrteľné a o 2-3 roky máš XTRko na mašine len procesom obmeny ojazdených komponentov. Ak ho teda chceš.
29.01.2009 - 18:24:41
00
tak tak...tulene mali dnes mudre huby na veceru :twisted:
29.01.2009 - 18:37:33
00
Alebo múdre ryby? brekeke :P
29.01.2009 - 19:00:39
00
Co sa tyka progresivity tak neviem ci to rozoznam, este som poriadnu vidlu nejazdil. Ale mam za to ,ze na moj styl jazdy je mensia progresivita vyhodnejsia.

A co sa tyka ramu,samozrejme ,ze by som obetoval nejake tie komponenty kvoli lepsiemu . Ale otazka ,na ktoru mi nikto neodpovedal je : Je ten giant vobec lepsi od radonu? (co sa tyka geometrie,chodu zadnej stavby)
pozn. Radonom a Cube robi ramy ta ista firma (RFR) a maju zhodnu zadnu stavbu.
29.01.2009 - 21:22:24
00
http://www.bike-forum.cz/forum/full-odpruzeni-nezavisle-na-pohonu-a-brzdach/0/forum.html#unread1

celé stojí za prečítanie a napr. Mlok píše

Trance X x Cube AMS 125ka. Tady se nedá vůbec říct, že by jedno z nich bylo lepší. Každý je trošku jiné. A ideální by byl test obou. Obě mají méně progresivní stavbu, takže není problém s využitím zdvihu ani u jednoho (125ka je progresivní ve výsledku s tlumičem ještě méně než Trance X). Největší rozdíl je daný právě rozdílnými systémy a jejich typickým chováním.
29.01.2009 - 21:28:51
00
V tom pripade nemam co riesit. V rame radon urcite nezaostava a vybavu ma podstatne lepsiu. keby ste ale narazili na este nieco ine tak dajte vediet. zatial nema zmysel ho objednavat ked aj tak bude dostupny az v marci. dik za vsetko
29.01.2009 - 22:21:10
00
Co sa tyka progresivity tak neviem ci to rozoznam, este som poriadnu vidlu nejazdil. Ale mam za to ,ze na moj styl jazdy je mensia progresivita vyhodnejsia.

A co sa tyka ramu,samozrejme ,ze by som obetoval nejake tie komponenty kvoli lepsiemu . Ale otazka ,na ktoru mi nikto neodpovedal je : Je ten giant vobec lepsi od radonu? (co sa tyka geometrie,chodu zadnej stavby)
pozn. Radonom a Cube robi ramy ta ista firma (RFR) a maju zhodnu zadnu stavbu.


neda sa povedat co je lepsie.aj ked ide o rovnaku kategoriu su tam odlisnosti a a ide o to co ocakavas.to je ako keby si porovnaval mercedes c a bmw 3 - co je lepsie???

a co sa tyka progresivity ak by som ti dal RECONA a REBU vyskusat tak ze by si nevedel ktoru skusas mam pocit ze by si nevedel urcit ktora je ktora.
ak nechces progresivitu chod do pruziny,vzduch bude stale progresivny,vyhoda pruziny je ze pojde viac do zdvihu ale nevyhoda bude obmedzenie nastavenia vidli na jednotlive druhy terenov okruhov trati atd.
hlavne si kup nejaky bike a jazdi.
30.01.2009 - 07:39:40
00
neda sa povedat co je lepsie.aj ked ide o rovnaku kategoriu su tam odlisnosti a a ide o to co ocakavas.to je ako keby si porovnaval mercedes c a bmw 3 - co je lepsie???


No len najprv ste tu hovorili o obetovavani komponentov na ukor ramu.Ale kedze sa neda povedat ,ze by jeden z nich bol horsi tak urcite pojdem do lacnejsieho a lepsie vybaveneho.


na co sa tyka progresivity ak by som ti dal RECONA a REBU vyskusat tak ze by si nevedel ktoru skusas mam pocit ze by si nevedel urcit ktora je ktora.
ak nechces progresivitu chod do pruziny,vzduch bude stale progresivny

Vychadzam len z toho co som cital a neu-turnova reba by mala byt az prilis progresivna,viac ako ine vzduchove vidlice. u-turnovy rvl tento problem nema. Mozno to nezpoznam,mozno ano,urcite to ale nebude na skodu ak pojdem do papierovo lepsieho riesenia.

dik vsetkym za rady.
30.01.2009 - 09:05:54
00
Nerad vas zase otravujem ale potreboval by som znova pomoc.

Uz som bol rozhodnuty pre ten radon ale zbadal som ponuku kubicasportu na haibiky 09.
Konkretne tento bike :
Hai Q FS RC - 2009
Nelaka ma len zaujimavejsim designom (klik) a Talasom ale aj dostupnostou na slovensku. O tejto znacke vsak neviem najst dostatocne info. Ako je na tom s kvalitou ramu? Bude mat zadna stavba porovnatelne dobry chod s tymto radonom?
Radon Stage 5.0 - 2009

A ako je na tom Talas RL v porovnani s RVL u-turn? Bude aj pri pohodovom jazdeni pevna osa vyhodou? rychle znizovanie zdvihu je pre mna velka vyhoda

vopred dakujem za rady.
07.02.2009 - 22:30:55
00
keyboard_arrow_up